Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Bawa Pelajar Tahfiz Tengok Wayang, Netizen Pertikai Niat Sharifah Sakinah

sharifah sakinah pelajar tahfiz

Mengambil peluang bersempena dengan Maulidur Rasul, pelakon Sharifah Sakinah baru-baru ini membawa sekumpulan pelajar tahfiz menonton filem Pusaka di panggung wayang bersama-sama dengannya.

sharifah sakinah

Advertisement

Bukan itu sahaja, dia turut membelanja kesemua pelajar tahfiz tersebut menikmati makanan segera (fast food). Jelas terpancar betapa seronoknya anak-anak tahfiz dapat meluangkan masa bersama pelakon wanita itu.

sharifah sakinah tahfizsharifah sakinah pelajar tahfiz tengok wayangsharifah sakinah pelajar tahfiz tengok wayang

Bagaimanapun, niat murni Sakinah disalah erti oleh netizen.  Tindakannya mendapat respon negatif dimana rata-rata netizen mempertikaikan niat Sakinah membawa anak-anak tahfiz berhibur dengan menonton wayang.

“Banyak aktiviti lain boleh dibuat.

Tidak sesuai bawa pelajar tahfiz ke

tempat sebegitu.”

sharifah sakinah tahfizsharifah sakinah

Advertisement

Respon Sharifah Sakinah

sharifah sakinahMeskipun dikecam, masih ada pihak yang memberikan sokongan dan memuji niat Sakinah yang ingin menggembirakan anak-anak tersebut. Biasalah, mulut orang ini kita tidak boleh tutup. Tidak perlu terlalu layankan ‘mak cik bawang’, apa yang penting niat anda itu sudah cukup mulia.

Sumber Berita : Forum CARI

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

48 Comments

  1. Anonymous

    November 11, 2019 at 8:25 pm

    Klu anak korang belajar tahfiz, br tau betapa x blh bercampur dgn perkara shubah mcm tu. Klu yg sekolah biasa2 tu, lantaklah nk pegi clubbing pun blh

  2. Anonymous

    November 11, 2019 at 8:20 pm

    Budk2 yg nak menghafaz n belajar ilmu agama ni kena bersih dr egala unsur yg non islamik n x diredhai allah. Tu yg issue dia. Klu nk bawak, bawa je budak setinggan ke.. Yg homeless ke.. Kesian budak tahfiz teraniaya otak n hati dia

  3. Anonymous

    November 11, 2019 at 8:16 pm

    Kesian budak yg dibawa tu. Terjejas hati n otak utk beelajar ilmu agama. Nk hafaz susah klu terdedah dgn unsur maksiat

  4. Anonymous

    November 11, 2019 at 8:15 pm

    Untuk belajar tahfiz camni, segala aspek sangatlah perlu dijaga supaya bersih. Mata jgn tgk maksiat, kaki jgn pegi tempat maksiat, tgn jgn buat maksiat, hati dan otak kena bersih, makanan jgn yg dicurigai (org yg terlibat penyediaan, duit sumber pembiayaan makanan tu),klu x ilmu agama susah nk lekat di hati. Cuba refer kisah imam shafie (kot) yg x dpt nk ingat sedikit hafazan. Bila diperiksa rupanya dia termakan haiwan sembelihan yg termakan dari rumaah jirannya. Tgk tu betapa dashatnya otak n hati kita perlu dijaga. Harap2 pelajat tahfiz jgn lg dibiar terdedah dgn pergaulan semcm yg teejadi dgn ss ni

  5. Garo the makai no hana

    November 11, 2019 at 7:58 pm

    Kenapa pihak sekolah memberi izin kpd s.sakinah ni bwk bbdk tu tgk wayang??? Oh my….

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top