“Bawa Makanan Bukan Sampah” – Lelaki Tegur Beg Berdaki, Sekali Abang ‘Rider’ Bersuara…

Kehidupan

“Bawa Makanan Bukan Sampah” – Lelaki Tegur Beg Berdaki, Sekali Abang ‘Rider’ Bersuara…

Tular di media sosial Facebook ‘group’ Facebook GrabFood Rider Malaysia apabila ada seorang pemuda tampil memberi teguran buat para ‘rider’ atau penghantar makanan agar lebih menitikberatkan soal kebersihan terutamanya beg yang dibonceng di kenderaan masing-masing.

Kata pemuda itu, rider sepatutnya menjaga kebersihan beg penyimpan makanan masing-masing kerana ianya mengisi makanan dan minuman yang akan dimakan oleh pelanggan.

Advertisement
RiderSumber : Sekadar Gambar Hiasan  

Kepada rider Foodpanda, Grabfood atau lain-lain penghantar makanan. Saya faham kamu hantar makanan siang malam tapi beg kotor sangat sampai hitam.

Sekurangnya basuh la. Saya dah lama tengok. Tolong jaga kebersihan. Kamu bawa makanan, bukan sampah tau. Pelanggan pun manusia juga.

Dalam pada itu, ramai juga netizen tampil memberikan pandangan yang sama dan bersetuju dengan teguran tersebut.

riderSumber : Sekadar Gambar Hiasan  

Satu teguran yang bernas dan boleh dipertimbangkan kepada rider-rider semua. Kita sebagai pelanggan pun akan berasa demikian kalau sampai-sampai rider bawa beg usang hitam. – netizen

Di hantaran yang sama, terdapat seorang ‘rider’ tampil memberi pendapatnya yang tersendiri di mana dia beranggapan bahawa kebanyakan penghantar makanan tidak mempunyai banyak masa untuk mencuci beg penyimpan makanan masing-masing.

“Yang buat statement (cuci beg) tu mungkin part time kot. Yang full time macam aku, masa bila nak cuci pun tak tahu. Mula 8 pagi balik 9 malam. Kadang waktu hujan tu la cucinya. Tapi kalau beg bersih cara bawa motor macam pelesit pun tak guna.” ujar individu itu panjang lebar.

penjaga satu minggu
8 bulan lalu

Hanya Jaga Pada Hujung Minggu, Netizen Terkejut Ada 'Parents' Hantar Anak Pada Pengasuh Seminggu Terus

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Facebook

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

3 Comments

  1. Anonymous

    March 31, 2022 at 1:51 pm

    ada ahli keluarga aku pn rider utk food delivery ni, tapi 2 jam sebelum keluar kerja, aku tgk dia akan pastikan beg tu bersih.
    dia lap, tonyoh mana yg ada kesan air tumpah dan siap sanitize lg beg tu luar dalam. dah kering baru dia pasang kt motor.

  2. Alahai

    March 24, 2022 at 7:25 pm

    Bukannya besar pun beg tu. Unless ko pemalas, tak sampai setengah jam dah siap cuci beg rider tu sbb bukan mcm cuci kete atau motor yg kompleks. Ko letak je sabun pastu lap ngan kain basah bersih, dah setel. Lagipun beg tu bukan bentuknya berdesign complicated. Hanya empat segi. Adoii… pemalasnya.

  3. anonymous

    March 24, 2022 at 2:00 pm

    eeeuuuwwww yuckss

Loading...