“Baru Raptai Dah M*mp*s, Tak Sempat Nak Perang” – Netizen Gesa Polis Siasat Individu Hina Mangsa Nahas Helikopter TLDM

Kehidupan

“Baru Raptai Dah M*mp*s, Tak Sempat Nak Perang” – Netizen Gesa Polis Siasat Individu Hina Mangsa Nahas Helikopter TLDM

Seluruh rakyat Malaysia semalam berduka cita apabila dikejutkan dengan berita insiden nahas melibatkan dua helikopter yang bertembung dan terhempas di Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Lumut.

Tragedi menyayat hati

Dilaporkan 10 orang anggota telah meninggal dunia apabila aset milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) itu berlanggar sesama sendiri ketika menjalani latihan sambutan Hari Terbuka Armada TLDM yang sepatutnya berlangsung pada Sabtu ini.

Advertisement

Namun begitu, ada juga segelintir individu yang tidak sensitif dengan kejadian ngeri dan menyayat hati itu apabila mereka dirakam meremehkan dan menghina perajurit yang terkorban di media sosial.

Komen menghina dan tiada ihsan

Seperti seorang individu ini, dia bertindak meninggalkan komen berbaur penghinaan dan tiada belas ihsan terhadap mangsa-mangsa yang terkorban.

Baru raptai dah m**pos, tak sempat nak perang.

Berikutan hantaran komen itu, lelaki berkenaan kemudiannya dikecam hebat dan tampil membuat permohonan maaf namun tidak dapat diterima netizen di media sosial.

Netizen juga menggesa pihak berkuasa dan juga MCMC untuk tampil ‘memburu’ lelaki itu berhubung komen negatif yang ditinggalkannya di media sosial.

KomenSumber : X  

Sebelum ini, Ketua Polis Perak, Datuk Seri Mohd Yusri Hassan Basri berkata, identiti 10 kru yang terkorban dalam nahas dua helikopter terhempas di Pangkalan TLDM pada Selasa telah dikenal pasti.

Menurutnya, mangsa terdiri daripada tujuh lelaki dan tiga wanita merupakan anggota dari Pangkalan TLDM Lumut dan Kota Kinabalu.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Joanna mendian
2 months ago

"Ibu Minta Maaf Nak.." - Luahan Hati Mendiang Anggota TLDM Yang Terkorban Dalam Nahas Di Lumut Undang Sebak Netizen

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : X

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...