Baru Dipuji Aliff Syukri Buat Hal Lagi, Dikritik Gelar Anak Macam Pengemis

Hiburan

Baru Dipuji Aliff Syukri Buat Hal Lagi, Dikritik Gelar Anak Macam Pengemis

Baru sahaja hendak reda isu lagu lucah dan dipuji serta mendapat sokongan kerana menyanyikan lagu nasyid yang menenangkan jiwa, Datuk Seri Aliff Syukri sekali lagi dikecam teruk kerana menggelar anak-anaknya seperti pengemis.

Advertisement

Apa yang membangkitkan kemarahan netizen ialah Aliff seolah-olah ingin tunjuk hanya diri dan wajahnya sahaja ‘nampak elok’.

Meskipun niat beliau hanya sekadar ingin bergurau, rata-rata netizen bagaimanapun menegur agar Aliff menjaga percakapan beliau. Iyalah, kata-kata kita ibarat satu doa dan sebagai seorang bapa cakaplah perkara baik-baik sahaja kepada anak-anak.

Harapnya Aliff dapat menerima teguran ini dengan hati yang terbuka, jangan rasa tertekan pula ya. Sebelum memuat naik sesuatu fikirlah dahulu agar tidak mengundang salah faham.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

24 Comments

  1. natasya

    September 28, 2018 at 9:05 am

    2 kesilapan dari statemnt aliff syukri kat sini.

    first. dia ingt statemnt dia klakar?Hoi, perkataan PENGEMIS tu tak sesuai digunakan dan ditujukan utk ank kau. Ank tu rzeki Allah, blh tak guna ayat yg baik2..ckp yg baik2. Tak slh nk buat lawak, tp guna la ayat yg elok sikit.

    second, kat sini aku nk tnya. Apa hak kau, wahai dato aliff.. nak mmburuk2 kan pengemis? bsyukur la dgn rezeki yg kau ada skrg, mreka yg kat luar tu hdup susah & ada antra mreka yg mintak pn dijadikan bgitu. Mulut kau tu, makin hari makin mlmpau aku tgk. Sbb mulut celupar ni la, bila org tegur..kau ckp org tu plk biadap.
    cermin diri sndri dlu.

    • natasya

      September 28, 2018 at 9:07 am

      **dan ada antra mreka yg X mintak

  2. Gorges

    September 27, 2018 at 8:47 pm

    DAS and DSiti. Both got money but poor sense of dressing

  3. me

    September 27, 2018 at 4:57 pm

    shut up!!!!!!

  4. Sakura

    September 27, 2018 at 4:35 pm

    Baru abis tazkirah dgn ustaz Ebit Lew tentang kasih sayang..dh terbabas pulak mulut datuk ye…haaih la datuk ni x pernah fikir sblm ckp..aduuhhh..

  5. pelik aku

    September 27, 2018 at 3:51 pm

    contoh terbaik bahawa duit yg banyak langsung tak menjamin pemikiran & adab yg baik… adakah kerana dia memiliki istana & duit berjuta maka dia boleh berkata & berbuat sesuka hati?…kita yang hidup seadanya pun takkan sanggup menggelar anak kita pengemis walaupun sekadar bergurau.

    kesian… kaya tetapi tidak beradab

Loading...