September 27th, 2018

Baru sahaja hendak reda isu lagu lucah dan dipuji serta mendapat sokongan kerana menyanyikan lagu nasyid yang menenangkan jiwa, Datuk Seri Aliff Syukri sekali lagi dikecam teruk kerana menggelar anak-anaknya seperti pengemis.

Apa yang membangkitkan kemarahan netizen ialah Aliff seolah-olah ingin tunjuk hanya diri dan wajahnya sahaja ‘nampak elok’.

Meskipun niat beliau hanya sekadar ingin bergurau, rata-rata netizen bagaimanapun menegur agar Aliff menjaga percakapan beliau. Iyalah, kata-kata kita ibarat satu doa dan sebagai seorang bapa cakaplah perkara baik-baik sahaja kepada anak-anak.

Harapnya Aliff dapat menerima teguran ini dengan hati yang terbuka, jangan rasa tertekan pula ya. Sebelum memuat naik sesuatu fikirlah dahulu agar tidak mengundang salah faham.


24 responses to “Baru Dipuji Aliff Syukri Buat Hal Lagi, Dikritik Gelar Anak Macam Pengemis”

  1. natasya says:

    2 kesilapan dari statemnt aliff syukri kat sini.

    first. dia ingt statemnt dia klakar?Hoi, perkataan PENGEMIS tu tak sesuai digunakan dan ditujukan utk ank kau. Ank tu rzeki Allah, blh tak guna ayat yg baik2..ckp yg baik2. Tak slh nk buat lawak, tp guna la ayat yg elok sikit.

    second, kat sini aku nk tnya. Apa hak kau, wahai dato aliff.. nak mmburuk2 kan pengemis? bsyukur la dgn rezeki yg kau ada skrg, mreka yg kat luar tu hdup susah & ada antra mreka yg mintak pn dijadikan bgitu. Mulut kau tu, makin hari makin mlmpau aku tgk. Sbb mulut celupar ni la, bila org tegur..kau ckp org tu plk biadap.
    cermin diri sndri dlu.

  2. Gorges says:

    DAS and DSiti. Both got money but poor sense of dressing

  3. me says:

    shut up!!!!!!

  4. Sakura says:

    Baru abis tazkirah dgn ustaz Ebit Lew tentang kasih sayang..dh terbabas pulak mulut datuk ye…haaih la datuk ni x pernah fikir sblm ckp..aduuhhh..

  5. pelik aku says:

    contoh terbaik bahawa duit yg banyak langsung tak menjamin pemikiran & adab yg baik… adakah kerana dia memiliki istana & duit berjuta maka dia boleh berkata & berbuat sesuka hati?…kita yang hidup seadanya pun takkan sanggup menggelar anak kita pengemis walaupun sekadar bergurau.

    kesian… kaya tetapi tidak beradab

Loading...