Baru Belajar Selama 10 Minit, Pelajar Ini Dikejutkan Dengan Berita Pemergian Ayah

Kehidupan

Baru Belajar Selama 10 Minit, Pelajar Ini Dikejutkan Dengan Berita Pemergian Ayah

Selepas tiga bulan sekolah ditutup, rata-rata pelajar kini teruja apabila sesi persekolahan kembali dibuka semula. Sebelum ini, sesi persekolahan terpaksa ditutup susulan keadaan pandemik COVID-19 yang melanda negara. Buat masa ini, sesi persekolahan hanya dibuka kepada pelajar di Tingkatan 5 dan 6.

Di sebalik kegembiraan para pelajar kali ini, salah seorang pelajar berkongsikan saat duka apabila dia dikejutkan dengan berita pemergian ayah tercinta pada hari pertama kembali ke sekolah. Dalam masa 10 minit sesi pembelajaran dimulakan, dia menerima perkhabaran sedih itu.

Advertisement

“Baru belajar 10 minutes tiba-tiba  guard datang minta izin cikgu nak suruh turun sebab ibu datang. Tahu tahu abah dah tak ada.”

pelajar sekolah

Susulan berita sedih yang diterima itu, dia bergegas berjumpa dengan ayahnya buat kali terakhir. Gambar pelajar tersebut yang masih memakai pakaian seragam sekolah di tanah perkuburan turut membuatkan ramai yang sebak.

Ucapan takziah

Pelajar ini turut menerima pelbagai sokongan dan kata-kata semangat daripada netizen di Twitter. Rata-rata mereka juga mendoakan serta sedekahkan Al-Fatihah buat bapanya yang telah pergi menghadap Ilahi.

Semoga pelajar tersebut diberikan kekuatan untuk menghadapi dugaan ini.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...