Bapa Usia 70 Tahun Terpaksa Jadi ‘ Food Rider’ 12 Jam Sehari Untuk Tanggung Dua Anak Lelaki Menganggur

Kehidupan

Bapa Usia 70 Tahun Terpaksa Jadi ‘ Food Rider’ 12 Jam Sehari Untuk Tanggung Dua Anak Lelaki Menganggur

Baru-baru ini, kisah seorang warga emas berusia 70 tahun yang diterbitkan oleh sebuah portal media popular meraih perhatian ramai di media sosial.

Menerusi laporan itu, warga emas bernama Zakaria Abdul Wahab itu mendedahkan dia masih bekerja sebagai penghantar makanan di sekitar Mont Kiara, Sri Hartamas dan Bangsar.

Advertisement

grab driver

 

Terpaksa kerja, tanggung dua anak menganggur

Ia menimbulkan pelbagai pertikaian selepas Zakaria turut mendedahkan dia terpaksa bekerja pada usia begitu kerana perlu menanggung perbelanjaan harian memandangkan dua anak lelakinya tinggal bersama dan tidak bekerja.

Saya buat keputusan ini (jadi penghantar makanan) kerana kami memerlukan wang untuk perbelanjaan harian. Kedua-dua anak lelaki tinggal bersama dan mereka menganggur. Jadi, saya perlu menanggung ini dan bekerja.

 

Kerja sampai 12 jam, anak buat apa?

Lebih membuatkan netizen geram apabila mendapat tahu Zakaria yang tinggal di Cheras itu bekerja sehingga 12 jam sehari dengan pendapatan hampir RM100, jika cuaca tidak hujan.

Cerita itu yang dikatakan boleh dijadikan ‘inspirasi’ sebaliknya menerima kritikan hebat masyarakat di media sosial kerana seorang bapa pada usia sebegitu dan terpaksa bekerja tidak patut dibanggakan.

Malah ramai turut persoal apa yang dilakukan dua orang anak lelakinya dan sama ada masing-masing mempunyai kekangan yang membuatkan mereka tidak dapat bekerja.

Tumpang tanya, anak pakcik dua dua ni disabled ke sebab why on earth pakcik diusia 70 tahun masih kena cari duit nak bagi diorang ni makan eh?

komen

orang kelantan
2 months ago

"Saya Doa Dia Dapat Menantu Pemalas" - Lelaki Kelahiran Kelantan Kena 'Reject', Bakal Mentua Enggan Keturunan Pemalas

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : FMT

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...