Bantuan Keperluan Makanan Dipercayai Dibuang Ke Tong Sampah

Kehidupan

Bantuan Keperluan Makanan Dipercayai Dibuang Ke Tong Sampah

Seorang peniaga menemui beberapa keperluan makanan yang belum dibuka bertaburan berhampiran tong sampah di Pekan Rawang beberapa hari lalu.

Menerusi laporan Sinar Harian, Chua Wei Kiat selaku Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rawang berkata pihaknya yakin bahawa kesemua makanan tersebut ialah barangan dapur yang disumbangkan kepada golongan yang memerlukan pada ketika ini.

Advertisement

“Ini amat mengecewakan. Jangan terima apa-apa sumbangan jika anda berkemampuan supaya bantuan ini dapat disalurkan kepada golongan yang benar-benar memerlukan. Ini bertujuan untuk mengelakkan berlaku pembaziran.”

Beberapa kepingan foto itu dikongsi oleh pengguna Facebook yang menunjukkan keadaan bekalan makanan yang terbiar di tong sampah.

bantuan makanan dibuang

Sumber : Facebook

bantuan makanan dibuang

Sumber : Facebook

bantuan makanan dibuang

Sumber : Facebook

Diharapkan kejadian seperti ini tidak menjejaskan keyakinan para penyumbang untuk melakukan kerja-kerja amal dan beliau berharap kejadian seperti ini tidak akan berulang lagi.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...