“Banjir Dan Air Pasang Bukan Tempat Untuk Bermain Mahupun Bersuka Ria” – Pihak Bomba

Berita

“Banjir Dan Air Pasang Bukan Tempat Untuk Bermain Mahupun Bersuka Ria” – Pihak Bomba

Seperti yang kita tahu, fenomena air pasang kian menjadi kebimbangan orang ramai ketika ini dan sudah tentunya membatasi aktiviti riadah buah sementara waktu.

2 bulan lalu

Lapan Sekeluarga Terperangkap Enam Jam Dalam Banjir

Advertisement

Oleh kerana itu, orang ramai dinasihati agar tidak menjadikan ia sebagai satu tempat untuk bersuka ria demi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.

Menurut Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Datuk Seri Mohammad Hamdan Wahid, terdapat kemungkinan yang besar sesuatu perkara buruk akan berlaku walaupun aktiviti yang dilakukan untuk beriadah atau tujuan hiburan.

Air pasang dan banjir bukan tempat untuk bermainSumber : Google  

Masyarakat kita beranggapan banjir, termasuk juga air pasang itu bukan bencana kerana keghairahan untuk bermain air.

Tambahnya lagi, beliau turut menasihati orang ramai untuk sentiasa peka dengan keadaan sekeliling, jika tahu risiko melakukan perkara itu maka elakkan dari berbuat demikian.

Advertisement
Air pasang dan banjir bukan tempat untuk bermainSumber : Astro Awani  

Dalam pada masa yang sama, Mohammad Hamdan turut berkata, pihaknya tidak melarang mana-mana individu daripada terlibat dengan aktiviti bahaya sebegitu, namun berharap agar nasihat yang diberikan mampu untuk menghindarkan dari perkara buruk berlaku.

Terdahulu, beberapa negeri seperti Kedah, Perak, Selangor dan Johor dilaporkan mengalami fenomena air pasang sejak Khamis lalu.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : BERNAMA

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...