Baik Buruk Serentak Dari Allah SWT – Iqram Dinzly

Hiburan

Baik Buruk Serentak Dari Allah SWT – Iqram Dinzly

Sebelum ini pasti ramai yang tahu pelakon Iqram Dinzly ada membuat kesilapan apabila menggelar Nabi Muhammad S.A.W sebagai Che Mat. Isu itu turut mendapat perhatian seorang Ustaz yang dengan lantangnya menegur perbuatan Iqram dengan kata-kata yang agak kesat termasuk melabelkan pelakon itu sebagai “sampah”. Teguran Ustaz tersebut sehingga hari ini masih boleh ditonton di YouTube.

Advertisement

Sudah meminta maaf atas kekhilafan beliau berkaitan isu Che Mat itu, Iqram merasa kesal apabila video ustaz tersebut mengundang negativiti dan membuatkan orang ramai terus mengkritik dirinya.

Ada netizen yang bersetuju dengan kata-kata ustaz tersebut dimana yang baik datangnya dari Allah SWT dan yang buruk datangnya dari diri manusia itu sendiri.

Namun, ini pula respon Iqram :-

Kita sebagai manusia tidak sempurna dan akan selalu membuat silap. Keburukan itu datang dari dalam diri kita sendiri sebenarnya.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

26 Comments

  1. aku

    February 6, 2018 at 12:45 pm

    aku rasa dia ni dah gila… mak dia kata dia tak gila tu sbb mak dia sayang anak, mana mak bole terima anak jadi mcm ni..mak dia kena terima hakikat anak dia ni kena dipulihkan dlm erti kata lain jumpa pakar jiwa.mana ada org waras mcm ni berubah 360 darjah..cakap macam tak ingat, kejap ketawa, kejap menangis itu symptom apa?
    kalau tak gila mybe isim

  2. nenek tua

    February 5, 2018 at 2:49 pm

    Wei, betullah komen dia…both from ALLAH SWT…Semua yg terjadi dengan izin-NYA…korang yg bantai org ni kenapa…? Sebelum nk bantai penuhkan dulu ilmu di dada…

    • Anonymous

      February 5, 2018 at 4:08 pm

      Nenek tua, aku x menafikan Qada n Qadar yang baik n buruk semua dari Allah swt. Kita org Islam ni percaya Allah sayang diberikan musibah sebagai ujian supaya kita yang hamba2Nya ni lebih sedar diri. Aku cuba katanya dia ni gila attention bukan gila betul2. Mufti jumpa baik rabbits bukan suggests dia seek for treatment.

  3. BAWANG

    February 5, 2018 at 11:29 am

    sedih princiki jadi camni…

  4. Anonymous

    February 5, 2018 at 10:56 am

    kena rujuk ke pakar psikologi kot. sebelum lebih teruk kejadiannya

    • iqram disney

      February 5, 2018 at 11:37 am

      x payah…buang masa je..

  5. Stay positive

    February 5, 2018 at 10:15 am

    Yang baik datang dari Allah, yang buruk juga datang dari Allah tapi diasbabkan oleh diri kita sendiri.. Nothings wrong with his comment..

    • Anonymous

      February 5, 2018 at 10:46 am

      i got ur points bro, gigih dua kali comment eh?

    • Anonymous

      February 5, 2018 at 11:23 am

      kadangkala site nara ni lembab bila tang upload komen.. aku pun penah kena da komen tp x kluar2.. rupanya lambat sikit. mesti si stay positive ni igt komen dia yg first tu x berjaya dipostkan… prasangka sepanjang masa…
      and i agreed dgn komen dia.. si bella ni kena dalamkn ilmu agama dulu sbelum nk buat post kontroversi x bertempat…

Loading...