Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Babak Mira Filzah ‘Busking’ Depan Suami Koma Jadi Bahan Lawak Netizen

Adellea Sofea Mira Filzah busking suami koma

Semalam, drama yang paling diminati ramai, Adellea Sofea telah melabuhkan tirainya dengan kesudahan yang bahagia. Tidak dinafikan, pada awalnya ada yang mengatakan drama ini jalan ceritanya agak klise, namun episod akhir Adellea Sofea tetap mendapat perhatian ramai.

adellea sofea

Advertisement

Antara sebabnya ialah pada episod akhir, Mira Filzah yang membawa watak sebagai Sofea dilihat menyanyi sambil bermain gitar (busking) ketika melawat suaminya yang sedang koma iaitu Firdhaus lakonan Ungku Ismail Aziz.

Siapa sangka, babak tidak logik menyanyi di hadapan suami yang sedang koma akhirnya ‘menjadi’ dan secara tidak langsung membuatkan drama itu terus trending di Twitter.

Netizen terhibur, aksi ‘busking’ melucukan

Adellea Sofea Mira Filzah busking suami koma

Advertisement

Rata-rata netizen terhibur apabila Mira siap menyanyi beberapa rangkap lagu Tanya Sama Itu Hud-Hud oleh M. Nasir dan lebih lucu lagi  adalah apabila suaminya yang sedang koma terus sedar selepas mendengar nyanyian tersebut. Memang lawak habis.

adellea sofea episod akhir adellea sofea adellea sofea koma m nasir

Respon pengarah

adellea sofea mira filzah gitar adellea sofea

Ada juga netizen mempersoalkan idea pengarah yang memberikan idea untuk menyanyi itu berbanding dengan bacaan Yasin.

Enggan ramai yang salah faham, Shahrulezad Mohameddin tampil memberikan penjelasan mengenai babak tersebut. Menurutnya, babak ‘busking’ hanyalah salah satu alternatif untuk menyedarkan pesakit koma. Seperti di dalam drama tersebut, Sofea mengatakan dia sudah cuba macam-macam dan ini dalah antara usahanya agar suaminya itu sedar.

adellea sofea

Ada kalanya kita perlu rileks dan tidak ambil serius terhadap semua perkara.  Penulis pun terhibur semalam dengan babak abang dah bangun itu. Pujian harus diberikan kepada pengarahnya yang agak kreatif juga menarik minat penonton. Apa pula pendapat korang, best atau tidak drama ini?

Sumber Berita : Twitter Sleepydeena & Budakijat

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

4 Comments

  1. Kepala Bergetar

    January 15, 2020 at 9:46 pm

    nk ikut sgt cara barat tu la.. sepatutnya bt la scene baca yasin..

  2. Sofea

    January 15, 2020 at 6:40 pm

    Ending x best..lawak pn ad?

  3. mairafirdarwisy zana

    January 15, 2020 at 5:25 pm

    Jalan crta biar la logik..bc yasin lg sesuai..tk yh terikut crta barat..busking je blh naik semngat trus sedar..tk sesuai.

  4. Anonymous

    January 15, 2020 at 1:10 pm

    Bosan juga tengok jalan cerita die, asyek jahat fitnah tak habis habis, masih best lagi drama cari aku di surga, cerita penuh makna

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top