Azab Pemilik Rumah “Dapat Penyewa Dari Neraka”, Perangai Musibat!

Trending

Azab Pemilik Rumah “Dapat Penyewa Dari Neraka”, Perangai Musibat!

Sebagai penyewa, rumah yang disewa perlulah dijaga dengan baik dan bertanggungjawab membayar segala penggunaan bil elektrik dan air. Namun, berapa ramai penyewa yang benar-benar menggalas tanggungjawab seperti itu dengan sepenuhnya?

Advertisement

Dalam kes yang berlaku pada Muhd Lazaro Mansor, penyewa rumahnya bukan sahaja tidak membayar bil elektrik dan air, malah turut membuat onar terhadap jiran sebelah.

Apa yang berlaku pada Muhd Lazor Mansor ini, wajar menjadi pengajaran kepada mereka yang sedang atau bakal menyewa rumah kepada penyewa.

Dan kes ini juga menunjukkan betapa pentingnya pemilik rumah sewa membuat surat perjanjian sewa rumah agar tidak mendatangkan masalah di kemudian hari.

Merayu nak masuk awal

Air tak bayar api tak bayar

Tak nak keluar rumah

Baling cat dekat pagar

Bawa kes ke mahkamah

Sumber : Muhd Lazaro Mansor

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.