Axiata Akhiri Rundingan Untuk Bergabung Dengan Telenor

Teknologi

Axiata Akhiri Rundingan Untuk Bergabung Dengan Telenor

Rundingan bagi penggabungan dua syarikat telekomunikasi mega Celcom dan juga Digi menerusi Axiata Group Berhad (Axiata) dan Telenor ASA (Telenor) akhirnya terbatal.

Kedua-dua pihak bersetuju untuk menamatkan perbincangan berhubung penggabungan tersebut selepas timbul beberapa kerumitan berkaitan aset telekomunikasi dan infrastruktur di Asia.

Advertisement

Menurut pihak kumpulan Axiata, sepanjang tempoh empat bulan yang lalu, Axiata dan Telenor sudah bekerja keras, sewajarnya menjalankan proses untuk memuktamadkan perjanjian pada suku ketiga tahun ini.

perjanjian axiata telenor

Dalam tempoh empat bulan yang lalu, kedua-dua pihak telah berusaha keras menjalankan usaha untuk memuktamadkan rundingan penggabungan dalam suku ketiga tahun 2019.

Disebabkan terdapat beberapa kerumitan yang berlaku dalam transaksi yang dicadangkan, semua pihak berkaitan dalam hal ini bersetuju untuk menamatkan rundingan penggabungan ini.

Bagaimanapun, Axiata dan Telenor tidak menolak kemungkinan pihak mereka akan meneruskan hasrat yang sama pada masa akan datang.

Sumber Berita : The Star

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...