Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Awi Rafael Buang Tatu Cara Perubatan Islam

Abang Nara pernah terbaca kisah seorang kafir yang dipenuhi badan dengan tatu. Kemudian selepas mendapat hidayah, dia memutuskan untuk memeluk Islam. Namun seperti yang kita tahu, Islam menghalang tatu. Apabila dia mengambil wuduk, semua tatu yang ada di badannya terus hilang. Memang ajaib kuasa Allah kan?

awi rafael

Advertisement

Selepas mengakui memiliki tatu di badannya, Awi Rafael kini sedang berusaha menghilangkan tatu tersebut dengan cara perubatan Islam. Kata Awi Rafael kepada Mstar Online:-

Sebelum gambar saya tersebar lagi memang saya sudah buat proses membuang tatu tersebut menerusi rawatan secara Islam. Bagaimanapun ia adalah proses yang memerlukan kos tinggi selain memakan masa. Ramai ustaz yang menjalankan rawatan tradisional secara Islam menawarkan khidmat mereka selain melalui kaedah moden. Saya sangat terharu. Walaupun sedih pada mulanya kerana gambar itu tersebar tetapi ia mempunyai hikmah besar di sebalik kejadian tersebut. Alhamdulillahlah, sokongan mereka membuatkan saya ingin terus memperbaiki diri dan mempelajari bahawa jika kita buat sesuatu kesilapan kita harus mengakuinya dan belajar daripadanya.

Abang Nara suka membaca kenyataan Awi Rafael ini. Nampak sangat tenang dan matang. Bukan senang nak mengakui kesilapan diri dan tidak menyalahkan orang lain atas penyebaran gambar tersebut, namun ternyata Awi percaya ada hikmah di sebalik kesemuanya. Semoga Awi Rafael kekal dengan sikap sebegini dan akan terus menjalani rawatan membuang tatunya.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

41 Comments

  1. Idonthinkso

    June 29, 2012 at 8:39 pm

    Bg sy mudah, Ini merupakan pengajaran buat beliau supaya lebih berhati-hati kelak. Berfikir dahulu sebelum melakukan sesuatu diluar. Kita orang ISLAM perlu ikut cara ISLAM. Tetapi sgb umat islam yg lain kita perlu terus ingat mengingati umat yg lain. Allah will judge not us to do the judgement. We wish you all the best Awi Rafael. Chill

  2. acap

    June 29, 2012 at 8:18 pm

    buang pakai laser jeeee….byk perubatan moden bole buat…tk pyh nk poyo2 nk buat cara perubatan islam….mmg la ada sstgh sakit ada kena mengena dgn gangguan etc…tp ni yg dah terang lagi bersuluh ada treatment dia,apa perubatan moden ni tk islam ke?….nmpaknya tk perlu la kita berbangga dgn sarjana perubatan islam spt ibnu sina al razi,pg jumpa asyraf muslim lg bagus…

  3. lalala

    June 29, 2012 at 8:05 pm

    habis tu tatu tu masih ada lg ke skarg? kiranya dia tak dapat solat la eh?

  4. nicky

    June 29, 2012 at 6:50 pm

    awi hang pi buang guna laser la cepat sikit. u will need 10 sessions. 1 session rm900.

    • Anonymous

      June 30, 2012 at 8:45 pm

      Mcm dah pernah but je

  5. Minamanja

    June 29, 2012 at 5:04 pm

    Dey boyan knp tak gi laser je lagi hilang cepat.
    Sebelum buat tak ingat…

Loading...
To Top