Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Awi Rafael Akui Gambar Bertatu Miliknya, Kini Sudah Taubat Dan Insaf

Kira-kira 2 minggu lepas kecoh seketika dengan tersebarnya gambar seorang penyanyi yang dikatakan bertatu di badannya. Ramai yang menyatakan pelakon tersebut adalah Awi Rafael. Dan baru-baru ini, menerusi Facebooknya, Awi Rafael membuat pengakuan yang lelaki di dalam gambar tersebut adalah dirinya.

awi rafael bertatu

Advertisement

Untuk semua peminat Awi Rafael, ikuti penjelasan panjang lebar yang telah ditulis olehnya sendiri di Facebook Awi Rafael.

Assalamualaikum semua,

Terharu hati awi membace kata2 positif sahabat semua, kata2 nasihat..awi bersyukur diberi dariNya teman2 yg ikhlas dgn diri awi, menerima awi seadanya dan tidak menghakimi awi atas kesilapan2 yg pernah awi buat pada suatu masa tahun2 dahulu; masa muda dan masih mentah fikiran awi masa itu. Awi rasa ia adil utk semua yg sokong Awi utk tahu yg sebenarnya, dari Awi sendiri, Inshallah.

Gambar2 yg diambil dan dimuatnaik ke dalam laman2 portal adalah diambil oleh seseorang sebelum Awi bergelar artis DAN hakikatnya Awi adalah seorang insan biasa yg tidak terlepas dari membuat kesilapan. Awi minta maaf, Awi tidak sempurna. :( Ketika masih muda dan naif bertahun-tahun dahulu, berbagai perkara telah dicuba oleh seorang remaja muda seperti Awi biler umur Awi masih muda, skrng Awi sudah 26 tahun, lebih dewasa dan jauh lebih matang, alhamdulilah.

Sejak Awi taubat dan meninggalkan Australia, Awi benar2 menginsafi dan menyesali di atas segala perbuatan yg menyalahi hukum dan batasan agama. Kerana itu Awi pulang ke Malaysia, negara Islam dan bnyk teman2 Islam yg bole mengajar Awi sendiri, sambil mencari rezki halal. Awi berhajat untuk menjadi seorang insan yang lebih baik dan mulia di masa hadapan dan dicontohi oleh masyarakat terutamanya kepada peminat2 Awi. Awi bukan hendak menyorok atau hipokrit, tetapi dinasihati oleh ibu utk buat yg terbaik utk semua lapisan masyarakat, agar peminat2 MUDA semua tidak akan menyontohi kesilapan besar Awi dahulu. Awi pegang pd nasihat ibu, IAITU utk utamakan kawan2 yg sedia menyokong awi.

Dugaan itu akan sentiasa ada apabila seorang insan ingin coba kembali kpd jalan yg benar. Taubat awi sebelum awi dtg ke M”sia antara awi dgn Allah, dan kemaafan pertama adalah dari Ibu, dan syukur..Ibu, keluarga, sahabat rapat & kekasih hati Awi sudah lama maafkan Awi. Alhamdulilah.

Hikmah ada disemua yg terjadi, dan semua yg terjadi dtg dariNya. Maka itu, MAAFKANLAH insan2 yg pernah mengutuk,mencaci dan mempertikaikan semua tindakan awi. Maafkan mrk yg dengki dgn rezki awi, rezki yg dtg dari titik peluh kerja keras awi, hasil rezeki yg halal awi mencari melalui lagu2 awi. Dan maafkan mrk yg tegur dgn kasar, kerana itu baik sebenarnya, awi tahu hasrat hati mrk hanya utk ingin mempertahankan ajaran Islam..
Awi faham, it’s okay. =)

Tapi… inshallah tidak dilupa juga bahwa Islam itu juga mengajarkan kemaafan dan bukan dgn tawa atau dengki pd seseorang yg sedang alami kesusahan.
Inshallah terbuka hati semua. Letakkan diri kamu di dlm situasi awi, harap itu akan lembutkan hati teman2.

Akhirnya,

Awi seru kpd adik2 kiter yg masih muda disini..biarlah ini menjadi satu pengajaran untuk semua ya.. jauhkan diri dari yg haram, dekatkan diri kpd Islam dan terutamanya Ibu.

Jadi,marilah kita terus maju kehadapan dlm hidup dan dengarkanlah lagu2 dalam album terbaru awi yg akan kluar tak lama lagi, dgrkanlah luahan hati awi dan inshallah dari situ dapat memahami perjalanan hidup Awi yg tak pernah Awi sesali. Semuanya ada hikmah sendiri,Awi percaya pada itu. :)

Dari segi karier Awi, alhamdulilah semakin bnyk show masih diterima, dan bnyk tawaran lagi diberi utk awi bernyanyi dan berlakon juga,(!) dan juga peluang utk menyebarkan lagu2 ciptaan Awi di Indonesia.

Utk #awiDDicteds semua, awi syg korg.Korg semualah jantungku, Kuatkan semangat dan positif selalu;) Akan awi update show2 yg akan dtg iyaa..=)

Wasalam semua, salam jumaat

Awi Rafael.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

183 Comments

  1. Anonymous

    July 28, 2012 at 12:45 pm

    Baguslah kau dah insaf tapi aku dah tak minat ngan kau lagi dah, semua lagu2 kau aku dah padam, sory bro pasal kesilapan kau tu kekal sampai kau mati.

  2. Anonymous

    July 3, 2012 at 8:21 pm

    Hai,awi rafael,bwk brsbr je lah,bguslah dh brtaubat.apa apa pn pedulikan komen2 yg negatif.

  3. aku lg ensem dari awie rafael

    June 22, 2012 at 9:38 am

    beriya parut konon..da agak da msti tattoo punyeerrr.npe xckp je awal2.lg sorg artis jongos bodo kn peminat..sume artis kat mlaysia ni jongos2 belaka

  4. mimi

    June 21, 2012 at 7:23 pm

    serius tak paham, mula2 masa org tulis kat FB dia tanya “kenapa suka pakai baju lengan panjang, sebab nak tutup tattoo ke?” si awi ni jawab “jgn tuduh sebarangan, tunjukkan bukti” pastu bila org dh bg bukti, terus kalut tulis kat FB ckp dh bertaubat semua..kalau betul2 dah taubat, knp masih simpan tattoo tu?zaman sekarang ada laser technique yg boleh hilangkan tattoo tu..mungkin dia takda byk duit…tak apalah awi, asalkan kamu sudah menyesal, semoga tuhan permudahkan semua urusan kamu, murahkan rezeki kamu supaya kamu ada duit utk pergi remove tattoo tu..

  5. havockerz

    June 21, 2012 at 12:48 am

    insaf ?? huhuhu .. come on la brader .. becoz u dh jadik public figure .. u buat2 la insaf and gune agama islam dan prinsip islam untuk menyelematkan diri .. eh sudah mat .. padan heboh lengan panjang je kau .. smpai naik rimas ak tgk tengah2 hari bute kau leh pakai jacket bagai .. jgn sebab nk lepaskan diri and jage populariti kau ,… kau nak gunekan prinsip islam .. sedangkan kau jahil .. kaki club , kaki minum semua .. pui !

Loading...
To Top