Aplikasi WhatsApp Tidak Lagi Dapat Digunakan Oleh Beberapa Jenis Telefon Mulai 2020 Ini

Teknologi

Aplikasi WhatsApp Tidak Lagi Dapat Digunakan Oleh Beberapa Jenis Telefon Mulai 2020 Ini

Mulai tahun hadapan, aplikasi WhatsApp tidak akan berfungsi untuk beberapa jenis telefon pintar Android, iPhone dan Windows. Berdasarkan ruangan FAQ aplikasi tersebut yang dikemaskini, aplikasi permesejan itu akan menarik balik sokongan untuk OS versi lama mulai 1 Februari 2020.

Maklumat di ruangan FAQ itu juga memberitahu, telefon Android yang menggunakan sistem pengendalian Android 2.3.7 dan lebih rendah serta iPhone yang menggunakan iOS 8 dan yang lebih rendah tidak akan serasi dengan aplikasi itu pada tahun depan.

Advertisement

whatsapp

Sistem pengendalian versi yang lama ini tidak lagi mampu membuka akaun yang baru atau mengesahkan semula akaun sedia ada. Masalah itu turut berlaku pada pengguna iPhone iOS 8 dan sistem operasi lama. Syarikat aplikasi ini juga meyakinkan pengguna keputusan ini tidak akan menjejaskan jumlah pengguna yang ramai.

Sebelum ini ura-ura aplikasi permesejan ini bakal mempunyai tema dark mode membuatkan ramai teruja. Untuk baca artikel penuh, klik pautan di bawah.

Artikel berkaitan: Aplikasi WhatsApp Bakal Hadir Dengan Tema Dark Mode Untuk Penggunanya

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...