Aplikasi Facebook Dating Kini Di Malaysia!

Teknologi

Aplikasi Facebook Dating Kini Di Malaysia!

Selepas ini anda tidak payah lagi memuatnaik aplikasi dating seperti Tinder kerana Facebook menawarkan perisian baharu kepada semua warga Malaysia iaitu Facebook Dating.

Facebook Dating kini memperluaskan aplikasi ini kepada warga Malaysia untuk berkenalan dengan seseorang yang istimewa.

Advertisement

Dalam perkembangan terkini, Facebook mengumumkan bahawa Malaysia adalah salah satu dari 14 negara lain yang akan mempunyai ciri ini.

13 negara lain termasuk Singapura, Vietnam, Laos, Filipina, Brazil, Peru dan Chile.

Ketua Aplikasi Facebook Fidji Simo berkata, dengan Facebook Dating, ia mungkin memudahkan mereka mencari rakan kongsi di rangkaian sosial berdasarkan kepentingan bersama dan kumpulan kongsi.

Advertisement

Dengan semua perubahan yang kami lakukan kepada komuniti Facebook, anda akan datang ke Facebook bukan hanya untuk berhubung dengan orang yang anda sudah tahu, tetapi juga untuk mencari orang yang mungkin anda ingin tahu.

Simo juga memberi jaminan bahawa pilihan Facebook Dating adalah “selamat dan inklusif”.

Profil temu janji anda dipisahkan dari profil utama anda,” katanya kepada penonton semasa F8, persidangan pembangunan tahunan Facebook di Pusat Konvensyen McEnery di San Jose, California, Amerika Syarikat.

Simo adalah antara penceramah yang bercakap mengenai kemas kini Facebook dalam masa terdekat.

Beliau juga mengatakan bahawa Facebook mendengar maklum balas hebat dari negara-negara seperti Colombia, Thailand, Kanada, Argentina dan Mexico, yang telah menggunakan Facebook Dating.

Pengasas Facebook, Mark Zuckerberg, bercakap tentang bagaimana syarikat media sosial mengubah reka bentuk aplikasinya menjadi mudah, cepat dan lebih mendalam.

Beliau juga bercakap mengenai membina platform sosial yang lebih fokus pada privasi yang memberi ruang kepada orang ramai supaya mereka dapat meluahkan perasaan bebas dan merasa terhubung dengan orang dan komuniti yang paling penting.

Ciri ini bukanlah boleh digunakan oleh semua pengguna Facebook secara automatik tetapi menerusi pilihan pengguna sendiri. Ciri ini perlulah diaktifkan terlebih dahulu di tab sebelah kiri untuk pengguna desktop dan tab dihujung sebelah kanan untuk mengguna telefon bimbit.

Advertisement

Facebook Dating juga hadir dengan ciri ‘Secret Crush’ yang membenarkan pengguna untuk berkenalan dengan pengguna lain dari acara, rakan kepada rakan dan komuniti sekitar anda.

Menurut pengguna yang sudah mencuba ciri ini, mereka boleh melihat pengguna lain dalam jarak 100km. Berbeza dengan aplikasi cari jodoh yang lain, ciri ini membenarkan pengguna menghantar mesej terlebih dahulu kepada pengguna lain sebelum menerima ‘matched’ setelah mesej dibalas.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...