Written by AbangNara | May 2nd, 2013

Selepas dikecam hebat oleh orang ramai berkenaan kenyataannya “Kalau PAS Berkuasa, Industri Filem & Muzik Kita Akan Hancur“, Norman KRU tampil menerusi Harian Metro untuk menjelaskan maksud sebenar kata-katanya itu.

norman kruMenurut Norman KRU, segala yang diberitahu adalah fakta dan sebagai pemerhati. Kata Norman:-

Apa yang saya katakan adalah mengikut fakta dan sebagai pemerhati. Merujuk apa yang berlaku di Kelantan, pawagam dan konsert diharamkan, tetapi mereka adalah jumlah penghidap HIV tertinggi di negara ini. Situasi ini sebenarnya boleh menjejaskan ekonomi negara berbanding manifesto Barisan Nasional (BN) ada menyebut pembelaan pada industri seni dan kreatif. Apa yang dibimbangkan, kawal seliaan dari aspek tapisan filem pastinya mewujudkan lebih banyak tentangan sehingga memberi kesan pada pelaburan. Pinjaman bank kepada penggiat seni mungkin dihapuskan jika muzik dan filem dianggap komoditi diharamkan

norman kru

Itu adalah pendapat peribadi Norman KRU di dalam hal ini. Mungkin Norman lebih arif kerana dia sudah lama berkecimpung di dalam dunia hiburan. Abang Nara malas nak komen lebih kang tak pasal-pasal orang anggap Abang Nara ini pro kepada parti-parti tertentu. Bagi Abang Nara, undilah mana-mana yang anda suka dan yang dapat menjaga kepentingan rakyat secara menyeluruh.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

258 responses to Apa Yang Saya Katakan Adalah Mengikut Fakta – Norman KRU

  1. menyampah says:

    bguslah kalau penapisan filem akan makin ketat.. supaya retis dapat mengurangkan lagi aktiviti maksiat dan bersentuhan antara bukan muhrim tu, xperlu nk tyg babak2 pluk2 sgt, kemesraan terlampau.. disebabkan babak2 sedemikian la ank2 remaja skrg ni dah pndai menggatal dan bertindak lebih liar..

    0

    0
    • Mira says:

      Pakatan rakyat akan menang PRU kali ini!!!! Adakah kamu faham wahai Norman? PR menolak politik kotor Be End yang tak habis2 memfitnah DS Anwar Ibrahim…

      0

      0
      • mira kuat makan hot dog says:

        fitnah kepala hotak kau.. semua bnda kalau pakatan buat tak betul.. umno dan bn yng kena tuduh.. kebodohan apakah puak2 pakatan haram ni?

        0

        0
        • Najib Bakal Jadi Ketua Pembangkang says:

          Ahli2 UMNO kaki arak……………silakan la klik !!!!

          0

          0
        • Munah says:

          UMNO + Bongok = Umngok

          Semua atas nama “Wawasan 2020” yang bertujuan membela projek-projek gila Mahafiraun dan Haman serta UMNO. Sekarang, Najib dah keluar amaran. Pada 2019, Malaysia bakal bangkrap seperti negara Greece. Maka, demi menyelematkan negara (baca: kroni), rakyat terpaksa berkorban lagi dengan penarikan subsidi. Penarikan subsidi ini akan menaikkan harga minyak, harga makanan, harga barangan keperluan, harga susu, beras dan sbgnya. Pada waktu yang sama, kerajaan UMNO/Najib tidak akan berbuat apa-apa untuk menaikkan gaji-gaji rakyat yang rata-rata tidak naik banyak semenjak Wawasan 2020 dilancarkan oleh Mahafiraun dan Qarun.

          Rakyat mesti bekorban supaya kroni-kroni terus menikmati kekayaan negara. Dengan pembuangan subsidi, UMNO boleh terus memberi direct award kepada kroni2 demi membolehkan kroni2 meratah kekayaan negara. Rakyat pula terus hidup terhimpit. Pendapatan semakin mengecil, kos hidup makin bertambah. Nak harap pada UMNO tak boleh kerana rakyat bukan kroni. UMNO cuma mahu menolong kroni dan korporat sahaja.

          Setiap kali belanjawan, cukai korporat semakin turun manakala harga barangan kepada rakyat makin mahal. Kerajaan UMNO/BN tak pernah berusaha menaikkan gaji rakyat dan membiarkan rakyat terhimpit dan tersiksa.

          Ya hidup Melayu ! :(

          0

          0
        • BN bakal tersungkur says:

          umno pengecut x berani berhujah; hanya mampu fitnah dan buat video lucah. k bye!

          0

          0
        • Pangkah PR says:

          Manisfesto BN- Membela kroni, menyusahkan rakyat !!!!!!!! :(

          0

          0
        • Yucksssssssss says:

          mamat mata kuyu macam hisap dadah jer dia ni…….bosannnn !!!!!!!!!!!!!!!

          0

          0
        • Celik La Mata Kuyu Mu says:

          tahukah anda, sepanjang Nik Aziz memerintah Kelantan lebih 20 tahun, tiada satu tanah rakyat digadai oleh PAS !

          ada otak pikir la wahai orang2 Islam…jangan asyik baca Utusan penipu dan Buletin Paria TvTiga saja!

          jgn jadi lembu umngok !

          0

          0
        • Khadija says:

          Jangan tanya apa yg dia boleh buat, tanya apa yg UMNO telah buat pada Malaysia..

          1)harga rumah/barang/cukai naik
          2)malaysia penuh pendatang2 asing
          3) anak2 muda terpaksa bayar PTPN sedangkan Petronas untung 20 billion setahun
          4)Hasil minyak pergi ke kerajaan pusat.
          5)Yang kaya hanya orang mengampu2 jubor UMNGOK
          6)Korupsi/ rasuah isu tak habis-habis…tak pernak selesai. MALU La!
          7)1Malaysia hanya memperkayakan Cina2 & India..sedangkan Melayu kaum majoriti.
          8)Pendekatan UMNO sudah tak relevan/kuno
          9)Jenayah2 meningkat
          10)Hak asasi/ human rights Malaysia antara yg terburuk DIDUNIA (sila Google kalau tak percaya)

          0

          0
        • Nana says:

          pengecut norman, tak berani berubah dan melawan UMNO yg kaki teguk rasuah n korupsi. jom ubah…

          0

          0
        • Anonymous says:

          ….pas ni filem2 kau kami boikott la…senang je !

          0

          0
        • Azean says:

          jgn cakap besar..silap2 anak2 cucu kau nanti yg ada HIV….tuhan maha kaya. Allahuakbar…

          0

          0
        • Sebarkan says:

          Video of the year..mesti tengok !!!!!!!!!

          0

          0
        • Be End says:

          ManisfestoBN- Harta rakyat, lama-lama lesap !

          #JomHalauPartiLembu

          0

          0
        • Saiful Azlan says:

          abang norman bila nak main jubur saya plak…lama dah tak kena ni. enak tau. kalu kena sumbat rasa sakit sakit tapi dappppp….

          0

          0
        • Anonymous says:

          hahaha Norman risau klau PAS perintah tak boleh buat maksiat. Bila hanya islam pada IC mcm ni lah jd nya.. Kesian… mereka hanya memperjuangkan ketuanan melayu dan cuba menghapuskan ketuanan Islam.

          0

          0
        • tahpape says:

          AKU LAGI SOKONG NEGERI KELANTAN MENGHARAMKAN BENDA YG SEMEMANGNYA DAH MMG HARAM DALAM ISLAM…WATPE KO NAK ARGUE CARA KELANTAN…WPUN AKU BKN ORG KELANTAN, TP PEMIMPIN YG AKU HORMAT ADALAH TGNA… KO X PAYAH LA CKP PESAKIT HIV KELANTAN LEBIH TGGI…NANTI KENA BALIK KAT KO OR KELUARGA KO BARU KO SEDAR LANGIT TU TINGGI RENDAH..

          0

          0
      • Norman Penipu X Belajar Statistik says:

        Salah !!!!! mengikut Laporan Kementerian Kesihatan AIDS + HIV (digabung) jumlah purata negeri paling banyak kematian adalah………………………….. JOHOR dan PAHANG !!!!!!!!!!

        0

        0
        • YG BENAR says:

          BUDAYA UMNO, BUDAYA PORNO

          (PEMBUAT VIDEO LUCAH PALSU) !!!!!!!!!

          0

          0
        • Muhasabah La says:

          anak melayu macam pondan..tak berani melawan rasuah dan umno yg penuh mungkar. singkirkan….

          0

          0
        • Datin Rosemak Kepala says:

          x payah sokong umno dah.
          tahun depan macam2 barang naik harga.
          umno kalu janji memang no1 terror menipu rakyat.
          yg bodoh manusia otak selevel keldai tua vangang kat sini.
          semua ikut saja x berani melawan. macam keldai dayus lah kalian.

          0

          0
        • ini kali lah ! says:

          Aku akan undi PR sebab tol free. Aku harap nanti kat kawasan tol kerajaan PR akan sediakan laluan khusus buat macai2 UMNO/BN untuk kutip tol sebab korang kan tak setuju tol dihapuskan.

          Lepas tuh kat station minyak akan ada pump untuk macai2 UMNO/BN yang harga minyak adalah sama macam masa zaman UMNO/BN perintah. Kami yang sokong PR akan isi minyak kat pump yang minyak murah.

          Kesian kan kat macai- macai ni. Sokong UMNO/BN tapi apa pun tak dapat! Huhuhuu

          0

          0
        • Anonymous says:

          Hihihi. Kesian aku tgk dia ni. Smoga Allah berikan hidayah padanya sebelum jenazahnya di sembahyangkan. Ameen.

          0

          0
      • UMNGOK says:

        Puak-puak macai dan pengampu jubur tua labuh BN dan UMNO dah tak ade modal berkempen…sebab tarikh luput mereka dah nak dekat. Tengok muka Najib, Muhyiddin dan Hishamuddin dah masam mencuka. Rosmah lagi la….dah tak nampak muka. Inikali lah….

        #JomHalauPartiLembu

        0

        0
        • Anonymous says:

          srmoga Allah mengampunkan dosamu menggunakan kata2 kesat mcm tu.mulut2 orang mcm ni lah yang menyebabkan aku taknak vote pembangkang.sorry to say penyokong pembangkang kebanyakkanya cakap mcm org yg tak bermoral..wallahualam.

          0

          0
        • UMNOporno says:

          BN (Baziran Negara) dah nazak; hanya tunggu nak dikapankan… gudluck!

          0

          0
        • UMNO Jijik Lagi Hina says:

          Blog2 UMNO suka buat video lucah dan kaki fitnah! Jijik cam komunis…lebih teruk dari Yahudi dan Zionis.

          Politik Malaysia paling kotor. Mana ada negara yg jeluar video lucah tiap2 bulan melainkan UMNO dan Malaysia.

          Malukan banggsa. Sungguh hina geng2 UMNO-BN ini.

          0

          0
        • IniKaliLah says:

          Aku akan undi PR sebab tol free. Aku harap nanti kat kawasan tol kerajaan PR akan sediakan laluan khusus buat macai2 UMNO/BN untuk kutip tol sebab korang kan tak setuju tol dihapuskan.

          Lepas tuh kat station minyak akan ada pump untuk macai2 UMNO/BN yang harga minyak adalah sama macam masa zaman UMNO/BN perintah. Kami yang sokong PR akan isi minyak kat pump yang minyak murah.

          Kesian kan kat macai- macai ni. Sokong UMNO/BN tapi apa pun tak dapat! Huhuhuu

          0

          0
      • Mari Norman Tengok says:

        BUDAYA UMNO- BUDAYA RASUAH…KENAPA? JAWAPANNYA……(KLIK)

        0

        0
      • Yaaaahahahahahahhayayyayayaya says:

        PTPN akan bubar pada—> 07-05-2013…ya aku tak akan pangkah UMNO lagi.

        Hahahhahaahahhahaahaha…biar reput terus BN !!!!

        0

        0
        • moumo says:

          kalo ko blaja pandai ko dpt biasiswa.
          kalo xdpt pn ko mntk ptptn,pointer ko tinggi ko xpyh byr.
          dh org blja ko sebok main pointer terok kne la byr.
          ingt mak bapak ko pnye harta ke nk blja free

          0

          0
        • moumo says:

          kalo ko blaja pandai ko dpt biasiswa.
          kalo xdpt pn ko mntk ptptn,pointer ko tinggi ko xpyh byr.
          dh org blja ko sebok main pointer terok kne la byr.
          ingt mak bapak ko pnye harta ke nk blja free
          ko blaja xpndai.hotak karat

          0

          0
        • lain kali la says:

          ko ni kan tahu nk free je..pemalas…tak nak usaha diri sendiri utk dpt biasiswa.
          Jika PR menang maka akan lahir lah manusia pemalas.

          0

          0
        • Anonymous says:

          sokong sgt dgn moumo..sume nk free je..klu rajin pandai belaja dpt la biasiswa..klu pointer tggi first class xyah bayar pt..itu pon xnmpk lg ke..tah pape je..LAIN KALI LAH!!

          0

          0
        • Anonymous says:

          ko da pinjam ko x reti bayar ke,tulaaa dulu blajar main2 bla kna bayar mengamok mcm org gila bodo pnya orggg

          0

          0
        • Anonymous says:

          Aku x nmpk akn berlakunya pemansuhan PTPTN..
          Klau PTPTN lepas ni bagi biasiswa utk org cerdik pandai,itu aku setuju..
          Budak2 melayu sekarang ni mmg pemalas..nk disuap memanjang..
          Sokong sgt2 utk tidak ade interest dlm pembayaran balik PTPTN..
          Xsempat nak kumpul duit beli hrta,dah kne bayar PTPTN..pastu cukai plak lg nk bayar..susah betul jd generasi muda sekarang ni..

          Pembangkang buat manifesto mereka atas dasar pemerhatian mereka..ahli2 pembangkang majoriti org cerdik pandai..ahli BN???
          org2 yg x layak jadi pemimpin..hanya guna video lucah yg sama..xde modal ke????
          BN gune MANIFESTO YANG SAMA selama 50 tahun…tp perubahan yang berlaku? melayu makin ditindas…tanah melayu makin byk dijual..orang cina makin kaya…melayu?? makin kayap..masih minx disuap..malas berusaha..tau nk rm500 setahun..siap anak2 pn kerajaan nk bg duit RM100 setahun…aku x amik duit kerajaan tu walaupun aku layak dpt,tp aku pk ade lg yg sush dr aku..tolonglah melayu, jgn terlalu selesa kat tempat sekarang..usaha lebih sikit..

          Melayu dah di hegemoni oleh BN…lg2 UMNO…klau pimpinan bertukar, kita xde masalah..xkan perang nye la..sbb kita ade undang2..kite ade perlembagaan..berani la menempuh perubahan..jgn jadi pengecut..

          0

          0
        • lainKaliLaahh says:

          Memang la ko suke ptptn bubar knn.. so pasni mmg ko bole la blaja pandai2.. ehhh… ko mayb dh abis blaja.. anak2 ko kendian la kene compete ngn chayanunalif.. kalo result cecukup makan takyah la gi U.. kompom monopoli by chayanunalif.. Kerajaan kasi ptptn tu supaya sume anak melayu bley belajar eventho result cukup makan.. ko mmg suke la knn.. future nanti jgn lupa asuh anak2 kasi terang ati ok..

          0

          0
        • hola says:

          ko masa nak masuk blaja, terhegeh2 ko apply PTPTN kan.. ko sign je.. silap2 duit PTPTN tu ko guna ke lain.. pastu bila dah grad semua ko nak free… dah kalo ko tak nak bayar, blaja la rajin2 dpt pointer 1st class.. berangan semua nak free.. tak sedar di untung.. hutang tetap hutang mangkok..

          0

          0
        • melayutunggangandap says:

          ko belajar malas, bayar hutang malas… tau nak untung je.. dah tau keturunan pemalas lagi ada hati nak bagi PR memerintah.. suma ni tunganggan DAP je… anak cucu ko yg pemalas tu esok nganga je la sbb bangsa pemalas ni cuma less than 30% je yg layak msk U.. sbb malas nak bayar hutang ko pangkah PR, gadai bangsa… lepas ni merempat kat negara sendiri la ko… setakat nak menang undi mcm2 la ko janji PR… bila dah menang janji dicapati..

          0

          0
      • Lembu Gemok says:

        Norman…kan aku dah kata..cukup laaa..jangan bersuara..apsal ko ni degil??ko tak yah nak tunjuk bijak tp sebenarnya bodoh laa..nak bela semua kerja2 ko..sbb tu laa ko satu2nya manusia yang mengangkat cicak sbg superhero..puiiii!!!

        0

        0
      • Anonymous says:

        BUKTI SAIFUL BUKHARI TIDAK BERSALAH!! SUMPAH LAKNATSAIFUL BUKHARI DI MASJIDIL HARAM.

        http://myhomesoil.blogspot.com/2013/05/pr-dan-anwar-ibrahim-kecut-perut-tengok.html

        0

        0
      • wtFor says:

        Norman..misal kate tetibe ko jatuh miskin..igtlah lirik nie..hahaa

        Bila dilanda musibah. Hati tabah mula rebah. Jangan biarkan dugaan. Rapuhkan pedoman hidup

        0

        0
      • Stamp says:

        Umno x berani nk berhujah dengan PR tentang ape2 isu pn. pd diorang dh pegang tv, surat kabar, radio cukup utk smpaikan segala maklumat…dan satu lagi kenapa ceramah2 umno/bn hambar tanpa smbutan ?? mereka cuma menang kerusi plastik sahaja ianya adalah disebabkan benda2 yg diorang ceramahkan tu dh ada dlm tv, surat, radio dan segala benda yg ada disekeliling kita so rakyat x perlulah bersusah payah menghabiskan duit minyak nk menyaport aktiviti2 masyarakat mereka….sekian

        0

        0
    • Adinda Kesuma Dewi, mari oo mariii says:

      Ishh… Apalah abang Norman ni, tak update langsung, phuii..!!

      Cuba abang tengok Adik (?) apa ke nama tuuu, artis yang glamer berlagu dialek timur tu. Bleh aja seksi..? haa.. kan abang Norman… Kemudian pakaiannya pun pendek-pendek, siap bleh pakai baju tube, boleh kannn? Dah ada vcd lak tu. Klau dah ada VCD, maknanya ada pembeli di kalangan mereka. Ekonomi terjejas mender nyer?

      Abang Norman nii… jangan takutlah… nanti bleh buat VCD lagu Indon ubah rentak dikir barat… panggil dia menyanyi… nanti dia gelekkk… gelleekkk… gerenti hits punya..

      Lain kali Abang Norman nak bagi komen, buat kajian dulu.

      0

      0
    • Mamposlah BN says:

      BUDAYA UMNO….PEMBUAT VIDEO LUCAH/ FITNAH ORANG2 TAK BERDOSA.

      0

      0
    • ntah ape2 says:

      ye setuju… kalau tak mau filem byk potong, buatlah filem yang takde adegan yang x senonoh.. ini tidak, adegan yang tu pulak digembur2kan. Menyampah dengan sikap org yang pikir keuntungan duniawi daripada pikir keuntungan dan amal jariah yang akan diperolehi jika buat filem / lagu yang blh merubah … Jom Ubah

      0

      0
    • K.A.A says:

      kata2 norman seperti seorg pengecut..

      0

      0
    • kak timah says:

      PELUANG BN PRU 13 NI MACAM 50-50 JE . . HARAP BN MENANG . .HIDUP BN HIDUP PAK NAJIB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      0

      0
    • kak timah says:

      KALAU PEMBANGKANG MENANG KALI NI XPE KITA TGOK MCM MANA DIORNG MEMERINTAH KALAU LAGI TERUK MMG PRU 14 MENANG KT BN BALIK

      0

      0
    • Bangla [email protected] says:

      pendatang asing semakin berleluasa di Malaysia sehingga diberikan ic,sanggupkah anda gadaikan masa depan negara dengan mengundi Bn?

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=496904627025152&set=a.281664595215824.66104.281119761936974&type=1&theater

      0

      0
    • Bangla [email protected] says:

      Ds Najib gagal membela nasib rakyat Pahang tempat beliau sendiri

      https://www.facebook.com/photo.php?v=165335906965919

      0

      0
    • Bangla [email protected] says:

      aku post klip ni di fb Norman untuk membalas tohmahan dia terhadap kelantan paling tinggi hiv, tapi tak sampai seminit dia terus banned aku, hanya orang pengecut saja takut untuk berhujah

      0

      0
    • Bangla [email protected] says:

      Seorang lelaki cina mempertahankan hukum Hudud dan disokong oleh hadirin yang berbangsa cina lain,inilah hasil tarbiyah Pas kepada golongan non Muslim..berbeza dengan Umno yang menakut nakutkan non Muslim terhadap Hudud dan tidak memberi penerangan tentang Hudud kepada Muslim..ssangat terharu selama ini golongan yang dituduh dan ditohmah sebagai anti Islam sebenarnya dia membela hukum Islam..semoga Allah memberikan hidayahNYA dan merahmati uncle ini serta kepada non Muslim yang baik

      https://www.facebook.com/photo.php?v=472728446133812

      0

      0
    • betul tu, tapi saudara/saudari kena sedar, mustafa Ali melenjan janda pun kerana penapisan filem tak ketat, wakakakak..sedap lenjan pelapap!pepelap!pelepap!!

      0

      0
    • mail lambung says:

      yg 5 org dislike tu mesti norman, azhar sulaiman, zed zaidi, saleh yaakob, nabil

      0

      0
    • Anonymous says:

      Kesian aku tgk dia ni. Smoga Allah memberikan hidayah kpdnya sebelum jenazahnya di sembahyangkan. Ameen.

      0

      0
    • Anonymous says:

      fakta kepala otak ko!!abis ler ko norman lps ni org mmg dah benci ngan ko so sape lg yg nk tgk filem ko??nnt bl PKR memerintah agk2 mana ko nak ddk?mcm mn ngan filem sampah ko tu??lain kali kalo keje ko tu menyanyi,bt filem ntahapapap,bt lagu pun ntah mcm apa,ko bt jelah keje ko tu smpi mati jgn sibuk nk politik kan semua bende x psl2 0rg dah nyampah!!

      0

      0
  2. zz says:

    org ckp rezeki di tangan Allah..tpi ko degil nk jgk ckp kenyataan ko tu BETOL?? HAAAAMMMBEEEK~ -.-

    0

    0
  3. zul says:

    1st

    0

    0
  4. najib razak says:

    Entah2 ank beranak ko yg rmai hiv x? Then pegi lari kt kelantan….psl tu jd rmai….puiii

    0

    0
    • miss aida says:

      bangangnya statment ko ni.orang Melayu skrg mmg maki2 org mcm ni ke??Pas yang memperjuangkan Islam KONONNYE LAH tak ajar pengikut dia cakap berbudi bahasa ke ke?mengucap aku baca comment2 kt sini.dasyat2 btol mcm tk takut dosa.

      0

      0
      • miss kathy jemah says:

        UMNO makan tahi….berak rasuah….prottt !

        0

        0
        • Anonymous says:

          komen bangang mcm nilaaaa,org pkr n pas je yg akn komen bodo mcm ni sma laa mcm otak korang tu bodoooooo

          0

          0
      • aery says:

        abis tu UMNO ajar ko ckp elok2 ke??menteri2 pn cakap main lepas je..Siap kutuk2 ulama’ lagi. Cakap besar..Ko bgtahu kt aq 1 nama menteri yg pernah mengimamkan solat. Budak sekolah tanya jenis2 najis pn Pak Jib xtau nak jawap.. Malu lah..Kita org islam..Sepatutnya kita dah tahu benda2 basic tu..

        0

        0
        • lala says:

          err ko ckp org ko pnah imamkan solat ke? solat ko ckop ke 5 waktu shari smlm..org tegur cara baik xnk trima.. sbb tu ak ckp.. org PAS ni je sume baik2 xde buat salah dan dosa kan… org UMNO ckp sume xbtol.. celik mata n minda sikit la .. jgn dok dgr ckp org je .. ak nk sgt tgk org PR perintah negara.. bila negara jatuh ak org ptama yg gelakkan korg balik…

          0

          0
        • lala says:

          seingat sy pak lah dulu pernah.. tp die xtahu nk wt keje..

          0

          0
      • hoi says:

        either you are blind or you are stupid.maybe kat sini ko nampak penyokong PKR yg guna bahasa kesat.tp ko tau tak PEMIMPIN BN dgn UMNO yg ko bangga2kan tu slalu keluarkan bahasa kesat.dalam tv.in public!what a shame.

        0

        0
        • miss aida says:

          first of all ada aku cakap ke aku bangga ngn pemimpin UMNO ngn BN?itu dah kira fitnah aku tu,tak pepasal aku kene sembur pasal pemimpin tak pernah imam la apa la.kau pergila ckp ngn menteri tu.kau cakap ngn aku buatpe??Aku ckp penyokong Pas ni tak berbudi bahasa tak mencerminkan keperibadian orang Islam LANGSUNG.mencemarkan imej Islam secara tak langsung.ni tetiba cpt melatah terasa la tu.

          0

          0
        • ANTI PARTI HIPOKRIT says:

          RASA NAK LIKE BANYAK KALI.. SETUJU..

          0

          0
        • hei says:

          ye la ko nampak pemimpin2 tu guna kata2 ‘kesat’ ‘in public’ on tv… and ‘what a shame’ as well.. penyokong PKR pun sama guna bahasa maki hamun yg sama… sebenarnya kalo boleh korang pun nak appear on national tv dan gunakan ‘kata2 kesat’ mcm pemimpin2 ni jgk kan… tp x dapat… sian alahai… and to answer back your accusation of whether we’re ‘either blind or stupid’, jawapannya adalah ‘neither’… kahkahkah

          0

          0
        • freedom says:

          sedihnyee ade lagi orang2 yg bangga n sokong kroni2 UMNGOK nihhh. WOOOII come on laaahh. skrang nih da tahun 2013. sudah terang lagi bersuluh UMNGOK tidak memenuhi hak2 rakyat. umno hanya mengutamakan kroni je. tengoklahh situasi sekarang nii ~rakyat susahh kroni2 bn kaye raye~

          0

          0
        • Anonymous says:

          Miss Aida maksudkan kesemua penyokong PAS atau pada yang satu? Jangan stereotypekan. Kawan mok cik gemok ada sokong PAS, ada sokong UMNO. Ada yang berbudi bahasa, ada yang sinis, ada yang kasar. Sama sahaja tak kira parti…mungkin sudah background, kitapun tak tau. Kalau seorang berkasar, jangan katakan semua orang. Mungkin mereka jauh lebih lembut dan tertib dalam menyuarakan pendapat. bahasa Miss Aidapun kasar juga. Sama-samalah kita ya.

          0

          0
  5. tak sememeh says:

    Ikut suka hati kau la norman. Allah tahu apa yang terbaik.

    0

    0
  6. najib razak says:

    Entah2 ank beranak ko yg rmai hiv x? Then pegi lari kt kelantan….psl tu jd rmai….puiiiii

    0

    0
  7. NormanBodohAgama says:

    kau ni gila ker apa norman…hidup nk berseni jer..jauh mne kau leh pegi ha…leh bawak gi syurga ker? jgn sesuka hati mengutuk kelantan…rambut kau tuh dah mkin kurang so bawak2 la bertaubat..dekatkan diri dgn agama…ingat, rezeki tuh dtg dr allah..lau dia nak time BN memerintah pun dia leh tarik..kau nak cakap apa time tuh? menyampah aku ngan ko ni norman…

    0

    0
  8. ayam says:

    Bagui la…. Artis2 dh tentu WAJIB pakai tudung… Baru la laku filem… Sejuk je mata memandang, dah xtakut nak tgok bersama kluarga dgn ank2. Contoh Filem Nur Kasih.. Filem mcmtu la yg aku nak.. Tp, skung ni filem rogol2 je bnyak… Peluk2… malu aku nk buka TV bg ank2 tgok… Last2 bg anak tgok karton jee

    0

    0
    • Anonymous says:

      layan kartun lg bagus dri layan filem yg mempunyai unsur2 ‘kasih syg’ 2…

      0

      0
    • lasso says:

      betul…kadang2 drama n filem melayu sekarang makin merepek..sampaikan malu nak tengok…huhu

      0

      0
  9. Liza says:

    KENAPA PERLU BABITKAN RAKYAT KELANTAN????????

    0

    0
  10. kaplaLutut says:

    mmg la kau takot kan sbb kalua pas memerintah ingat sng2 je ke nik aziz nak bagi buat konsert campur laki pompuan semua tu..filem dah macam filem hollywood padahal xsedar diri malaysian yang kenkononnye mengaku islam..dah sampai masenye malaysia ni kembali ke pangkal jalan lagi2 org macam kau ni norman..cerminla diri tu sket..tu lagi satu bini hang tu..bawakla mengucap

    0

    0
  11. LATOYA BIBIKYANA AL-MULUT PUAKA says:

    saya sebagai penuntut usm kubang kerian bangga dengan kelantan tau. nak banding kelantan dengan sabah dan sarawak memang macam langit dan bumi la. tak pelik ke sabah dan sarawak ada banyak hasil bumi tapi negeri diaorang macam papa kedana je? lagi satu latoya memang sokong 100% pengurangan cinemas, kelab2 dan arak so takdela yang tergedik2 joget dekat kelab2. dah tua2 pun masih nak berdangdut ke? remaja2 pun lepas ni xdela yang rosak akhlak. ade faham

    0

    0
    • Anak Sarawak says:

      Assalam… Rasanya x perlu kot kata negeri kami ni miskin. Negeri kami xlah seteruk yg dikatakn. Cuma kawasan pedalaman tu, biasa la. Mcm jugk kt Kelantan. Aku dgr cikgu2 dr kelantan pn xnk pg jeli tu.

      0

      0
      • ANAK SABAH says:

        Setuju tau dengan latoya. memang sabah ni miskin dari segi pembangunan. pelik tau hasil bumi kitaorang bayak tapi pembangunan memang sangat terbantut. highway pun kerajaan bn baru nak buat lepas 55 tahun memerintah sabah.tu belum cakap pasal pendatang asing berlambak dekat sini. lepas tu bekalan elektrik selalu je terputus.

        #IniKalilah kita tukar. biar pembangkang tunjuk dekat BN macam mana nak membangunkan sabah.

        0

        0
      • Anak Kelantan says:

        ye memang Jeli tu miskin sebab bawah Be End Mustapha Mohammad tue.
        Negeri Kelantan memang x banyak pembangunan. salah kerajaan pusat jugak sebab anak tirikan kitaorang.Tapi kalau pergi university, anak kelantan jugak yang ramai.

        Rakyat Kelantan ramai yang kaya boleh beli emas, tanah walaupun negeri kitaorang xde banyak pembangunan. Sabah Sarawak sepatutnya lebih maju daripada kelantan sebab dah 50 tahun bawah kerajaan BN. Tapi tengok sabah sarawak tak maju jugak biarpun BN yang perintah.

        0

        0
      • MINAH JAMBU SUKA HADAP COMPUTER says:

        MEMANG LA JELI X MAJU SEBAB BAWAH BE END MUSTAPHA MOHAMMAD. SEPATUTNYA SABAH SARAWAK LEBIH MAJU DARI KELANTAN SEBAB DAH BAWAH BN LEBIH 50 TAHUN.

        0

        0
      • ANAK SABAH says:

        BETUL TU LATOYA. DEKAT SABAH NI BEKALAN ELEKTRIK SELALU JE TERPUTUS. LEBUH RAYA PUN BARU NAK BUAT SELEPAS 50 TAHUN BAWAH BN. MACAM PELIK SEBAB SABAH KAYA DENGAN HASIL BUMI TAPI PEMBANGUNAN MACAM TERBANTUT.

        SAYA FAHAM KALAU KELANTAN TIDAK MAJU SEBAB DIANAKTIRIKAN KERAJAAN PUSAT. TAPI SABAH SARAWAK BAWAH BN, KENAPA SAMPAI SEKARANG X MAJU2?

        0

        0
      • Anak Kelantan says:

        Kami rakyat kelantan kaya walaupun digelar negeri miskin oleh parti Be End. Kami mampu membeli tanah, buat rumah besar2, beli barangan kemas walaupun negeri kami tidak ade banyak pembangunan.

        Anak Kelantan pun ramai di perantauan dan berjaya. Kadar kemasukan anak kelantan ke IPTA pun tertinggi. Biarlah kami negeri miskin asalkan rakyat kami kaya raya. Faham?

        0

        0
        • ddd says:

          part ni aku setuju…mmmg negara diorang xmaju sgt..yang ade pun cuma kb mall…tp knape nk kisah sgt pasal semua tu, bkn nya kita pegi mall utk shopping hari2 pun…yg penting diri kita keluarga kita dulu…pertama kali aku pegi kelantan apa yang aku nampak diorang ni sebenarnya org2 kaya… rumah besar2…keta besar…kalau lalu kota bharu tu mmg pack.. masa aku duk boarding school 70% org kelantan walaupun sekolah tu kt pahang…kt uni2 xpayah ckp lah kan…even kt oversea pun ramai student dr pantai timur ni, negeri die tak kaya tp kenapa diorang boleh kaya? sbb diorang x pandang pun harta kerajaan…apa yg diorang dapat hasil titik peluh diorang sendiri. aku duk KL yg maju ni pun gaji 6ribu lebih pun nk duk umah teres x mampu hokayyyyy!!

          0

          0
        • Sokongggg sgt2, kelantan ramai melayu kaya.. kenapa BN nk kacau… dengki kot… ko org nk gagau harta org kelantan nih!!!… Kepada penduduk negeri kelantan, pertahankan PAS tetap menguasai…

          0

          0
        • oii penyibuk says:

          gelang mak aku kiri-kanan kalah anak mami k…sila amik tahu, neelofa,apex tu org kelantan ye..tgk sket rumah kitorg mcm mana?ada ko nampak rumah panjang kat kelantan?kl pun ada rumah panjang lagi…tak malu?

          0

          0
      • nani says:

        aku rasa dia patut buat ayat camni… Sabah n Sarawak sebenarnya terkaya dlm Malaysia. tapi segala hasil bumi dirompak oleh pemimpin BN. tu ayat sebenar. PTI masuk dengan mudah dpt IC.. sape yg bagi.. hehe leh cari kan kan..

        0

        0
    • UMNGOK says:

      BIARLAH KAMI KELANTAN DIGELAR NEGERI MISKIN OLEH PENCACAI UMNO ASALKAN RAKYAT KAMI MAMPU BINA RUMAH BESAR, BELI BARANGAN KEMAS DAN BIJAK PANDAI SEBAB RAMAI DAPAT MASUK KE IPTA.

      0

      0
      • papepon says:

        tul tu.. walaupon aku bkn org klantan tp aku kagum tgk org sane.. kbanyakan org yg kaya² smua org mlayu… pastu tgk peniaga even peniaga kecil pon byk je.. tp bersih je bandar tu.. tk mcm kt kl ni bru je peniaga kecik nk cr rezeki dh kne samanla itula.. yg plik org cina die bg je.. tula beza kelantan weh.. lg 1 tau tk knp org klantan rmai yg berjaya? dsbbkan pemimpin die slalu doakan kesejahteraan rakyat diela.. pemimpin kte? hmmm…. doakan jela smoga dierg ni smua diberi ptunjuk… :D norman weh.. tk yh nk bagge sgtla.. mmgla ko dh kaya ngan hasil seni ko tu tp tk yhla sampai nk ckp mcm tu… klu dpat duit dengan dedahkan aurat org sane aurat org cni tk yhla..

        0

        0
    • mkbs says:

      amboiii.sedapnya berkata-kata…..jangan bandingkan Sabah, Sarawak dgn Kelantan yer……kelantan tu luas tapak kaki sabah, sarawak saja tau…

      0

      0
      • DATIN PADUKA ROSMAH BERTITAH says:

        kalau luas pun, tapi xde pembangunan pun xde guna jugak. bangun rakyat sabah sarawak, ini kalilah kita singkirkan firaun umno ni

        0

        0
        • zi says:

          adoyaiiiii….aku yang lahir kat sarawak ni takde pun rasa sarawak tu mundur.kat sarawak takde org flush jamban lepas berak kencing kena baya ngn indah water.kat selangor walaupun kat tgh bandar, air paip kemain kotor.kat sarawak, kalau ko tak tinggal kat kawasan ulu hutan pedalaman nu, takkan ko merasa tengok air paip kotor. collection sampah plak ktorg ambik kompeni germany jd pioneer ajar cara2 collect sampah and manage sampah secara sistematik and environmental friendly.lagi berapa taun, gov take over.sampaikan collect sampah kat kampung ala2 setinggan pun ada team engineer khas fikir cmne lori sampah nak collect sampah dr kampung sempit cenggitu (org kampung taknak pindah perumahan sebab dah biasa duduk kawasan kampung katanyaa-kpg laki aku).takkan ade korg tengok lori sampah nak terburai bawak load dgn air meleleh cam kat selangor.tukang collect siap ada baju khas.kalau korg rasa development tu maksudnya banyak skyscrappers and shopping malls, stil undercivilized la mind korang. corruption memang ada and syial bagi aku.tapi sarawak tak membangun?heh.lagi satu, kat sarawak susah gler ah nak tengok sarawakian dudok apartmen, flat etc.rumah kos rendah pun atas tanah youu..ramai je sarawakian lepas graduate mampu bli rumah 2-storey terrace.

          0

          0
        • to zi says:

          kau tak payah la emo lebih…emo kau sampai kan out of topic… ko respon pada org yg ckp pasal2 kelantan n sabah sarawak tu.. topiknya adalah pembangunan dan kemajuan… bkn perkara asas sesebuah institusi.. org asli kat cameron skang pun da pakai jamban flush…kalau nk ckp kelantan besar tapak kaki sabah/sarawak..kenapa tak dimajukan sabah/sarawak yang besar tu..sekurang2nya mcm kuala lumpur..xkan besar xde hasil…rugi la…sedangkan kuala lumpur plak yg besar tapak kaki kelantan tu jauh lebih maju drp semua negeri kt Malaysia ni…

          maksud orang atas tu yg kononnya BN selalu bg kemajuan, kenapa negeri bawah BN xde la maju mane pun…kenapa bila sampai part Kelantan bkn main lg nk majukan itu ini… negeri2 lain yg banyak tu apa hasilnya? Terengganu, negeri aku…bawah BN, Tp apa yg dibuat? stadium yg da 2x runtuh tu? masjid kristal utk lawatan? kau try pegi hari biasa,xde org solat asar pun kt situ… surau kampung jugak yg org pegi,,,masjid besar2 mahal dibina utk hiasan…sedih!!!

          0

          0
        • ambo says:

          zi, aku hempuk juak palak ko ya kelak. ko nak bezakan sarawak ngn selangor? ko pnh g rmh pnjang kat niah x? xda air paip, ko masak, minum, mandi pakai air [email protected] sdgkan kampung tu tepi jalan je. psl kutip sampah kat perumahan tu mmg betullah, kat sarawak sistematik sbb perumahan kat sini xbyk cm di selangor. lg 1, org sarawak mmg mampu beli double storey sbb kat sstgh tmpat harga masih murah. cth di sarikei, kurang rm300ribu dah boleh dpt banglow. tp cuba bndingkat kat Miri or Bintulu, Single storey pun dah cecah 1/2 juta!!!

          0

          0
  12. MINAH JAMBU SUKA HADAP COMPUTER says:

    Hello. ekonomi negara terjejas kalau industri filem xde? nak tergelak aku bace. berapa sen sangatlah industri filem malaysia ni menyumbang kepada pendapatan negara? cuba ko cakap berapa sen? setahu aku industri filem malaysia ni sangat kecil. ni nampak sangat menipu.

    aku rasa ok ape kalau xde cinema, kelab2 malam, kedai arak semua tu. remaja pun xdela rosak akhlak. lagipun sapela yang pergi cinema tengok cerita melayu? berapa kerat sangatla. daripada aku bayar 10 ringgit nak tengok citer melayu, baik aku download je dekat internet. cerita melayu ni kebanyakannya sampah tau. ambik ko.

    0

    0
    • LATOYA BIBIKYANA AL-MULUT PUAKA says:

      Betul tu minah jambu. Aku kalau pergi cinema untuk tengok cerita hollywood je. cerita melayu jangan harap la nak tengok.

      0

      0
    • DATIN PADUKA ROSMAH BERTITAH says:

      Betul tu Latoya. Aku pergi dekat ceramah Be End tau semalam. Diaorang tayang video lucah depan orang ramai. Be End ni dah desperate sangat kot. diaorang x sedar ke budak2 remaja ade skali tengok video lucah tue. memang UMNO ni parti lucah sangat. Bodoh.

      0

      0
      • fitnah says:

        Jgn nak buat fitnah..ceramah kat mana,area mana and siapa yang bagi ceramah?Fitnah tu lagi teruk dr membunuh tau.PKR bangang!

        0

        0
        • DATIN PADUKA ROSMAH BERTITAH says:

          eh tolong sikit. aku x finah macam firaun umno tau. ceramah ni dekat terengganu. vcd stopa ali pun boleh dapat diaorang bagi free je. BN ni memang kotor dan lucah. modalnya keluar video lucah. patutla pemimpin pun sume lucah.

          0

          0
        • Fikir says:

          ceramah BN kt presint 16 putrajaya. 1 mei 2013.. Dr kul 9 smp 12 tgh malam modalnya asik mencarut, mengata tayang video sex.. Gila ka hap a.. Manifesto? Sebiji haram pon x dikuarkn.. Elok la tu tlolong2 mengata org.. Serius aku nyampah..

          0

          0
        • Rosmah Puaka says:

          tengok ni bodoh!!

          0

          0
    • Momo says:

      Erk, I rasa kan Minah Jambu, kalau cinema tutup, dia tutup terus semua kot. Bukan nya tak tayang filem melayu je. Semua movies hollywood semua pun tak tayang kot.

      Industri filem Msia memang kecil. Tapi penggiat seni boleh tahan banyak. Rakyat Malaysia boleh ke hidup tanpa hiburan? Kwang kwang kwangg. Korang tengok ke tv kalau takde hiburan? Korang tengok TV9/alhijrah pun tak pernah kot.

      0

      0
      • ddd says:

        knapa plak x boleh..kita tengok sbb ade…kalau tak ade takdelah kita g hadap… aku mmg x tgok movie kt panggung…semak…dengan yg baru mmbesar sibuk nk wat drama skali dlm panggung..tgok matsaleh cium die pun nk cium skali…astro first je!! x pun youtube..klo sumer xde xper lah..tgok je lah ape yg ade..rasa halal antarabangsa heliza helmi tu lg bagus drp cerita2 cap ayam diorang…nk tunjuk kasih sayang xpayah sampai ke katil,ke bilik tidur,,,cerita nurkasih tu aku tengok dorang tunjuk kasih sayang kt dapur je pun…apedehal…mmg la cerita tu x sempurna tapi sekurang2nya x sakit mata, anak2 pun nk tgok tv skali ngan mak ayah…kang die g skolah nk tunjuk kasih sayang ngan kawan skolah naya je…

        0

        0
  13. who cares says:

    ceh..padahal aritu artis kpop dpt peruntukan 2juta…kau KRU dpt ape??majulah sgt industri hiburan..phuiiii!

    0

    0
  14. meluataku says:

    mangkuk ayun la dia ni…muka haprak ja..nak sgt bn..byk ja artis vteran x trbela..pastu kpp dpt juta,angpa dpt RM2 ja…blah la

    0

    0
  15. najib nazak says:

    ingatkan noman neh bodo siket2 jer…rupe2nye betul2 bodohh….macam tulah kalau hati dah hitam…ehh awak ingat hidup kita ni hanya utk seni aja kaa?? huh…

    0

    0
  16. pembace setia says:

    kepada “Anonymous says: May 3, 2013 at 12:12 am”,
    awk nie telebih bace berita harian, utusan etc sekutu gomen2 BN je nie sbb tu tak nampak ape2..lawak kan?.. hanye pembangkang je ckp mcmtu, BN?
    cakap sopan sangat? maaf ye tapi saya sama saje.
    undi terpulang pada anda.. tapi xyahla nk menampakkan kebodohan diri sendiri.
    Tegur secara peace Yo!!!..

    0

    0
    • anoynmous says:

      ni sorang lagi penyokong pas main pakai tuduh je aku sekutu BN bukak tv3 berita harian la.aku bukannya duduk msia sehari aku tau la tv3 tu semua pro BN.FYI i dont watch tv especially tv3 i dont read the paper,i get all my info from the internet so what i have said was based from my observation.aku tak ckp pon penyokong UMNO semua berbudi bahasa TAPI rata2 penyokong PAS mmg kuat maki orang.Pas kata alim ulamak tunjuk la contoh yg terbaik kepada pengikut.tk payah nk ckp BN lg teruk.yg nk ikut diorg kenapa?seriously la kalau la Pas btol2 menunjukkan dia tu sebuah parti Islam yg btol2 ikut ajaran Islam,insyaallah umat Islam akan ikut. sorry to say aku tk nampak Pas mcm tu.

      0

      0
  17. jurai jemarai says:

    aku hanya akan respect Pas kalau dia bertanding sebagai satu parti. tapi Pas telah bergabung dgn Dap yg racist & cita2 dorang yg nk menjatuhkan org melayu. kalau Dap menang bermakna bermula lah era kejatuhan org2 melayu. Tapi kalau ini lah yg penyokong Pas mau, semoga berjaya. jgn kan melayu, dgn islam sekali lama2 akan hilang kerana bangsa melayu akan diperbodohkan oleh lim kit siang & karpal singh.

    0

    0
    • honey says:

      buka minda anda luas2….Nabi muhammad dlu pon pernah berkerjasama dgn org kapir…tunjukkan teladan yg baik hingga ada antara mereka yg memeluk Islam…..PAS harus berkerjasama dgn DAP krn malaysia bkn di huni oleh org Melayu dan Islam shj….knp org selalu pertikai PAS ngn DAP sdgkan dlm DAP tu ada jg org melayu, TP kamu x langsung pertikaikan pon UMNO ngn MCA MIC….itula realitinya UMNO…..gajah di dpn mata x nmpak, tp kuman di seberang yg sebuk nk cari….

      0

      0
      • Anonymous says:

        kau tak tau ke Lim kit siang tu yg lead org cina serang melayu 13 Mei1969. aku tak boleh blah ngn orang Melayu yg sokong DAP. Korg igt Lim Kit Siang tu btol2 nak tolong orang Melayu ke?tolnog lah sila belajar sejarah tentang Lim Kit Siang.

        0

        0
        • Apalah ko ni says:

          Yg kita tau ..kita nampak terang2 mana lebih menakutkan dgn muka manis, baik jer..berjanji ( kosong saja ) belakang lebih teruk dari lim kit siang?
          Ko rasa lebih bagus camtu ker?
          Kelantan dari dulu umno takleh nak masuk..ko tak rasa sesuatu ker?

          0

          0
      • Jurai jemarai says:

        ya mmg betul. Nabi menunjukkan teladan yg baik so org kapir peluk islam tapi sila tgk mcm mana pas berpolitik. Bahasa & perkataan yg digunakan. Memburuk2 kan sesama islam & bangsa hanya utk menang undi. Baik kah? Adakah org kapir akan ikut kalau diri sendiri memakan saudara sendiri? At least MCA & MIC dibwh UMNO. Org melayu masih ada hak. Tetapu kalau DAP menang, bermakna PKR & PAS di bwh tunjuk mereka. Yg mana anda mau? Melainkan anda bkn dari bangsa melayu & bkn beragama islam, anda boleh terima semua ni tapi bkn aku. Kalau org cina ada negara China, org india ada negara India, org melayu ada Malaysia.

        0

        0
      • Jurai jemarai says:

        ya mmg betul. Tapu jgn samakan Nabi dgn PAS. Kita tak tau bahasa dan perkataan yg di guna oleh Nabi. Tapi kita tau bahasa yg di gunakan oleh PAS. Adakah ia mencerminkan seorang pemimpin islam? Memburukkan sesama islam. Nabi guna cara itu kah? Menjatuhkan bangsa sendiri di hadapan org kafir, Nabi buat begitu kah? At least MCA & MIC dibwh Umno, bangsa melayu. Tapi kalau DAP menang, bangsa melayu & agama islam di bwh mereka. Mau jadi mcm Singapura kah? Bangsa melayu skg di kelas ketiga? Fikir sendiri. Baca sejarah Lim kit siang. Pegi tempat dia beri ceramah. Apa yg dia ckp kt kaum dia. Kenapa dia tak beri ceramah dlm bahasa melayu. Ada terfikir? Sebab dia tak mau irg2 melayu tau agenda DAP. FIKIR LAH WAHAI SAUDARA2 KU. kita skg telah terbahagi kepada 3. Bangsa melayu makin lemah. Itu agenda utama DAP.

        0

        0
  18. kekeke says:

    lain kali cakap pakai otak. bukan pakai lutut. kalau BN perintah, tapi Allah x nak bg rezeki, x kan dapat apa2 pnye..

    0

    0
  19. kak ton says:

    alahai noman..ceteknye pikiran ko..telitinye..ape yg ko dok prati?ko xcube prati ke industri filem skrg?byk adegan yg xsepatotnye..alasan,nk ikut kehendak watak?motip?ni yg ko bangge2 kan..gesel sane sini..byk lg sumber yg boleh datangkan hasil utk negara..contohnye minyak..malaysia ade mnyk tp mnyk msh mahal d negara sndri..cube ko ulas sket nape?kami yg cetek ilmu ni nk gak tau pendapat ko..akhir skali,nk tujukan teka-teki tok abg noman tsayang:kapal selam ape yg xboleh menyelam?

    0

    0
  20. kak ton says:

    noman,kapal selam ape yg xleh menyelam?

    0

    0
  21. kak ton says:

    nomam,kapal selam ape yg xleh menyelam?

    0

    0
  22. Fish Fairuz says:

    Saya setuju apabila filem lucah melampau artis2 Malaysia diban terus!

    0

    0
  23. Wan Kitagolo says:

    dah kena laser sama Faizal Tahir…sesuai la kan???

    muka kau mata kuyu cam lembu tu layak buat filem Altantunya dan Najib jer !!!!!!!!!!

    0

    0
  24. Terbukti says:

    Norman rasis, tak suka org Kelantan…..dan PAS.

    0

    0
  25. Lagubestbest says:

    Jangan marahkan norman.. hutang bank banyak kot nak kena bayar. Hidup high class kan.. korang2 yang hidup biasa2 ni xkan faham. Hehe

    0

    0
  26. SAIFUL BAUKARI says:

    LIWAT ITU SEDAP !

    0

    0
  27. awan pagi says:

    apa kena mengena hujahan tentang industri hiburan dengan HIV?
    bodo melantun-lantun.

    0

    0
    • awan besar says:

      hang yg tak cukup intelek nk paham apa yg Norman cakap. Dah bodoh….jgn nak tunjukkan kebodohan sgt…Kesian

      0

      0
  28. CMA1703 says:

    Pakatan rakyat akan menang PRU kali ini!!!! Adakah kamu faham wahai Norman? PR menolak politik kotor Be End yang tak habis2 memfitnah DS Anwar Ibrahim…

    JANGAN IKUT KATA HATI.. FIKIR DULU SEBELUM SEGALANYA MENYESAL… KALAU NAK FIKIR SIAPA SALAH, SIAPA BETUL… SAMPAI BILA KITA TAK TERFIKIR… SEDANGKAN DIRI KITA SENDIRI PUN ADA YANG TAK BETUL… JADI… SEKAARANG KITA KENA FIKIR.. MASING2 PUNYA KUBUR, MASING2 JAWAB.. E2 ANDA DIRI DIA DENGAN ALLAH… SIAPA2 PUN YNG MEMERINTAH TAK ADA YANG BETUL NYAA…..KESAN TERHADAP BANGSA KITA….ADAKAH KITA MAHU TANAH MELAYU DIJAJAH BANGSA ASING… HAK KEISTIMEWAAN MELAYU DI HAPUSKAN… ISLAM DITINDAS.. LIHATLAH… BUKALAH MINDA…

    0

    0
  29. lala says:

    sudut kecil hatiku, aku berharap BN menang. BUkan pasal aku penyokong BN, tapi utk kasi PR dan penyokong taksub PR muhasabah diri, sekuat mana pun gelombang kuasa rakyat mereka, takde kuasa yang boleh lawan kuasa Allah. Benda jahat, nak menipu undi ke apa ke, kalau Allah tak izinkan, tetap tak kan berjaya. PR terlalu taksub dan bongkak dengan sokongan di alam maya, sedangkan mereka lupa majoriti silent yang tidak meng’like’, komen dan share info2 yang ada diruang maya macam Facebook dan Youtube. Majoriti silent ni yang akan bersuara nanti.

    0

    0
  30. x mahu pliwat jd pemimpin says:

    Menyampah dgn puak pakatan pembangkang low class kt msia ni..bila brckap penuh dgn ayat2 maki hamun..harap PKR akn brkubur trus dari bumi msia slps PRU 13 nt..!!! dah x larat nak mengadap sgala keburukan pemimpinnya..hidup penuh noda, bila didedahkn, pandai plak menuduh BN fitnah…definasi fitnah tu klau benda yg x dibuat, ni benda yg terang2 dibuat kata fitnah…patut ambil iktibar org dah dedahkan keburukan tu, bertaubat la, ini x, trus2an kata fitnah umno..klau fitnah buat repot polis, ni x, brceramah sana sini, maki hamun, doa yg buruk2 utk saudara islam yg lain…apa semua tu….lemas aku tgk puak2 pembangkang ni…mmg low class tahap longkang…!!!..akhir kata, utk smua bakal2 pengundi kt msia, demi keadilan utk megara tercinta ni sblm mengundi, buat la solat istikharah, beri la keadilan utk diri anda & negara..

    0

    0
    • rose says:

      norman oh norman…kalau awk bercakap berdasarkan fakta, tolong fikir org dapat HIV sbb apa??? cuba awk pegi masuk cinema masuk konsert pastu nanti pegi check darah awk, ada hiv ke?? bercakap pakai akal sikit boleh tak…cinema dan konsert yg diharamkan sbb taknak lelaki dan perempuan bukan muhrim duduk bersama2…dlm cinema gelap2 duduk rapat2 senang sgt dihasut setan…tgk konsert berasak2 gesel sana gesel sini,mula la jadi kes cabul la rogol la…kerajaan kelantan dah cuba utk menghindarkan PUNCA2 kes tersebut..atau FAKTOR penyebab semua tu..baca sekali lagi PUNCA dan FAKTOR…andai kata terjadi lagi, org2 yg dapat HIV tu jahil agama jahil tentang halal haram…mak bapak tak ajar ke…

      0

      0
    • rose says:

      sama la jugak dgn penyokong tegar BN…bila komen penuh ayat maki gelaran2 tak senonoh semua…tgk facebook cik bedah undi dacing..perrgghhh…bermcm gelaran maki hamun yg lucah2 kat situ..so tak perlu nak kata pembangkang low class sbb in the end sama je dua2…apa yg boleh dikata IBLIS dan SYAITAN menang sbb berjaya memecah belahkan anak anak adam….

      0

      0
    • no la says:

      ko nih sama macam azhar sulaiman tu percaya 100% dgan fitnah. wehh sudah2 la tu dgan fitnah . sekarang nih masyarakat tidak memandang kepada fitnah kosong semata2.open your mind lahh kami masyarakat mencari pemimpin yg dapat memenuhi hak rakyat dan menolak pemimpin korupsi seperti bn. 55 tahun bn memerintah rakyat masih sengsara but kroni2 bn kaya raya dengan harta rakyat. shame on umno. jom kita ubahhhhh INIKALILAH !!!!

      0

      0
  31. Anonymous says:

    yeke kelntan [plng tngi penghidap HIV..heran btl..

    0

    0
  32. krazzzee.... says:

    korang yg kutuk unmo tu, ingat2 ler cikit duit yg unmo bg (BR1M) kat rakyat korang dpt jga yer tak? anak korang skolah dpt RM100 korang amik jga kn? tak pyah ler nak kutuk cna cni politik BN kotor ke hapa. Kalo tgk keseluruhan semua politik ni KOTOR.

    0

    0
    • iphoneuser says:

      Orang bagi ambik la, tak berdosa pun..memang duit dan hak kita..tapi yang salah memang salah..kita layak dapat lebih..
      To krazzzee

      0

      0
      • Anonymous says:

        x tau malu pnya org ko ambik jgk duit tu kn.klaw x suka umno asal ko ambik,tula org2 pr ngan pas ni ckp je lebih habuk x dakkk boooooo

        0

        0
    • yuyu says:

      duit yg umno bagi tu ( BR1M) .tu duit aku pun ada dalam brim tu tau tak.. tu sumer duit rakyat!.. jadi rakyat berhak ambil. diorang cuma tolong sampaikan aje.. bak kata orang tolong paskan sampulnye je.dah jadi tanggung jawab pemerintah untuk bantu rakyat . kalo duit tu keluar dari poket diorang sendiri, dari akaun simpanan diorang sndiri, ko nak pungpangpungpang cakap umno bagi duit tu , haa baru la boleh nak membangga diri..

      0

      0
    • lemon says:

      puak pr mmg tk tahu malu..tahu nk hidup free je..usaha lebih tk nak…haishhh

      0

      0
      • ddd says:

        aku xdapat br1m, tp aku yg bayar income tax beribuuuu setiap tahun…korang dapat br1m 500 tu sekali je kan? maknanya aku bagi kt negara(lhdn) lebih daripada negara(lhdn) bg kt ko… tp aku dpat ape? x de ape pun.. jadi duit yg ko dpat drp lhdn tu kompem2 la duit org2 yg byr income tax,,termasukkklah aku..reti? kalau bkn org2 mcm kami yg bayar dapat ke br1m tu kt korang?

        sedekah kt anak yatim insyaallah dapat pahala kalau ikhlas, ni terang2 aku tak ikhlas nk submit kt lhdn tu. duit pun terbang pahala pun x dapat..

        0

        0
    • duit umno ker?i org pr..i pon byr cukai ok!lainla kalau semua tu hsl pndptn umngok..org pr gaji besau2 pakat byr cukai.so duit umno ke duit rkyt??phuiiiii

      0

      0
      • PAS?? says:

        Tlg la wei jgn la angkat darjat org2 PAS tinggi sgt..and hina BN gila2..tak semua org dlm PAS baik,tak semua orang dlm BN hina/korup..kalau la PAS betul2 islamik,Nik Aziz tak patut keluarkan statement ckp siapa masuk BN masuk neraka..dia bukan tuhan nak tentukan semua tu.Jawab2..

        0

        0
        • Hrmmm says:

          One word..jahilnya ko…

          Ko boleh guna ayat tu kat budak2 darjah 6 tp tidak pada nik aziz..

          Org zaman lani ( zaman umno) mmg kena bagi cakap terang2 kasi gegar otak kepala lutut ko..

          Takkan nak cakap..janganlah undi bn..mailah undi pas..kita bentuk negara kita sebagai negara islam yg adil, saksama dalam masa yg sama … Kita sama2 teguh bersatu hati, kurangkan yg kontrenversi tingkatkan prestasi …gitew?
          Agak2 ramai ke org islam nak undi…

          Aku sedih..yg islam makin ramai jadi hamba syaitan cakap banyak tak guna ko tgk ajelah sendiri..

          0

          0
    • Anon says:

      Maap le krazzzee….aku rse statement kau mcm org lama..bkn UMNO yg bagi duit k…kerajaan yg bagi..kerajaan itu BN…mane kerajaan dpt duit?? duit itu dtg dari pungutan cukai..cukai tu sape yg bayar? rakyat dan pengusaha2 perniagaan..cukai itu lalu disebarkan sebagai Bantuan Rakyat 1 Malaysia..kononnya bantuan..dalam masa yang barang naik harga..memang tanggungjawab kerajaan bg bantuan kepada rakyat,makanya rakyat amik duit bantuan tu..duit bantuan tu memang duit rakyat..

      0

      0
    • galaxy says:

      Ni laa antara kata2 x bijak..duit brim duit umno…tuh duit kerajaan…dia amek bajet dlm kerajaan..bukan duit umno..ni laa antara org2 yg suka menadah dan meminta je tanpa berusaha

      0

      0
    • Alahai says:

      KrazZzee, org cam ko nilah org kata bodoh tak di ajar..
      Ko kata BRIM duit umno?
      Ko main undi jer ke bebal..
      Ko tahu tak umno tuh apa? Bn tu apa? Dap tu apa?mca tu apa?pas tu apa! Pkr tu apa?Mic tu apa?

      Alahai malunya aku…betul2 ngankang nak duit brim jer ko ni..tp benggap..
      Hahaha

      0

      0
    • duit BR1M tu duit rakyat bayar cukai la weyhh..bukan duit UMNO..banyak lak duit UMNO nak bagi…mana datang duit UMNO..lain la cincin juta juta tu dah digadai smata-mata nak bantu rakyat..adoii haiii…bukak la mata

      0

      0
  33. Patung Kertas says:

    Mengaku beragama Islam…tapi??? Sedar2 lah dunia dah dekat tarikh luput. Sudah2 lah dengan dunia hiburan ko tu. jangan pilih kmajuan di dunia sangat, dah sampai masa nya utk pikir kmajuan d akhirat. Umur pun dah makin mningkat, nanti tak sempat buat amal. Lain kali kalau blajar tinggi2 tu, ilmu agama tu pun biarlah tinggi juga. Astaghafirullah….Bila umat yg mengaku Islam lebih memilih pemimpin yg kaki hibur dari kaki agama, tulah tanda kiamat. Semoga norman dberi hidayah

    0

    0
  34. Apa2jeler says:

    Wahai Latoyah yg x syg mulut……wlaupn ko mrh kt BN tpi jgn lah plk ko hina Sabah n Sarawak papa kedana……yg ko bandingkn kelantan ngan Sabah n Sarawak bagai langit ngan bumi ko pernah ke dtg Sabah? Len kali jgn lah sedap mulut nk hina Sabah……x semua kt Dunia ni hidup ngn senang n kaya….mana2 pn ada kemiskinn….sya x menyebelahi mna2 pihak tpi klau dah negeri sndri d katakn papa kedana spa2 pn mrh tau x!!!….

    0

    0
    • orangpahang says:

      tahu pun marah kan? camtu la perasaan org kelantan yg selame ny dikatakanmisken, mundur kerana PAS perintah. setuju kenyataan ko dan paham perasaan ko

      0

      0
  35. amber says:

    rilek ar Norman…pakatan rakyat terdiri dr 3 parti iaitu PAS, PKR, DAP yang mana PKR lebih diterima oleh sumer kaum berbanding PAS dan DAP. Negara islam dan hukum hudud tak mungkin wujud di bawah pimpinan pakatan rakyat kerana PKR dan DAP berfahaman liberal. PAS kalau setakat nak menjuarai pengharaman perkara2 maksiat dan menjadi polis moral, lambat laun pasti ditolak anak muda.

    0

    0
    • An Nas says:

      Anak muda seperti kau????? Ramai anak muda dah berhijrah.Sure, mereka akan didik keluarga dan anak mereka menjadi lebih baik dan ini berterusan ke generasi seterusnya.so, islam akan terus kukuh dan menang di bumi ini. By that time,hari kiamat telah sungguh2 hampir tiba, ingat islam akan menang.itu janji Allah

      0

      0
      • amber says:

        Seperti apa 2? Liberal seperti aku. Salahkah berfikiran bebas daripada dogmatik mcm kau tu. Yg berhijrah ke arah islamik vs yg berhijrah ke arah pemikiran bebas. Mungkin kau je yang tak menyedari wujudnya penghijrahan ke arah pemikiran bebas a.k.a freethinker kerana kau hanya berada di kelompok kau yang berfikiran sempit itu. Kamu sumer yang hipokrit yang konon2 mahukan malaysia ni mahu menjadi negara islam pernah membaca ke tentang negara2 islam yg lain dan kekerasan undang2 islam ciptaan mereka yang telah menzalimi penduduk terutama wanita di sana. Jgn hidup dalam utopia dan lihatlah kenyataan. Sebab itu lebih baik agama harus kekal sebagai pegangan peribadi dan tidak mencampuri urusan hidup yang lain.

        0

        0
        • Anon says:

          ISLAM ITU LUAS…bukan pegangan peribadi sahaja, tetapi dari segi politik,ekonomi dan sosial juga. Politik, ekonomi dan sosial melibatkan hubungan sesama manusia..x boleh dipisahkan..mne bole nk peribadi..
          Amber ada baca sejarah Islam x? Zaman Rasulullah?Wanita diangkat darjatnya..adakah sekarang wanita masih ditindas? adakah bayi2 perempuan dibunuh? Dalam alQuran ditekankan pelaksanaan undang2 hudud…hudud x kejam..negara Islam yg kau kate kejam tu ikut hudud ke x?? Manusia berhak ubah undang2 mereka..tp undang2 hudud kekal seperti mana yg tercatat dalam alQuran, xde sape yg berhak pinda…maksud aku disini, kau jgn la refer kerajaan yg ade undang2 kejam..tu diorang reka sendiri..

          0

          0
        • ddd says:

          Astaghfirullah…. undang2 Islam keras…sikit2 hukum…sikit2 sebat…sikit2 rejam… itu kan dlm kepala otak kau? tapi kau sedar tak kenapa undang2 keras mcm hudud tu hanya dilaksanakan kpada org Islam sahaja? Sbb Allah syg kita ni..Allah taknak org Islam ni buat dosa yg terang2 dah tahu apa hukumannya.. Klau tahu taknak kena pancung solat jgn tggal, kalau tahu taknak kena rejam jgn berzina, kalau tahu taknak kne potong tangan jgn mencuri…

          mesti ada yg fikir org bukan Islam tak kena so tak fair!

          abis org Islam kt akhirat nt masuk syurga org bkn Islam tak masuk Syurga tu pun kira tak fair ke?

          diorang nk berzina, nk mencuri lantak diorang la…sbb di akhirat nati diorang hanya akan jadi kayu api je pun…kite ni yg kne timbang berkati2…think bout it…

          tp once u choose to be freethinker ckp apa pun x berguna lg…terpulanglah..sejahat2 org Islam akhirnya tetap ke Syurga, tp kalau memilih utk jadi kayu api,terserah

          regards,
          Puan Diana

          0

          0
        • An Nas says:

          Salam….mengapa terlalu optimis negara akan menjadi seperti Utopia?Cuba beri satu contoh, bayangan contoh pun takpa…jika sekiranya Islam dimertabatkan di negara ini,maka akan berlaku kezaliman terhadap rakyat terutamanya wanita. bro,cubalah sekali-sekala dengar ceramah agama d u -tube.

          0

          0
  36. Reader says:

    Bajet dunia je pikir. Bajet akhirat dah cukup banyak ? Tinggal kan hiburan, dan mula lah kumpul pahala. Sok2 pintu taubat dah tutup baru nangis cam org tak siuman. Bukan harta dunia ja nak kumpul! Kmajuan negara konon. Kemajuan akhirat tak nak pikir. Penting sangat la dunia hiburan ko tu. Bongok! Aku paling tak suka org ngaku Islam tapi pmikiran cam kapir!

    0

    0
  37. lalalalala says:

    Saye bukan org kelantan. sy baru 2 kali g klantan. 1st gi jeli…sebb ade assignment kt sana…xde membngun sgt..tp ape nak heran….kampung sy pun xde lampu jalan…under BN tuh…sy g klantan 2nd time..kawan kawin…kt KB..sy suke je g klantan..sape kata klantan xde ape2..ade je..suke je sy nak g klantan lg…lalalalalalala…~~

    0

    0
  38. key Pop says:

    siapapun yang bakal memerintah negara nanti,
    siapapun yang bakal menakluki putrajaya,
    siapapun nanti yang bakal jadi LEADER di antara kami,

    jagalah keamanan negara kita..biarkan keamanan berterusan!

    0

    0
    • nyampah tgk neelopak says:

      yang ni aku sokong sgt2! biarlah keamanan berterusan!
      yang korg nak kecoh kenapa, Norman ni bagi pendapat dia.. Korg pon ada pendapat korg jugak..Kita bebas berbicara, cuma jangan lah caci maki..
      Peace Yo!

      0

      0
  39. sara says:

    ala knape nak melatah sgt..aku anak jati kelantan mmg menyokong tindakan kerajaan PAS kelantan mengharamkan panggung wayang, kelab malam. dah ko kata pengidap aids kat kelantan paling banyak. ce ko bayangkan klau kerajaan kelantan bukak pulak kelab2 malam..tak ke makin tinggi kes orang amik dadah ni..yela kat kelab malam macam2 mknan ade. dadah, arak, betina semua ada. tak ke lagi parah mslh sosial tu. bodoh la ko ni. takut sgt pinjaman retis tak dpt ea..bgus lah tu..so xda lah artis kita ni “biar papa asal bergaya”

    0

    0
  40. Jumaah Barakah. says:

    Semoga Allah memberikan-mu taufiq dan hidayah.Thats not only comply to PAS but we muslims.Why dont u go for basic fardhu ain classes to understand what u’re saying.Well i personally think Najib also disagree to this…u know where ure standing and the purpose of saying this because ure in the industry and not following syariah compliance.kesian…

    0

    0
  41. jija says:

    Aku nak tanya Norman ni satu soalan jer..agak2 bini dia mandi wajib sah ke tidak ( rambut dah diwarnakan)..aku confirm bini dia bkn mat salleh & tak guna inai..

    0

    0
    • lala says:

      ko tu yg tak karan rambut, ntah2 mandi wajib pun tak betul caranya. tak lalukan air dicelah2 ketiak, lipatan peha, bawah kuku, belakang telinga..

      suka tak org pertikaikan ko? tak suka kan? so diam lain kali. jgn nak libatkan bini dia pulak, sedangkan ko mandi wajib pun ntah sah ke tak.

      0

      0
  42. BUDAK BARU says:

    apa yang tak kena dengan si norman ni.. melalutt je tak tentu pasall.. sudah-sudahla tu bagi kenyataan yang bodohh.. semua orang dah menyampahh nak dengar.. tak payah;aj nak risau sangat sebab memg industri seni pun mmg da suam-suam susu.. makin lama makin risau plak sebab negara malaysia sekarang da banyak buat filem ala-ala barat.. takut-takut generasi anak aku nanti lebih terdedah kepada benda-benda yang macam ni..nauzubillah.. so sesiapa pun yang memerintah negara malaysia lepas ni cubala ambil berat tentang isu ni.. kami mahukan pemimpin yang mampu memimpin kami dan generasi anak-anak kami.. bukan sahaja pemimpin yang mampu membangunkan rakyat tapi pemimpin yang mementingkan agama…

    0

    0
  43. Anonymous says:

    masing-masing kat sini pandai cakap je…keybord warrior konon.! muhasabah diri dulu..

    0

    0
  44. Anonymous says:

    W

    0

    0
  45. Anonymous says:

    salam..blajar tgi smpi ke luar negara lg..tp knpa xblajr agama stinggi itu? berfikir lah sblum berkata..awk tu org Islam…hiburan di dunia shja..diakhirat nti bersedia dh???

    0

    0
  46. An Nas says:

    Negara Brunei Darussalam tiada sebuah pun kedai jual arak,kasino,night club…..ok je semua.Malam2 semua keluarga berkumpul di rumah,tak adalah si suami pegi night clubnya, si isteri semua senang hati.

    0

    0
  47. aku budak 3 tahun says:

    norman berhentilah seketika bikin filem, time pergi dengar ceramah plak (ingatan pada diri jugak)…dekatkan diri dengan ulama’ dan org alim..barulah tak keluar statement yang bukan-bukan..sesungguhnya islam itu indah..

    0

    0
  48. dia says:

    teringat kata2 cekgu kuu, kalau nak bercakap tuu jgn tunjukkan kita nee bodoh.
    kalau tak lebih baek diam coz diam lebih baek dr berkata2.

    0

    0
  49. Papazola says:

    aku minat kru ni. tapi sedihlah bila norman cakap camni. kenapa nak persoal benda2 ni?? kalau pemerintah akan datang dapat memerintah lebih baik dan menjurus ke arah agama Islam, kan lebih bagus …kita ni makin dekat dengan mati bukan makin lama hidup. kalau dah asik nak pikir dunia je mmg tak selamatlah. nak berkarya pun takkan nak pikir kalau takde sekatan untung banyak…kalau banyak sekatan mmg tak leh maju la …aduyaiiii… pttnye kena bersyukur bila ada pemerintah yang boleh bawa kita ke jalan yg lebih baik,… byk mana sangat nak pikir dunia?? pttnye sebagai artis, takleh la sebelah pihak je..esok2 tukar pemerintah kau tetap jd artis jugak…so kena la ikut style pemerintah baru. kalau sekatan yg lebih elok…baguslahh!! kurang maksiat kurang dosa!

    0

    0
  50. raisin says:

    Salam,

    Abg norman takut tak de grant lagi utk industri hiburan kalau PR takeover ke (soalan je… bukan spekulasi, jgn marah)? Jgn risau lah abg norman… rezeki dari Allah… bukan dari BN, bukan dari PR. Minta dari Allah, Dia yg memberi rezeki.

    Yg pasal HIV tu… takda kaitan pun dgn pawagam ada atau tak. Abg norman kena belajar cultural anthropology utk tu atau kaji sendiri sosio-ekonomi penduduk Kelantan. mungkin abg norman boleh dpt iktibar dari kejadian ni.

    Maaf kalau silap ckp. Yg buruk dtg dari diri saya sendiri, yang baik dari Allah swt.

    0

    0
  51. politik says:

    ni lah namanya ego. orang umno tak reti sedar salah sendiri. duk hentam kelantan tu knp. cakap mcm org bijak. tapi bodoh. hahahahahahahahaha. banned KRU.
    jgn igt kau tu kaya sgt. office dekat cyberjaya tu pon hutang. lepas ni PR menang x dpt duit x mampu nak byr hutang la ni. tu yg gelabah. tololllllll.

    0

    0
  52. KAKAK NORMAN says:

    negeri KELANTAN mmg miskin…TP miskin DOSA….
    NORMAN mmg KAYA, TP kaya DOSA…..
    Negara IRAN tu elok jer filem2 dia pompuan tutup aurat..laku jer filem2 dia, siap byk dpt anugerah antarabangsa lg….FILEM ni klu box office pon X DE guna klu duit tu x BERKAT….BERKAT tu lg penting dr BOX OFFICE…

    0

    0
  53. sudah la tu norman..gi je la ngundi BN nanti klu nak sangat..asyik jangka benda yang belom pasti wat pe..risau yang keterlaluan sangat ni aku tgk..klu pun PAS pegang,nak risau apa klu PAS pegang,bukan pas bagi rezeki kat ko pon..Allah yang bagi..wlupon ko ase nt ko dah x dapat untung sgt mcm sbelum ni,skuangnye pahala ko plak betambah sbb ner nak tau ade hikmah PAS pegang,terbimbing la sikit pemikiran ko tue…

    0

    0
  54. amir says:

    cane najib bole jd pmimpin kalau alquran pun ta knl . apatah lg na d hafal . kalau d tnya . trgagap najib . knp prlu na kuuk para ulama sedangkan dri amdei pun masik trkial2 bidang agam . kita prlukan pmimpin yg pnuh ilmu dunia akhirat bkn pmimpin pnuh ilmu dunia je . brdosa kita sokomg pihak yg zalim .

    0

    0
  55. Anonymous says:

    Bini ko berpakain serupa pelacur..mengalakkan lagi kes rogol di malaysia..aku cakap ni FAKTA dan sebagai pemerhati…
    Ko galakkan budaya remaja bukan muhrim kuar berdua2-an sbb nak tgk filem sampah ko tuh..

    Norman..ko ubah diri ko jadi suami yg soleh baru nak tgur org lain …tegurbini ko tu dulu..nak 40an masih nak bermini skirt…mmg murahan sungguh..dayuslah weh..

    0

    0
  56. Anonymous says:

    Hebat ko PR..hebat maki-memaki..god job!

    0

    0
  57. Anonymous says:

    kalau ikot majoriti, ramai yg tolak umno. tp kalu umno menang jgk tu, angkara bangla2 yang ada ic dan spr dimanipulasi kan. inikalilah

    0

    0
  58. ron95 says:

    org PR mmg terkenal suka maki hamun laa..sbb ramai yg masih budak2..sekolah pun ramai tak habis lagi..tu pasal jgn dilayan meroyan org2 PR ni..mereka tidak pernah menggunakan akal untuk berfikir dimana kebenaran..tapi mereka cukup suka mendengar bulat2 apa dikata pemimpin mereka..tak payah fikir, terus jadi copy cat..tu pasal pembangkang di Msia ni jenis yg low class..takde quality..asal boleh aje, semua dibangkang..sampaikan PAS bersetuju dengan LGBT? Kalimah Allah? dan mcm2 lagi..semuanya dibuat atas dasar politik..jadi mana perjuangan Islam yg pas dasarkan? hilang dibawa arus bersama2 keji maki titik bengik DAP dan PKR..Selagi PAS bersama2 DAP dan PKR, selagi itu undi rakyat akan memihak BN..

    0

    0
    • Hahaha says:

      Kami berbudak..yg korang ?..? suka sgt ngan pornografi tu umur berapa plak..bukan dah tua nak mampus ke…tak habis2 …asyik buat fitnah jerk..tak takut bala ALLAH SWT ke?

      0

      0
  59. Ahli Sejati PAS says:

    tapi dapat ke PAS memerintah dengan adanya campur tangan DAP dan PKR… DAP tu setuju ke hukum islam dijalankan kalau mereka menang PRU13 nanti… kenapa ambil Anwar sebagai Perdana Menteri…??? kenapa tak ambil pemimpin dari PAS yang lebih tinggi ilmu agamanya sebagai PM…saya dr Anwar org UMNO sampai jd org PKR pun saya xsuka dia… dulu Anwar kaw2 kutuk PAS.. sekarang baik pula.. saya hanya sokong PAS tapi saya tak nak sokong DAP and PKR.. saya harap PAS dapat keluar dari pakatan dan bergerak sendiri macam dahulu… saya yakin walaupun PAS bergerak sendiri.. Insya Allah PAS pasti akan dapat memerintah negara… so utk PRU13 kali ini saya x akan pergi mengundi sebab kalau saya mengundi pun parti saya pasti kena dengan ckp Anwar, Karpal Sigh dan lain2.. saya nak bakal PM yang betul2 pakar pasal Agama Islam (paling penting), politik, ekonomi, dan kedaulatan negara Malaysia.

    0

    0
  60. pah says:

    PAS..parti islam..tp skrg tkr tagline pass for all..means that mane2 religion bole msuk pas..dekat citu boleh lihat tang mane nak tegak kan islam,,ikut syariat islam..kalaw calon pon ada yg bukan islam?? mmg majoriti ramai islam..but adakah pasti kuasa mmg ditangan org islam..sbb kebanyakkan ekonomi kt malaysia ni dikuasai oleh orang bukan islam..dan dari segi mana diorg ni berdakwah, berkempen or what so ever ikut ajaran Rasulullah s.a.w?? xde berhemah langsung.. yang ni pung pang yang tu..yang tu pung pang yang ni..caci maki..actually both dah mcm sarkas.. and it’s so funny when see orang sesama islam bergaduh tegak kan pendirian masing2..org bkn islam tepuk tangan jer smbil senyum sampai telinga..tolong la jgn taksub sgtt…!! Allah dah aturkan sebaik2 nya..

    0

    0
  61. tak suka najib says:

    dulu minat,skrg dah boikot norman ni!baik pas memerintah.mcm ni lah pikiran kalu dok bawah najib!

    0

    0
  62. peoh says:

    lantak ko norman…ko dah selesa da dengan pemerintah yg ade skang ni..yang pandang ringan kat bab2 dan hukum hakam agama..orang yang nak tengah kan syiar islam ko kater tak betul..INI KALI LAH…

    0

    0
  63. SH says:

    Minta Harian Metro temu bual balas Ahmad Idham, Faizal Tahir & Hafiz Hamidun pulak, baru adil.. takkan komen Norman je keluar kat arus perdana? Be fair & square.

    0

    0
  64. cik tiya says:

    Manifesto yang dijanjikan pembangkang
    1)turunkan harga kereta
    -ok..simple..kalau harga kereta turun..adakah org2 masih mencari kereta second??so if kereta baru lg murah dr kereta second, ape jd pd org2 yg jual kereta second? bankrupt la kan..tutup kedai..
    2)hapuskan tol
    -kalau tol dihapuskan..macam mana nak buat maintenance jalanraya?of course ada budget.. but is it good enough?negara kita ni byk ker revenue dia?
    3) hapuskan PTPTN
    -hello..sebelum nak hapuskan ptptn tu..mintak la tolong g byr dlu mane yg dipinjam dlu..mostly tu la org melayu..kebykan nye pandai pinjam tp liat nk byr..hahaha..funny..
    4)turunkan harga minyak
    -ingat malaysia ni kaya sgt ker cm brunei..??bole support everthing..kira bersyukur la minyak singgit lebih jer..kalau xde subsidi kaw ingt mmpu nk pkai kete sekarang???kalaw turun seposen dua jer..pls la..xde function la kot..xde effect lgsg..kalau alang2 nak turunkan,bg la kasi minyak tu sen2 terus..br la berbaloi2 ngundi pembangkang.ye dok??

    aku rse cm ada lg satu..tp xingat la plak..hahhaa..sbb xtaksub sgt ngn politik..so just smpi mase pangkah..so hak masing2..xpyh nak havoc sgt..hehee^_^v

    0

    0
  65. waty says:

    “Apabila ada dua orang yang saling mencaci-maki, maka cacian yang diucapkan oleh keduanya itu, dosanya akan ditanggung oleh orang yang memulai cacian selama orang yang dizhalimi itu tidak melampaui batas.” #sabda Rasulullah.

    0

    0
  66. azrifiman says:

    kenapa disebabkan isu kecil macam ni sesama kiter perlu bertelagah, norman ada hak untuk bersuara, jangan melenting kita sebagai rakyat seharusnya bersatu padu demi keamanan negara.

    0

    0
  67. mamat says:

    ramai betul org penyokong pkr / pas yg komen..mmg keje mgadap blog sosial je ke?hahahha

    0

    0
  68. kiah propa says:

    norman ckp berdasarkan fakta?? fakta apa yg ko dapat??? setakat jadi pemerhati n keluarkan pendapat, andaian sendiri tu dikatakan fakta? bodoh tol…g mampus la ko normangkuk hayun

    0

    0
  69. Miss A says:

    tunjuk la BUKTI mane Kelantan paling banyak kes HIV. Ingat ! Negeri/ Negara yang menjalankan hukum ALLAH, DIA akan pelihara golongan2 ini. melainkan budak2 yang culture shock dan menjadi sampah masyarakat. Norman, kau la bukti artis JAHIL

    0

    0
  70. kate says:

    apa pun, hak Norman utk menyatakan pendapat dia. kalau xsuka ke, suka ke, xperlu la hentam dia sbb menyuarakan pendapat dia. setiap orang ada hak masing2 utk bersuara. aiyoo industri hiburan, blog2, rncgan tv pn kadang2 nak melagakan artis or mencari pasal je. +_+ bosan sudahhh..

    0

    0
    • ddd says:

      isu agama adalah isu sensitif…sumer org akan melatah…even org BN sendiri pun tak suka dengan kenyataan norman ni… bila die taknak penapisan filem diketatkan which is filem malaysia mmg wajib pun diketatkan lg sbb dah longgar sgt ni…

      knapa pemimpin nak sibuk2? kubur masing2….

      sbb nk jadi pemimpinlah baru boleh ubah semuanya,..pemimpin yg berpengaruh yg akan disoal di ‘sana’ nanti…diorang xnak dipersalahkan disana nanti sbb tu sedaya mungkin nk ubah apa yg boleh diubah… bile ade yg menetang mcm ni maunye sumer org tak marah…agama kita tak sama mcm agama lain.

      0

      0
  71. adik adik says:

    bang nara … bila citer politik ni nak habis …………………………..cedih …. cedih lihat kaum ku begaduh sesama sendiri ………….

    0

    0
  72. ann says:

    inilah ciri2 penjenayah negara,boikot NORMAN ABDUL HALIM !!!

    0

    0
  73. nuna says:

    rakyat kelantan yg jena hiv tu bukan dok kelantan dia kena!dok merata2 tempt yg ada byk tempt hiburan,bila sakit hiv br blik negeri klantan!adil ke nk tuduh ngeri klantan puncanya???

    0

    0
  74. Nak habaq mai says:

    Asal bukan BN ..aku undi..sbb aku dah lama kena tipu ngan BN…
    BN nak menang pancing undi ngan bagi duit hiburan..

    Org Pas plak buat sembahyang hajat…

    Kalau tak menang gak kali ni takper..at least kami berusaha…dunia dah nak akhir zaman..maksiat rasuah berleluasa…

    BN makan hasil haram..bagi anak bini pun hasil haram tu yg takut kalah..sbb dah biasa makan hasil haram.

    0

    0
  75. BN selamanyeee says:

    ape pun yang engkau orang nak kutuk pasal BARISAN NASIONAL jangan harap la PAKATAN RAKYAT YANG PEMBOHONG BESARRRRRRRRRRRRRRRRRRR tu boleh menang ahad nie ye….kau orang tunggu je la ye…..

    0

    0
    • d says:

      pakatan rakyat dah biasa kalah…so mereka tak kisah tp mereka berjuang utk menang…ini kalilahhh…. tapi kaalu tak menang skalipun benda tu adalah normal tp mcm mana kalau BN yg kalah? sumer nk keluar putrajaya sabil kelubung muka ngan karung guni ke?

      0

      0
      • tunggul says:

        betul tu PR dah biasa kalah ……….. yg takutnya klau BN yg kalah …. mahu meroyan di buatnya …… hehehe …

        0

        0
    • ms W says:

      waaa…. sayang BN sgt smpai tak nmpk kesalahan diaorg -.-“

      0

      0
  76. hamba ALLAH says:

    sayang rs nyer ble menganggap ape berubahan yg akan blaku sbg 1 yg mnyusahkn..bkn ke rzki 2 Allah yg bg bkn pemerintah..pemimpin hny sbg medium perantaraan utk mtadbir alam ini..ckup la smua filem,drama or anything yg slalu mpunyai unsur yg xbik utk ank2 rmaja. fikir kn utk pembangunan ummah dmi mjamin ms dpan waris dnia..jka kte bnar Allah akn tnjuk kn kbnran xprlu tkt utk jd miskin..apb miskin mkin dkat dri anda ngn Allah..knli Islam ngn mata hati yg jelas agr anda xmrsa kn ianya 1 ksshan..

    0

    0
  77. waty says:

    “Apabila ada dua orang yang saling mencaci-maki, maka cacian yang diucapkan oleh keduanya itu, dosanya akan ditanggung oleh orang yang memulai cacian selama orang yang dizhalimi itu tidak melampaui batas.” #sabda Rasulullah. Renung-renungkan..

    0

    0
  78. peoh says:

    kite tunggu je lah 5 mei nih..in shaa Allah PR akan menang!!! INI KALI LAH…

    0

    0
  79. gadis.. says:

    korang ni B***H sebenarnya, da tau korang smbung belajar pinjam PTPTN, kena la byr balik!!!! dlm al-quran sendiri pun ada tulis la, kalau berhutang mesti kena byr!!! korang ni bukan apa, x besyukur langsung!!!! malaysia ni da aman damai, xde perang, xda yang mati kebuluran, mcm2 lg la, tp korang still nk lebih!!!! eh, bersyukur la kamu wahai rakyat malaysia kita keluar rumah x dibaling bom atau ditembak!!!! ckp jgn mcm org xda otak!!! peluang pekerjaan byk, tp rakyat malaysia ni memilih sgt!! x mcm org dari luar, dpt keje apa pn diorg sambar slagi mendatangkan duit!! ni tak, ada yg lebih memilih merompak, meragut!!!! apa tu??? jgn slhkan org lain, CERMIN DIRI KORANG TU DLU BETUL KE TAK!!

    0

    0
  80. nurul says:

    jangan fikir keuntungan diri sendiri je…sampai agama pun nak digadai….alquran dan agama islam amat praktikal dan relevan utk diamalkan sepanjang zaman….jgn kerana nak mengaut keuntungan yang haram pun jadi halal…dalam islam ada batas 2 pergaulan antara lelaki dan wanita…kalau buat filem aksi yang tak senonoh…..tu dah kira membelakangkan alquran…..x sedar ke filem2 macam tu merosakkan akidah dan akhlak bangsa kita melayu dan agama kita islam….buat la filem yang menerapkan ilmu agama….bukan nak jual body pelakon je lebih…..mementingkan diri… bila sampai hari kiamat…duit dari filem2 tak menjanjikan syurga pada kau la norman…dosa lagi dapat ada lah….

    0

    0
  81. naz says:

    tah hape2 slogan ubah,,,, pe yang nak diubah,,, nak ubah malaysia jd apa…. cuba pikir skit,,, yang dah ada xnak diperbetulkan nak ubah sb apa sb nak pegang kuasa kan…

    0

    0
    • Miss A says:

      kitowang nk ubah,xnk rasuah,xnk konsert2 bagai semua,xnk ad tayangan berbentuk maksiat,nk para pemimpin mnjadi ahli surau,nk yg menutup aurat,nk hukum Allah ditegakkan..

      0

      0
  82. kelip kelip says:

    Norman jgn takut BN pasti menang …. bole sambung projek dgn kerajaan BN dan dapat kontrak ribu2 ……………

    0

    0
  83. Abby Abady says:

    PAS untok saya selama nya dan saya tidak akan tukar parti lagi

    0

    0
  84. peoh says:

    yang sedia ader tu ler tak di ubah2 nye lagi..tak mampu nak ubah kot…sebab tue camtu jek dari dulu hingga sekarang…bagi ler pulak pd orang yang sanggup ubah supaya jadi yang baik..

    0

    0
  85. ccl1268 says:

    Sepertimana palestine tergadai ke tgn zionis adalh kerana bangsa palestine itu sendiri yg jahil yg tidak mahu mendekati agama dan yg pastinya GOLONGAN BORJUIS YAKNI ORANG KAYA….. yg sanggup jual dgn harga yg tinggi jkpd zionis….. begitulh kita dimalaysia nie yg dilahirkn islam takut kepada alim ulama pelik takut kepada kopiah… org berjubah dan jilbab…. rasanye kite sendiri yg memudarkn cahaya ke islaman kita dan pastinya mereka ini adalah GOLONGAN ARTIS YG DIKATAKAN WELL EDUCATED… macam anda norman …. tapi bila kena tegur melenting tak OPEN MINDED… TAK REFLECT balik diri sendiri…kata bangga english edukesyen tpi tak open minded pon….

    0

    0
  86. Natural says:

    kalu ye pun taksub sgt dgn parti yg en norman sokong pun jgn la babitkan kelantan.
    kalu pun benar kadar HIV di kelantan paling tinngi pun itu bukan salah kerajaan.
    cuba fikir dgn mata hati,,,kerajaan pas kelantan telah cuba sedaya upaya menerapkan nilai 2 islam dgn mengharamkan disko,kelab2 dangdut,pawagam tetapi klu ia tetap jgk berlaku itu salah diri sendiri.,bkn kerajaan pas atau nik aziz. dan sesungguhnya mencegah itu lebih baik dr mengubati.
    sbg contoh,dlm islam telah dinyatakan arak itu haram tetapi rmi jgk manusia yg ingkar.s0 kenapa tidak dinyatakan salah kerajaan umno yg mentadbir malaysia hingga arak di jual berleluasa,maksiat,wanita berpakaian seksi,filem yg menayangkan adengan2 yg xsepatutnya….
    fikir2 kan dan selamat beramal…

    0

    0
  87. pot says:

    tolak Parti Ajaran [email protected] yg sesat lagi mnyesatkan demi ISLAM

    0

    0
  88. pot says:

    tolak Parti Ajaran [email protected] yg sesat lg mnyesatkan dan Penipu Rakyat pada PRU13 demi ISLAM

    0

    0
  89. Razzaq sulaiman says:

    Hahaha….. Ni lagi sekor spesis retis islam hnya pd ic. No wonder la fmly ko tu mcm2 citer. Kdg2 kita ni kalau bodoh skali pun, jgn la tunjuk kebodohan kita. Ada fhm?

    0

    0
  90. SSSs says:

    Jaga lah perkataan korang, apa yang kita cakap semuanya Allah catit. Tak malu ke maki hamun sana sini? Islam tak pernah ajar umat dia mencarut dan memaki hamun org sana sini. Biar lah dia nak sokong apa pun, hak dia untuk memilih dan bersuara. Kenapa mesti tk nk byr hutang PTPTN? Aku pun student, aku tau kemana arah duit ptptn tu. Banyaknya beli sana sini. Bukan untuk belajar. Tak fikir ke duit yang kita guna tu haram? Kenapa perlu didik org lain menjadi manusia yang tak bertggungjwp? Tak reti nak bersyukur? Tak apa lah, one day kalau ada anak, jgn terkejut kalau anak anak kita nie jenis tak tau bersyukur dan tak pernah nak berterima kasih dgn apa yang kita bagi dekat dia. Sebab itu lah didikan kita. Kawal bahasa, tunjukkan lah diri kita tu islam. Bukan hanya islam pada nama dan ic. Assalam

    0

    0
  91. norman bodooooooo says:

    hai retis sorang niee.. da la bangang.. aku hempuk jugak dya ni

    0

    0
  92. kayu says:

    I don’t get the connection between entertainment industrial productivity & hiv…? takde wyg berunsurkn seksual = meningkatnya pesakit hiv ke?? how do u know drugs, crime, sex n even bullying is definitely 100% not influences from the entertainment industry??

    0

    0
  93. jurai jemarai says:

    dari sini kita dh tau, melayu mmg dh berpecah. Agenda DAP makin dekat. pepecahan org melayu. dia akan masuk jarum. Nabi Muhammad mmg bekerjasama dgn org kafir tapi bagaimana Nabi menyeru? bahasa & perkataan yg di gunakan? adakah Nabi memburuk2kan bangsa sendiri di hadapan org kafir? lihat bahasa & perkattan yg PAS guna kan. at least mca & mic di bwh umno. kalau Dap mng, org melayu di bwh mereka. baca sejarah lim kit siang. siapa dia sebenarnya. pegi dgr ceramah2 dia. kenapa dia tak gunakan bahasa melayu? sebab dia tak mau org melayu tau agenda mereka. skg org melayu dh berpecah 3. masih buta kah? ahli politik mana yg tak ada harta. selain cincin rosmah, pergi check acct anwar, berapa bidang tanah yg nik aziz ada, harta lim kit siang, karpal singh dll. jgn ingat dorang nk tolong kamu semua kalau menang. dorang pun nk kumpul harta. kalau skg hanya bn yg ambik harta tapi kalau pakatan menang, 3 kepala pulak akan habiskan harta kerajaan. dlm masa tu plak, bangsa melayu & islam akan tergadai. skg yg bertanding bkn Pas atau Pkr tapi antara BN & DAP. PAS takkan perintah negara sebab tak cukup kerusi. ini antara DAP & BN. saya tak sokong mana2 parti tapi saya tak suka kalau malaysia di pimpin org cina yg racist. mmg skg undang2 ckp, hanya melayy boleh perintah malaysia tapi ingat kata2 karpal singh” saya akan tukar undang2 supaya bkn melayu juga boleh pimpin malaysia”. dan kerana ini saya mmg menolak DAP termasuk parti yg bergabung dgnnya. biar org ckp saya fikiran sempit tapi saya tetap dgn pendirian saya, “TAKKAN MELAYU HILANG DI MALAYSIA”!!

    0

    0
  94. oiii penyibuk says:

    oh norman…itu masih DANGKAL……seperti Lisa Surihani yang good-good tapi sebenarnya seksi..how boring is your thinking!

    0

    0
  95. bencipoltikharam says:

    kalo korang benci najib :
    1. pk balik apa salah najib pada korang secara peribadi?
    kalo korang benci anwar :
    1. pk balik apa salah anwar pd korang secara peribadi
    janganlah bodo rakyat malaysia.. korg x tau ke ini semua politik mereka. bermaksud penipuan rakyat..anwar berdendam bkn dgn najib tp mahathir.. 12 tahun lalu reformasi anwar menentang tuduhan meliwat dah dibuat. anwar teraniaya dan dipenjara oleh mahathir.. pak lah membebaskan anwar, dan anwar kembali ke malaysia lepas pak lah letak jawatan.. ini sume masalah peribadi diaorg.. KENAPA RAKYAT YANG JADI MANGSA HASUTAN??? korang xpelik ke korang menyokong parti politih hampasan sume ni seolah2 anwar tu bapak korang?
    korang lupa tujuan kerajaan buat poltik murahan ni adalah untuk melalaikan rakyat supaya tidak buat tnntutan kepada kes2 seperti
    1. golongan blacklist teraniaya yg tidak dpt meminjam bank
    2. golongan bankrup yg tidak ada pembelaan
    3. kakitangan kerajaan spt polis yg menembak mati org awam seweng2nya mcm adik amirul rashid.. polis tersebut dah bebas dan boleh tersenyum megah..
    4. nurse2 yg menyumpah pesakit2
    5. doktor2 yg tersalah bg ubat pd pesakit dan menyebabkan kematian atau kelumpuhan
    6. pegawai penguatkuasa majlis yang menendang jualan makcik yg berjual di pekan sehari sbb tiada permit
    7. pegawai kastam yang mengambil jumlah rampasan untuk hak sendiri tp yg dihantar pd hasil kerajaan cuma separuh..
    8. pegawai pejabat tanah yg meluluskan permohonan tanah hanya dgn rasuah..
    SEDARLAH SIKIT..

    0

    0
  96. atas pagar says:

    macam nilah semua pembaca, apa kata kita undi PR dan bagi dia peluang….kalau PR memerintah lebih baik kita terus sokong. Kalau BN lebih baik, PRU 14 kita sokong BN…X perlu nak berperang mulut, mencaci sana sini..Action louder than speak..kalau x bagi pelung, kita x dapat menilai yang mana satu lebih baik…

    0

    0
  97. Anonymous says:

    Saudara Norman, faktanya satu sahaja. Kita orang Islam. Kalau Islam, masuklah sepenuhnya. Apa maksud sepenuhnya…pergilah berguru.
    Bila ada orang menghina pemerintah, kita berkata tinggalkan Malaysia kerana kamu asyik membangkang.
    Bila saudara Norman bimbang akan syarat yang dikenakan PAS mengikut ajaran islam, adakah saudara Norman tidak setuju dengan hukum Allah. Sekiranya tidak, adakan anda layak menghuni bumi Allah?
    Menyokong mana-mana parti adalah pilihan masing-masing tetapi sebagai public figure, perlu berhati-hati dalam mengeluarkan statement. Hiburan dalam Islam ada tetapi memang tidak bolehlah berkemban atau apa-apa yang bertentangan dengan Islam.

    0

    0
  98. maskadir says:

    Ini menunjukkan norman mempunyai mental kelas ketiga kahkahkah well educated konon english edukesyen tapi tak open minded… tapi kalu bab lagha open minded sangat… cetek pemikiran moden dianggap tak open minded tapi cetek pemikiran agama tak pa…. pelik orang islam cukup takut dengan alim ulama rugi dilahirkn sebagai islqm tapi cukup skeptikal dengan idea islamic….. 200 ribu qnak luar nikah…anak luar nikah….. minum arak… dedah aurat… hudud sahaja yg boleh mendidikn orang islam…

    0

    0
  99. kuburkan be enddddd!!! says:

    Apa yang saya katakan adalah mengikut fakta dan sebagai pemerhati. Merujuk apa yang berlaku di Kelantan, pawagam dan konsert diharamkan, tetapi mereka adalah jumlah penghidap HIV tertinggi di negara ini. Situasi ini sebenarnya boleh menjejaskan ekonomi negara berbanding manifesto Barisan Nasional (BN) ada menyebut pembelaan pada industri seni dan kreatif. Apa yang dibimbangkan, kawal seliaan dari aspek tapisan filem pastinya mewujudkan lebih banyak tentangan sehingga memberi kesan pada pelaburan. Pinjaman bank kepada penggiat seni mungkin dihapuskan jika muzik dan filem dianggap komoditi diharamkan>>>ADA AKU KESAH DGN NKO PUNYA INDUSTRI YG MELALAK2 TAK KENAL HALAL HARAM,DGN AURATNYA,BERPELUK CIUMNYA LELAKI WANITA??kang dah kena kutuk satu malaya!!aku ingat nko ni educated,rupanyerr eduukatikkkk + jahil.laen kali,ambik la bukti yg kuat dari ayat al quran ayat brp2 yg mengukuhkan lg fakta nko.mslhnya,xde satu pun ayat dlm al quran yg menyebelahi fakta nko tu kannn..kesian btol nko >.icon muda be-end yg cuba nak naik tp kecundang peringkat awal>saringan pertama===FAILED !!

    p/s:Semulia2 & semaksum2 Rasulullah,masih tunduk kpd Allah S.W.T dan ajaran Al-Quran.Hingga disaat akhir baginda nk mghembuskan nafas terakhir,,bibir baginda masih lg meyebut “ummati”ummati”,yakni kita,umat baginda akhir zaman..kitab Al-quran satu2nya harta bernilai yg Baginda tinggalkan sbg panduan utk kita,umat akhir zaman kerana baginda tiada lg di dunia untuk memimpin kita di akhir zaman.tp,bila pemerintah meremehkan ajaran kitab kita sendiri,cuba tunjuk kitab mana yg lebih sesuai utk diguna pakai??kitab buku rosmah mansorr ke wahai norman kru?

    0

    0
  100. aku rasa Norman ni budhha kot….zzzzzz

    0

    0
  101. nani says:

    iskk Norman ni. nak jadi pengampu agak-agak la.. dulu time nko terkinja kinja masa dlm KRU.. tak silap aku ada ulama ban nkorang.. tu time nko umur 20 tahun la.. takde hidayah lagi.. ok faham. then nkorang wat company.. pastu ada masuk berita. pasal kes tak bayar EPF.. ni bukan fitnah. ni memang masuk berita. kes mahkamah.. adoiiii.. camni ke majikan.?? yg aku pelik, naper kacau Kelantan.. tak yah la komen pasal hiburan. hiburan dlm Islam tu tetap ada. tak tahu la aku kalau life nko jenis 24 jam berak tido duk kat kelab.. Allah maha mengetahui..

    0

    0
  102. Anonymous says:

    bdsrkan yg ak baca kat atas ni:
    1-suma rakyat msia jual je la tv kat umah sbb ak gerenti suma org tgk cita melayu n filem2 yg ditygkan kat tv tp ada jgk org2 yg tgk tu nk kmplen2 sdgkan diorg sniri pn tgk jgk
    2-tutup suma cinema kat msia utk cegah maksiat
    3-beautifulnara, ohbulan dan yg seangkatan dgnnya pn bleh la dimampuskan;
    sebab ak prsan yg ramai kat cni org2 yg menentang maksiat n sumanya org2 alim n nk pthnkan islam.ak pn baru sedar yg ak da xperlu da online n baca suma gosip ni sbb ni bukan yg islam ajar utk kita.saudara2ku skalian,..kn korg dok mengutuk sgt.sudah2la tu.cni tmpat org bn yg scetek agam ja.bukan mcm korg yg bpgtahuan luas n sntiasa mpertahankan agama islam.sekian.maaf klu tsinggung.ni kenyataan!

    0

    0
  103. Aliff tendang wau,sarkas daa says:

    Kenyataan Norman nih cam dia x prcayakan Tuhan.Ko dh ckp cm x de akal nih,hilang minat sudah pd KRU.ko btl2 ttup periuk ko sndri..ko cr psal.Wah…x lme lg ko dpt lh title DATUK.

    0

    0
  104. effariezajohari says:

    apa ke benda si norman ni?cakap berdasarkan fakta..bukan ke fakta dlm islam pawagam itu diharamkan..tak pahamla aku mamat KRU ni…makin menyampah..boikot KRU!

    0

    0
  105. BANGSA KU says:

    WAHAI SAUDARA ISLAM KU, PERNAH X KITA TERFIKIR SEBENTAR, KENAPA PAS UMNO PKR DAN BN X BERSATU? BUKAN KAH JIKA MEREKA BERSATU AGAMA ISLAM, BANGSA MELAYU AKAN TERPELIHARA?? KENAPA KITA SESAMA ISLAM HARUS MENCACI DAN MEMAKI HAMUN SESAMA SENDIRI? ANWAR IBRAHIM DAN NAJIB ORG ISLAM WEY, SAMBUT PUASA, SAMBUT RAYA, TAPI KENAPA PERLU BERTELIGKAH? SEJARAH DULU KITA MELAYU BERSATU PADU MENENTANG JAPAANESE, KITA LINDUNG ORG CINA DAN INDIA? MANA PERGI SEMANGAT MELAYU BOLEH? MANA ORG MELAYU KITA?? KENAPA NAK PECAH BELAHKAN SAUDARA SENDIRI NIH?? SAYA X SOKONG MANA2 PARTI KERANA SEMUA NYA X BETUL. SAYA HANYA AKAN SOKONG APABILA PAS UMNO PKR DAN BN BERSATU. PADA MASA TU NOTHING CAN STOP ISLAM AND MELAYU! ALLAHHUAKHBAR! ALLAHUAKHBAR! ALLAHUAKHBAR!

    0

    0
  106. ramos says:

    X HABIS2 PENTINGKAN HIBURAN WAHAI ARTIS NAN JAHIL….HIV TERTINGGI MANA KO DPT NEWS NI>KLNTN KAN DKT SIAM..ORG SIAM PN TENTU ADA KAT SANA…KAT KL HIV SIAP BG KONDOM FREE KO X NMPK KAN?APAHAL KO NAK KAITKAN NEGERI2 NI BRO….MU JGN KURANG AJAR….GI KELATE MU KENO NATI WEI

    0

    0
  107. likeicare says:

    pot pet pot pet… hah pembangkang, dah puas hati korang suma??? dah nampak sape yg tonggang korang suma sampai dapat 38 kerusi parlimen???? bodoh bangang berlagak pandai!!!!! belajar tinggi2 tapi pikiran suma narrow minded one sided! sekarang ko dah tau kenapa kami pangkah BN walaupun pemimpinnya mostly corrupted? malas la nak cakap banyak so in a nutshell, “LAIN KALI LAH…!!!!!”

    0

    0
    • saya lalala... says:

      syukur bn menang… tak sanggup nk biarkn anak cucu cicitku merempat di negara sendiri… ckuplaa mereka yg penah merempat di tmpt kerja bmajikan cine/india… DAP byk kerusi daaa x peduli sama itu pas & pkr… sedarlaa korang… islam tak hancur pun dibwh bn selagi islam bersatu… yg hancur generasi akan dtg… jgn smpi bumiputera tak de hak lg dibumi malaysia… india daa ade negara sndr.. cine pon sama… melayu hrpkn malaysia jek…

      0

      0
  108. khai says:

    habis tu kalo HIV paling tinggi, so hiburan n panggung wayang suma tu stil kena bukak n teruskan la…apsal bongok sgt statement ko ni.at liz dia dh hapuskan separuh drpd kemaksiatan di kelantan..benda2 tu akan buatkn lg rakyat leka..yg ko tensen sgt kalo xde bnda2 tu apehal..ko kan kaya, so beli tanah ko buat semua tu utk ksngan adik beradik ko nk enjoy.xpyh nk babitkn PAS or whatever lah…kalo bab maksiat marah sgt artis mcm korg ni..hidup xnk berlandaskn islam n al-quran cmni la jdnya…haishhh byk sgt mkn duit maksiat sbb tu la hati jd tertutup…

    0

    0
  109. hambaAllah says:

    PAS pertahankn islam utk akhirat kelak tmpat yg abadi..bkn pertahankan islam utk dunia semata2.org yg btol2 beragama islam akn mnyuruh isterinye menutup aurat sbb kelak suami yg tnggung tiap dosa2 isteri andai si suami tidak mnyuruh isterinye menutup aurat..islam bkn pada name semata2.islam perlulah dgn perbuatan taat pada Allah takot pada Allah.dunia akhir zaman yg serba moden ni la melalaikan manusia bila tiba hari jumaat saat sangkakala ditiupkan tiada sempat lg kita untk bertaubat.wallahualam

    0

    0
  110. mizz says:

    napela dorang ni suka kaitkan dgn negeri kelantan..asal x elok je kelantan..xfaham betul..btl ke pengidap hiv banyak dr kelantan…bukti..mcm orang dr negeri lain xde..

    0

    0
  111. BUNGA TULIP says:

    Norman, berape juta kau dapat dr UMNGOK bile kau keluarkan statement mcm 2? Kalo PAS memimpin pn x salah, sebab yang byk wat salah si artis yang x tau agama jahil agama.

    0

    0
  112. Normah says:

    X RESPECT Norman…otak letak kat kepala lutut

    0

    0
  113. karim says:

    saya merujuk kenyataan anda di atas..

    kepada En norman..anda kata mengikut FAKTA? mana faktanya? mana dokumen-dokumen, pengiraan TERPERINCI, dokumen sokongan terperinci yang menyatakan jika PAS memerintah, industri hiburan akan HANCUR…mana dia? PROVE IT!!! cakap mmg senang..

    alamak kaset-kaset KRU tahun 90an..aku dh terbuang dlm tong sampah..hahaha

    0

    0
  114. abc says:

    kenyataan fakta paling bodo aku baca..norman2..makin serabai je aku tengok..

    0

    0
  115. wak ketuk says:

    akhirnya Allah tunjukkan kebenaran kenyataan Norman apabila BN menang dlm Pru13 yg lalu…apa yg dinyatakan Norman tu ada kebenarannya…buktinya pembangkang belum menang pun sampai la ni masih terus menerus buat perhimpunan haram nak huru-hara dan hancurkan negara….kalu mereka menang maka kehancuran lebih dahsyat menunggu kita …maka hancurlah segala-galanya….tak gitu?

    0

    0