May 27th, 2019

Tiba sahaja bulan Ramadhan, ramai orang terutama sekali golongan kenamaan akan berebut- rebut untuk meraikan anak- anak yatim dalam majlis berbuka puasa. Namun, timbul persoalan serta perbincangan adakah benar mereka diraikan?

Isu ini turut mendapat perhatian penyanyi popular Sufian Suhaimi, katanya apa sebenarnya nilai anak- anak yatim dalam majlis seperti itu dimana mereka hadir lebih awal tetapi VIP tiba lewat. Seakan anak yatim pula meraikan golongan tersebut.

Makanan yang dihidang juga jurangnya jauh berbeza. VIP duduk selesa di meja barisan hadapan, lauk sedia terhidang tetapi anak-anak yatim diletakkan di meja belakang dan perlu beratur untuk mengambil makanan.

Rata-rata netizen bersetuju dengan pendapat penyanyi itu. Sepatutnya kehadiran anak-anak yatim perlu disambut. Layanan istimewa harus diberikan kepada mereka dan bukannya VIP.

Bukan ingin mengkritik mana-mana pihak, tetapi sejujurnya inilah realiti yang berlaku. Harapnya apa yang disuarakan oleh Sufian ini membuka mata orang ramai di luar sana tentang maksud sebenar meraikan anak-anak yatim.


18 responses to “Anak Yatim Datang Pukul 4, Vip Pukul 6, Siapa Raikan Siapa? – Sufian Suhaimi”

  1. Kkkk says:

    Benda ni dah lama dah.Bukan anak yatim je kena kalau warga emas ke orang susah pun sama.Layanan memang xsama.Meja VIP lauk semua xsama dan selalu orang2 mcm kita ni yg kena tunggu golongan ni sampai kita tunggu berejam.

  2. dh biasa says:

    anak yatim 3 meja.. vvip 15 meja.

  3. Bob Barli says:

    Sebagai parents yg ada anak, aku rasa sedih bg pihak anak2 yatim yg dilayan mcm tu. Dorang happy2 dapat makan kt luar, tapi taktau realiti sebenar. Thanks Pian sbb suarakan. Kau masih ada akal, hati & perasaan.

  4. Anonymous says:

    sebab tu aku x suka event yg VVIP ni… eksen je lebih.. VIP sangatlah…

  5. Anony says:

    Nape gosip nara selalu je lambat ye. Dh basi baru up story

Loading...