Written by AbangNara | June 18th, 2014

Anak Farid Kamil dan Diana Danielle yang bernama Muhammad sudah pun hampir berusia satu tahun. Memang comel sangat-sangat Muhammad ini. Macam muka si emaknya. Putih pun putih. Kecik-kecik lagi dah nampak kehenseman, besar nanti confirm boleh jadi hero filem Malaysia. Kalau David Teo ada lagi masa tue, confirm dah kena sign contract awal-awal. Tak gitu?
farid kamilUmum mengetahui krisis yang sedang melanda antara Farid Kamil, Diana Danielle dan ibu Diana Danielle. Oleh kerana krisis tersebut, sehingga ke hari ini, Muhammad masih belum bertemu dengan neneknya. Sedih memang sedih, namun menurut Farid Kamil, Diana Danielle sendiri masih belum bersedia untuk bertemu dengan ibunya. Kata Farid menerusi Harian Metro:-

Sebenarnya, saya tidak ada masalah untuk membawa Muhammad bertemu dengan neneknya. Malah, saya ada berbincang dengan Diana mengenai perkara itu, namun Diana sendiri memberitahu dia belum bersedia untuk berjumpa dengan ibunya itu. Insya-Allah, kalau ada rezeki pasti Muhammad akan bertemu juga dengan neneknya nanti.

farid kamil

Abang Nara yakin pasti akan ada jalan penyelesaian untuk krisis mereka bertiga ini. Agak sedih juga jika Muhammad tidak mendapat kasih sayang seorang nenek. Nenek kalau jaga cucunya, memang lain macam sikit. Pastinya Farid Kamil dan Diana Danielle tahu yang terbaik untuk anak mereka, sama-samalah kita doakan agar keputusan terbaik dapat dicapai kelak. Lagi beberapa gambar aksi comel Muhammad dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

farid kamil
farid kamil
farid kamil
farid kamil
farid kamil

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

132 responses to Anak Farid Kamil & Diana Danielle Masih Belum Bertemu Neneknya

  1. Wow says:

    Wow.. Kenapa jadi Begitu?

    0

    0
    • cik misi says:

      OMG!!! Apa ada perlakuan lain yg lebih teruk dari korang ni?? Diana tak ingat ke rasa seksanya beranak, sampai hati buat mak mcm tu?? Ohhh… sungguh ku terasa pelik hari ini.

      0

      0
      • Anonymous says:

        bleh caye ke farid kamil kata diana yg xnak, padahal entah2 dia sendiri yg x bagi…

        0

        0
        • diva says:

          astaghfirallah. ingatkan nenek dah berjumpa cucu. jgn gitu la diana oooi.. akan datang anak buat camni kat awak balik who knows kaaan? sekarang ni banyak lah what goes around comes around. sejahat manepun mak awak tu die tetap mak tau. jgn nanti muhammad buat kat awak, baru nyesal nak menangis depan kubur. kejelobak kejelobu tuai padi tiga tangkai~~~ lalalala

          0

          0
        • ketam batu says:

          ye ke diana belum sedia..

          0

          0
        • udang kara says:

          btw ank dia tu comel

          0

          0
        • Orkid Indah says:

          Buat DD & Farid Kamil… Sekalung Tahniah krn telah berjaya …
          1. Tahniah … Mendapat SUAMI yg menyayangimu sehingga kau terlupa bgimana ibumu TDK TIDUR MALAM & JERIT PERIH menjagamu dr dlm kandungan hingga dewasa tanpa suami di sisi. Menyayangimu dngn BERGADAI NYAWA melahirkan & membesarkanmu seorng diri.

          2. Tahniah krn menjd ISTRI YG TAAT tapi di manakah ketaatan sbg anak kpd ibumu sndri. Ya .. mmg betul syurga mu skrng adalah Suamimu. Tapi kau terlupa yg DAHULUNYA …. Syurga mu pernah di bwh telapak kaki ibumu itu.

          3. Tahniah krn melahirkn MUHAMMAD ank yg comel & kau sndri merasa bagaimana lelahnya mmbawa kandunganmu shingga melahirknnya. Tapi sayang kau lupakn terus KESAKITAN IBUMU smasa kau di lahirkn & menjagamu tanpa ada suami disisi. Manakala kau ada Farid kamil di sisi. Pernah kau cuba bayangkan sekiranya ALLAH SWT MENGAMBIL Farid darimu.. ?. Betapa susah & payahnya mnjd ibu tunggal spt ibumu.

          4. Tahniah krn telah MEMPUNYAI KLUARGA BARU termasuklah parents in law yg menyayangimu sbg ank sndiri. Tp kau terlupa kau adalah ANK TUNGGAL kpd ibumu yg sudah berumur & baru pulih dr penyakit kanser yg di hadapinya. Dpt kau bayangkan betapa sunyi & menderitanya ibu mu itu. Di manakah sifat ehsan kalian berdua kpd ibu yg tlh melahirkan & mmbesarkan insan bernama DD.

          5. Tahniah krn merasakan diri yg MARTABATMU LBH TINGGI dr ibumu. AIR SUSU darinya yg d minum, tak mungkin dpt kau balas jasa ibu mu itu walau sehingga kiamat pun. TIDAK MUNGKIN. Itulah TINGGINYA MARTABAT SEORG IBU yg ALLAH SWT BERIKAN KPD INSAN BERNAMA IBU.

          6. Tahniah krn merasa KESALAHAN IBU mu lbh besar dr martabat ibu & jasanya slama ini dlm krisis kehidupan rumahtnggamu yg baru ini. Adakah kesalahan itu terlalu besar hingga sukar kau maafkan. Tp kau terlupa skali lg bhw jasa2 ibumu TAK MUNGKIN DPT KAU BALAS sehingga kiamat. Akhrnya dngn kesalahan itu jugalah maka LEBURLAH JASA2 ibumu utk kau kenang.

          7. Tahniah krn BERSABAR utk MENGAMBIL MASA BERBAIK2 dngn ibumu sndiri yg tlh melahirkanmu itu. Setiap detik saat ibu kita menangis krn kita maka terlaknatlah ank adam itu olh Allah swt wlpn ibu kita yg bersalah. Hatta “Ppuan lorong” pun martabat mrk sama dngn ibu lain slagi dia tdk mengajar anaknya utk melanggari syarak.

          8. Tahniah krn mendpt SUAMI yg boleh MENJAGA DIRI & ANAKMU tp sayang tidak pandai mendidik dirimu mnjadi anak yg solehah. Kau masih muda & sihat ada yg menjagamu tapi ibumu yg sudah berusia itu kau TINGGALKAN dia keseorangan. Kau adalah satu2 ank darah dagingnya bkn ada yg lain. Dia HNYA ADA DIRIMU … ANAK YG DI DAMBAKN SEJAK KECIL.

          9. Sekalung Tahniah DD krn merasa Bahagia di sisi suami & anak serta kluarga in law. Tp sayang kau buat ibumu menderita & menangis seorang diri.

          10.Tahniah di ucapkan krn BERJAYA mendpt apa yg kau impikan sebuah KLUARGA YG BAHAGIA krn kau sejak kecil tdk merasa nikmat itu krn ibumu adalah ibu tunggal. Kebahagianmu HANYA utk dirimu bkn di kongsi bersama2 ibu mu yg sudah berumur & kurang sihat itu. Ingatlah DD tanpa rahim ibumu yg di izinkan Allah swt itu. TAK MUNGKIN KAU RASA KEBAHAGIAN YANG SKRNG INI KAU KECAPI.

          Pergilah kpd ibumu dngn sgera … mintalah keampunan & kemaafan darinya. Mengapa perlu bertangguh. Skiranya ibu @ dirimu di ambil nyawa maka kau akan di timpa AZAB API NERAKA skiranya belum bermaafan dngn ibumu.

          Wlpn sebesar mana kesalahan ibumu & rajuk mu namun takkan dpt kau membalas jasa ibumu yg bergadai nyawa melahirkan & menyayangimu lbh dr nyawanya sndri. Suami belum tentu lagi sanggup bergadai nyawa utk mu. Tp ibumu telah melakukannya. PASTI.

          Buat Farid Kamil … mengapa perlu awk ikutkan hati istrimu yg belum matang lagi. Sepatutnya awk yg menyambungkan silatulrahim tersbt. Ingat lah tanpa Rahim Ibu DD yg izinkan oleh ALLAH itu. Tak mungkin ada DD & NAMA MUHAMMAD dlm hidupmu.

          Lembutkn hati kalian, merajuk mcm manapun ibu itu apabila melihat grandsonnya. Tentu hilang segala kesedihannya. Sebesar mana kesalahan ibu itu … tdk mungkin kalian dpt membalas jasanya … krn hadiah terbesar yg telah diberikan kpd kalian berdua adalah SEBUAH KEHIDUPAN YG KALIAN RASA SKRANG INI … Smoga Silatulrahim dpt tersambung kembali.
          Aameen Ya Rabbal Alamin … RENUNGAN UTK DIRI SNDRI.

          0

          0
        • lizz says:

          nak buat cmne kan dah kawin, kena ikut ckp suami jer la,, kalau melawan nnti kena cop isteri derhaka la, nusyuz la..terpaksa la buang mak kandung demi seorang suami yg belum tentu sanggup berkorban macam mak kita buat. mertua pun langsung tak nasihat kan suh pergi settle cepat2. iyerla anak mereka kan laki. anak laki dh tentu2 boleh jumpa mak bapak sendiri

          0

          0
        • Orkid Indah says:

          Salam lizz ist3 solehah … awk takut kene nusyuz ye?. Jatuhnya hukum nusyuz tdklah sewenang2nya. Taat kpd suami bersyarat iaitu selagi ia tdk berlanggar syarak. Skiranya suami memerintahkn kita MELANGGAR SYARIAT maka kita TDK PERLU IKUT. Cthnya memutuskan silatulrahim. Hukum SILATULRAHIM adalah WAJIB manakala MEMUTUSKAN silatulrahim adalh HARAM skiranya LEBIH DR 3 hari sesama saudara seislam ( HADITH AL – BUKHARI 5/2253) bkn ats sbb2 agama hnya krn hal peribadi. TIDAK MASUK SYURGA bg mrk yg memutuskn silatulrahim kecuali ada sbb agama spt di dpti org itu munafik yg di takuti memesongkn akidah kita @ suami itu kata klu awk jumpa mak awk mk jatuhlah talak. Jd demi kesejahteraan kluarga mk terpaksalah taat. Suami kata jngn kluar rumah. Mmg is3 hnya d benarkn kluar rumah atas izin suami. Tp jk rumah itu terbakar @ ank demam panas & kita x dpt hubungi suami. Wajib kluar rumah krn ada kemudaratan yg besar – hilang nyawa. Apa apa pun lizz timba lah ilmu bab munakahat. Jngn lah kita taat suami semborono tanpa ilmu. Tanpa ilmu kita mudah tersesat. Wallahu a’lam.

          0

          0
        • poyo says:

          Diana ni lepas kahwin ada anak perasan bagus. Bangga nau dengan speaking london dia tu. Pandang org sebelah mata aje. Poyo lah lu belajar tak pandai mana eksen aja lebih. Dengan mak pun nak derhaka.

          0

          0
    • humble says:

      Ape besar sgt ke dosa mak kau tu pada kau ha diana? Sampai nk jumpa cucu pon xbole? Jgn lupa siapa yg kandungkan kau? Siapa yg menyusukan kau? Aku xnmpak pon ada ape salah mak kau pda kau…tpi yg aku dok nampak kau ni yg berdosa besar pada mak kau….ape kau ingat kau dh berlaki syurga kau bila kau taat pda suami aje ker? Kalo mak kau x redha? Derhaka la kau….baik kau mintak maaf…

      0

      0
      • i says:

        mmg pdan pn klu diana xnk g jumpa mk dia..dh diana tu trase hati yg amt mndalam..kne thu jge hati org tua je,hati org muda xnk jge ke..xkan nk simpan bgkak dalam hti je sapa ke mati..mk tu kne mntak maaf ke ank sb mk yg buat salah..dk hina mcm2 ke mnantu..redha je la blh mnantu gtu..contohnye mcm aku sndiri la dari mula2 mk aku kate stuju n suke ke bkal mnantu tp ble nk sarung cncin tunang,tepi tlinga aku mk aku kate mcm xde org lain kau nk,orang umno, cari lh org pas..knp nk kait dgn politik plk,hri tu kate stuju.mcm nk nangis je aku dgr mase tu..lpas nikoh tu wt mcmtu kne wt mcm ni x kne..hari2 kne marh..xpe lh mggu dpn aku akn kluar dari rumh neraka tu

        0

        0
        • bobo jelita says:

          aku tak percaya si farid kamil ni..

          dia spin je ni,,xkan la diana tu xrindu dekat mak dia..

          dah la anak tunggal nb4 kawin dia cuma ada dia n mak dia je..

          xpayah percaya sangat cakap si kamil nih!!

          0

          0
        • Orkid Indah says:

          Isthighfar bnyak2 spya ibu di lembutkan hati … DOA BANYAK2 & bknnya memberontak begini. Ini adalah UJIAN Allah. Bnykkn bersabar. Sbg ank kita patut kene merendahkn diri kita. Awk tak kene seteruk sy dr kecil sbb kene diskriminasi krn ibu sy lebihkn ank lelaki krn dia asal bkn melayu. Pemikiran dia mmg pemikiran lama. Klu tngk korean mmg lbhkn ank lelaki sulung. SETITIK SUSU ibumu TAK AKAN awk DPT BALAS JASANYA sehingga awk meninggal. Knpa suamimu tak menenangkn dirimu & menyuruh awk bersabar. Klu suami beriman dia tahu mainkn peranannya. TINGGALLAH BERASINGAN sekiranya perlu tp mengatakn neraka yg slama ini awk berteduh & mendpt kasih syg mrk tp bila berkahwin?.Knpa neraka? hnya kerana kecil hati ? BERSYUKURLAH bnyk2 ada hikmah yg tersirat. Hnya Allah yg tahu knpa ujian ini di beri kpd awk. Jngn ujian ini menunjukkn kita hamba yg tdk bersyukur. Nikmat yg diberi sblm ini kita lupakan hnya krna ujian ini. Trus awk kata rumah itu neraka. Mungkin suami awk akn LEBIH MENGHARGAI AWK krn pengorbanan awk yg bersabar dngn ibu utk dirinya. Insya Allah.Aameen.

          0

          0
    • Anonymous says:

      bolh bgtau x apa sebenarnya masalah yang berlaku antara diana n mak dia tu..??

      0

      0
  2. ZAM ZAM says:

    MAK SENDIRI PON NK TGGU MASA?? MASYAALLAHH

    0

    0
    • minah jambu merah biru pasti gerek says:

      mungkin tu bukan mak Diana maybe..kalau betol tu mak si Diana tk mungkin Diana akan buat cmtu….kan !!!

      0

      0
      • Maybe says:

        Kalo bkn mak sndri pon kenang la jasa org tu yg membesarkan ko. Kalo dia tak bela agak2 ko kt mana skrg?

        0

        0
  3. loveydovey says:

    better cepat jumpa dengan ibu.. sebelum terlambat nanti menyesal di kemudian hari…. pray for d best :)

    0

    0
  4. Omaigot.. says:

    Awat DD nmpk tua…?
    hahhhh aku 1st ke nih…..
    Hadiah xdak ka bang nara utk yg 1st cam omaigot ni…

    0

    0
  5. Bedah says:

    Membelakangi ibu???? tak cium bau surga nanti..
    Nak tunggu sampai bila? Sampai mak tu berhenti bernafas? Nauzubillah..
    Diaorg ni kena tgk cite Rashid Sibir banyak2 nie!!!

    0

    0
  6. nok gebuzzz says:

    ape kes x nak bawak berjumpa…..kalau x d masalah mesti perkara mcm ni x kan berlaku kan…..mesti dyorg ni sorokan sesuatu…….

    0

    0
    • markonah says:

      kan DD ehem ehem dulu baru kawin. pastu mak DD bgtau reporter DD dah lama beranak. tu yg diorg bengang.

      0

      0
  7. Love DD says:

    Syurga ibu paling mulia wahai DD…btw,ank mu sgt hensemmm!!! international look!!!!

    0

    0
  8. salotape says:

    sedihnya kalau aku jadi mak DD ni…susah payah bela anak dari kecik…dah dapat laki boleh plak buat mak sendiri macam musuh…dengan David teo tu boleh plak ko anggap macam family sendiri….ko dah ada anak…tak boleh rasa ke macammana perasaan ko nanti klu anak ko buat kat ko macam ni….aku betul2 speechless lar bc crt ni….

    0

    0
  9. Anon says:

    u all mmglah syurga di tapak kaki ibu… tapi bila seseorang perempuan islam sudah berkahwin… syurganya terletak di tapak kaki suami…

    0

    0
    • mak mentua says:

      ye syurga di telapak kaki suami TAPI dalam islam xder pun mengajar klu dh kawen kena membelakangkan mak sndiri…bodoh ko ni x skolah

      0

      0
      • kami says:

        awak mak mentua oi.. die nak bgtau yg lain tu. tidak ler die cakap smpi suruh membelakangkan mak. cuma hat org lain tu, mcm lupeeee jeee lps kawen syurga kt suami. tu je. die tak letak ayat abes la tu.

        0

        0
    • yup, mmg tak dinafikan selepas berkahwin syurga seorg is3 dibawah kaki suami, tp tetap berdosa if kita membelakangkan ibu, bkn bererti dh kawin,hubungan ibu n anak terputus!!
      so pd DD ingat mcm mane kepayahan ibu anda membesarkan anda seorang diri??tanpa lelaki bernama suami dan ayah kepada mu!! belum tentu jodoh anda dengan farid akan kekal selama2nya (tp moga2 jodoh anda bersama farid hingga ke jannah) so sebesar mana pun kesilapan yang ibu anda pernah lakukan, tp sebagai anak anda tetap rendah..fikirkan klu apa yang anda bt, muhammad lakukan??cepat2lah berubah..sebelum nafas kamu atau ibu mu diambil oleh yang esa..

      0

      0
    • mutiara says:

      mane ade syurga bawah tapak kaki suami..cuba bagi hadis sahih.
      takde hadis sahih pon, syurga bawah tapak kaki ibu je..
      yg ada hanya isteri perlu taatkan suami selagi tidak melnggar hukum syarak.

      0

      0
    • papai says:

      Mana ada syurga di bawah tapak kaki suami..syurga isteri pada suami adalah atas redha suami..hanya ibu saja syurga di telapak kaki..kata ustazah n ustat sy..wawahualam

      0

      0
    • baabaablacksheep says:

      Melayu je ada cite syurga bawah tapak kaki suami. Choiiii. Taat pada suami/pada mak bapak tak kena tempat pun tak guna. Tuhan dah bagi akal, boleh tahu mana baik mana buruk. Kalau makbapak/suami suruh buat benda tak elok kita tak dengar bukan dikira derhaka.

      0

      0
  10. FamilyFirst says:

    Dear DD, You found your heaven on earth because your mom brought you into this world. You gave birth to Muhammad because she gave birth to you. Baik buruk mak kandung atau mak angkat bersabarlah. Hari ni suami kita suami kita, esok lusa bercerai men will easily replace his woman. Mak, air cicang takkan putus. Respect your mom if you want your child to respect you. Ignore your mom if you want your child ignore you. You’re old enough to think wisely unless you choose not to.

    0

    0
    • aleesya says:

      I agree entirely FamilyFirst…sebelum terlambat, better DD cari or jmpe mak dia..kita xtau ape akan jadi esok, lusa..bukan utk DD je, reminder utk diri sndr n semua org jgk..

      0

      0
  11. illiyasafura says:

    Askum…
    Kadang-kadang kita ni lupa kebahagiaan kita dalam berumah tangga datangnya dari doa seorang ibu…rasanya tak rugi kita sebagai anak beralah dan memohon maaf pada ibu biar kita terluka macam mana sekalipun…apa yang kita rasa,apa yang membuatkan kita berjauh hati tu rasanya tak penting kalau dibandingkan pengorbanan seorang ibu biar teruk or jahat macam mana pun seorang ibu tu…bersangka baik la dengan apa pun yang berlaku…tak perlu pertikaikan hati seorang ibu..sebab bila ibu kita dah tiada lagi kat dunia ni, masa tu baru kita rasa hilangnya doa seorang ibu…kalau tak nak anak-anak kita buat perkara2 yang tak elok pada kita,sewajarnya kita pun jangan buat perkara yang sama pada ibu….

    0

    0
  12. skudiver88 says:

    tggu raye kot bru bwk jmp

    0

    0
  13. Anonymous says:

    Pada zaman Nabi Musa,Allah tunjukkan kpd Nabi Musa,jirannya disyurga kelak.Rupanya seorg pemuda yg setia menjaga kedua ibubapanya yg bertukar menjadi khinzir kerana derhaka pada Allah.Walaupun dh sampai tahap itu amalan buruk ibubapanya tak menghalang dia dr berbakti kpd org yg melahirkan dan menjaganya sejak kecik.
    Ibubapa kita mesti tak lari dari buat kesilapan.Kita pun tak tahu apa masalah yg melanda mereka jadi tak usah melulu menghentam Diana.Cuma nak doakan semoga Diana boleh memaafkan ibunya dan memohon ampun jua dari siibu.
    Sebesar manapun kesalahan ibu,tak mungkin boleh ditanding dgn pengorbanan dan sakit peritnya dari dia mengandung,melahirkan dan membesarkan.
    Semoga endingnya baik baik sahaja…

    0

    0
    • Orkid Indah says:

      Bg sy tidak ada masalah yg tak boleh selesai … wlu besar kesalahan si ibu.. anak wajib taat & jngn derhaka.. dngn merendahkan hatinya kpd ibu tadi. Tiada alasan bg si anak utk tidak berbaik2 kecuali utk menyelamatkn akidah iman sekiranya si ibu menyuruh ank td melakukan perkara2 yg melanggar syariaat. TIADA KOMPROMI & ALASAN terutama bg anak lelaki wlpn si ibu tadi menyumpah seranah anknya seeloknya berdiamkan diri dr melawan balik. Setahu sy wlpn tak kenal aunty itu personally tp dr org yg dia tak lah sampai melampau menyumpah seranah pasangan tersbt. Cuma dia ter ” announce ” kan berita kelahiran tu dngn wartwn kot .. terus jd mcm ni ..

      0

      0
  14. 2 Cents says:

    Jangan nanti Muhammad buat benda yang sama pada kau sudahlah… Sesungguhnya ibu itu tiada gantinya

    0

    0
  15. Anon says:

    mmglah kita tak boleh membelakangkan mak bila dah kawin.. tapi mesti ada sebabnya… apapun keadaan dia kena bersama suami dia… kolah tak sekolah ngok… cuma dd, farid ngan mak dia jer yang tahu… apapun kita berdoalah semua berbaik semula… bukan nak hentam orang jer ,…ngoklah ko ni….

    0

    0
  16. anon says:

    ko ngoklah mak mertua oii… ko lah yang tak sekolah… mmglah kita tak boleh membelakangkan mak kita… tapi mesti ada sebabnya… apapun keadaan dia kenalah bersama suami dia apa pun keadaan… cuma dd, farid dan mak mertua dia jer yang tahu apa masalahnya… kita cuma boleh doa doa yang baik… bukan hanya nak tahu menghentam jer… kolah ngok….

    0

    0
    • mak mentua says:

      aku rasa ko ni sedara DD ngn FF ni…tapi klu DD tu pikir balik jasa seorang ibu ,dia ptt ketepi kan masalah apa sekali pun…buang ego apa salah klu minta maaf sudah la…

      0

      0
      • lalalala says:

        Bongok lah anon ni..orang lain semua menentang FK dgn DD..kau pulak macam menyokong..STUPID! Kau pernah terlanjur jgak ke smpi ad anak then kau sensitif sgt? Yg itu aku xnak komen..tapi mcm2 mane pun DD tetap jugak kene mohon maaf dari ibu dia..

        0

        0
    • lala says:

      but then, tak perlulah sampai membelakangi ibu sendiri. apa jua sebab, ibu tetap ibu. dosa tetap dosa. tidak kira apa sebab, ingat tu

      0

      0
  17. pzzzz says:

    insaf wooo baca komen2 korang semua…..makkkk…..;-}

    0

    0
  18. Mamu Penang says:

    Bagi aku suami-isteri nie memang tak ada otak sebab sanggup derhaka dgn mak dan mak mertua depa nie….muka aja cantik tapi perangai mcm HARAM JADAH…yang silaki pulak samseng per3…ingat aku tak tau kah aktiviti Farid Kamil tu dgn pertubuhan PER3 kat Penang…..

    0

    0
  19. Mntk ampun says:

    Diana,korang dh kwin dh ade ank pn.itu brmkna
    mak ko bg ko kwin walau dia x ske Farid.x yah lh igt
    cite lma smpi nk tnggu brsedia.selama mak ko
    kcik ati..slagi tu lh hdup ko x brkat.org yg knal hti
    budi ko hnye klurga ko je bkan Farid yg bru
    knal ko bbrpa thun.

    0

    0
  20. nokia cap bulu kaki says:

    Mungkin nak buat press conference dulu kot baru jumpa nenek…walau apa pun..jgn jadi anak derhaka…semarah2 mak kepada anak, hati mereka ttp lembut kalau kita minta ampun pd mereka.. seteruk2 mereka, mereka yg jaga dan didik kita masakecil..hntr g sekolah, bg mkn d minum..sayang n lindungi kita…kecil2, mereka sgttttkasihkan kita…nak2 kau anak tunggal, comel pula…kau lupa ke?mcmne kau syg muhammad, mcm tu mak kau sygkan kau..takde beza…
    .jgn biar benda ni berlarutan..nak tunggu sampai bila?.kalaukau mati esok? Kalau makkau mati esok?X sempat minta ampun? Jangan menyesal nanti…org jenis apa mcm ni? Mak aku dah meninggal mengejut..aku rasa ralat sgt sbb x spend masa byk sgt dgn dia..padahl tiap2 hari telefon..tiap2 minggu balik jumpa dia….sbb tu aku sgt2 benci pd mereka yg abaikan mak sendiri.Allah bg kau peluang berbanding aku..
    ..mak hidup pun kau buat x tahu…mak dah meninggal mmg lagi la..al fatihah pun lupa nak hadiahkan agaknya..

    *** Aku harap muhammad x lupakan kau nnti bila dia ada anak baru…

    0

    0
  21. damai says:

    Baca captioned FK mahu sahaja bawa cucu jumpa nnk tapi DD aja yg blum sedia lagi. kita tak tahu apa yg terjadi, cuma kita doakan agar DD lembut hati untuk jumpa ibu dia wpun teruk perangai ibu dia atau bgm kecil hati DD. dalam situasi begini sebenar DD telah menarik suami dia ke alam neraka sekali. so DD sebelum anda menyesal kemudian hari, cepat2 jumpa ibu mak sebelum terlambat.

    0

    0
    • BUNGA says:

      Syurga perempuan bawah tapak kaki suami tp x bermaksud boleh derhaka dgn mak..

      For PAret Kamey, hang pernah tahu x yg bila dah kahwin, mak mertua ngn mk ko same status (ke lebeh ea, x ngat)…Mk sendiri mybe sng nk ampun kan dosa kita, mak mertua?

      0

      0
  22. sentap says:

    huhuhu..sedey toi DD ni. xbersedia nk jmpe mak ek. kau boleh jamin ke kau akn hidup esok? atoyai. ckp pakai lidah betol. bukan nk pakai otak. kalu ngn mak bapak, mengalah je. kau x rugi lgsg. xpndai lgsg hormat mak bapak sdrik. mak aku lg brutal dr mak kau. still aku hormat dn syg mak aku. one n only.. xkan dpt mak laen..

    0

    0
  23. ... says:

    betul syurga isteri pada suami . tapi silalah tahu .. sekira pendek umur ibu DD tak mahu ampun kan dosa DD..derhaka juga.

    sedangkan setitik air mata ibu jatuh sbb kecewa sikap anak nya dah berdosa besar.. inikan pula???

    dan bukan la kita yg menentu kan syurga dan neraka mereka.. ini sekadar berkongsi..lebih2 berkongsi pada diri kita sendiri..

    0

    0
  24. Macaroon says:

    Kita yang tak tau hujung pangkal ni, lebih baik jangan cakap banyak. Yes, you should respect your parents, but parents are not always right. Hati anak yang terusik, tiada siapa tau.

    0

    0
  25. Ibu [email protected] says:

    Sudah-sudahlah DD dan Farid.Apa pun kesalahan emak kita, kita sebagai anak harus beralah. Buanglah yang keruh ambil yang jernih. Mesti nenek Muhamad suka dpt berjumpa dengannya nanti…

    0

    0
  26. paulsotongajaib says:

    bawak anak jumpa david teo boleh jeeeee…nk jumpa mak sendiri pulak..nak main sedia ke tak?

    diana, ko dah jadi emak..tak kan tak faham..naluri ibu..marah mcmana pun mak takkan buang anak(kecuali la budak bawah umur terberanak..buang dlm tong sampah).

    nanti anak ko buat mcm tu..baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah..selalu nampak tinggi..je kan..

    fikirlah takde mak ko..takdelah ko kat dunia..takdelah nak berlaki faridkamil tu..suka sgt life kena keji dgn org…

    0

    0
  27. Anonymous says:

    Tak paham perlu ke share mende2 camni?????

    0

    0
  28. lalalala says:

    tapi suami ada hak untuk paksa isteri dia ke arah kebaikan.ape salahnya si farid kamil nih pujuk betul2….ajak si dd tu jmpa mak…dia ade hak.sebagai suami…ntah2 dia yg x bg dd jmpa mak dia..huhuhu

    0

    0
  29. lala says:

    ntah2 si Farid Kamil yg tak kasi DD bawa anak gi jumpa mak dia. bukan boleh percayakan sgt cakap Farid Kamil. Si FK ni pun bukan nye nak jadi pendamai, macma tolol aje jadi laki tak reti nak pujuk isteri dan didik isteri. tau kasi sperma aje

    0

    0
  30. PakcikYoBro~ says:

    Bawak bertenang semua. FK dan DD tentu tahu ibu tiada galang gantinya. Syurga bawah telapak kaki ibu. Tetapi kita tak tau apa yang berlaku. Kita pun jangan cepat menghukum dan jangan berkata2 macam kita tak pernah terasa hati dengan mak kita. Anak merajuk dengan mak itu lumrah. It is normal and not to frown upon. Dalam hal ni, memang kita nampak macam FK dan DD yang salah sebab enggan berjumpa ibu, tapi yang kita tak tau mungkin ibu juga telah berkata atau berbuat sesuatu yang tidak betul. Berbincang lebih baik. Air dicincang takkan putus. Family matters.

    0

    0
  31. jgn jadi anak durhaka says:

    org luar boleh kasi tengok anak dia…sampai ke david teo…emak yg darah daging sendiri dilupakan. hairan2…

    0

    0
  32. anon says:

    Walau ape sekali pun krisis dgn ibu, takkan lah tak boleh mengalah. Dia kan ibu, esp Diana, dia tau mcm mana seksanya sakit nak bersalin. Sampainya hati Diana…..susah payah mak dia besarkan dia sorang diri. Ni ke balasan utk ibunya….kesian..Dia tak takut ke kalau satu hari anak dia wat gitu kat dia. Dah lah anak tunggal. Tak paham aku kalau org berkrisis dgn ibu sendiri. Bila dah kawin lupa terus ibu. Sedih sangat2. Ape kene dgn manusia zaman skrg..

    0

    0
  33. ina says:

    SYURGA DI BAWAH TELAPAK KAKI IBU …… ITU YANG PASTINYA …………

    0

    0
  34. asma says:

    SYURGA DI BAWAH TELAPAK KAKI IBU …….. ITU YANG PASTINYA ……

    0

    0
  35. INA says:

    HAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    0

    0
  36. INA says:

    haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    0

    0
  37. rj says:

    hari tu bkn FK x nk ke jmpa mentunya ..now DD plk…??? emmmm

    0

    0
  38. nananana says:

    sian mak DD. tu je boleh aku cakap. depa ni mmg jenis tk kenang budi. kot ye pn kalo mak yg ada salah napa mesti die yg kena sujud mintak maap or thegeh hegeh nk tgk cucu. anak la yg kena mulakan. DD srg je anak die and die besarkan srg2. pastu dh kena relakan bagi kawen jd cm ni pulak. huhu

    0

    0
  39. LAHAR says:

    ANK DA LBIH USIA KAWEN TO PN NK KECOH…DA BSAR DULU…KIKIKIIKIK

    0

    0
  40. Anonymous says:

    The moral of the story…..ruginye kawin dgn FK, sikap egonya dan kuasanya sebagai suami…boleh menguasai DD hingga tidak berhubung dgn ibu sendiri, dan tidak bagi jumpa cucu…well done, good job FK….bangga la sgt….

    Saya rasa takde seorang pengomen2 kat sini, walau pon ada yg mulut laser atau pon tidak, sanggup buat emak mereka sebegini…. well done DD semoga masuk syurga kerana taat pada suami… jgn besok mak dah mati baru nak drama.. “mak lah segalanya ” bagai…..

    0

    0
    • keladi merah says:

      Selamat Shamsul tak kahwin dgn DD.. Fuhh..
      To DD, esok kalau anak hang tinggalkan hang jgn hang meroyan plak naa..

      0

      0
  41. Ina says:

    Anak perlulah mengalah dengan ibu ……………… tau

    0

    0
  42. applegold says:

    Moga dberi hidayah oleh Allah taala

    0

    0
  43. 50-50 says:

    kesah diaorang anak beranak pun kau nak bakar ke nara? benda2 mcm ni yg membuatkan hubungan mereka anak beranak makin teruk..tgk aje comments kat sini..sendiri boleh agak kot..so beragak2 la nak publish sesuatu gossip..jgn nanti Allah beri kat kau ujian mcm ni, baru kau tahu langit tinggi rendah..

    0

    0
  44. Judge Judy says:

    Your mother raised you to get where you are…you being successful is bcos of her hard work since you were small so the least you can do go take your son see your mum. Husband nak control sangat…mesti dia cakap soal dosa pahala kalau tak ikut cakap suami, etc kesian si Diana ni..

    0

    0
  45. Y says:

    comel anak dia..

    0

    0
  46. Anonymous says:

    Sebagai suami Farid yang patut nasihatkan Diana untuk berjumpa ibu dia dan minta maaf. Buat masa ni mungkin Diana rasakan yang kehidupan dia dah complete. Ada suami ada anak dan ada mertua Datuk dan Datin. Jadi ibu yang membesarkan dia dan membawa dia ke dunia artis sehingga dapat berjumpa dengan Farid diketepikan.

    Sebagai contoh je….katakan la suatu hari nanti Farid tiada dalam kehidupan Diana dan secara automatic kehidupan selesa yang Diana alami bersama keluarga Farid tiada lagi, di mana Diana nak mengadu? Bila tiada tempat bergantung baru nak cari ibu.

    0

    0
  47. dd tak sedar diri says:

    Bukan ke dd ni dulu hidap ketumbuhan kat rahim ke…mak dia susah payah bawak pompuan ni ke china utk ubati sakit anak kesayangan. Kalau bukan pengorbanan mak ko ni dd….takdenye ko beranak skrg…..n takdenye ko boleh kawen sbb saper nak kawen dgn pompuan yg tak boleh lahirkan anak. Siap doc dia ckp kalau biar ketumbuhan tu boleh sbb kan kanser rahim. Fk dan family fk loser. Boleh amik anak tunggal seorg pompuan n berseronok dgn anak n cucu yg comel. Sedangkan org yg susah payah besarkan dd diorg buat mcm sampah. Kurang ajar. Aku rasa mak dd sure la matahkan dd sebab jantan ni mengandungkan anak dia sblm kawen kan?. Nasib mak ko ni sabar tak bukak mulut je. Biadap punya anak n menantu. Nanti kalau si busuk fk tinggalkan dd ni nanti baru padan muka ko dd.

    0

    0
  48. Fight aha says:

    Diana jangan jadi anak derhaka boleh tak? Bertuahlah masih ada ibu. Jangan jadi ego sangat tak bertempat. Sedangkan Afiq Muiz bekas Tanggang boleh berbaik semula dengan umminya, Diana bila lagi. Tak cium bau syurga kalau taraf jatuh anak derhaka. Taubat sebelum terlambat. Hargailah Ibu anda!

    0

    0
  49. lala says:

    Assalamualaikum,
    sesungguhnya seburuk2 ibu, sejahat2 ibu, dia adalah ibu kita. ingat, ajal maut ditangan tuhan. sekiranya nyawa kita atau nyawa ibu ditarik sebelum meminta maaf, azab kubur dan akhirat menanti. siapa salah, tidak penting, minta maaf lah kepada ibu. buanglah ego dan kemarahan itu jauh2. sesama islam harus ingat mengingati.

    0

    0
  50. opah says:

    xpercaya langsung dgn cakap fk tu. tgk muka pun tau mcm penipu je. dia yg xbg bini jumpa mak kandung sndri. sanggup burukkan nama bini. dayus.

    0

    0
  51. David tiong says:

    Ni kes sbb mak dia pecah rahsia yg dd dah lahir anak awal dulu. Plan nak annouce bulan depan, tiba2 mak dia dah canang yg dd dah bersalin kat wartawan. Kantoi

    0

    0
  52. lagubestbest says:

    Lamanya gaduh. Rileks ar.. keluarga sendiri kot. Macamla boleh pilih siapa mak sendiri. Kalo tak puas hati beritahu jela xpuas hati n kenapa, jgn dok main lari macam ni. Nanti jadi dosa. Sy sendiri pun ada parents yang agak ego, hidup atas dasar “pandangan diorang je penting, taste diorang je taste yang betul”.. ada gak bertengkar tapi sehari dua je. Kalo kita sedar hidup kat dunia ni cuma ‘ujian tuhan’, kita mesti takkan ‘pandang terlalu berat/ serius’ semua masalah yang lalu dalam hidup hari-hari. Semua boleh setel baik-baik la.

    0

    0
  53. peliks says:

    ni la malaysia..
    dulu kes afiq kemain kene banned.. cop anak derhaka la..
    1 malaysia duk kutuk maki abis2san…
    tapi ni diana danielle n farid kamil femes sikit dari afiq,
    sume orang lelap mataaa jee.. phuiiiii…!!!!

    0

    0
  54. minah jambu merah biru pasti gerek says:

    tapi kenape mak Diana tk suka farid ? pasal faris bukan anak datok ? mungkin farid bukan anak orang kaya ? atau farid dia tkde banyak duit ? or farid tkde kereta poceh or fareri ? helo mak cik ! u tk boleh gitu ngan menantu uuuuu anak u dh suka ngan dia ape yg u boleh buat kan terima aje laaaaaaaaaaaaa…ha skarang padan muka mak cik tk boleh tengok cucu u yg hensem macm muka menantu u tu huh !!

    0

    0
    • weng weng says:

      ibu DD dulu kat suka kat SY ..ibu DD dan DY kawan baik. tapi DD dok bercinta dgn org lain sampai kene tumbuk di muka..tak ingat ke??

      0

      0
    • Orkid Indah says:

      @ minah …. farid pun ank org berada dr kluaga Doc wlpn tak sekaya Sy … tak baik u kata mcm tu … padan muka tu kpd Seorang Tua. Berdosa & kurang adab. Makcik tu ibu kpd DD … makcik tu mungkin sebaya ibu awk .. knpa sanggup kata mcm tu … dah lah dia sakit … sbnrnya bukan sbb duit mrk bergaduh … wlpn salah besar mana pun ibu tu … haram kita derhaka. Ada lg ibu ? …

      0

      0
      • mimi says:

        Orkid Indah ;

        I have a feeling yang you ni someone close to DD’s mom :)
        Send my regards to aunty, I tak kenal dia personally, and not a mother (yet) but I could understand the pain she’s having now.
        Semoga aunty dan ibu-ibu di luar sana dilindungi Allah hendaknya

        0

        0
  55. lols says:

    diana diana..xkesah lah..tp rsenye kau xjd apa yg kau jd skrg klu mak kau xde..knp bengong sgt nth. itu mak kau la…

    0

    0
  56. ikan says:

    aku doakan cucu dengan nenek dapat berjumpa x lama lagi. mati itu pastu, bila2. jangan sampai menyesal je.

    0

    0
  57. Anonymous says:

    Kepada ibu DD,

    Tahniah ! Puan adalah ibu yang paling tabah. Walau dibuang anak sendiri,Puan masih mendoakan kebahagiannya . Hanya Allah kita berserah

    0

    0
  58. Dena Degil says:

    Ingatkan dah jadi mak orang makin matang..rupenya bertambah bengap! Si tanggang abad ke 21 ni…jangan terkejutlah Pn DD ye kalau Muhammad buat macam ni kat anda 20 tahun lagi..mase tu dak Payid pun dah dapat pucuk muda and lupekan ko…who knows…Allah bayar cash lah pompuan!…and Payid, didiklah DD tu…die tu budak lagi..akal x cukup matang..yang ko apsal ikut telunjuk bini ko sgt?Perangai bini ko sekarang mencerminkan ko tau..shame on u man!…don’t call yourself a man lah

    0

    0
  59. jihan alya says:

    biarlah hal family memasing. tak habis2 isu ni. semua dah bagi pendapat sblm2 ni so tak yah la nak maki hamun org. kita pun tak tau situasi sebenar. jaga family kita dulu lah kot dr dok sibuk family org lain. esok lusa kita tatau apa masalah kita. jgn org mengata kita ms tu kta nak sentap.

    0

    0
  60. zikir fikir says:

    ni aku yang jahil ni nak bagi pandangan…kenapa la penganut Islam ni suka sangat buat agama lain cam nampak Islam ni kejam zalim sbb bila dah kawin syurga kat bawah tapak kaki suami so kalau suami tak bagi tengok mak jenguk mak yang sakit dan tua sbb sakit hati atau selisih faham tak yah pergi sbb takut masuk neraka …helllooooooo syurga di bawah tapak kaki suami tu adalah untuk SUAMI YANG SOLEH ok..kalau suami yang tak kasi tengok mak bapak ni bukan suami soleh yang syurga kat bawah tapak kaki ni suami mangkuk ayun kalau rasa belas kasihan takde….hormat pada orang tua takde…adakah layak syurga kata bawah tapak kaki suami yang berakhlak macam ni…Allah pun tak suka dan murka orang yang mengabaikan kedua orang tua….tolong la buang persepsi SALAH MASYARAKAT MELAYU ni yang tarnish agama Islam..

    0

    0
  61. nurul says:

    DD..apa pun jua kesalahan ibumu maafkankan sajalh..kau sepatutnya bersyukur masih ada ibu walau jahat mcm mnapun ibumu dibandingkn org yg sudah tak dapat doa dan kasih sayang seorang IBU..:(

    0

    0
  62. Diana Daniell says:

    dah cerai nanti baru I pergi cari Ibu I…apa yg u olls susahkan…suka hati I lah…
    kubur masing2 ….apa hal u olls dok cbuk.
    abg farid n mertua I sayang sgt2 kat I tau…i bahgia skrg. I buang mak I bersebab …nti ank I dah besar off course ank I plak buat kat I mcm I buat kat mak I skrg.hukum karma kan? I bukan slalu akan dpt dok atas. even bersama abg farid pun

    0

    0
  63. sedih says:

    boikot je manusia tak kenal budi ni. cakap pandai sgt semua die terrer, bab2 agama jahil habis. ke xde otak nak pikir sendiri somi kasi ka xkasi ke u takleh pikir sendiri ke? mak u yg kandungkan u jaga u dri kecik tapak kaki; senang2 je ko nak lupakan, sebab?? mak ko pecah rahsia yg ko dah bunting b4 kawen? klu betul nape nak marah? dunia bleh lah ko ngn somi bacul ko nk tipu, akhirat gimane? its over pompuan, nah ku hadiahkan ko title PUAN TANGGANG..mudahan2 Allah mengasihani kamu sekeluarga, neraka jahanamlah tempat kamu!

    0

    0
  64. seindah suria says:

    Apa pun masalah antara ibu dan anak,hubungan ibu dan anak x mungkin terputus..diana pun dah ada anak..perkataan belum ready nak jmpe tu x sesuai lansung..jgn bila mak dah x ada nnt baru menyesal..kalau boleh settle,settle lah elok2 ya.Mesti dia rindu nak tgk cucu dia.

    0

    0
  65. izz says:

    nak tunggu bile dah xde masa lagi…jgn menyesal sampai ke hujung nyawa pulak…

    0

    0
  66. damai says:

    Wen both of them married, mak DD nampak teraju dan redho sgt2. cuma noticed that mrk jadi belahaan bila mak DD said that DD dah give birth earlier when both of them never admit. after that statement keluar all this unhappiness

    0

    0
  67. melati says:

    Aper pun saya respect gan Couple ni…..Walaupun anak mereka comel, tapi namer anak nya simple sajer, tak macam anak Siti Sarah dan Nabil…namer anak Fuyoo…sungguh indah tapi bila dah besar nanti kesian anak tu org akan mengata INDAH NAMA DARI RUPA….begitu gak kita yg baru dpt anak ,kalau syg kan anak jgn lah namakan anak2 kita seperti Daniel ker Beckham ker atau namer yg cantik2 lah kecuali kalau kita rasa kita ni Cantik atau Handsome boleh lah Namerkan Daniel ker aper2 lah…..jgn lah kita jadi org yg perasan, selalu lah rendah kan diri…hehe

    0

    0
  68. tira says:

    die takot agak nye mak die xdpt terima cucu tu..anak die tu kan anak luar nikah.. xckup minggu da malatop kebabom!

    0

    0
  69. mis says:

    untungla ade mak lg

    0

    0
  70. minah says:

    anak derhaka!!

    0

    0
  71. Cik Rini says:

    Bila tengok wajah DD sekarang, refleks kepada wajah ibunya…apabila kita semakin berusia, cerminan wajah ibu yang akan kita nampak pada wajah kita..
    semoga DD cepat2 memohon ampun dan maaf pd ibunya.. lebih2 lg xlama lagi nak menyambut bulan Ramadhan..bulan segala rahmat dan nikmat yang Allah nak bg pada makhluknya.. .

    0

    0
  72. anon says:

    Sebenarnya hadis ‘syurga dibawah tapak kaki ibu” tu pun palsu. Lupa terbaca kat mana. Masa on the 24th last month masa kat Heathrow airport masa aku beratur kat MAS counter, nampak mcm Farid dgn Diana dgn baby duk atas stroller. Tak taulah dia ke bukan sb tak pernah tengok dia org ni face to face. Dia org beratur kat business class…..tak taulah kot2 pelandok dua serupa…
    Anyway….kpd Diana diharap pergilah jumpa dgn ibunya. Mesti ibunya teringin nak tengok cucu dia… Takkan sekelip mata je dah lupa pd pengorbanan ibu selama ni. Masa kecik perlukan ibu tapi bila dah kawin main campak je ibu. Ape jenis anak mcm ni….

    0

    0
  73. mambang merah says:

    KEBERKATAN is priceless …….setulus2 doa adalah doa daripada kedua ibu bapa untuk anaknya…..buang yang keruh, ambil yang jernih.

    0

    0
  74. mungkin says:

    Mungkin mak DD tu yang tak nak jumpa cucu sebenarnya, atas sebab2 tertentu..Iyelah, who knows right??

    0

    0
  75. entah says:

    Bangganya mereka mengeluarkan kenyataan macam ni kepada khalayak ramai. Sepatutnya ni perihal peribadi. Tak payah la cerita kat orang lain.

    0

    0
  76. ladyzviva says:

    Marah ibu utk kebaikan anak…
    Bebel ibu utk kebaikan anak..
    .semua perlakuan ibu hanyalah utk kebaikan anak….
    Sedarlah utk smua y bergelar anak….
    Sekelumit tercuit hati ibu kerana anak….
    BISA membawa anak ke NERAKA!!!!!

    0

    0
  77. Husin Lempoyang says:

    Kan anak diorang tu diragui sama ada luar nikah atau tidak.
    Sebab tu la lepas kahwin, DD pergi Australia, bersalin sana dan habis pantang sana.
    Mungkin ibu DD marah la kot, maybe sbb DD ni pregnant before kahwin.
    Tapi at least FK responsible, so takdelah teruk mana pon.
    Oklah tu, diorang happy. alah nanti raya minta maaf la.
    Nenek mesti happy tengok cucu comel.

    0

    0
  78. damai says:

    Still remembered cerita sehangat Asmara. dlm cerita itu mcm2 mak dan bapak sirita buat hingga rita rasa betul2 kecil hati x nak jumpa mak bapak dia lagi tapi apa yg suami dia buat sedaya upaya menjernihkan keadaan pergi jumpa dgn mertua minta maaf akan kesalahaan mrk dan minta doa restu. So FK maybe you can do like that. kerana seorg wanita kalau dah terluka mmg susah nak diubati, tapi scenario sini, ini antara anak dan mak, mcm mana kita kecil hati dgn mak kita wpun dia pilih kasih, kita tak harus memendam pada ibu kita. harus dgn rendah hati ampun dan maaf wpun kita x salah. if you continue like dis, ur life will be miserable forever and ever

    0

    0
  79. terlajak romen says:

    Mungkin mak diana dah halau dia n taknak terima dia..kita pun x tau.

    0

    0
    • Orkid Indah says:

      Masalahnya awak sndri pun x tahu … jngn pandai2 nanti jatuh fitnah kat aunty itu. Sila maklum klu ibu halau pun … kene minta maaf juga. Spt ada kes ibu ni tdk bleh trima menantu. Dis couple sampai naik tak malu dtg rumah ibu td tanpa jemu. Akhrnya si ibu td maafkan tp dia beri cold shoulder kpd menantu. Sabar kuncinya. Tp penghujung criter husbnd ni agk alim orgnya & nasihatkn is3nya spy bersabar sampailah ibu td menerima sepenuh menantunya. Almaklumlah ank study di ovrc manakala menantu hnya mekanik biasa. Criter cousin sy. Aunty sy dah meninggal dunia. Al Fatihah buat beliau.

      0

      0
  80. setuju FK buang mak says:

    bagus bro farid and DD tak payah jumpa mak DD tu sampai dia mati..
    bukan penting sangat. bila ludah jgn jilat balik baru real…anak jantan.
    janji anak dia ko dan talerrrr

    0

    0
  81. 123 says:

    ish3,,xtengok tanah kubur ke diorang ni..

    0

    0
  82. hohuniya says:

    ##Syurga d bwh tapak kaki ibu adalah hadis palsu. Tp x bermakna blh buat sesuka hati kpd ibu bapa kita.
    ##Taraf ibu bapa sendiri tak sama dgn taraf ibu bapa mentua.
    ….nk komen,…nk kutuk,…terpulanglah. Tp biar kita ada pengetahuan sblm komen. Wpun org lain x kenal tp bila komen keluar…org ramai baca…maka tercatatlah amalan kebaikan dan keburukan kita.

    0

    0
  83. Lolipop says:

    Once dah kawin tanggungjawab jaga parents in law tu sama macam jaga parents kita sendiri. DD tak nak balik is one thing, but Farid as a husband should pujuk her to do the right thing… dia tak nak balik, Farid boleh je kot ajak balik jumpa kan?Even if mak dia tak nak jumpa, that is a different story all together, At least DD tak continue sakitkan hati mak dia and Farid dah jalankan tanggungjawab as a husband and SON IN LAW. Let’s doakan yg terbaik for everyone.

    0

    0
  84. amylee says:

    Jangan la dengan mudah cop dia sebagai anak derhaka. Bukankah itu hak Allah untuk menghukum? Kita taktau cerita sebenar. Memang ibu pertama di hati sampai bila2, dan bunyi tak elok tak jumpa mak sendiri, tapi air dicincang takkan putus and mungkin atas sebab2 tertentu mereka perlukan masa utk pulih dan berjumpa semula. Kadang2, bukan mudah utk berbaik. Ada yg perlukan masa untuk cool down…kita taktau kan? Keluarga mana yang tak bergaduh atau selisih faham? Doakan la masing2 lembut hati supaya satu hari ni akan jumpa dan berbaik semula. Kita tak rasa kita taktau. Just doakan yg baik2 shj. Kalau buruk kita doakan, buruklah org tu. Bila kita panggil dia derhaka, maknanya kita doakan dia utk betul2 jd derhaka. sekian.

    0

    0
  85. […] alt="diana danielle cemburu” width=”550″ height=”381″ […]

    0

    0
  86. need says:

    Bila DD dah kurus cengkung ni, baru Nampak iras emak dia.
    Banyak betul kes anak derhaka sekarang di kalangan artis dan bukan artis.
    DD, Nabila Huda…yg herannya depa ni bukan anak remaja yg separuh cerdik.
    Masing masing dah jadi ibu, patut faham perasaan ibu bapa.
    Aku dulu bukanlah baik mana pun, selalu juga lawan cakap mak bapak, but bila dah bersalin, terus faham dan insaf perasaan menjadi ibu. Baru faham pengorbanan ibu bapa. menyesal ikut kepala masa remaja. Yg ini lain lak kesnya.

    0

    0