Written by Bella | June 29th, 2018

Tidak cukup dihimpit dengan gosip percintaan bersama Emma Maembong, kini pelakon berbangsa Cina, Alving Chong yang semakin popular membintangi drama-drama Melayu dipaksa pula untuk memeluk agama Islam sehingga tahap perlu bersunat jika ingin berkawan rapat dengan Emma.

Agak kecewa dengan mentaliti sesetengah masyarakat yang masih lagi ‘sempit’ dan ‘cetek’,  Alvin menjelaskan isu agama adalah hak peribadinya yang harus dihormati tanpa sebarang desakan ataupun paksaan.

Isu sering orang cakap pada saya adalah mengenai agama. Ramai bertanya, pintu hati saya tidak terbuka hatikah untuk memeluk Islam? Malah ada meminta saya ‘bersunat’ terlebih dulu kalau mahu berkawan dengan Emma Maembong. Saya ada ramai kenalan beragama Islam, malah pengurus saya sendiri seorang mualaf. Islam adalah agama indah tapi ia bukan masa saya lagi.

Kalau ada yang berniat untuk Alvin cuba memahami ataupun mempelari agama Islam sekalipun, lakukanlah dengan cara yang lebih berhemah. Bak kata Alvin, janganlah terlalu memaksa bab agama.

Sumber Berita : Harian Metro

13 responses to Alvin Chong Kecewa Dipaksa Masuk Islam Dan Bersunat Kalau Mahu Berkawan Dengan Emma Maembong

  1. Anonymous says:

    Memang mereka kurang pergaulan dgn kaum dan agama lain

    8

    0
    • Mak Boss says:

      Jangan sunat.. bau hancing tu la yg sedap.

      0

      7
    • yam says:

      stuju. depa nih antara maknusia yang bergaul sesama sendiri. tak penah nak bergaul dengan kaum lain, bangsa lain, agama lain sampai minda tertutup macam katak bawah tempurung. dah la kebanyakkannya pedofilia, sibuk nak kawin dengan budak-budak kununnya ikut sunnah. puihhhh

      0

      1
  2. Anonymous says:

    Muslim/Islam = banyak don’ts than do’s…semua benda tak bolehlah…sendiri buat undang2 dan pantang larang…korang duk gua jer senang…

    3

    5
    • mak c kina says:

      bila non muslim xfaham apa itu islam mcm ni la
      benda ni jadi bila yg islam salah bg information..ckp yg xboleh je..tp xbgtau nape benda tu xboleh..apa kelebihan, kebaikan,keindahan benda tu xboleh..so yg kurang faham undang2 islam (even dia islam)..pls..don’t say anything..doa je yg terbaik..semoga kita semua mendapat hidayah

      3

      3
  3. Anonymous says:

    Kawin dgn melayu ni susah… ada kawan pakar dlm perubatan anak dato… kawin melayu kakaknya dr sarawak… terkejut separuh nyawa sekeluarga… yg melayu lebih teruk dr yg baru msk islam cuma x makan babi saja tapi minum arak dan cara hidup pun bkn mcm islam…. kesian kakaknya mati2 belajar cara islam tapi dpt melayu yg layu

    0

    0
  4. Anonymous says:

    Yang dari azali sendiri Islam byk yg dah mcm tak Islam. Ni nak paksa2 org masuk Islam baru boleh nak berkawan dgn Islam…haktuiiii…. puih… yg Islam sendiri tak hormat diri sendiri nak suruh org hormat diaorang??? makan babi dululah kawan

    0

    0
  5. ikan says:

    ambik jela emma tu.

    1

    0
  6. Anyn says:

    Masuk islam kena tggu hidayah allah.
    Kalau takat emma x payah la kot nti ko jadi alvin n the chipmunks je

    5

    0
  7. bawang besar says:

    alvin walaupun lu bangsa lain…tapi rasa nya kalau lu pilih si pompuan ni mmg RUGI lah …baik lu cari lain …

    6

    0
  8. kak bawang says:

    serious menyampah si Emma ni.gedik lebih

    2

    0
  9. anonymous says:

    mmmmm i loikee kulup…sooo cheesezellll

    0

    0
  10. mak jemmsssss says:

    Hurm.. sian kamal adli.. mak jemmms dh ckp dr awal dah.. xyah nk mengharap.. tgk ni tgk… huhu.. move on please kamal.. si emma kembong ni dh ngn org lain la pulak..

    0

    0

Leave a Comment

Optional