“Alhamdulillah Semua Selamat”- Penumpang Rakam Saat Kapal Terbang Dibadai Puting Beliung

Kehidupan

“Alhamdulillah Semua Selamat”- Penumpang Rakam Saat Kapal Terbang Dibadai Puting Beliung

Kapal terbang sememangnya sebuah pengangkutan yang dipilih jika destinasi yang hendak dituju jauh dan memakan masa.

Akan tetapi, pengalaman menaiki kapal terbang kadangkala menakutkan kerana pada aras yang tinggi pelbagai perkara buruk boleh terjadi .

Advertisement

Itulah yang dialami oleh penumpang sebuah kapal terbang dimana pengangkutan itu dibadai angin puting beliung yang kuat yang dikongsikan di akaun Instagram @fakta.indo.

Situasi cemas itu sempat dirakam oleh seorang penumpang dengan telefon bimbitnya, ada juga kedengaran orang yang sedang beristighfar, menangis dan memegang kerusi.

Kejadian yang terjadi kepada kapal terbang Garuda Indonesia dengan nombor pendaftaran GA 608 dijadualkan mendarat di bandar Mutiara Sis Aljufri Palu, Sulawesi Tengah (Sulteng), sekitar pukul 2.45PM waktu tempatan.

Dikatakan, ketika tayar terbang hampir menyentuh landasan , juruterbang dengan serta-merta membatalkan perkara tersebut dan terus naik semula dan kapal terbang itu mengalami pergolakan yang sangat kuat menyebabkan penumpang berasa cemas dengan keadaan berkenaan.

Susulan daripada kejadian itu, kapal terbang berjaya mendarat pada pukul 3.10PM waktu tempatan dan hanya mengalami kelewatan selama 25 minit sahaja.

7 bulan lalu

(VIDEO) Bapa Sebak Terpaksa Berpisah Dengan Anak Masuk MRSM, Kecewa Tak Dapat Hantar Sebab Kemalangan

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Instagram

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...