Akibat Tak Bayar Hutang ‘Ah Long’, Wanita Cedera Ditampar Dengan Kulit Durian

Dunia

Akibat Tak Bayar Hutang ‘Ah Long’, Wanita Cedera Ditampar Dengan Kulit Durian

Disebabkan gagal membayar hutang, seorang wanita ditampar di bahagian muka dengan kulit durian dalam kejadian yang berlaku di Thailand.

Memetik laporan msnews, wanita tersebut meminjam wang bernilai sekitar RM2,451 (20,000 baht) bersama rakannya daripada seorang ‘Ah Long’ pada tahun 2021.

Advertisement

Difahamkan, dia membayar hutangnya secara ansuran tetapi terlepas beberapa bayaran yang telah dijadualkan akibat perniagaan yang merudum kerana pandemik Covid-19.

Sumber : msnews 

Disebabkan mempunyai tunggakan hutang, wanita berkenaan dan rakannya diugut serta rumah mereka diserang oleh pemungut hutang.

Selain itu, si pemungut hutang memberikan jalan penyelesaian dengan meningkatkan jumlah hutang menyebabkan dia dan rakannya terpaksa membayar sebanyak 700,000 baht (RM85,817).

Sumber : msnews 

Dikatakan, rakan kepada wanita itu kemudiannya bersembunyi, menyebabkan dia terpaksa menghadapi ancaman seorang diri.

Wanita itu kemudiannya membuat laporan di Balai Polis Mueng Lamphun, namun mendakwa bahawa tiada sebarang tindakan diambil dan masih diugut sehingga sekarang.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

hutang kad kredit
4 bulan lalu

“Nafsu Besar Gaji Kecik” -Mentor Kewangan Kongsi Dilema Belia Hadap Hutang Kad Kredit RM25k, ‘Personal Loan’ RM180k

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : msnews

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...