April 14th, 2012

Selama ini Aidil Zafuan tidak banyak memberikan kenyataan tentang perkahwinannya yang dikatakan bermasalah dengan dengan Rita Rudaini. Bagaimanapun, dia telah dipetik oleh Berita Harian sebagai berkata:-

Memang saya ada failkan sesuatu (permohonan cerai) melalui peguam di Mahkamah Petaling Jaya. Saya pun sudah maklumkan dengan dia (Rita) mengenai perkara itu dan Rita meminta supaya dipercepatkan.

Saya serahkan kepada peguam menguruskan perkara itu.

Dia yang kini beraksi dengan pasukan Tentera dalam saingan Liga Malaysia turut memberitahu, sudah memaklumkan mengenai perkara itu kepada Rita melalui SMS.

Namun, bekas pemain bola sepak Negeri Sembilan itu menafikan dakwaan Rita yang mengatakan dia mengabaikan tanggungjawab keluarga terutama dua anaknya, Airit Rayyan Rizqin, 3 dan Airit Rafqa Arjuna, 11 bulan.

Saya terkejut apabila dia (Rita) mengatakan saya tidak menjenguk anak-anak. Semuanya tidak benar. Minggu lalu saya baru pulang, malah setiap hari saya menghantar SMS kepadanya bertanyakan khabar anak tetapi dia (Rita) tidak balas.

Saya masih waras dan tidak akan meninggalkan mereka (anak-anak) begitu saja, saya tahu akan tanggungjawab sebagai bapa mereka.

Dalam satu laporan berbeza oleh Media Hiburan, dalam nada suara yang bergetar, Aidil turut berkata akan menyerahkan hak penjagaan anak-anak pada Rita kerana anak lebih rapat dengan ibu mereka:-

Saya masih bapa kepada anak-anak saya dan saya akan jalan tanggungjawab saya sebagai seorang bapa.

Pun begitu, jika hak penjagaan diserahkan kepada Rita, Aidil berharap agar dia turut diberi kebebasan untuk bertemu dan bermalam dengan anak-anaknya bila-bila masa tanpa syarat.

***


383 responses to “Aidil Zafuan Nafi Tidak Jenguk Anak, Akan Beri Hak Penjagaan Pada Rita”

  1. rura says:

    moral of the story – jangan beli tayar second hand, tak tahan lama

  2. rura says:

    Aidil sebelum nikah sepatutnya nonton filem Mami Jarum lakonan Rita tu dulu baru tau taraf Rita – pikirkan….

  3. engko ader says:

    aku mmg plg xsuke jantan mcm aidil ni hrp muker jer jambu mcm jambu batu tapi xberaper cerdik.Cinta bagai nak rak last2 hampeh. Tapi yg pasti kat sini aku nampak yang die ni masih ngan “lagho” die lagi..memang laki spesis nie xsesuai utk wat ketua keluarga sebab takder pendirian….aper yang penting…mesti die prasan yg muka jambu dia tu leh ngorat ramai lagi poompuan kat luar sane..ngko ader?!!..katenye..pompuan kt saner arap berhati2laa yer…meow….

  4. HAMBA ALLAH says:

    ANAK-ANAK YANG AKAN MENDOAKAN IBU BAPA BILA KITA DIALAM KUBUR SANA…. DIDIKAN UGAMA YANG TERBAIK AKAN MEMBAHAGIAKAN IBU BAPA KELAK APABILA MENINGGAL DUNIA…. LELAKI… WAJIB MEMBERI NAFKAH ZAHIR DAN BATHIN…….

  5. anon yg x dpt kain artis says:

    Nak dptkan hak bermalam dgn anak dan ibu….

Loading...