Written by serenity | August 5th, 2013

Pagi ini, rangkaian berita radio Malaysia telah melaporkan yang Mohammad Aidil Zafuan Abdul Razak telah menceraikan Rita Rudaini dengan talak satu melalui sistem khidmat pesanan ringkas (SMS). Tidak dapat dipastikan mengapa Aidil membuat keputusan drastik tersebut, namun ramai juga yang membantah tindakan Aidil, apatah lagi beberapa hari sebelum umat Islam menyambut hari raya.

Spekulasi di Internet tersebar luas yang ia ada kaitan dengan hubungan Aidil dengan seorang wanita yang juga dikatakan teman wanitanya, Zarema Zainal. Sebelum ini, lebih dari setahun lepas iaitu sekitar Mei 2012, Aidil pernah memfailkan permohonan cerai namun Rita tidak bersetuju.

Pada masa itu, Rita yang diwakili Peguam Syarie, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain, memberitahu mahkamah bahawa anak guamnya tidak berpuas hati dengan alasan Aidil yang mahu bercerai dengannya.

Ini kerana tiada sebarang perbincangan­ antara Rita dan Aidil mengenai perkara ini (cerai). Jadi, adalah tidak adil jika Aidil memberikan alasan mereka tiada keserasian dan persefahaman sejak Aidil keluar dari rumah mereka empat bulan lalu.

Aidil sebelum ini didedahkan oleh Rita mejalin hubungan dengan adik perempuan kepada kawan rapat bekas suaminya itu, yang dinafikan oleh Aidil.

Diharap Rita dapat bersabar dengan dugaan ini kerana apa pun, hidup perlu diteruskan demi anak-anak.

Setakat ini, tiada kenyataan rasmi berkenaan perceraian ini dikeluarkan oleh kedua-dua belah pihak.

109 responses to Aidil Zafuan Ceraikan Rita Rudaini Talak Satu Melalui SMS

  1. ToraDatangLagi says:

    NEXT

  2. pelita says:

    yg menikah lari kat siam mesti cerai berai punya. heboh satu malaya. last skali ceari sms gak. camner senag kawin cam tu le senang cerai.. kita tungu asraf muslim lak. yg tu ostad beelagak alim.. puih..

  3. strawberry shortcake says:

    zarema rapat dgn ND…kebanyakan pic ND mesti zarema pun ada…

  4. reeza says:

    Lelaki yang suka melepaskan tanggungajwab dan terpesona dengan kecantikan dunia sementara. Tidak menggunakan 9 akal yang dikurniakan….Ramai sungguh wanita zaman sekarang yang menjadi ketua keluarga……

  5. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    macm singa aje muka pompan tu huh ! bukan Nye jambu sangat ! tk payaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah la ! bwekkkkkk !

  6. aku Rita yg serabot says:

    serabot+tension+nak raya=pikir nak komen apa lak kat wartawan

  7. lestari... says:

    komen misi misi baut aku terfikir…aku ada kakak kawin org nogori….abang ipar aku tu kalu balik jer umah mak aku…muke cam cekodok basi…xder budi bahasa…sombong dan perasan bagus…lak tu kedekut nak keluarkan belanja beli apa2 wal hal anak sdiri gak nak mkn…kakak aku yg keluarkan duit belanja termasuk minyak nak balik kg pun pun…telaa kg aku jauh….tapi abg ipor aku tu selang dua minggu sekali balik umah mak dia…sakan berbelanja mak bapak adik beradik…xberkira pun…buat kakak aku terasa ati….pakcik aku kawin ngan pompuan nogori jugak…29 taun makan ati…makcik tu asik nak balik kg dia jer…bila balik kg pakcik aku mula buat perangai…memerap dlm bilik mcm tuan puteri…hasut anak2 benci sepupu2 belah pakcik aku…dah bercerai…pak cik aku tinggal sehelai sepinggang dikejekan makcik yg mulia akhlaknya tuu…kwn baik aku…kawin ngan org nogori..mak mentua asik nak kacau anak menantu melayan dia punya kehendak berjalan sana kemari…duit kena ontime masuk bank utk dia nak berbelanja…cakap sukati jer sound2 menantu tak reti nak tolak ansur…pantang anak dia beli barang2 dlm rumah skit…mak dia pun nak sama…kwn aku skrg dlm proses mahkamah nak bercerai sbb xtahan ngan perangai mak mentua…adik aku couple ngan org nogori…xder hubungan sah pun…awal2 dah ada cubaan nak kontrol gaji adik aku…kontrol apa yg adik aku beri pada mak bapak aku…kontrol nak jumpa adik beradik…seminggu sebelum puasa adika ku break ngan dia….skrg mcm org gila talak duk pujuk rayu nak couple balik…tapi adik aku serik sbb dia cakap siksa kwn ngan org nogori ni…keras kepala…dan aku kat tempat keja berurusan dgn kwn2 yg berasal dari nogori ni..kalau bab nak memberi bantuan skit punya berkira…pastu suka cari pasal ngan org bila kita tegur baik2…suka bergaduh benda2 yg kecik…kalu buat mkn2…doranglah paling kedekut nak keluarkan bajet…tapi yg paling banyak mkn…siap tapau lagi…selamber…hati kering buat muke tak malu…dan jiran aku dua tiga org org nogori jugak….anti berjemaah…org beseronok gotong royong jaga surau..mengimarahkan surau…dia pasang lagu kuat2…tunjuk protes menyampah kat kami yg bersatu hati sesama jiran…sebab dia ngan jiran depan belakang kiri kanan dia bergaduh xtegur sapa…suka maki hamun anak org…menyerang rumah org kalu xpuas hati…kesimpulamya….aku dikelilingi umat2 nogori yg sukar aku nak tafsirkan,,,sebenarnya dorang ni nak apa dlm hidup dorang…adakah mereka mati nanti…mrk akan tergolek sdiri masuk ke kubur tanpa bantuan org lain?mulia sgt kah gaya hidup dorang mcm tu…atau mmg org nogori ni mcm tuuu….tapi aku dah siap2 pesan ngan anak2 aku…kalu nak cari suami…jgn cari org nogori…krn aku dah trauma dgn mrk2 ini…itulah pendirian aku….org tak kena org tak tau…..maafkan aku….maafkan aku…aku beringat sebelum terkena….

    • Joyah Sepot says:

      aku org melaka, besar di spore & brunei, aku skrg duduk di Seremban 2..aku sentiasa dikelilingi org2 N9..pekerja2 aku pun 80% org N9..infact aku bercampur dengan masyarakat kampung di N9 sebab aku ada projek di kawasan yg agak jauh dari bandar..sifat ‘berharta’ org N9 ni mmg dah lama, sbb mereka ni masih kuat pegang pada adat (bila bab harta laa, semuanya perempuan nak..lelaki takde hak), mereka tak mau pegang pada hukum hakam agama..tapi so far fahaman mereka dalam bab itu tak mengganggu aku pun..jiran2 aku pun ok aje..kami masih beramah mesra sesama jiran, tarawih dah tahun ke 6 aku tarawih kat sini pun bersama2 jemaah yg antara lainnya jiran2 aku jugak..elok je laa…tak payah la nak exegerate sgt mcm la org N9 ni jahat sgt..aku selalu menyampah kalau org2 Msia ni suka sgt kutuk negeri..yg selalu kena kutuk adalah Kelantan..walaupun aku takde kaitan langsung dgn kelantan, aku rasa org2 yg suka kulluhum kan (generalize) manusia mengikut negeri ni berotak sempit..dunia diorang ni sgt kecil..tak pernah jengah dunia luar ke? even mat saleh pun ada mak bapak yg back up anak bila anak dan menantu bergaduh, apakah mat saleh tu org Negeri Sembilan??????? biar logik sikit la cara berfikir tu..jgn sempitkan minda..yg betulnya korang yg berfikiran negative..ramai je org N9 yg baik..ada yg tak baik..nasib2 la kalau kita berurusan atau berkahwin atau berkeluarga dgn yg jahat tu..or silap2 sebenarnya korang yg jahat dengan mertua, mengata mcm2 or melaga2kan..mana lah tahu…dah tu kat sini mengutuk org tua tu pulak..

  8. noname says:

    memang dasar perangai cam haram si Aidil ni…dulu t’gedik2 nak kawin sgt smpai kawin kat Siam…skang dh gedik kat awek lain main cerai guna sms jer…
    ini jenis jantan takleh wat suami…mmg haremm..

  9. Anonymous says:

    ape da…xpikir anak2 ke…selfish..

  10. Lalo says:

    aku memang tak paham orang nie la…. negeri pun leh jadi bahan erk… SEBENARNYA DIDIKAN MAK BAPAK yang tentukan sikap dan sifat anak…. jadi jaga anak korang baik2….

  11. SERIK.. says:

    Saya sendiri ada pengalaman kawin ngan org nogori..memang jahat gile..jenis mak ayah suka masuk campur ke apa diorg nie…dari kuala pilah aku pindah ke seremban. yang tak tahan tu orang seremban cakap org kuala pilah mmg jahat. aih..ko sama2 nogori pun dok kutuk daerah masing2. Negeri yg paling orang anti adalah n9. percayalah. kalau g mana2 sebut je org n9 mesti org cemuh.

    • anti poyo says:

      patut lah kau dibenci mak pak mertua..cara kau bercakap kat sini pun penuh negative..kau dah kawen dengan 10 ribu lelaki negeri sembilan ke sampai kau boleh bagi satu general statement mcm tu?? jgn cetek kan & jgn sempitkan fikiran..sekadar kau kahwin dengan seorang lelaki N9 yg tak elok di mata kau, mak pak mertua yg kononnya suka masuk campur, takkan lah satu N9 kau kata mcm tu..cetek sgt akal kau tu..aku org melaka, husband aku org seremban, keluarga belah ghusband aku banyak di seremban, lingi & pilah..elok aje mertua aku, keluarga belah mertua pun elok..kawan aku kawen org kedah, kerja di kulim..wife dia berzina dengan ex bf depan mata dia..mak bapak mertua dia menangkan anak mereka walaupun anak mereka mengaku selalu tidur dengan ex bf..so, boleh ke aku cakap semua org kedah jahat? so, stop la bagi statement bodoh..dan sila muhasabah diri..bila berlaku apa2 pertengkaran dan sebagainya, kedua2 pihak adalah bersalah..jgn ingat kau sorangggg aje yg betul setiap kali sampai kau menjahatkan org lain..masalahnya kau baik sgt ke?

  12. mia says:

    lestari, aku doakan ank ko nanti kawin dgn orang n9 yang baik-baik. Amin Ya Rabbal ‘Alamin

    -aku orang n9 yang tak negatif macam ko.

  13. yana says:

    Ala……alahaiiiii….aidil ko ni knp ko ceraikan mlalui sms ko ni jantan takde teloq ker……aku sumpah hdup kau tak akan aman aidil sbb buat kat rita camtu!!
    Jantan tak guna!!!
    Kak rita be strong ok..kitorang slalu bersamamu…..:-) kak rita cantik..saya yakin kak rita blh dpt yg lbh baik n lbh kaya raya dpd aidil tu…x gina ada jantan bdoh mcm tu kak…cari aja laki lain yg lbh matang..harap berbahagia slalu..:-) aminnnn

    • work hard play hard says:

      kau fikir kau sapa nak sumpah2 org? hahahaha..kelakau lerr..kau pun manusia gak mcm si aidil tu..

      btw, patutlah si rita tu semakin teruk perangainya, semakin keras kepala, agama semakin kelaut..sebab ramai supporters dia yg berfikiran mcm kau ni..patutnya kalau si rita tu atau sapa2 pun buat benda salah, kena bgtahu itu adalah salah…time dia kena cerai, kau kutuk2 laki dia yg mmg tak tanggunjawab tu, tapi masa si rita ni dok malukan suami, keluarga, mencalarkan maruah sendiri, tak pulak kau tegur ye..rita memalukan diri dia sendiri selain org2 yg dikutuknya di dalam media..maruah dia pun dah lama ke laut..terlalu ego dan sombong serta keras kepala..patut jugak lah si laki tak bertanggunjawab dia tu ceraikan dia..aidil tu mmg jelas berperangai teruk..tapi rita pun tak kurang teruk jugak! sila terima kenyataan ye..jgn menangkan satu pihak saja, sedangkan pihak tu pun sama busuknya..

  14. kiah says:

    padan muka kau Rita, ko pon bersalah jugak, dok canang pekung kau satu dunia sapa suruh, patutnye ko jaga aib ko ngan keluarga kau, bukan announce satu dunia bg orang tau.