December 6th, 2019

Sebelum ini, Ahmad Idham mencetuskan kontroversi apabila menggesa pihak kerajaan supaya menapis isi kandungan yang dihasilkan oleh laman penstriman popular di dunia dan juga Malaysia iaitu Netflix. Menurutnya, ramai ibu bapa yang bimbang sekiranya kandungan yang tidak bertapis, berunsur lucah boleh merosakkan akhlak golongan muda.

ahmad idham direhatkan ceo finas

Tiba-tiba sahaja tidak lama selepas itu, dia mengumumkan pula penstriman baharu untuk filem tempatan dikenali sebagai Aflix. Ramai juga netizen yang berang sehingga timbul pelbagai spekulasi mendakwa FINAS mempunyai agenda tersendiri untuk menyekat kandungan di Netflix.

Terbaru, timbul desas-desus tentang pengunduran Ahmad Idham sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS).

ahmad idham aflixaflix

Malah, dalam perhimpunan bersama pegawai dan kakitangan FINAS di Hulu Kelang pada Selasa lalu, Ahmad Idham mengumumkan dia akan mula bercuti minggu depan selama tiga bulan. Menurut satu sumber, Ahmad Idham tidak akan kembali lagi ke FINAS selepas Mac tahun depan.

Berdasarkan situasi masa kini, sepertinya Ahmad Idham tidak akan kembali lagi ke FINAS selepas Mac depan. Alasan yang diberikan Ahmad Idham beliau mahu selesaikan urusan peribadi, namun jawapan itu mencetuskan banyak persoalan.

ahmad idham

Ahmad Idham ketika dihubungi Astro Awani mengesahkan dia akan bercuti selama tiga bulan tetapi enggan mengulas lanjut mengenai spekulasi perkhidmatannya bakal ditamatkan. Dia menyerahkan perkara itu kepada pihak yang berkuasa.

Sumber Berita : Astro Awani


6 responses to “Ahmad Idham Bakal “Direhatkan” Sebagai CEO FINAS?”

  1. Anonymous says:

    idham ni memang jenis talam dua muka…

  2. albabihalal says:

    You can keep it, I’ll stick to Netflix. Not paying a single cent to stream sampah content

  3. Yo yo Eee says:

    Nama dh la nk sama..myibuk psl censored2 tp sndiri pun ciplak konsep org yg die myibuk sgt tu..mcm mane ntah jd CEO Finas..dasar talam ubi

  4. aku pun jahil gak.. says:

    laki bini sama je kuarkan statrment bangang.. yg ne state beristeri satu adalah low class ikut those pak2 arab sana.. c bini pulak state sy pergi dengan calon suami lain, balik dengan calon suami lain.. 2-2 statement riak.. betul lah.. Allah itu sebaik perancang… mungkin betul lah jodoh korang brdua.. sama2 bangang.. ex wife, walau sedih.. ketahui lah pakcik ne bukan yg terbaik utk awak.. sedih mmg lah sedih kan.. mst ada memori indahbkorang.. but He knows best.. sy tau sbb sy pun pernah kehilangan suami.. perit tp at the end bila kita redha insya Allah semuanya akan jd ok.. trust in Him.. He knows.. buat pakcik tu.. let him be..

  5. so shallow minded says:

    Bagus la, berambus jauh2. Tak nampak pun ada kebaikan utk industri.

Loading...