Written by AbangNara | October 11th, 2013

Aeril Zafrel dan Wawa Zainal mendedahkan punca mereka menyorokkan perkahwinan adalah kerana takut dimarahi oleh pengurusan MIG. Menurut MalaysianDigest, Wawa menipu mengenai perkahwinan mereka atas dasar darurat iaitu takut dimarahi oleh majikannya, David Teo.
gambar aeril dan wawa zainal nikahKata Aeril Zafrel:-

Kami bernikah sebanyak dua kali. Pernikahan kali pertama adalah sebagai menghalalkan perhubungan kami. Kami tak ada surat nikah untuk penikahan pertama itu.

Dan selepas saya dapat tahu Wawa mengandung, kami bernikah semula pada 4 Februari 2013 kerana mahu mengikut Undang-undang Keluarga Negeri Selangor dan supaya anak kami boleh di binkan dengan nama saya.

Kenapa kami nikah dua kali dan kenapa kami merahsiakan pernikahan kami kerana pada ketika itu Wawa meminta saya merahsiakan kerana pihak MIG tidak membenarkan kami bercinta apatahlagi berkahwin. Wawa takut dimarahi oleh pihak pengurusan dia

Pernikahan kali pertama dilakukan di rumah pengurus Aeril Zafrel yang terletak di Petaling Jaya dan dihadiri oleh saksi dan wali iaitu bapa Wawa sendiri dan seorang Imam yang dibawa dari Sabah. Manakala pernikahan kali kedua, pasangan ini bernikah di Masjid Jumuriah Taman Dato Harun dan mereka dinikahkan oleh Imam masjid tersebut. Wawa Zainal dalam keadaan sebak turut mengakui informasi mengenai anaknya adalah benar:-

Anak saya lahir pada 24 Ogos lalu. Semuanya betul seperti yang dilaporkan oleh akhbar tersebut. Kami minta maaf kepada semua kerana merahsiakan perkahwinan kami. Kami telah berkahwin dua tahun lepas dan mempunyai seorang anak. Kami menipu kerana ada sebab

gambar aeril dan wawa zainal nikah

Wawa Zainal turut menerangkan mengenai kehamilannya:-

Sebenarnya saya mengandung pada Disember 2012 tapi dapat tahu mengenai kehamilan itu pada Januari 2013…Saya terus beritahu Aeril dan kami mempercepatkan proses kursus kahwin dan sebagainya. Alhamdulillah…anak bayi lelaki kami telah selamat dilahirkan dan telah dinamakan sebagai Ahmad Fakharuddin Attar…Di harap dengan pengakuan ini kisah mengenai kami tidak disensasikan lagi.

Kami minta maaf kerana telah berbohong selama ini…Kami berbohong kerana bersebab…Anda juga tahu pihak pengurusan akan memarahi saya jika mereka mendapat tahu saya bercinta, apatah lagi bila berkahwin…Saya buat macam ni sebab menghormati kontrak dan..ya, saya memang takut dengan David Teo

aeril wawa
Aeril Zafrel dalam nada tidak berpuas hati mencelah ketika Wawa Zainal membuat permohonan maaf dengan berkata “Oh, media mahu kami minta maaf…“. Semoga dengan penjelasan ini, semua pihak maklum dengan jelas terhadap apa yang terjadi. Sama-sama kita nantikan reaksi daripada David Teo mengenai perkara ini.

237 responses to Aeril Zafrel & Wawa Zainal Rahsiakan Perkahwinan Kerana Takut Dimarahi Pengurusan MIG

  1. Nurika says:

    Betul la sah kahwin pertama….walaupun xde sijil nikah …org dulu xde pun guna sijil nikah nak halal kan/ nak nikah….asal ade wali saksi pasangan dah cukup…..org dalam tu x pernah belajar kot…org dah kahwin..doakan jela kebahagiaan dorg …nak pertikai kan pulak..Alhamdulliah dah kahwin

  2. angelika says:

    la engkorang tahu tak..wawa zainal nie berdarah filifina..mak die orang suluk ayah orang brunei…la dia dah gatal sanagt nak khawin pastu taknak mengaku..bila dah buncit baru lah alim2 gitu…kerjaya entah ke mana..menipu je kerjanya…

    • DIMPLE says:

      mulut kau macam longkang, angelika..

      lebih baik lagi dia nikah daripada buat maksiat.. hukum Allah ke hukum manusia yg pling penting??

  3. lattalilat says:

    another well planned publisiti murahan. tahniah

  4. bengawan solo says:

    Kesian tgk ariel kat melodi rasa sebak bila dia ngaku anak tu anak dia. Aku pun rasa nak menangis. Percakapan teratur dan matang. Salute to u Ariel. Daripada x tau nama dia ..jadi tau dah. Femes satu malaysia hehe. Sepatutnye kita ucap tahniah dan doakan yang baik2 untuk dia dan wawa serta anak dia yang baru lahir tu. Yang penting nikah. Senyap tak senyap itu peribadi dia orang. Apasal plak kita nak mengata dia lebih2. Aku pun klu boleh semua hal aku nak privacy dan secret. Allah pun berahsia tentang diri dia. tak perlu nak heboh2 kat orang lain. Aib sendiri klu boleh jgn didedahkan pada orang. Aib sesiapa pun perlu kita simpan sebaik-baiknye. Be strong Ariel and wawa! ..sama cantik sama hensem.

  5. abang cute says:

    Alhamdulillah…abang cute tak nak salah kan mana-mana pihak..yang penting mereka berdua telah pun mengaku dan menghuraikan segala tanda tanya semua pihak…kita tak berada di tempat mereka, jadi kita tak tahu apa sebenar-benarnya yang mereka lalui dan rasai..semua yang terjadi dah bersebab dan dah tertulis pun sejak azali lagi…kita just doakan yang terbaik buat wawa dan airel…syukur alhamdulillah anak pun dah dapat..tak payah bising-bising..kehidupan selepas berkeluarga ni yang lebih penting….Buat Airel, jagalah anak bini kamu seelok-eloknya…abang cute tengok Airel dah banyak berubah jika dicompare ketika mula-mula masuk insutri seni ni…

    *terkilan abang cute…Airel sangat kacak dan body sangat lah smart…*

  6. Anonymous says:

    Sudah sudahla semua. Sekarang Wawa maseh tunang orang ni…….kahwin lain…
    Ape cerita Wawa. Kesian kat tunang tu. Cincin kasi balek lah entah2 da gadai buat
    beruablt penyakit misteri. Abeh hantaran tak kan tak nak kasi balek? Aieril syook2
    Rashid tukang bayar nak tunggu pulak lagi 5 tahun. Bedol betul ah….

    Ish ish ish kesian…pada semua

  7. Anonymous says:

    wawa dan aeril ni, sekurang2 nya diorang kawen, bukannya buat maksiat.. dah dapat anak dah pun.. pasal nak berahsia tu hak peribadi diorang, biarlah..
    kalau diorang buat salah, kite sume akan tau jugak satu hari nanti..
    buat masa sekarang ni, doa je lah yang terbaik untuk diorang, maafkan jelah diorang sbb berahsia dengan kita semua.. kite semua tak terlepas dari membuat kesilapan.. =)

  8. bip says:

    nama pun retis, paham2 je le.. takat mne je..

  9. Anonymous says:

    bodola spe kte dorg tu menipu..klo fmily,sibling,sedara,parent x tw bru lah mnipu nmenye..dorg da kawen dala..yg pi hntam die wt pe??hntmlah cine mig yg wat kontrak bodo tu..apa??nk artis kt m’sia ni jd andartu ke??

  10. zaza zainal says:

    bodo la ini dua olang artis…takut sama olang lain, bukan takut sama Allah… family pun sama bodo…

    • pelik2jerkkoni.. says:

      sebab takot Allah la dorg b’nikah..kalu xtakot Allah sah2 la dorg still b’cintan cintun..b’kepit tanpa hubungan yg sah..citer gempak mcm laki bini..haiiyoo 2 pn xleh nak pk ke??

  11. Hamba-Nya says:

    Takutlah pada Allah swt bukan pada manusia. Allah yang beri rezeki bukan manusia….

  12. Man Min Mun says:

    alehai,cakap je terus terang dah terpancut dalam,kan senang,orang sabah memang gitu bah,dulu ayu oim pun sama gak,terpancut dalam gak.hahaha,orang sabah ni senang ayat,senang pancut dalam.

  13. alehai says:

    alehai,cakap je terus terang dah terpancut dalam,kan senang,orang sabah memang gitu bah,dulu ayu oim pun sama gak,terpancut dalam gak.hahaha,orang sabah ni senang ayat,senang pancut dalam.

    • kobangang says:

      pala hotak ko senang. yang senang mcm wawa ni je sbb dia bangang bodoh.kalo or bodoh senang r ko nk ayat. tp ko jgn ingt semua popuan sbh tu bodoh. komen ko ni mcm gampang serupa muka ko

  14. dr love says:

    congrates. . smoga korank bhgia hingga ke akhir hayat. . saye tetap sokong wawa n aeril. . dan jugak attar. . hehee :)

  15. wawabengapaerilbodoh says:

    memang dua2 bengap. ko takut Allah ke takut David Teoh? bahlollll punya artis. ni la artis yg tahap tapak kasut. aku jamin tak kemana la korang ni..alasan tokleh pakai langsung..hampehhh

  16. […] Aeril Zafrel & Wawa Zainal Rahsiakan Perkahwinan Kerana Takut Dimarahi Pengurusan MIG (234) […]

  17. wawa says:

    nama saya pon wawa nama penuh saya nur shawalziah panggil wawa,,,,,,,kat sekolah ramai orang ejek saya wawa zainal,,,,,,saya minat kat wawa zainal i love u wawa zainal

  18. […] Dah nak tutup dah Google Trends Malaysia Edisi 6.10.2013, baca selanjutnya melalui Abang Nara punya blog. […]