February 7th, 2012

Kan Abang Nara dah cakap, Adira mesti geram sangat dengan kecomelan anjing di bawah. Itu yang sampai dipeluknya. Dan anda semua jangan risau, menurut Adira, anjing tersebut berada di dalam kering dan dia sudah pun menyamak selepas memeluk anjing tersebut. Apa pun, Adira memohon maaf kerana kecuaian dan kurang peka daripada pihaknya.

adira pegang anjing

Kata Adira kepada wartawan Mstar:-

Saya tidak nafikan itu gambar saya. Memang saya memeluk anjing itu tetapi ia bukan milik saya. Sebenarnya ia adalah gambar lama yang diambil pada tahun lalu ketika saya sekeluarga berkunjung ke rumah ibu mertua kakak yang bukan beragama Islam. Ia adalah gambar yang saya jadikan gambar profil di dalam telefon bimbit dan tidak tahu bagaimana ia boleh tersebar.Saya sedar tindakan bergambar dengan anjing itu salah dan boleh mengundang fitnah. Tapi saya peluk anjing itu ketika ia dalam keadaan kering dan sudah pun menyamak selepas itu. Saya memeluknya kerana terlalu geram melihat kecomelan binatang itu. Memang ia haram di sisi Islam tapi anjing juga makhluk Tuhan. Ini bukan kali pertama saya diasak kontroversi dan saya perlu ambil kisah atas setiap perkara yang boleh memburukkan nama saya dan keluarga. Saya mohon maaf atas kesilapan itu. Saya berharap peminat tidak mudah menjatuhkan hukum atau menghentam golongan artis dengan kata-kata yang kesat dan keterlaluan. Saya akui perkara ini berlaku disebabkan kecuaian dan sikap kurang peka. Sebagai manusia saya tidak pernah lari daripada melakukan kesilapan.

Diharap anda semua puas hati dengan penjelasan Adira. Kepada Adira, lain kali letak gambar profil di handphone dengan kucing pun ok jugak. Cute pun cute jugak. Hehehe. Abang Nara gurau-gurau je. Jangan marah yek Adira.


189 responses to “Adira Mohon Maaf Peluk Anjing, Tidak Tahu Bagaimana Gambar Tersebut Boleh Tersebar”

  1. ask says:

    Ish apa pulak haram.. Najis aje.. Xjatuh berdosa klu pagang anjing tu.. Dh pegang sucikan je la..

  2. Baik kau pegang babi plak lg bgus..mmg dsar bodoh kau adira.baik kav jd kafir lg baik..

  3. fyna says:

    pe la yg nk diherankn die peluk anjing? main ngan pengkid pun die ok je..betul kte kak kiah ye..cuba suh die brsumpah depan Al-Quran..berani ke Adira? dgn mnusia bole la ko tipu..dengan Allah nnti ko jwb la yee.smoga ko insaf..jgn asyik nk tnjuk baik je..smpai bila nk jd hipokrit? bangkai gajah kalau dsorok lma2 akn brbau jgk,,.:p

  4. Zakiah says:

    mmg pgg anjing bole smak..tp klo stakat geram,xpyh lh smpai nk ambil pic adira oii..klakar la kw ni.. bg alsan nk bdoh kn org..nsib la kw ambil pic peluk anjing jak..klo peluk pengkid, isap rokok atau minum tuak/arak? habis la kw.. muka kw mmg nmpk suci sekali..tapi x smua tau perangai sbnr kw..kn bagus kalo wrtawan suruh kw brsumpah dpan Al-Quran yg kw xmnum arak,isap rokok, atau ada hbungan dgn pengkid? berani kw buat x? aku ptong jari klo kw berani la…:-p

Loading...