September 14th, 2015

Beberapa kali gagal dalam percintaan walaupun sudah hampir ke jinjang pelamin bersama Presiden Gerakan Belia Gagasan 1 Malaysia, Shahrul Nasrun membuatkan penyanyi Adira sukar untuk membuka hatinya menerima cinta kembali.

Meskipun tidak mempunyai sebarang ikatan bersama Shahrul lagi, Adira masih lagi ingin menjaga hati keluarga bekas tunangnya itu.

Memang ada yang ingin mencuba (mengurat) tetapi saya masih lagi menghormati perasaan keluarga dia (Shahrul) . Saya tidak mahu dilabelkan perempuan yang bukan-bukan. Hati ibu saya juga kena jaga. Biarlah saya memilih untuk hidup solo ketika ini”

Pada masa sama, saya akui, hati saya belum terbuka lagi untuk sesiapa. Susah untuk terima orang lain dalam hidup selepas dia.

Jelas Adira, beliau sebenarnya tidak menyalahkan sesiapa dalam hal kegagalan bercinta dan menyedari sebagai manusia beliau ada kekurangannya juga.

Memang manusia itu tidak sempurna. Ada yang buat silap. Saya tidak salahkan dia. Saya juga tidak mahu salahkan sesiapa. Mungkin kekurangan itu datangnya dari diri saya. Saya juga tidak pernah menyesal me­ngenali, bercinta dan kemudiannya bertunang dengannya. Sebabnya, sepanjang pengenalan kami banyak perkara yang saya belajar daripada dia.

Bukan mudah untuk hati yang terluka kerana percintaan untuk menerima kembali kasih sayang atau cinta baharu. Walaupun lukanya kadang-kadang sudah sembuh, tetapi parutnya masih lagi kelihatan.

Sumber Berita: Kosmo


Comments are closed.

Loading...