July 14th, 2010

sms dari tom

Memang gila. Kalaulah semua sms dan mesej-mesej dari Tom ini memang sebenar-benarnya datang dari Tom, maka jelas dan nyatalah Tom bersalah. Tapi mungkin semua mesej-mesej ini satu rekaan. Oh ye, mesej SMS adalah datang dari mangsa sendiri. Baca info dan tengok gambar yang kami cilok dari Murai dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Maaflah asyik keluar cerita pasal Tom jer. Kami sebenarnya tak berminat pun nak tulis. Tapi kronologi cerita dia semakin kompleks menyebabkan kami terasa ingin berkongsi. Maafkan kami kalau anda bosan.

Sebelum berlakunya pergaduhan serta perang mulut yang melibatkan juara Mystar LG3, Raja Farah Afzal Raja Ikram atau Tom,23, dengan keluarga mangsa pukul pada petang Ahad lalu (11 Julai 2010) di Damansara Utama, adik mangsa iaitu Nur Umirah Ali atau Miera, 17, lebih dulu berperang SMS dengan bintang realiti ini.

Malah, SMS yang diterima Miera daripada Tom lebih menjurus kepada SMS yang berbentuk ugutan serta caci maki. SMS itu diterima selepas dia memberikan keizinan kepada kakaknya (mangsa), Zaireen Sofia Abu Bakar atau Ayin,23 untuk menggunakan akaun ID miliiknya di laman MySpace untuk mengesan Tom yang dikatakan sering mengemas kini akaun peribadinya.

Difahamkan tujuan mangsa berbuat demikian adalah untuk mendapatkan pengesahan daripada mulut Tom sendiri tentang hubungannya dengan suaminya. Mangsa ketika mendapat tahu bahawa Tom telah menjalinkan hubungan sulit dengan suaminya.

Namun, tindakan Miera yang membenarkan mangsa menggunakan ID miliknya itu telah mendatangkan bahana buat dirinya. Dengan tidak semena-mena dia telah menerima panggilan daripada Tom yang marah-marah kerana menganggap dia yang berinteraksi dengan Tom di dalam MySpace tersebut.

Selepas menerima panggilan tersebut, Miera kemudian dikatakan menerima SMS yang mengandungi kata-kata ugutan serta caci makian daripada Tom. Sejak itu, berlakulah perang SMS di antara mereka berdua. Lebih mengejutkan Mira lagi, bila Tom juga ada membuat pengakuan mempunyai hubungan dengan suami mangsa menerusi SMS tersebut.

Apa yang pasti, disebabkan terlalu bimbangkan keselamatan dirinya dan kakaknya itu, Miera telah membuat laporan polis di Balai Polis Taiping, Perak pada 22 Jun 2010.

Berikut adalah wawancara murai.com.my dengan Miera:

“Sebenarnya, myspace itu adalah milik saya. Kakak saya tidak mempunyai akaun myspace. Jadi, dia minta nak gunakan myspace saya untuk berhubung dengan Tom untuk bertanya pelbagai soalan berkaitan hubungan suaminya dengan Tom.

“Selepas kakak dan Tom berbalas komen dalam myspace, tiba-tiba saya mendapat panggilan daripada Tom pada jam 2 pagi 22 Jun lalu. Tom pesan pada saya supaya mulut jangan kurang ajar sangat. Mulanya saya tak tahu siapa yang buat panggilan itu. Bila saya tanya siapa dia, barulah dia kata dirinya adalah Tom.

“Selepas telefon, Tom terus memberikan SMS kesat dan berbau ugutan pada saya sehinggalah abang saya bernama Anas membalas SMS itu bagi pihak saya. Disebabkan takut dan bimbang, saya terus membuat laporan polis atas tindakan Tom terhadap diri saya,” katanya.

Dalam pada itu, mangsa juga dikatakan telah menghantar SMS berkaitan rakaman video yang disiarkan dalam program Melodi TV3. Difahamkan, segala video yang tersiar itu adalah lakonan yang terpaksa dibuat mangsa selepas menerima ugutan daripada suami mangsa dan Tom.

Berikut adalah terjemahan SMS yang dikirim mangsa kepada Miera sebelum pengakuan melodi di siarkan semalam (Ahad, 11 Julai 2010)

Mangsa: Miera How are you? Miera ok ke? I know u cant accept me da, but i miss u n mama so bad. A lot. Just to inform u.Ahad ni tengoklah terjah. It’s all fake. I cant be honest to myself. Miera take care ok. Now i realise apa pun, I love u n my baby more. Really2 in hurt..

Mangsa: Aah.tgk jela. Plastik semua. Mesti Miera tak caya. Tapi muka sensed. Sekejap. Baby nangis. Ayin akan selesaikan semuanya. Ayin janji.

Mangsa: Haha. Dia jaga Ayin? Kawan Ayin? Tengoklah dalam terjah nanti. Dia siap ngaku kakak angkat lagi…kawan baik. Kawan rapat. Isk! Tunggu je la. Just wait and see. Konfem Miera tengok miera menyirap punya.

Mangsa: Miera percaya Ayin ke atau Tom?

Mangsa: Mirea, jangan SMS da. Angah (panggilan untuk suaminya) dah balik. Love you.

Berikut adalah terjemahan SMS dari mangsa kepada bapa mentuanya. SMS ini dikirimkan sebaik saja mangsa dibawa lari suaminya ke Kuala Lumpur.

Mangsa: Mak, abah..tolong Ayin. Ayin nak balik. Angah (suami)…dia tipu Ayin mak. Hari tu Ayin terpaksa berlakon..Mak Abah, Ayin kena pukul kat sini. Tolong Ayin.

Mangsa: Mak abah…Ayin akan minta Angah lepaskan Ayin. Ayin tak boleh hidup dengan dia (suami) dah. Cukuplah dia da tidur sekatil dengan perempuan tu (Tom) depan mata Ayin. Ayin harap Ayin tetap akan jadi anak mak dengan abah.

sms dari tom

sms dari tom

sms dari tom

sms dari tom

sms dari tom

sms dari tom

.

sms dari tom

sms dari tom

sms dari tom


Comments are closed.

Loading...