Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Adibah Noor Dan Jihan Muse Tidak Mahu Dipanggil ‘Retis’, Ibarat Satu Penghinaan

Dalama bahasa seharian kita, tentu sekali ramai yang pernah menggunakan perkataan ‘retis’ iaitu merujuk kepada artis di Malaysia ataupun individu yang lagak dan gayanya seperti seorang artis.

Advertisement

Namun, menurut selebriti Adibah Noor, gelaran itu sebenarnya satu penghinaan dan hanyalah satu perkataan yang dicipta oleh netizen untuk merendah-rendahkan golongan artis.

Bukan Adibah sahaja yang berkata begitu, pelawak dan pengacara Jihan Muse juga berpendapat perkataan itu tidak perlu digunapakai kerana tidak wujud dalam Bahasa Melayu. Ia sekadar bahasa pasar yang dihebahkan oleh netizen.

Sejujurnya tiada isu besar pun mengenai sebutan berkenaan, memanglah bahasa jiwa bangsa tetapi ada kalanya mungkin kita perlu sedikit relaks dalam sesuatu perkara. Apa pula komen anda?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

68 Comments

  1. HusnaJBC

    September 19, 2018 at 10:46 pm

    Acah2 femes pulok..ko mati ker dpnggil retis hanattt!!! yg femes xde plak memekakk…

  2. Anonymous

    September 19, 2018 at 3:14 pm

    adibah noor tu aku respect la. tapi jihan alahai kemon la … artis poyo. i cant brain with jihan… huhuhu.. tak payah poyo sangat bila bercakap orang tak suke. Ingat la ko tu apa sebelum jadi retis..

  3. Anonymous

    September 19, 2018 at 2:36 pm

    jihan retis? apo??? hahaha.. tak nampak mana art nya..

  4. ANON

    September 19, 2018 at 1:56 pm

    EK ELEH ….SI JIHAN …KO MEROSAK AYAT TAK PE PULAK ….RETIS CAP LAWAK BONGOK JE KO TU

  5. Anonymous

    September 19, 2018 at 1:35 pm

    jihan ni baru anak sorang asek meroyan… kau sendiri mkn minum hasil duit membahan kan org… selama ni melawak sebut ‘retis’ jgk… poyo !!!
    padan muka kau jihan si low class retis jenis mkn duit hasil parody perli2 org !

Loading...
To Top