Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Adam Corrie Terima Banyak Ugutan Sepanjang Islamkan 20 Saudara Baharu

adam corrie

Sebelum ini tersebar tentang pelakon dan pendakwah bebas, Adam Corrie yang membantu 20 saudara baru memeluk agama Islam. Adam atau sudah melekat dengan panggilan Dragon dalam filem KL Gangster itu bagaimanapun tidak terlepas dari menerima pelbagai ugutan.

Advertisement

Ini selepas ramai yang tidak berpuas hati melihat apa yang dilakukannya menyebarkan agama Islam kepada orang kafir.

Apabila melakukan kerja-kerja mengislamkan orang, saya sentiasa sedia berdepan pelbagai jenis orang yang tidak berpuas hati dengan kerja saya. Ada kalanya, saya mengaku lelah dan marah kerana terpaksa menghadapi semua ini sendirian.

Adam yang memeluk agama Islam sejak tahun 2007 itu kemudian bertindak berjumpa dengan guru agama atau ustaz bagi meredakan kemarahan serta rasa putus asa dalam diri.

adam corrie

Sememangnya kerja-kerja mengislamkan seseorang ini bukanlah mudah dan Adam turut menceritakan ramai yang was-was untuk melakukan perkara itu. Antara yang dibimbangkan mereka adalah akan dibuang keluarga serta dipulau rakan-rakan jika menukar agama.

Selalunya, saya menasihati mereka yang berada dalam dilema agar ambil masa. Apabila sudah benar-benar bersedia, barulah kita teruskan dengan proses pengislaman. Mereka bimbang dibuang keluarga hingga keistimewaan yang diperoleh daripada keluarga terutama berkaitan kewangan ditarik balik.

Adam bagaimanapun mengakui itu semua adalah ujian biasa yang akan dilalui seorang mualaf dan membayangkan itu sebagai ujian dari Allah untuk melihat sejauh mana kesabaran kita.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...
To Top