Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Abon – Citarasa Kini Lebih Kepada Lawak Slapstik

Abon di rancangan Selamat Pagi 1Malaysia di TV1 beberapa hari lepas.

Tahukah anda yang Abon pernah bertugas sebagai Penolong Pegawai Tadbir di Dewan Bahasa dan Pustaka satu ketika dulu? Rasanya sudah lama juga Abon menjadi pelawak, tetapi baru kini nama Abon benar-benar menyerlah selepas menempa kejayaan sebagai Juara Maharaja Lawak Mega bersama rakan selawaknya, Os.Ketika komen tentang lawak cerdik kepada Utusan Malaysia, Abon menyatakan:-

Cita rasa orang sekarang lebih kepada lawak slapstik berbanding lawak cerdik. Sebagai bukti, lawak cerdik dipersembahkan pada episod satu hingga tiga di MLM, sambutannya memang ada tapi tak meriah macam persembahan slapstik minggu berikutnya.

Advertisement

Saya bekalkan ‘punch line’ dan point tanpa mengetepikan soal budaya orang kita. Mana-mana perkara penting yang kita hampir lupa, Osbon ingatkan semula dalam bentuk jenaka.

Osbon juga memberikan justifikasi tentang lawak Osbon yang acap kali menampilkan Abon dalam pakaian perempuan:-

Bukan semua keadaan seseorang pelawak itu boleh berpakaian perempuan, semuanya bergantung pada jenis persembahan. Karakter zahir saja perempuan tapi tak bolehlah lembut macam perempuan.

Nah, apa pun, hasilnya Abon kini sudah berjaya dalam karier lawaknya. Ternyata impian itu mampu dicapai, untuk mereka yang percaya. Kredit foto Arsenal Red Juan.

 

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

10 Comments

  1. Pingback: Abon – Citarasa Kini Lebih Kepada Lawak Slapstik | HatiBlogger [dot] Com

  2. aida

    January 21, 2012 at 8:09 am

    memang betul pon orang ramai skang ni sukakan lawak slapstick.

    slapstick = lawak bodoh!!

  3. lito

    January 20, 2012 at 5:58 pm

    hehe..suka gila kat abon ni.:)

  4. kasut putih

    January 20, 2012 at 4:19 pm

    cam dah lama kan berita ni.. yang lagi baru tentang abon ada tak..

  5. gugu gaga

    January 20, 2012 at 4:05 pm

    emmm abon ni dah kawen ke blom??xpernah tahu pasal bini die,kalaula die dah kawen kan..die dok kat taman rakan,kajang kan..heehhe

    • naga yang suka makan halkum

      January 20, 2012 at 4:22 pm

      mana perginya halkum abon?

    • cacaca

      January 20, 2012 at 4:49 pm

      tu y ko cari kan? ko xnk cari bebird die skali ke? sedeyh berbakul2 la.. choi~

    • tido tidak tenang ke bro naga? jom cari roti bom.

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top