Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Abby Abadi Persoal Kenyataan Hudud Dr Asri Di Twitter

Wow. Abby Abadi ini memang agak lantang semenjak dua ini lebih-lebih lagi menerusi Twitter. Terbaru, Dr Asri, bekas mufti Perlis telah pun menulis tentang hudud menerusi Twitternya seperti di bawah.

hudud dr asri

Advertisement

Tertarik dengan tulisan Dr. Asri, Abby Abadi membalas tweet tersebut seperti di bawah.
hudud dr asri

Dr Asri menjawap tweet yang ditujukan kepada itunya dengan kata-kata yang agak pedas jugak.

hudud dr asri

Dan Abby Abadi memaklumkan kepada Dr Asri yang dia tidak pernah berceramah dan hanya sekadar berkongsi sahaja.

hudud dr asri

Bagi Abang Nara, kalau tak yakin dengan diri dan tak berapa pandai sesuatu bab, baik diamkan diri sahaja. Biarlah mereka yang lebih arif tentang hal tersebut yang menghuraikannya. Apa kata anda?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

541 Comments

  1. Anonymous

    September 12, 2012 at 10:19 pm

    ABBY ABADI… MULAI DARI SEKARANG..TOLONG DIAM….
    PENAT NAK DGR TTG AWAK YG X RETI2 DOK DIAM SEOLAH OLEH DH ALIM SGT NAK HAKIMI ORG…
    DULU MENGHAKMI YG X BERTUDUNG
    PASTU MENGHAKIMI KERAJAAN
    LEPAS TU PULAK MENGHAKMI POLIS
    SEKRANG PLAK MENGHAKMI UZTAZ ASRI

    AWAK BARU JE BERAPA BULAN BERTUDUNG….TAPI DAH BERLAGAK SEPERTI TUHAN… TOLONG BERHENTI BERCAKAP…BANYAKKN MENDENGAR. ORG YG TERLEBIH BANYAK CAKAP N KURANG MENDENGAR ADALAH ORANG YG SIA SIA. salam.

    • memey suhaiza

      September 13, 2012 at 2:50 pm

      kan bising je si abby nih.. dah mcm di atu betuii sgttt yg dia pkai tudung kening nipis ape hal??? kira apa plk… sbuk nk cri slh org..slh sdri buta…

    • fandyzblog

      September 27, 2012 at 4:00 pm

      kening die belum tumbuh la.. :)

  2. ustaz azhar

    September 11, 2012 at 12:19 pm

    Molek doh aby abadi join parti PAS, kalu nasib baik buleh jd bining Ustaz Badut jd bini no. 3…pegi ceramah dan sama sama buat lawak bengong.

  3. masri bin jafaar

    September 9, 2012 at 11:00 pm

    ABBY ni macam Gila nak jadi wakil rakyat pas mari kelantan la kalau nak jadi wakil rakyat pas kalau kelantan tuan tiada kopiah saja pun menang tapi ingat kalau jadi wakil rakyat kalau rakyat tidak sempurna kamu kena bertangong jawab di hadapan ALLAH di akhirat sekolah mahaad pengajian islam kelantan yuran 200-00 sekolah najib percuma PIBG 45-00 kalau wakil rakyat kelantan pinjam RM 200-000.00 bayar sama tiada riba bagus lah kalau rakyat AL rahnu pinjam 1000.00 upah sipan 100 taklik pulak ceramah sana sini kalau lambat bayar cukai pintu sita wakil rakyat mati tingal harta banyak saham banyak kerata banyak kalau ceramah bawak cerita nabi nabi tak tingal pun harta wang dinar kapada anaknya hanya dia tinggal sunnah

  4. masri bin jafaar

    September 9, 2012 at 10:20 pm

    berhati2 bila bercakap hukum ALLAH nanti makandiri cari ilmu dulu biar banyak kamu baru nak menjinak 2 dengan islam islam tiada lagi dalam diri kamu kamu belajar dulu hukum2 Apa hukum akal /hukum adat/hukum sayriat kalau nak tahu Hukum akal 2x 5=10 itu kata akal kalau hukum adat _ terjun dalam air basah itu adat kata – kalau hukum syariat berzina dosa besar itulah hukum agama kalau kita sembahyang kita tak tahu ALLAH terima atau tidak Itu Jahil namanya

  5. sheeren

    September 9, 2012 at 1:34 am

    “Apakah satu keadilan jika 2 orang yang terlibat dengan kecurian, seorang di potong tgn seorang lagi di penjara hnya kerana berbeza agama….”

    Ya ampun.. musykil pun ada..tp ni rumusan yg aku faham la…
    ————————————————————————-
    Adakah ini satu pertanyaan/musykil /usul/pendapat/perbincangan
    yg timbul dari seorang lagi makhluk bernama manusia kepada penciptanya @penggubal undang-undang (hukum)?

    jadi…(kena tanya Allah sendiri kot kalu nak tau adil ke tak )..
    kerana..
    masing-masing kita kt atas dunia ni dari utara, barat, timur,selatan peta dunia ni semua nyer manusia jer penghuninya ..

    soalan ni/musykil ni / pendapat atau perbincangan ni tak boleh dijawab secara tepat oleh semua makhluk manusia yang lain….kalu dibawa sebagai perbincangan atau pendapat (dirangkaian terbuka mcm twitter tu)..huh terpaksalah dengar setiap orang ada pendapat masing-masing yang entah betul ke tak..(ikut logik akal fikiran semata-mata) maka penuh dengan jawapan itu dan ini..(of course)..
    sekiranya perlukan jawapan hampir tepat, mungkin kena buka perbincangan ni dikalangan ahlinya supaya menjaga kesucian agama Islam itu sendiri dan mudah-mudahan dpt menghindari fitnah dari orang bukan islam..

    Terfikir jugak aku..
    Sudah semestinya soalan ni/musykil ni/perbincangan ni
    telah banyak kali disuarakan oleh orang2 terdahulu aku rasa…
    (masih tak jumpa jgk final point nya?)
    ………

    (cian gak kt Abby..kena kt kita camna nk handle tuh)..
    Abby punya tweet pun sebenarnya berbentuk pendapat dan peringatan agar sama-sama kita saling ingat-mengingati akan sesuatu perkara..
    kerana orang yang sebenarnya bijak tu bukanlah yang belajar tinggi melangit sangat tapi yang sentiasa memikirkan akan kematian & akhirat kan…

    at the end of the day….
    kita semua akan menuju ke alam yg sama jgk…
    so pakat2 tolong la ingat memperingati dan perbetulkan kalu salah..
    harus diingat, hindari pertelingkahan…
    jauhi bertikam lidah..
    yg pasti ..berkatalah benar walau pahit…

    p/s:
    diriku pun masih menimba ilmu jua..kalu salah xde hal la der..tolong tegur k…thanks..

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama