March 11th, 2019

Sebagai seorang yang berjiwa dan menghargai seni, pelakon lagenda Fauziah Daud tidak dapat menahan rasa geram terhadap kenyataan penerbit A.Aida yang dianggap agak biadap kerana meminta bakat baru jangan membuang masa menghadiri sesi  uji bakat sekiranya mereka tidak mempunyai paras rupa yang cantik dan kacak.

Sistem ini dimulakan stesen televisyen dan kenapa perlu keluarkan kenyataan seolah-olah menghina ciptaan Allah? Tidak dinafikan pelakon yang ada pengikut ramai di laman sosial itu bagus, tapi pastikan mereka ambil inisiatif untuk lebih berilmu dan menarik.

Kita bercakap mengenai realiti kehidupan, jadi kena faham maksud hero heroin itu apa. Saya tak kisah pun orang nak kutuk saya hanya kerana bangkitkan isu ini kerana masyarakat luar akan ingat, semua produser ada sikap pilih kasih sebegini.

Di mana jati diri anak seni tempatan jika asyik meniru budaya luar negara kerana pesona seorang pelakon itu adalah lebih penting. Amat sedih kerana di tahun 2019, kita mewujudkan produser yang berfikiran cetek sebegini.

Terdahulu, A. Aida  berkata sepatutnya peserta harus cermin diri mereka terlebih dahulu dan jangan terlalu yakin dengan rupa paras mereka. Bakat itu boleh digilap tetapi rupa juga amat penting.

Sumber Berita : Harian Metro


61 responses to “A. Aida Faham Ke Rukun Lakonan? Bakat Lebih Penting Dari Paras Rupa – Ogy Ahmad Daud”

  1. Melof says:

    A.aida ni drama dia pun takde yg best sampai ke indon, brunei . Sebabnya..cerita byk ke longkang,macam PANTAT, dia sendiri muka pun tak berapa cantik,dia mula dari bawah juga tu. Pakai kroni je, tu yg dapat byk slot drama. Klu tak..dah lama tutup produksi dia. Bongok!!haprak..hancing..hampeh!

  2. Melof says:

    Patut la drama sekarang macam pukimak, semua produser kepala mcm dia. Haprakk..hancingg!?2 minit tengok dah meluat. Baik tengok film porn , 5 minit,sah dah pancut.

  3. Alanice says:

    Hmm ogy ni plak klau dpt mic kt Pentas tgk r cmne plak, humble ke

  4. saodah says:

    A. Aida betul sebab dia mengikut kehendak stesen TV dan untuk mencari keuntungan segera.
    Ogy betul sebab dia menafikan kehendak TV bahkan lebih menghargai bakat seni.
    Jadi, janganlah kita nak mengutuk A. Aida ataupun Ogy, sebab kedua-duanya betul.

Loading...