“Hadiah Untuk Hari Kemerdekaan” – Reaksi Penonton Lihat Kemenangan Pingat Gangsa Aaron & Wooi Yik Buat Rakyat Sebak

Kehidupan

“Hadiah Untuk Hari Kemerdekaan” – Reaksi Penonton Lihat Kemenangan Pingat Gangsa Aaron & Wooi Yik Buat Rakyat Sebak

Semalam, seluruh rakyat Malaysia boleh dikatakan menonton perlawanan sengit badminton beregu lelaki negara iaitu Aaron Chia dan Soh Wooi Yik dengan pemain badminton Denmark, Anders Skaarup dan Kim Astrup.

Kemenangan yang berpihak kepada Aaron dan Wooi Yik iaitu 16-21, 22-20, 21-19 sememangnya menjadi satu kegembiraan buat seluruh rakyat Malaysia, semalam.

Advertisement

aaron dan wooi yik menang pingat gangsa

Rakyat bangga

Hal yang lebih membanggakan, pingat gangsa yang dibawa pulang oleh Aaron dan Wooi Yik itu merupakan pingat pertama buat negara Malaysia untuk Sukan Olimpik Paris 2024.

Melalui platform TikTok, tular satu video memperlihatkan reaksi rakyat Malaysia yang menonton perlawanan yang cukup mendebarkan itu.

Sebak lihat semangat Aaron & Wooi Yik

Dapat dilihat, penonton bersorak dengan penuh semangat selepas kedua-dua pemain berjaya memenangi perlawanan badminton itu, tidak kira sama ada di dalam pusat membeli belah atau di kedai makan.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen meluahkan rasa sebak melihat rakyat bangga dengan Aaron dan Wooi Yik yang berusaha bersungguh-sungguh bagi mendapatkan pingat untuk Malaysia.

komen

komen

Pengulas dakwa lee zii jia dingin
2 months ago

“Jangan Kerap Menyepi” - Dakwa Lee Zii Jia Bersikap Dingin Dengan Rakan Media, Teruk Pengulas Sukan Ini Dikecam

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...