(8 GAMBAR) Lelaki Di China Meredah Api Untuk Mengelak Bencana Alam

Trending

(8 GAMBAR) Lelaki Di China Meredah Api Untuk Mengelak Bencana Alam

Di Cina mereka mempercayai berjalan atas bara api boleh mengelakkan daripada berlakunya bencana alam. Orang yang ingin menyertai ritual ini bukan sahaja mempunyai jiwa yang kuat malah kekuatan fizikal juga penting. Hasil daripada ritual ini mereka mempercayai tuhan akan menjaga kawasan mereka. Ritual ini memang sangat GANAS! tapi kepercayaan tetap dengan tiangnya.

Advertisement

Advertisement

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

4 Comments

  1. Anonymous

    September 14, 2012 at 2:41 pm

    kwn2 jngn la cakap macam nie.. tlg la hormat setiap agama berbeza-beza adat pendapat dan budaya. jngn la kita mencemoh mrk. itu kpcayaan mrk adat mereka sejak trun tmurun.
    macam kita gak org islam ada adap dan pantang larang tersendiri. kawan2 islam itu indah, islam tak ajar kita merendah-rendahkan ugama lain.
    kita hidup bmasyarakat hidup dengan pelbagai kaum dan berbilang bangsa. kenapa kita nk bangkitkan isu yang sangat sensitive ini. Kalau org Asing/ Bukan Islam menghina agama kita tidakkan kita merasa marah? begitu jua dengan mereka. itu hak mereka jangan la kita mengeji @ Menghina.

    Saya tak suka dengan mentality sesetangah dari kita yg suka membuat tanggapan melulu cakap tanpa berfikir baik dan buruk.
    macammana bangsa lain nak menghormati bangsa kita dan ugama kita? sedangkan kita tak cuba untuk menghormati mereka?
    kita doakan agar mereka diberi hidayah dibuka pintu hati mereka untuk mengenal ugama kita menerima ajaran ugama kita..!

    Ingat ye kawan2 jika Allah bukakan hati manusia ini untuk memeluk agama-Nya lepas tu dia meninggal dunia dah tentu syurga ALLAH ganjarannya.. tetapi kita?? apa yg kita dapat jika sentisa bklakuan macam nie..!!!

    kitakan 1 Malaysia hormat mhormati kan amalan kita. v^__^

  2. Anonymous

    September 13, 2012 at 9:26 am

    Islam itu indah. tak pernah muslim disuruh buat benda mudharat untuk selamat di masa depan

  3. cella

    September 12, 2012 at 11:57 pm

    practis la slagi mampu… nti kat api neraka tak tertahan…huhuhu

  4. sayang salmah

    September 8, 2012 at 9:27 pm

    buat keje bodoh..drpd redah api ni bek redah je bencana alam tu… bukan blh bajet pon bencana alam ni teruk ke x… sengal~

Loading...