Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

(7 GAMBAR)Zizan Dan Aaron Aziz Bergaya Dengan Kereta Masing-Masing

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia boleh beli kereta mahal. Main hentam je pepatah ini tetapi bolehlah dikaitkan dengan Zizan dan Aaron Aziz yang nampak sangat bergaya dengan kereta GTR 35 dan Evo 10 ini. Memang diri mereka yang sudah macho itu bertambah macho pulak apabila berdiri di sebelah kereta masing-masing.

zizan aaron aziz

Advertisement

Diharap dengan kehadiran kereta yang awesome ini semakin membakar semangat Zizan dan Aaron Aziz untuk menambah majukan diri di masa hadapan. Kata orang, kerja penat-penat kenalah reward diri sendiri. Tak gitu? Semoga suatu hari nanti dapat beli Ferrari pulak.

Lagi 6 keping gambar Zizan dan Aaron bergaya dengan kereta masing-masing dengan membaca entri ini sepenuhnya.

zizan aaron aziz
zizan aaron aziz
zizan aaron aziz
zizan aaron aziz
zizan aaron aziz
zizan aaron aziz

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

110 Comments

  1. john sawai

    May 2, 2012 at 11:23 am

    Evo 10 dalam RM330K brand new, GTR 35 dalam 600K baru…kalau yg depa beli dari Mutiara Motor ni recond kalau tak silap dalam 180-230 Evo10, dan 400K utk GTR…. depa bukan beli cash pun..kalau monthly mampu bayar dlm 2k ker 5k boleh la pakai… kalau jual steamboat, atau ada 10 stall burger atau income 7k above monthly boleh la pakai…bukan kena bayar beratus ribu sebulan pun…kalau kereta dlm 200k kena byr tak silap dalam 1.8k ke 2.2k sebulan kot…

  2. Sufi Tshirt Printing

    April 28, 2012 at 7:22 am

    untunglah 2 org ni.. kete memang terbaik..huhu

  3. wak kentos

    April 26, 2012 at 2:17 pm

    Kisah Rasulullah Sebagai Pengajaran

    1) Kalau ada pakaian yang koyak, Rasulullah menampalnya sendiri tanpa perlu menyuruh isterinya. Beliau juga memerah susu kambing untuk keperluan keluarga mahupun untuk dijual.

    2) Setiap kali pulang ke rumah, bila dilihat tiada makanan yang sudah siap di masak untuk dimakan, sambil tersenyum baginda menyinsing lengan bajunya untuk membantu isterinya di dapur. Sayidatina ‘Aisyah menceritakan ‘Kalau Nabi berada di rumah, beliau selalu membantu urusan rumahtangga..

    3) Jika mendengar azan, beliau cepat-cepat berangkat ke masjid, dan cepat-cepat pula kembali sesudah selesai sembahyang.

    4) Pernah baginda pulang pada waktu pagi. Tentulah baginda teramat lapar waktu itu. Tetapi dilihatnya tiada apa pun yang ada untuk sarapan. Yang mentah pun tidak ada kerana Sayidatina ‘Aisyah belum ke pasar. Maka Nabi bertanya, ‘Belum ada sarapan ya Khumaira?’ (Khumaira adalah panggilan mesra untuk Sayidatina ‘Aisyah yang bererti ‘Wahai yang kemerah-merahan’) Aisyah menjawab dengan agak serba salah, ‘Belum ada apa-apa wahai Rasulullah. Rasulullah lantas berkata, ‘Jika begitu aku puasa saja hari ini tanpa sedikit tergambar rasa kesal di raut wajah baginda.

    5) Sebaliknya baginda sangat marah tatkala melihat seorang suami sedang memukul isterinya. Rasulullah menegur, ‘Mengapa engkau memukul isterimu? Lantas soalan itu dijawab dengan agak gementar, ‘Isteriku sangat keras kepala! Sudah diberi nasihat dia tetap degil juga, jadi aku pukul lah dia. Aku tidak bertanyakan alasanmu,’ sahut Nabi s. a. w. Aku menanyakan mengapa engkau memukul teman tidurmu dan ibu kepada anak-anakmu?

    6) Pernah baginda bersabda, ‘sebaik-baik lelaki adalah yang paling baik,kasih dan lemah lembut terhadap isterinya.’ Prihatin, sabar dan tawadhuknya baginda dalam menjadi ketua keluarga langsung tidak sedikitpun menjejaskan kedudukannya sebagai pemimpin umat.

    7) Pada suatu ketika baginda menjadi imam solat. Dilihat oleh para sahabat,pergerakan baginda antara satu rukun ke satu rukun yang lain amat sukar sekali. Dan mereka mendengar bunyi menggerutup seolah-olah sendi-sendi pada tubuh baginda yang mulia itu bergeser antara satu sama lain. Sayidina Umar yang tidak tahan melihat keadaan baginda itu langsung bertanya setelah selesai bersembahyang, ‘Ya Rasulullah, kami melihat seolah-olah tuan menanggung penderitaan yang amat berat, tuan sakitkah ya Rasulullah?’ ‘Tidak, ya Umar. Alhamdulillah, aku sihat dan segar.’ ‘Ya Rasulullah… mengapa setiap kali tuan menggerakkan tubuh, kami mendengar seolah-olah sendi bergeselan di tubuh tuan? Kami yakin engkau sedang sakit…’ desak Umar penuh cemas….

    Akhirnya Rasulullah mengangkat jubahnya. Para sahabat amat terkejut. Perut baginda yang kempis, kelihatan dililiti sehelai kain yang berisi batu kerikil, buat untuk menahan rasa lapar baginda. Batu-batu kecil itulah yang menimbulkan bunyi-bunyi halus setiap kali bergeraknya tubuh baginda.

    Ya Rasulullah! Adakah bila tuan menyatakan lapar dan tidak punya makanan kami tidak akan mendapatkannya buat tuan?’ Lalu baginda menjawab dengan lembut, ‘Tidak para sahabatku. Aku tahu, apa pun akan engkau korbankan demi Rasulmu. Tetapi apakah akan aku jawab di hadapan ALLAH nanti, apabila aku sebagai pemimpin, menjadi beban kepada umatnya?’ ‘Biarlah kelaparan ini sebagai hadiah ALLAH buatku, agar umatku kelak tidak ada yang kelaparan di dunia ini lebih-lebih lagi tiada yang kelaparan di Akhirat kelak.’

    8) Baginda pernah tanpa rasa canggung sedikitpun makan di sebelah seorang tua yang dipenuhi kudis, miskin dan kotor.

    9) Hanya diam dan bersabar bila kain rida’nya direntap dengan kasar oleh seorang Arab Badwi hingga berbekas merah di lehernya. Dan dengan penuh rasa kehambaan baginda membasuh tempat yang dikencing si Badwi di dalam masjid sebelum menegur dengan lembut perbuatan itu.

    10) Kecintaannya yang tinggi terhadap ALLAH swt dan rasa kehambaan yang sudah sebati dalam diri Rasulullah saw menolak sama sekali rasa ke tuanan.

    11) Seolah-olah anugerah kemuliaan dari ALLAH langsung tidak dijadikan sebab untuknya merasa lebih dari yang lain, ketika di depan ramai mahupun dalam keseorangan.

    12) Pintu Syurga telah terbuka seluas-luasnya untuk baginda, baginda masih lagi berdiri di waktu-waktu sepi malam hari, terus-menerus beribadah hinggakan pernah baginda terjatuh lantaran kakinya sudah bengkak-bengkak.

    13) Fizikalnya sudah tidak mampu menanggung kemahuan jiwanya yang tinggi.Bila ditanya oleh Sayidatina ‘Aisyah, ‘Ya Rasulullah, bukankah engaku telah dijamin Syurga? Mengapa engkau masih bersusah payah begini? Jawab baginda dengan lunak, ‘Ya ‘Aisyah, bukankah aku ini hanyalah seorang hamba? Sesungguhnya aku ingin menjadi hamba-Nya yang bersyukur.’

    • ISLAM mwajibkan kita hidup mgikut zaman kita

      April 28, 2012 at 1:45 am

      Zaman skank org pakai kereta..pakai unta dijalan raya akn didenda.
      Zaman skank g umrah naik kapalterbang..klau naik bot makan mase..
      Zaman skank berhubung mlalui internet..klau nk g luar negara stp kali nk kepoci @ bual2 @ gosip2 makan duit lebih..

      Islam melarang ibu bapa mengajar anak-anak mereka mengikut zaman mereka sendiri.
      – anak lahir zaman 2000 tpi xtahu guna teknology..payah la camni..
      – selalu bandingkn duit bekal g skola anak ngan zaman sendiri..masuk gua jela bapak camne..
      -anak kerja manager gaji bkapal..family xbagi beli keta besar..kufur nikmat kalau camni.

      P/s : Kita diharuskan menjaga keperluan kita mengikut kadar ‘ukur baju dibadan sendiri’ kalau ALLAH S.W.T bgi rezeki gaji sebulan RM 10,000 sebulan xkn nk pakai kancil second-hand..Zakat PENDAPATAN sebulan RM10.000 x 2.5 = RM 250..yg lebih bagi aku boleh..bahaha..

      THE GREATEST AL-QURAN EVER.

  4. gembira

    April 25, 2012 at 12:59 pm

    Org kerja keras nampak la hasilnya…
    Org yg kerja agak2 mampu buat, mengata je lebih….
    Pastu salahkan pihak lain bila x mampu nak beli apa2…
    10thn lg kalau x merancang hidup dgn betul, mkn pasir la semua..pasir pun mahal.
    Menyampah tgk bangsa sendirik yg kerja selalu mengular..pastu nak komplain je….

  5. bkn siapa2

    April 25, 2012 at 10:42 am

    rezeki diorang……. beli keto coz tuk kepuasan diri sendiri, setelah penat berkerja. chantek sgt2 keto diorang nee… leh pimjam dop???

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top
x
Puasa Barakah Bersama