3 Peniaga Tipu Pelanggan. Kata Daging Lembu, Rupa-Rupanya Daging Babi

Trending

3 Peniaga Tipu Pelanggan. Kata Daging Lembu, Rupa-Rupanya Daging Babi

Polis di bandar Kota Besar di sini telah berjaya menahan tiga penjual daging di tempat berasingan kerana menipu pembeli dengan menjual daging babi yang dikatakan daging lembu.

Advertisement

Peniaga terbabit, semuanya lelaki yang berusia antara 34 dan 61 tahun dituduh menjual daging babi yang mereka dakwa daging lembu.

Dua daripada mereka ditahan ketika berniaga di pasar Mangga Dua Wonokromo, sementara seorang lagi di Pasar Lakarsantri.

Menurut jurucakap polis Surabaya, Shito Silitonga berkata, ketiga-tiga mereka memberitahu daging itu adalah daging lembu yang kurang berkualiti, disebab itulah mereka menjualnya dengan murah.

Harga yang ditawarkan adalah Rp90,000 (RM 27.53) jika dibandingkan dengan harga daging lembu biasa yang bernilai Rp130,000 (RM 40.00) sekilogram.

“Caranya, jika ada orang datang membeli, semua daging yang dijual dikatakan daging lembu. Padahal sebenarnya yang diberikan adalah daging babi”, terang Sinto.

“Biasanya, mereka memberitahu kepada pembeli, daging babi yang mereka jual itu adalah daging lembu yang kurang kualiti, sebab itu harganya lebih murah iaitu Rp90,000 (RM 27.53) sekilogram. “, kata Shinto lagi.

Akibat perbuatan itu, ketiga mereka kini berhadapan hukuman penjara maksimum empat tahun.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Comments are closed.