(3 GAMBAR)Pemuda Gelandangan Bina Kereta Sendiri Dari Bahan Buangan

Trending

(3 GAMBAR)Pemuda Gelandangan Bina Kereta Sendiri Dari Bahan Buangan

Ini ialah Orismar de Souza, seorang gelandangan di Brazil yang mengambil keputusan untuk membina sendiri kereta yang tidak mampu dibelinya menggunakan bahan buangan, bahagian gantian, tukul besi dan pahat.

Souza, terpaksa meminta derma di Bandar Brazil, of São José de Piranha dan berlapar selama empat bulan untuk mengumpulkan wang sejumlah USD 270 yang diperlukannya untuk membeli kepingan logam, yang dipotong menjadi bentuk-bentuk tertentu menggunakan pahat dan tukul. Dia membaiki enjin motorsikal 125cc dan mengumpulkan bahagian-bahagian lain dari bengkel kereta seluruh bandar.

Advertisement

Souza mencari tin-tin minuman untuk ditukarkan dengan makanan sejak kecil, dan mengakui tiada pengalaman dalam perkimpalan dan hampir berputus asa.


Photobucket
PhotobucketPhotobucket

Tiada siapa percaya, semua orang ketawakan saya. Saya berasa rendah diri, tetapi saya telah berjaya, saya telah membina kereta saya menggunakan dua tangan saya sendiri.

Enjin kereta itu dihidupkan seperti kereta-kereta lain, dan dia juga telah menambah kotak gear dengan gear gostan. Ianya boleh mencapai kelajuan 50km/j di lebuhraya, dan Souza telah berjaya mendapatkan pekerjaan dan sebuah rumah di sebuah ladang tebu tempatan sebagai hasilnya.

Sasaran terbaru Souza ialah untuk mengumpul wang yang cukup bagi membina sebuah garaj bagi menyimpan keretanya.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

4 Comments

  1. FAHRIN AHMAD FULL

    June 4, 2012 at 4:53 pm

    kereta apa ni?
    cam taik je..

    • gula gula

      June 4, 2012 at 5:32 pm

      mamcam taik pun, ko mampu buat kew nox… nilah sebagai pengajaran dan moral kepada org macam ko. orang yang hidup merempat pun ada inovasi sendiri untuk hasilkan kereta ko ada inovasi. oh lupa inovasi ko hanya mengutuk orang.. ahaha

    • 1000 years

      June 6, 2012 at 1:38 pm

      btol 2…. kita pon xmampu nk bt kereta yg ko ckp “mcm taik” ni… kita mampu beli jer…. inovasi die mmg ptt dibanggakan…

    • hunny

      June 12, 2012 at 4:37 pm

      betul tu..jgn tau mengata je fahrin full..ko tu nak repair basikal pun belum tentu pandai inikan pula nak buat keta..sekurang2nya dia ada matlamat dalam hidup..dan bersungguh2 merealisasikannya..sy bangga dengan semangat dia walaupun dia bukan org malaysia..