241,758 Individu Telah Menerima Dua Dos Suntikan Vaksin Covid-19

COVID-19

241,758 Individu Telah Menerima Dua Dos Suntikan Vaksin Covid-19

Semalam kami ada kongsikan pengumuman dari Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang akan membenarkan rakyat Malaysia merentas negeri atau terbang ke luar negara jika telah menerima dua dos vaksin Covid-19.

Baca: PM Tetapkan Syarat Mudah Ini Kalau Nak Terbang Ke Luar Negara

Advertisement

Berdasarkan rekod fasa pertama Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan, seramai 241,758 individu telah berjaya melengkapkan dua dos suntikan vaksin berkenaan.

Perkara ini dinyatakan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba di mana setakat ini 498,468 individu telah menerima suntikan pertama.

Jumlah rakyat Malaysia yang telah mendaftar untuk menerima vaksin juga agak tinggi iaitu seramai 7,625,478 atau 31.4 peratus keseluruhan rakyat.

Fasa kedua penerima vaksin akan bemula bulan ini hingga Ogos yang melibatkan 9.4 juta warga emas berusia 60 tahun ke atas temasuklah orang kurang upaya.

Untuk kita orang muda dan rakyat biasa akan menjalani suntikan vaksin pada fasa ketiga yang dijadualkan pada bulan Mei hingga Februari 2022.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...