July 10th, 2015

Amboi, amboi, amboi. Excitednya muka tue. Mentang-mentanglah minggu depan dah nak raya dah. Mesti semua dah apply cuti untuk balik kampung kan? Dapat berjumpa sanak saudara, berborak sambil makan kuih, bersalam-salaman di pagi raya, kacau dodol, main bunga api dan macam-macam lagi lah. Orang kata raya kalau tak balik kampung memang bukan rayalah.

uforlife

lagu feveret Abang Nara sempena hari raya

Abang Nara tahun ini giliran kampung isteri di Jasin, Melaka. Kemungkinan besar kami akan pulang pada hari Rabu malam. Harap-harap tak jem lagi masa tue. Apa pun, sebelum balik kampung, wife Abang Nara awal-awal lagi dah pesan supaya tak lupa lakukan 5 perkara WAJIB ini:-

1. Hantar kereta pergi servis

Ini penting lebih-lebih lagi apabila lebuhraya PLUS dijangkakan akan sesak teruk seperti biasa tahun ini. Minyak hitam kena tukar, tayar kena check ada bunga lagi ke tak, balancing dan alignment pun kena buat. Taknaklah tiba-tiba enjin kereta mati atau tayar pecah di tengah-tengah highway. Boleh spoil mood nak beraya kalau jadi macam itu.

2. Tukar duit raya
uforlifeYang ini Abang Nara dah setelkan awal-awal (minta tolong bapa mertua). Kalau korang hari ini baru nak tukar, jangan haraplah pihak bank nak layan. Duit pun dah habis kot. Tahun ini disebabkan GST dan kenaikan harga barang, bajet duit raya berkurangan sedikit. RM1 ke, RM5 ke, RM10 ke itu semua tak penting. Yang penting hati kena ikhlas.

3. Pastikan alarm keselamatan rumah berfungsi

Di kala kita bergembira berhari raya di kampung, kadangkala ada orang yang tak berapa baik ini akan cuba mengambil kesempatan ketiadaan kita di rumah. Pecah masuk memang dah jadi norma setiap kali musim perayaan. Tak ke sedih balik-balik kampung je tengok semua barang dalam rumah dah lesap? Jadi selain memastikan alarm keselamatan rumah berfungsi, Abang Nara juga maklumkan kepada polis serta jiran-jiran yang kitaorang tak ada di rumah ketika Hari Raya ini. Sekurang-kurangnya diorang boleh inform kalau ada sesuatu yang mencurigakan.

4. Pastikan susu serta lampin anak mencukupi

Ini adalah satu persediaan yang tak pernah Abang Nara terfikir tetapi tahun lepas memang terjadi kepada Abang Nara. Huru-hara dibuatnya pusing satu Jasin nak mencari susu formula Aariz. Semua kedai tak ada stok. Yang Aariz pulak memang jenis minum satu jenama susu je. Tak ke pening? Jadi untuk peristiwa hitam ini tidak berulang, kami dah beli stok secukupnya untuk seminggu. Hehehe.

5. Dapatkan insurans hayat
uforlife Malang memang tidak berbau ketika pulang ke kampung. Selain daripada berdoa agar perjalanan dipermudahkan, Abang Nara sekeluarga memang mengambil insurans hayat untuk ketenangan minda. Sekurang-kurangnya kalau jadi apa-apa, tak adalah risau sangat bab kewangan. Sekarang ini nak beli insurans dah senang sangat-sangat. Insurans UForLife boleh dibeli secara online di www.uforlife.com.my. 10 minit pun tak sampai. Jawab beberapa soalan dan diri anda kini sudah pun mendapat perlindungan insurans hayat daripada UForLife.

Amcam tips-tips balik kampung Abang Nara? Unik kan? Kongsikan juga apa yang korang selalu lakukan sebelum pulang ke kampung. Mana tahu ada idea-idea yang lebih menarik dan bermanfaat. Apa pun, Abang Nara nak ucapkan, selamat pulang ke kampung dan berhati-hati di jalan raya. Jangan bawa kereta laju laju sangat. INgatlah orang tersayang.

July 10th, 2015

Penyanyi Radhi OAG sudah tidak dapat menahan rasa terujanya dan tidak sabar apabila beliau bakal mendapat hak penjagaan penuh anak pertamanya bersama bekas istetri, Shazlin Sharif iaitu Muhammad Rifdhi Muslim yang kini sudah berusia 10 tahun.

Menurut Radhi, beliau mendapat hak jagaan sepenuhnya terhadap anaknya  Rifdhi sehingga kanak-kanak itu berusia 13 tahun.

Saya tidak sabar menunggu dua tahun lagi untuk menjaga anak lelaki saya Rifdhi tinggal bersama-sama kami, sekarang umur dia baru 10 tahun dan perjanjian kami ialah sehingga umur dia 13 tahun iaitu apabila dia di tingkatan satu.

Ketika ini saya hanya ambil dia waktu hujung minggu sahaja, namun begitu, saya juga tidak paksa jika dia mahu terus bersama ibunya pada usia 13 tahun nanti.

Bekas isterinya juga tidak mempunyai sebarang masalah untuk menyerahkan hak penjagaan kepada Radhi kerana Shazlin sudah mempunyai dua orang cahaya mata bersama suami barunya. Malah, isteri beliau Nor Shahira juga yang baru sahaja melahirkan anak perempuan mereka turut menyayangi Rifdhi.

Saya rasa tiada masalah dari pihak bekas isteri saya kerana dia sudah ada dua anak dengan suami baru dan suami baru dia juga memang sudah ada dua orang anak daripada perkahwinan sebelumnya. Isteri saya sekarang juga memang sayangkan Rifdhi dan dia dapat terima untuk hidup bersama-sama.

Radhi pernah mendirikan rumah tangga bersama Shazlin Sharif pada tahun 2005 dan dikurniakan seorang anak lelaki  sebelum membuat keputusan untuk bercerai pada tahun 2010.

Kemudian Radhi telah mendirikan rumah tangga bersama Nor Shahira Ayu Zahiri pada 4 April 2014 dan dikurniakan cahaya mata pada 30 Januari lalu yang diberi nama Nur Aishah.

 

Sumber Berita: mStar Online

July 9th, 2015

Filem Suamiku Jatuh Dari Langit ini memang kelakar. Ditunjangi oleh pelakon seperti Nora Danish, Qi Razali, Atikah Suhaime dan Syuk Balas, lawak-lawak yang dipaparkan di dalam filem romantik komedi ini memang menjadi. Jalan ceritanya yang simple mendekatkan lagi para penonton dengan lakonan yang ditunjukkan. Memang berdekah-dekah ketawa sepanjang menonton filem ini.

suamiku jatuh dari langit

Ini sedikit sinopsis filem Suamiku Jatuh Dari Langit yang bakal ditayangkan pada Hari Raya Aidilfitri kelak.

Keluarga mereka sangat menitikberatkan soal agama. Oleh itu, Asyikin telah di didik oleh bapanya untuk menjadi seorang wanita yang menutup aurat, lemah lembut dan pandai mengaji.

Che Awang (Syuk SYJ) dan Awie (Qi Razali) merupakan pemuda kampung yang nakal dan suka menganggu gadis-gadis di kampung mereka.

Suatu hari, Awie memerlukan wang untuk melangsaikan hutangnya. Awie telah menyelinap masuk ke dalam rumah ketua kampung dengan memanjat dari bumbung untuk mencuri .

Tiba-tiba, Awie tersalah pijak dan terjatuh di hadapan Asyikin yang baru selesai solat. Awie terpegun melihat kecantikan Asyikin ,manakala Asyikin terkejut melihat kemunculan Awie.

Dan bermulalah detik-detik yang mencuit hati terjadi di antara mereka.

suamiku jatuh dari langit

Kalau anda ingin bergelak ketawa, bergembira bersama keluarga menonton wayang di Hari Raya ini, memang Abang Nara cadangkan pergi menonton filem Suamiku Jatuh Dari Langit ini. Confirm tak menyesal punya. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

suamiku jatuh dari langit

July 9th, 2015

Buat anda yang gemar menonton drama yang mempunyai adegan romantis yang acah-acah sweet nampaknya anda tidak akan dapat lagi menonton babak berkenaan kerana menerusi satu  pekeliling dari Lembaga Penapisan Filem (LPF) yang dikongsi di media sosial sejak semalam, badan tersebut telah menggariskan beberapa peraturan rasmi dan setiap stesen televisyen yang beroperasi di Malaysia wajib mematuhinya.

Peka dengan pendapat orang ramai apabila beberapa drama kebelakangan ini menampilkan unsur-unsur seksual dan keganasan secara berlebihan, ia adalah salah satu inisiatif daripada LPF  untuk membendung perkara berkenaan.

Selain adegan mengghairahkan dan berunsur seksual,LPF turut menetapkan bahawa adegan yang berunsurkan khurafat serta tahyul juga tidak dibenarkan.

Bukan itu sahaja, adegan yang turut berkaitan dengan politik serta memburukkan kerajaan juga tidak dibenarkan selain perkataan lucah dan kasar.

Nampaknya selepas ini drama-drama di Malaysia akan lebih bersih pembikinannya dan sekaligus seluruh keluarga boleh menonton tanpa merasa risau jika ia menjadi ikutan anak-anak muda.