Written by serenity | November 7th, 2018

Penduduk Malaysia beragama Hindu baru saja menyambut perayaan Deepavali atau Diwali. Bersempena Diwali, selebriti Malaysia tidak ketinggalan menggayakan pakaian cantik budaya masyarakat India.

Berikut ialah antara selebriti yang memuat naik gambar mereka dalam busana bertemakan Diwali.

  1. Neelofa


Lagi gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.



2. Fasha Sandha

3. Wawa Zainal

4. Aidil Aziz

5. Nabil Ahmad

6. Sajat

7. Umie Aida dan Nadia Brian

8. Nina Ismail Sabri dan Jovian Mandagie

9. Raja Ilya

10. Ifa Raziah

155 responses to (14 GAMBAR)Fesyen Selebriti Malaysia Bersempena Sambutan Deepavali

  1. nok gebuzzz says:

    baju lofa kat meletop smlm mmg cantik….

    27

    1
    • Anonymous says:

      benar kata nabi saw .. akhir zaman para wanita itu berpakaian tetapi sebenarnya mereka bertelanjang .. dan mereka berdandan membentuk seakan bonggolan unta di-atas kepala mereka. yg memuji jugak bengong..

      43

      0
      • Tanye jer says:

        Islam ada beri galakkan buat ruangan gosip utk ustaz mcm ko mengata ke?

        3

        17
        • Diwali says:

          Dah kenapa anak2 nabil pakai cheong sam? hehe

          11

          0
        • Anonymous says:

          Ustaz Ustazah atau yang celik Islam mmg sepatutnya join ruang gossip macam ni. Kalau tak join, ntah apa korang yang cetek ilmu ni buat. Lagi hanyut ke dasar laut.
          Kalau tak nak kena tegur, buat private group sendiri. Hanya untuk mereka yang kononnya open minded… padahal jahil. Bila kena tegur melenting… nak meramaikan neraka. Sekurangnya, yg menegur ni walaupun tak tentu lagi syurga neraka, ada juga kesedaran nak buat baik.

          38

          0
        • Anonymous says:

          Islam mmg suka org mengumpat.

          1

          8
    • Anonymous says:

      Sajat paling semak!

      20

      1
      • Anonymous says:

        Siap pakai bindi .. tu “3rd Eye” bagi orang beragama hindu. Islam mana percaya semua ni. Lambang suci tpi Sajat la pulak kan? X boleh nk ckp apalah..

        5

        0
        • Anonymous says:

          sbb tu lopak tak pakai. lopak paham! syabas lopak!!

          2

          9
        • Wekkkkkkk says:

          Ini wek dh komen. Ada pulk yg bangkang kata aku tolol. Si anon 9.02pm. Dia yg tolol sebenarnya. Anak haram

          0

          5
        • Anonymous says:

          Sambutan Rumah Terbuka Nasional merupakan usaha yang baik untuk memupuk perpaduan rakyat Malaysia yang terdiri daripada berbilang kaum. Melalui sambutan ini mereka akan berpeluang berinteraksi sambil mengenal hati budi serta budaya yang diamalkan oleh kaum masing- masing. Walau bagaimanapun timbul persoalan tentang sejauh mana Islam membenarkan umatnya menyertai perayaan agama lain. Ini disebabkan terdapat kesamaran dari sudut aqidah apabila dikatakan masyarakat Islam yang menyertai sambutan tersebut seolah-olah telah bersubahat atau meredhai acara agama lain. Persoalan ini bertambah gawat apabila timbul polemik antara pihak yang melihat usaha ini atas nama pembentukan bangsa dan perpaduan Negara sementara di satu pihak lain melihatnya sebagai usaha untuk meneuteralkan pegangan agama masyarakat Islam yang akhirnya akan menyuburkan fahaman pluralisma di kalangan mereka. Bagi menjawab persoalan tersebut artikel ini mengemukakan hujah-hujah syarak serta pendapat ulama yang membenar atau melarang seterusnya mencari kewajaran apakah masyarakat Islam dibenarkan menyertai sambutan perayaan tersebut. Kesimpulannya mana-mana masyarakat Islam yang mahu menyertai majlis tersebut dinasihati supaya terlebih dahulu merujuk kepada garis panduan dan mendapat pandangan ulamak. Dengan itu penyertaan mereka dalam merayakan Rumah Terbuka Nasional tidak tersasar daripada kehendak agama di samping terus berusaha memelihara
          perpaduan untuk pembinaan masa depan Negara Malaysia yang lebih Cemerlang, Gemilang dan Terbilang.

          5

          0
        • Anonymous says:

          Tak nak sambut sudah lah. Tak perlu nak sibuk. Rasa berdosa pergi baca Quran. Masuk bergosip dan mengutuk suci ke?

          6

          1
        • Anti Penunggang Agama says:

          Byk munafik di Msia skg nie wey. Masuk FB cakap pasal agama tak sedar FB pun Yahudi punya. Pastu budget2 ustazah lindungan Kaabah. Porahhhh!!!!

          4

          7
        • suhaimah 58 says:

          Anonymous 9.43pm,

          lopak x pakai bindi sbb dia fhm tp lopak bg nmpk leher, telinga, anak rambut sbb dia x fhm dosa ke? ;) #justasking

          12

          1
      • tuihhh says:

        sambut je lah .. bukan berdosa besar pun. rasuah pun umno dan bn amalkan. tu lagi teruk.

        3

        5
      • Mira says:

        sajat bukan selebriti hellooooo

        2

        2
    • minah jambu say NO to drugs says:

      nina sabri yg paling cute cantek

      3

      2
  2. Anonymous says:

    aku vote fesyen wawa zainal sebab menutup aurat.. sekian..

    3

    3
  3. Tk says:

    Lofa. Subang idung tu cucuk or not will spark controversies. No?

    3

    3
  4. Tk says:

    Fesyen subang hidung lembu juga ada

    5

    0
  5. Jah says:

    Kenapa diorg punya dressup over dari org india yg celebrate? beriya betul diorg ni. Nina Ismail simple!!

    16

    0
  6. susu sejat says:

    sajat tu selebriti ke?

    6

    0
  7. Anonymous says:

    lain muka wawa

    4

    0
  8. Duh says:

    Mekap tebal. Foundation berkilo. Mesti la rupa lain

    9

    0
  9. Duchess DPP says:

    Bukan semua selebriti. Ada silapriti. Ada senduriti….,,

    9

    0
  10. Anonymous says:

    Semua muka mcm mekap ayam di Bangalore.
    Menunggu pelanggn seterusnya.

    2

    1
  11. Pikio pikio says:

    Dah pikir habis ke sebelum bubuh ‘Pottu’ kat dahi yu. Mak aku kata tu tanda indu.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Pottu takpe sebab tak membabitkan upacara menyembah. Yang dulu Izara Aisyah pakai untuk rekaan baju Rizalman tu letak orang India kawin punya entah apa nama itu memang diaorang pemujaan sebelum pakai untuk orang kawin. Sebab jadi kontroversi. Tapi biasalah.. Izara melawan dlm twitter. Padahal itu lambang “suci”. Tak boleh sembarangan!

      2

      0
      • Anonymous says:

        Ah..sudahlh. ko bukn islam kata mcm ni oklah. Haram pottu letak kt dahi jika org tu islam.

        0

        0
      • Kasi tahu sama lo says:

        Sapa yg pkai pottu bagi umat islam..dia mmg percaya mati akan di bakar. Dan pottu itu umpama ” mata ketiga” antaranya selain ada makne lain.
        Kepercayaan masyarakat hindu india. Carilah cerita yang sahih dan fakta. Islam di larang semua tu.

        1

        0
    • Kasi tahu sama lo says:

      Ye itu tanda hindu. Pakai pakaian x mengapa mcm india punya fesen. Tpi jgn pakai pottu (nanda).

      0

      0
  12. Anonymous says:

    Xperasan ke anak rambut tu keluar

    7

    0
  13. Anonymous says:

    Sajat amik gambar kt kedai emas ke? Kenapa ada tag lg gelang tu? ?

    6

    0
    • Wekkkkkkk says:

      Dah sah2 jantan. Muka besar kn sajat. Tapi ada nandak tu apahl. Ko islm kah. Tak kisahlh jenis apa ko guna. Itu budaya hindu tamil. Mmglh deepavali
      Tpi u islamkh.

      1

      2
      • Anonymous says:

        Budaya bukan agama. Ko x reti beza ke tolol. Komen selalu mcm siamang keluar hutan!

        4

        1
        • Wekkkkkkk says:

          Klau mkwe ko pakai utk pkaian beragam atau adik ko..atau kakak ko..ko ssetuju ke ada nandak kt dahi tu. Aku klau setkat pkaian tu no hal lgi nk fesen negara mana pakai. Tpi klau nanda di dahi..lgi2 org tu islam..ko pikif apa ..cuba ckp..
          Ke mmg ko jahil.
          Aku nk tanya ko..boleh ke islam bela anjing. Dan boleh kah islam mkn babi. Klau ko kata boleh..bgi sebbnya. Aku x mahu ckp ko tolol dulu.
          Klau ko tak jwb mmg ko bodoh goblok stupid samdol biol lahabau..bulldog..ungka segala mcm ugly ko punya ada…

          Ini lh org yg pura2 berani tapi entiti.

          2

          2
        • Wekkkkkkk says:

          Klau adik ko..mk we ko..kakak ko .mk ko..pakai pkaian beragam..tetiba pilih fesen deepavali..lepas tu pkai nanda. Ape pendapat ko.
          Ko mrh je atau ko biarkn je. Klau ko biarkn mmg ko jahilah.
          Pda pndpt aku klau org islam pkai bju utk semua bangsa x apa lgi..jgn letak nandaklh kt dahi sudahlh. Ko tahu bezakn tamil beragama hindu dan tamil kristian tak. Cuba bagi tahu.
          Dn nk tanya..islam boleh bela anjing tak dan islam boleh mkn babi tak.
          Cuba bgi jwapn. Wekk nk tahu. Sama tak pndapt ko dgn kepla otak aku.
          Aku x mau kata ko ” tolol ” dulu selagi ko x reply komen aku. Klau ko tak reply..mmg ko lebih tolol dari wekk.
          Cuba ko tgok semua dlm tu..ganya sajat pakai. Yg lain tak. Mereja phm.
          Ke mmg ko Lgbt.

          0

          2
        • Wekkkkkkk says:

          Ko google dulu..bolehkh islam pakai bindi atau nande..salib.. anon 9.02pm.
          Aku nk tanya ko..islam boleh bela anjing dan mkn babi tak.
          Klau ko tak jwb..mmg ko tolol anak haram..x ada agama.
          Aku nk tahu..jwpn ko sama tak dgn wekk.

          0

          2
        • Wekkkkkkk says:

          U cari info di Jakim.
          Jakim kamu tahu ke tak. Jawi kamu tahu ke tak.
          Mls aku taip pjg2..bukn fhm pun ko.

          1

          2
        • Anonymous says:

          Ko pergi duduk dlm gua je lah. Ko pun komen tak islamik mana. Bengong hari2!

          3

          1
        • Wekkkkkkk says:

          Ko baca reply komen org. Ko takut aku cari ko..sbb ko anon hantu.
          Bila ko reply aku..itu namanya ko dah keluar dari kubur. Sbb terseksa kt dalam . TIADA KETURUNAN KO MENDOKAN AYAT2 SUCI AL QURAN. KO PANAS SBB KETURUNAN KO BUAT MAKSIATBDAN MINUM ARAK.
          KO PANASKN.

          0

          2
        • Lalalala says:

          Sedar lah sikit wahai kimak ko pun hari2 masuk bergosip. Tak takut bala ke?
          Munafik!!!

          3

          0
        • Wekkkkkkk says:

          Ini blog sudah panas.. sekejap lagi wekk teruskn dgn identiti anon jugak. ..ya hantu. Lpas yg ini.

          0

          3
        • Repost says:

          November 7, 2018 at 11:04 pm
          Oiii Munafik.. kau bergosip boleh kan? Tuhan x marah kan? Lol

          2

          0
      • Anonymous says:

        I think it is INCREDIBLY arrogant for you to assume that only South Asians wear facial jewelry or so-called “bindi’s” or art on their faces! You need to step outside of your small little world and use a Google search engine and expand your horizons! Also to use your logic, are South Asians who wear Western clothing insulting Western culture??? Of course not! So how can you say that Westerns who wear bindi’s are insulting South Asian culture?? Selena and other non-Asians who wear bindi’s are not insulting your culture YOU are with your moronic insights!!!
        I hope you’ve grown since then…geesh, how moronic!!!

        3

        0
        • Wekkkkkkk says:

          Klau adik ko..mk we ko..kakak ko .mk ko..pakai pkaian beragam..tetiba pilih fesen deepavali..lepas tu pkai nanda. Ape pendapat ko.
          Ko mrh je atau ko biarkn je. Klau ko biarkn mmg ko jahilah.
          Pda pndpt aku klau org islam pkai bju utk semua bangsa x apa lgi..jgn letak nandaklh kt dahi sudahlh. Ko tahu bezakn tamil beragama hindu dan tamil kristian tak. Cuba bagi tahu.
          Dn nk tanya..islam boleh bela anjing tak dan islam boleh mkn babi tak.
          Cuba bgi jwapn. Wekk nk tahu. Sama tak pndapt ko dgn kepla otak aku.
          Aku x mau kata ko ” tolol ” dulu selagi ko x reply komen aku. Klau ko tak reply..mmg ko lebih tolol dari wekk.
          Cuba ko tgok semua dlm tu..ganya sajat pakai. Yg lain tak. Mereja phm.
          Ke mmg ko Lgbt.

          0

          1
        • Anonymous says:

          Wekkk is a hypocrite, b*tch!

          2

          0
        • Wekkkkkkk says:

          U yg hipokrit. Tagline pun sudah menunjukkn fake. Termasuk komen yg tak google dulu. Org tak beragama dan x berpelajaran mmg mcm tu. Libas dan tebas rumput..tapi parang tumpul..last2 tertebas kaki sendiri.

          1

          0
        • Anonymous says:

          Munafik.. ko berambus. Buat org gelak je. Cakap tak serupa bikin.

          3

          0
        • Wekkkkkkk says:

          Klau x serupa bikin..knpa baca. Yak pi jelah nmpk logo wekk

          0

          1
      • Anonymous says:

        “Sesungguhnya telah lalu di hadapan Nabi s.a.w satu jenazah, lalu baginda bangun (untuk menghormati). Lalu diberitahu kepada baginda: “Itu jenazah seorang yahudi”. Baginda bersabda: “Tidakkah ia juga jiwa (insan)?” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim). Kata al-Zarqa: “Bangun tersebut sebagai menggambarkan penghormatan dan kemuliaan, tiada kaitan dengan akidah jenazah tersebut” (Fatawa Mustafa al-Zarqa, m.s 356. Damsyik: Dar al-Qalam).

        2

        0
        • Anonymous says:

          Wekk dah kena sawan. Tu lah, hari2 nk komen. Komen ntah pape plak tu. Kan btul ramai org x suka dgn komen merapu wekkk. kahkah. Padan muka. Dah gi nangis kat bucu katil.

          1

          0
        • Wekkkkkkk says:

          Korang yg kena sampuk dgn komen wekk. Klau ko islam dn lelaki..aku cbr ko..pakaikn nanda pada bini ko atau anak pompuan ko. Ada berani bawa jumpa mak apak ko tak.
          Suka cari gaduh si bangsat.

          0

          1
  14. anonymous says:

    tak faham org2 Islam ni…camana dia orang boleh meraikan perayaan org2 bukan Islam sedangkan ianya Haram di sisi agama Islam….sedangkan org2 Islam ini tau mereka bukan Islam menyegutukan Allah dan kejahatan yang paling jahat adalah syirik kepada Allah….di dalam surah Al Kafirul Allah telah menjelaskannya…masih lagi mereka ini tidak mahu berfikir?

    Mengaku Islam…percaya tiada Tuhan selain Allah tpi ko boleh pulak celebrate …mana pergi tauhid korang ni?

    4

    1
    • Wekkkkkkk says:

      Klau adik ko..mk we ko..kakak ko .mk ko..pakai pkaian beragam..tetiba pilih fesen deepavali..lepas tu pkai nanda. Ape pendapat ko.
      Ko mrh je atau ko biarkn je. Klau ko biarkn mmg ko jahilah.
      Pda pndpt aku klau org islam pkai bju utk semua bangsa x apa lgi..jgn letak nandaklh kt dahi sudahlh. Ko tahu bezakn tamil beragama hindu dan tamil kristian tak. Cuba bagi tahu.
      Dn nk tanya..islam boleh bela anjing tak dan islam boleh mkn babi tak.
      Cuba bgi jwapn. Wekk nk tahu. Sama tak pndapt ko dgn kepla otak aku.
      Aku x mau kata ko ” tolol ” dulu selagi ko x reply komen aku. Klau ko tak reply..mmg ko lebih tolol dari wekk.
      Cuba ko tgok semua dlm tu..ganya sajat pakai. Yg lain tak. Mereja phm.
      Ke mmg ko Lgbt.

      0

      1
    • Sultan Melaka says:

      siapa kata? sambut tak kisah. pakaian tak bersangkutan dengan agama lah bengap. ada mereka guna lambang penyembahan? habis tu org pompuan pakai seluar dan lelaki pakai necktie/suit tu berdosa ke hanat? bodohnya…agama dan budaya tak reti beza!

      3

      2
      • Anonymous says:

        Kalau ko pakai sari waktu deepavali maknanya celebrate la kan. Apa pulak x bersangkutan?? Mcm tu pakailah bindi setiap hari. Pakai setiap hari kecuali hari deepavali kalau kau benar. Aku x setuju dgn artis islam berpakaian begini pd hari perayaan agama yg menyekutukan Allah. Period.

        7

        0
        • Wekkkkkkk says:

          Btul aku setuju..ada pulk yg kata aku siamang kuar hutan padahl aku wekk pukul 8.16 yg mula sebarkn kisah bindi / nande. Di ikuti next netizen.
          Adakah aku tolol. Padahl 9.02pm tu yg anak haram. Klau anon 9.02 tu bukan islam..aku minta maaf. Tapi aku rasa dia x beragama. Sakai pun ada agama. Itu sbb komen mcm haram..anak haram lh tu.

          0

          2
        • Anonymous says:

          Habis tudung Yahudi pun ada pakai.. haramkah? Rahib tutup kepala tak nak klaim ker?

          2

          1
        • Sila Lah Terasa! says:

          Wekkk tu poyo je. Padahal dia tu yg paling kuat mengata org kt BN ni. Agama dan hukum bagi dia boleh berpindah randah mengikutbkepala otak dia yg x berape nk warak tu. Org warak x lepak dlm ni le burit wey!!!!

          2

          1
        • Wekkkkkkk says:

          Ehh aku ckp betol apa mengikut info google dri Jakim tak boleh memakai bindi atau nande. Klau pkai mcm neelopak tu aku setuju.
          Rumah ko ada patung mcm tugu tu tak.
          Mesti rumah ko ada patung tugu. Sbb tu ko jahil.
          Ko sebut nama wekk pasti wekk reply..melaikn mata dah kuyu. Bukn mgalah.

          1

          2
        • Anonymous says:

          Bila ko nak insaf huh? Mengata orang je. Eee… sampah punya Melayu.

          2

          0
        • Wekkkkkkk says:

          Aku bkn mengata..bagi kamu yg tak erti tntg bindi dan nande. Cara neelopk tu betol.
          Aku nk tanya ko..babi muslim boleh mkn tak.
          Sama x jwapn dgn aku..klau sama..otak kau samalh dgn aku. Aku nk ko jwb.

          0

          1
  15. benci acah Bollywood says:

    mcm setan kuakuakua geli tengok kena cuci mata dulu bluekkkkkk

    1

    0
  16. not a fan just saying says:

    fasha natural beauty..

    2

    1
  17. sajat who????? says:

    ya Allah sajat tu!!! tolong lerrr!!!! emas penuh 1 badan… kang x pasal2 kena panah petir

    2

    1
  18. Anonymous says:

    Sajat paling fail… serabai semak!!

    3

    0
  19. umairah says:

    nape diorg ni sambut dipavali?

    0

    1
    • Anonymous says:

      Sambut x kisah. Jangan ada acara puja memuja/ syirik je. Haih, xkan hukum sambut perayaan di Msia masih x paham2 kot.

      2

      0
      • Wekkkkkkk says:

        Org atas tu bertanya..soaln mcm x logik. Tpi kamu anon 9.36pm bagi penjelasan dgn baik dan tiada kata mengata org tolol. Ini bgus ada budi bahasa..tidak mcm anon 9.02pm…itu mmg sgt kurang ajar. Anak yatim lagi berbudi bahasa berbanding yg ada ibu..ayah x tahulah.

        Nnti aku reply wasap dia..sbb 9.30 sudah bertindih wasap..anon send cepat. Aku wek lmbt sikit..sbb tu wasap tak kuar2

        0

        2
      • anonymous says:

        sambut tak kisah?????? ko cakap ni atas dasar dalil mana?? sambut perayaan agama lain tak haram?? ko jgn bagi komen ikut akal ko ya…dalam Islam semua yang ko nak cakap kena ada DALILNYA yg SHAHIH !

        2

        0
  20. Wekkkkkkk says:

    Klau adik ko..mk we ko..kakak ko .mk ko..pakai pkaian beragam..tetiba pilih fesen deepavali..lepas tu pkai nanda. Ape pendapat ko.
    Ko mrh je atau ko biarkn je. Klau ko biarkn mmg ko jahilah.
    Pda pndpt aku klau org islam pkai bju utk semua bangsa x apa lgi..jgn letak nandaklh kt dahi sudahlh. Ko tahu bezakn tamil beragama hindu dan tamil kristian tak. Cuba bagi tahu.
    Dn nk tanya..islam boleh bela anjing tak dan islam boleh mkn babi tak.
    Cuba bgi jwapn. Wekk nk tahu. Sama tak pndapt ko dgn kepla otak aku.
    Aku x mau kata ko ” tolol ” dulu selagi ko x reply komen aku. Klau ko tak reply..mmg ko lebih tolol dari wekk.
    Cuba ko tgok semua dlm tu..ganya sajat pakai. Yg lain tak. Mereja phm.
    Ke mmg ko Lgbt.

    0

    1
  21. Anonymous says:

    Deepavali,krismas,weesak,thaipusam,kuih Bulan,Halloween,gawai,keaamatan tu semuanya upacara keagamaan..tak sepatutnya kita org Muslim menyambutnya..kecuali Gong xi fa cai sb itu sambut tahun baru..fikir2lh sendiri n rujuk kpd bijak agama..

    5

    1
    • Wekkkkkkk says:

      Tahun baru china bukan setiap tahun jatuh 1hb new year. Kekadang prtghn jan..kkdg pling lmbt end feb. Gong xi fa chai pun perayaan.
      Mls lh nk mengetahui agama lain yg byk simpang siur. Mereka je fhm. Biarlh dlm kurga mereka ada buddha..kristian. dn india ada hindu dan kristian.
      Yg nyata Allah hanya satu. Tiada Dua. Inikn kita sudah maklum.

      2

      2
      • Anonymous says:

        Gong xi fa cai…Ya perayaan menyambutnya Tahun baru ikut kelender cina..sambut Tahun baru je bkn nya ada kaitan upacara penyembahan agama..Tu je nk ckp

        1

        0
        • Wekkkk hakkk tuihhkkk taikkk ko says:

          Wekkkkk bengong. Gua mana dia dididik dulu entah xpasti. Hehehe

          1

          1
        • Wekkkkkkk says:

          Anon 11.05.
          Aku cakap Gong Xi Fa Chai itu adalah perayaan.
          Bila masa aku ckp raya mereka tu ada buat penyembahan. Ko yg ckp. Mereka sambut wesak lh .
          Aku sudah lama joint dgn china kerja ye dlm 25 tahun. Byk staff cina. Itu lh gua aku selain ada org islam juga.
          Akupun joint mkn besar..akupun ada gaul yee sang..aku pum dpt angpau. Tpi buat kt restoran yg halal. Hotel pun boleh. Semua tu aku yg order.
          Gua sgt lh wek ni.

          0

          2
        • Anonymous says:

          Tak tanya pun..

          2

          0
        • Wekkkkkkk says:

          Ini tanda nya ko sudah mengalah. Siap ckp tak tanya pun.

          0

          2
        • Anonymous says:

          Apa yg kalah? Ko lah kalah.. munafik 101%. Ko lah contoh kenapa kondom dicipta supaya species mcm ko tak bercambah!

          1

          0
        • Wekkkkkkk says:

          Sudah lma dlm blog ni…aku wanita berani tau keturunan Arshad Al banjari …yg atok2 ku dulu warak.
          Bkas ketua polis negara yg dulu tupun sedara aku..keturuann al banjari. Ada aku kisah. Siapa yg ada kulaan dlm ni pasti tahu..org al banjari pntg di cabar.
          Kpg dri parang terbang..pasti ada yg fhm.
          Google please sejarah…google lh.

          0

          3
    • Anonymous says:

      Alah.. tak masuk 10 dosa2 besar kot. Pelacur kasi anjing minum pun Allah ampunkan. Ko siapa nk menentukan neraka/syurga org?

      2

      1
  22. Wekkkkkkk says:

    Anon 9.02pm sila google info dri jakim..jawi.
    ( berkenaan bindi atau nande atau salib bgi org islam yg menggunaknnya)
    Ko tahu ke apa erti jakim atau jawi. Klau ko x tahu..ko anak haram. Tiada agama. Sakai pun ada agama.

    0

    3
    • Anonymous says:

      November 7, 2018 at 11:04 pm
      Oiii Munafik.. kau bergosip boleh kan? Tuhan x marah kan? Lol

      1

      0
    • Anonymous says:

      Apasal nk kata org anak haram?? wekkkkkkk kau tau ke dia anak haram..anak haram pun kdg lbh mulia sifatnya dpd kita…tiada istilah anak haram semua anak kecil belum akil baligh itu suci n suryga..mulut tu jaga sikit jgn emo sgt..

      2

      0
      • Wekkkkkkk says:

        Klau ko selalu ada dlm blog ni.. wekk tidak suka gunakn perkataan yg buruk2 apatah lgi ckp ank haram. Sbb ada org yg tolol Anon hanya entiti yg mulakn dulu. Pasti tercabar. Aku googlelh dulu. Yg komen aku tu 9.02 mmg layak di panggil anak haram..sbb dia yg menyimbah petrol dkt bara api. Bodohlah kn..kena muka sendiri.
        Wekkkkkkk..semua wekkkkkkk yg tak google cari info yg fakta. Buat citer auta je.

        0

        3
    • Anonymous says:

      Wekkkk adalah melati @ faraj!!!

      1

      0
  23. Wekkkkkkk says:

    Ada aku kisah byk komen. Aku komen.. ada yg panas mmbara.
    Wakakaka.
    Reply tak rujuk info di gogle. Slow kot google. Duit x ada. Kihkihkihkih.

    0

    3
  24. Kak Meh says:

    Wekk, species ustazah BN-Umno. Yang jenis rasuah dan korupsi pejam mata!
    Hihihks

    1

    2
  25. Maria says:

    Bergosip tu dapat pahala tapi pakai sari masuk neraka. Itulah Wekkk tahap punya ketakwaan mengenai Islam … lol

    2

    1
  26. Anonymous says:

    Wekkkk Munafik.. kau bergosip boleh kan? Tuhan x marah kan? Selangkah ke syurga kannnn?!!! Lol

    3

    0
    • Wekkkkkkk says:

      Bergossip biasa..tpi kena gogle dulu walupun dlm kpla otak sudah tahu jwapn. Tak boleh pkai bindi dan nande. Aku ikut info Jakim 100 %.
      Kenapa korang marah aku. Aku tahu..sbb korang mahu Jakim di hapuskan kan. . Korang tak setuju lagi2 jika Jakim tu jadi kementerian .
      Byk sgt fungsi dlm Jakim tu yg buat org ” tut” tak setuju. Tu sbb dlm ni byk.

      Byk rupanya yg menyokong nande bindi boleh di pakai..entah2 salib pun korang yg beragama islam ada tersimpan.
      Suka hatilah. Kubur aku.kubur aku.

      Esok lusa adik pompuan korang pkai baju kurung..nmpk manis tetiba ada bindi nande..apa korang rasa.

      0

      1
      • Anonymous says:

        Mengumpat je kerja ko kan? Sedarlah sikit kau pun 2×5 dajjal alaf baru gak.

        2

        0
      • anonymous says:

        wekkkkkkkk ko ni sibuk pasal bindi dan nande…ko tau tak beri ucapan tu pun dah HARAM !! apatah lagi yang menyerupai terus!

        apa nak hairan Nabi Muhammad SAW dah bgtau beribu tahun lalu..umat dia akan jadi 73 golongan…hanya satu golongan di terima iaitu yang mengikut Al Quran dan Sunnah…so adakah kita termasuk dalam satu golongan itu? atau bersama sama 72 golongan ?

        2

        0
        • Wekkkkkkk says:

          Masih ko x fhm
          Pottu..nanda dan bindi tidak dibenarkn utk org islam sebagaimana yg di tulis oleh Jakim . Aku x ckp halalpun. Sila baca aku punya info dri atas smpai bwh.
          ( sila taip kt gogle tu tajuk ” simbol2 pemakaian yg di haramkan oleh Jakim utk umat islam ).
          Baca smpai hbis. Ada di bhagian bwh.

          0

          1
  27. Anonymous says:

    Wekkkk
    @melati faraj

    1

    0
  28. Anonymous says:

    Wekkkkk @ faraj yg terkentut

    1

    0
  29. Wekkkkkkk says:

    Mana kalian semua..
    Wekk.
    Never back down no surrender.
    Zzzxx

    0

    1
  30. Anonymous says:

    nara ni bile sajat dah senyap, die pulak mengada gi up gambar sajat, ko mmg saje carik bala org mengata kan

    1

    0
  31. Anonymous says:

    tak sangka lak byk artis minat mamak maidin india mari…huhu..pura2 ketek india bau tapi ikut gaya mereka..tengok film bolly

    0

    0
  32. shopia lorren says:

    Sy mmg suka gaya org India nmpk tersendiri..lbh lg makanan dia org mmg sedap lazat..berempah yg harum.. Yummy2 semuanya..
    Baju sesekali nk pakai pun boleh yg penting ikut syari’at org Islamlh..
    “Selamat Deepavali utk yg beragama Hindu”.

    2

    0
    • anonymous says:

      ni lagi sorg sophia lorren komen pakai akal sendiri..kalau mengaku Islam setiap perbuatan kena ikut sunnah Nabi dan apa yang di firman kan oleh ALLAH …jgn suka2 ko komen ikut syariat org Islam..astagfirullahalazim berani sungguh kamu

      0

      1
      • shopia lorren says:

        Ko dh kenapa??? Baju ikut syari’at Islam tu menutup aurat lah kan..kalau makanan tu yg halal toyeeba la..apa masalahnya..Cuba terangkn details sy org yg kurang ilmu..minta perhatiaan..maaf andai salah tuturkata kata anon 5.50pm

        5

        0
        • anonymous says:

          sophia lorren…you cakap ” baju sesekali nak pakai pun boleh”..itu yang jadi salah dan haram sbb pakai di masa pada masa perayaan Deepavali so di kira bersama2 menyambut…

          Dalam Islam…you baca yassin itu bagus baik di sisi Allah TAPI BILA MENGKHUSUSKAN YASSIN ITU HANYA DI BACA PADA MALAM JUMAAT ITU DI KIRA BIDAAH…BIDAAH ITU NABI KATA SESAT

          so kalau yang baik macam baca Yassintapi di khususkan pada malam Jumaat dan hari Jumaat yang Nabi dan para sahabat tak pernah laku kan di kira bid’ah dan sesat…yang korang semua laku kan ni hukumnya apa??

          Kalau buat silap buat dosa…mengaku silap dan mengaku ianya berdosa tpi jangan sampai berdebat utk menegakkan kebenaran ko nak argue dengan ketetapan Allah ke?

          Tadabbur surah Al Kaafirun, Allah dah jelaskan….

          0

          0
      • Anonymous says:

        Kau anon 5.50pm boleh ikut sunah Nabi..hidup jgn masuk blog gosip..haram bergosip tau..baca artikel komen disini pun haram..hidup kau kat utan sana..
        jgn layan Sophia…

        3

        0
        • Wekkkkkkk says:

          Aku fhm sedlm dlmnya nya maksud sopia di perenggan no 2. Sybas sopia. Anda berani guna logo identiti.

          2

          1
      • Kawan Shopia says:

        Islam itu universal n global..siapa pun boleh menganutinya..jadi org India kalau dh masuk Islam dh kena buang semua cara masakan n budaya dia org ke?? Nk tau je anon 5.50pm tlg jwbkn..
        Takkn peluk Islam tu mesti kena jadi org Arab atau org Melayu..wah sshlh gitu..Islam x kn berkembang jadinya..

        3

        0
  33. Anonymous says:

    Why not! Wekkkk tu katak bawah longkang

    1

    0
    • Wekkkkkkk says:

      Masih x fhm rupanya. Sbb kamu islm dlm ic dan akan mati di bakar sbb kamu dh letak nanda di dahi.. Sila tempah tanah utk jirat ko atau di memorial park.
      Last komen aku dlm artikal ini…sbb byk munafik.
      Klau ko bukan islam..itu mmg halal bagi kamu.
      Sememangnya hantu.

      0

      1
  34. Noor Elina Safar says:

    Saya rasa terhibur bc komen kat artikel ni sebab sebab sebab sebab sebab ermmmm…weekkk dan anon yg bergaduh bagai kat atas tu actually adalah org yg sama…hahahahahaha

    1

    0
  35. Alip Syuk says:

    Lopak pling original sbb xpkai bju deepa pn dh terserlah paki die

    0

    0
  36. Wekkkkkkk says:

    Info dari Jakim.
    Copy paste shj.

    i. menyertakan simbol-simbol agama seperti salib, memasang lampu, lilin, pokok krismas dan sebagainya.

    ii. menyanyikan lagu-lagu bercirikan agama.

    iii. meletakkan apa-apa tanda bercirikan agama pada dahi, atau tanda-tanda lain pada anggota tubuh.

    iv. memberikan ucapan atau isyarat yang berbentuk pujian kepada agama orang bukan Islam.

    v. tunduk atau melakukan perbuatan seolah-olah menghormati upacara agama orang bukan Islam.

     

    2. Majlis tersebut tidak disertakan dengan perbuatan yang bertentangan dengan syarak.

    Maksud “bertentangan dengan syarak” ialah sesuatu perkara, perbuatan, perkataan atau keadaan yang jika dilakukan akan bertentangan dengan ajaran Islam yang diamalkan oleh masyarakat Islam.

     

    Contohnya:

    i. Memakai pakaian berwarna merah seperti santa claus atau pakaian lain yang melambangkan agama;

    ii. Menghidangkan minuman atau makanan yang memabukkan dan seumpamanya;

    iii. Mengadakan bunyi-bunyian atau hiasan seperti loceng gereja, pokok krismas, kuil atau memecah kelapa;

    iv. Mengadakan acara yang berunsur perjudian, penyembahan, pemujaan, khurafat dan sebagainya.

     

    3. Majlis tersebut tidak disertakan dengan “perbuatan yang bercanggah dengan pembinaan akhlak dan budaya masyarakat Islam” di negara ini.

    Maksud “bercanggah dengan pembinaan akhlak dan budaya masyarakat Islam” ialah sesuatu perkara, perbuatan, perkataan atau keadaan yang jika dilakukan akan bertentangan dengan nilai dan norma kehidupan masyarakat Islam Negara ini yang berpegang kepada ajaran Islam berdasarkan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

     

    Contohnya:

    i. Percampuran bebas tanpa batas dan adab sopan;

    ii. Berpakaian yang menjolok mata;

    iii. Mendendangkan lagu-lagu yang mempunyai senikata berunsur lucah serta pemujaan;

    iv. Mengadakan program seperti pertandingan ratu cantik, laga ayam dan sebagainya.

     

    4. Majlis tersebut tidak disertakan dengan perbuatan yang boleh “menyentuh sensitiviti masyarakat Islam”.

     Maksud “menyentuh sensitiviti masyarakat Islam” ialah sesuatu perkara, perbuatan, perkataan atau keadaan yang jika dilakukan akan menyinggung perasaan umat Islam tentang kepercayaan dan amalan mereka.

    0

    0
  37. Wekkkkkkk says:

    Contohnya;

    i. menyertakan simbol-simbol agama seperti salib, memasang lampu, lilin, pokok krismas dan sebagainya.

    ii. menyanyikan lagu-lagu bercirikan agama.

    iii. meletakkan apa-apa tanda bercirikan agama pada dahi, atau tanda-tanda lain pada anggota tubuh.

    iv. memberikan ucapan atau isyarat yang berbentuk pujian kepada agama orang bukan Islam.

    v. tunduk atau melakukan perbuatan seolah-olah menghormati upacara agama orang bukan Islam.

     

    2. Majlis tersebut tidak disertakan dengan perbuatan yang bertentangan dengan syarak.

    Maksud “bertentangan dengan syarak” ialah sesuatu perkara, perbuatan, perkataan atau keadaan yang jika dilakukan akan bertentangan dengan ajaran Islam yang diamalkan oleh masyarakat Islam.

     

    Contohnya:

    i. Memakai pakaian berwarna merah seperti santa claus atau pakaian lain yang melambangkan agama;

    ii. Menghidangkan minuman atau makanan yang memabukkan dan seumpamanya;

    iii. Mengadakan bunyi-bunyian atau hiasan seperti loceng gereja, pokok krismas, kuil atau memecah kelapa;

    iv. Mengadakan acara yang berunsur perjudian, penyembahan, pemujaan, khurafat dan sebagainya.

     

    3. Majlis tersebut tidak disertakan dengan “perbuatan yang bercanggah dengan pembinaan akhlak dan budaya masyarakat Islam” di negara ini.

    Maksud “bercanggah dengan pembinaan akhlak dan budaya masyarakat Islam” ialah sesuatu perkara, perbuatan, perkataan atau keadaan yang jika dilakukan akan bertentangan dengan nilai dan norma kehidupan masyarakat Islam Negara ini yang berpegang kepada ajaran Islam berdasarkan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

     

    Contohnya:

    i. Percampuran bebas tanpa batas dan adab sopan;

    ii. Berpakaian yang menjolok mata;

    iii. Mendendangkan lagu-lagu yang mempunyai senikata berunsur lucah serta pemujaan;

    iv. Mengadakan program seperti pertandingan ratu cantik, laga ayam dan sebagainya.

     

    4. Majlis tersebut tidak disertakan dengan perbuatan yang boleh “menyentuh sensitiviti masyarakat Islam”.

     Maksud “menyentuh sensitiviti masyarakat Islam” ialah sesuatu perkara, perbuatan, perkataan atau keadaan yang jika dilakukan akan menyinggung perasaan umat Islam tentang kepercayaan dan amalan mereka.

    0

    0
  38. Anonymous says:

    Wekk lepas ni akan kena sawan keluar buih dari mulut dia. Ni mesti spesis xde sape suka ni. Kat blakang kwn2 mengata. Kahkahkah

    1

    0
    • Wekkkkkk says:

      Si bangsat mmg suka cari pasal. Yg komen aku tu org yg sama je guna tagline anon. Mmbykkan jumlh dislike. Bersembunyi kt kubur kafir.
      Yg bangkang aku tu bukan islam.
      Aku baru je tanya kawan india..klau nk pakai apa je pakaian tidak mengapa dia ckp. Mcm dia india hindu..dia ada pakai baju kurung..tpi dia tak pakai tudung.
      Mcm cinapun sama..just baju je.
      Tapi adakh kita yg muslim ni pakai sari lepas tu letak nanda. Bolehkh ini
      Ko jwb..bolehkh. U tengok si pengacara Trivago bebaru ni mmpromosikn hotel dlm bulan nov ni..siap pakai baju sari..tpi tiada nanda.

      Bangsat ko ni. Org bangsat mana fhm. makanan yg jdi drh daging kt bdn ko tu sudah menjadi sebati sbb hasil haram..
      Tu suka cari pasal.

      Bangsat2 bangsat2.bangsat2.
      Tak pyhlh komen reply hantu kafir ni.

      0

      0
    • Wekkkkkkk says:

      Bangsat mmg suka cari psl.
      Aku dri kecik mkn ikan haruan setiap hari. Skrgpun srminggu 4 kali.
      Khasiat nya luar biasa.. sawan pun takut pada penangan haruan.

      Lainlh ko mkn ikan cencaru..sekilo 5.00 rgt. Otak x berfungsi.

      Bangsat2..bangsat2.

      0

      1
  39. Wekkkkkkk says:

    Org bodoh bangsat x perlu di reply lagi. Sudah mmg keturunan bangsat.
    Mkn hasil curi.

    0

    1
  40. Wekkkkkkk says:

    Dalam gua ada kelawar jantan
    Takut pada kecerahan siang
    Si anon ni mesti keturunan pondan
    Sebab tu hati hitam busuk bau longkang

    0

    1
  41. fisha sunda says:

    Bodonya wekkkk ni. Mental pun ade aku nengoknye. Ni mesti stok kene buli je kt skola & opis sbb perangai freak cmni. Nk membuktikan dia takde life mesti dia akn reply comment aku ni. wkwkwkwk

    1

    0
  42. Anonstickpan says:

    Tefakkk did I just read??? Having a meltdown for a post like this? Wow. So not worth it… Chill la sistur… Beautiful Nara jer pun LOL

    0

    1
  43. Anonymous says:

    Byk islam dlm ni. Tpi hanya di kad pgenalan.
    Tak tahu beza hak islam dan hak agama lain.
    Tengok komen sudah tahu. Org islam mmg cepat terpengaruh dri hak org lain. Contohnya pakaian dan yg lainya.
    Rasuah..mencuri..mencuri hak ciplak..semua tu kes byk dari org melayu.

    2

    0

Leave a Comment

Optional