(10 GAMBAR)Seni Origami Kontemporari Untuk Satu Pameran

Trending

(10 GAMBAR)Seni Origami Kontemporari Untuk Satu Pameran

Satu pameran origami akan diadakan di sekolah The Cooper Union di New York AS dari 19 Jun hingga 4 Julai. Berjudul Surface to Structure: Folded Forms, pameran ini akan menampilkan hasil origami kontemporari lebih dari 80 artis dari 16 negara dengan spektrum stail dan teknik yang meluas.

“St. Michael – The Archangel” oleh Tran Trung Hieu
 photo 01-quotStMichael-TheArchangelquotbyTranTrungHieu.jpg

Advertisement

Origami di atas adalah antara hasil seni yang bakal dipamerkan. Lagi sembilan gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

“Shakti” oleh Joel Cooper
 photo 02-quotShaktiquotbyJoelCooper.jpg

“Event Horizon” oleh Byriah Loper photo 03-quotEventHorizonquotbyByriahLoper.jpg“Dreamer” oleh Giang Dinh photo 04-quotDreamerquotbyGiangDinh.jpg

 

“Asymmetry” oleh Erik dan Martin Demaine photo 05-quotAsymmetryquotbyErikandMartinDemaine.jpg

“Aristo-Braque/Viszla” oleh Gachepapier photo 06-quotAristo-BraqueViszlaquotbyGachepapier.jpg“Flower Tessellation” oleh Evan Zodl photo 07-quotFlowerTessellationquotbyEvanZodl.jpg“Kiwi” oleh Bernard Peyton photo 08-quotKiwiquotbyBernardPeyton.jpg“Constrained Bowl” oleh Linda Smith photo 09-quotConstrainedBowlquotbyLindaSmith.jpg“Little Roses Kusudama” oleh Maria Sinayskaya photo 10-quotLittleRosesKusudamaquotbyMariaSinayskaya.jpg“Floating Diagonal Shift” oleh Rebecca Gieseking photo 11-quotFloatingDiagonalShiftquotRebeccaGieseking.jpg

 

Sumber: Reddit

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...