Written by serenity | September 18th, 2015

Jika anda masih ingat, terdapat satu drama persilatan yang popular sekitar tahun 90’an iaitu Keris Hitam Bersepuh Emas. Drama bersiri ini mendapat sambutan hangat, dibintangi oleh pelakon yang handal dalam ilmu persilatan seperti Eman Manan, Ruzaidi Abdul Rahman, Ebby Yus, dan Zamberi Othman.
 photo keris09.jpgSabtu ini, 19 September, satu telefilem yang merupakan kesinambungan kepada siri Keris Hitam Bersepuh Emas akan ditayangkan pada pukul 3.05 petang di TV1.

Telefilem itu berjudul ‘Legenda Keris Hitam Bersepuh Emas’, dibintangi oleh Shafie Naswip, Sharolnizam, Ruzaidi Abd Rahman, Fad Nuar, Wan Shades, Ayu Yuhaizah, Azimat Shamsuddin, Chaoi Izghan dan Othman Basri.

Menurut pengarah filem ini, Khairi Azmi:

Keris Hitam Bersepuh Emas dilakonkan Eman Manan 20 tahun dulu. Kini saya sambung semula kisahnya demi untuk mengembalikan semula drama-drama epik, persilatan dan pahlawan melayu yang dah lama tidak diterbitkan di televisyen.

Jadi usaha ini saya ambil untuk kembalikan semula cereka sebegini bagi menarik minat stesen televisyen untuk adakan semula slot epik melayu sebagaimana yang dibuat di negara China, Jepun, Korea dan lain-lain.

Telefilem ini mengisahkan seorang remaja bernama Luqman yang kembali ke zaman penjajahan Portugis di Melaka setelah dia menemui sebilah keris lama yang dipercayai Keris Hitam Bersepuh Emas.

Jadi jika anda mempunyai kelapangan apa kata tonton telefilem ‘Legenda Keris Hitam Bersepuh Emas’ ini?

Lagi gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Jangan lupa Sabtu ini, 19 September 2015 Hari penentuan kepada perjuangan 5 kumpulan Lantai Cilik Musim Ketiga ini dan…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 15 September 2015


 photo keris10.jpg
 photo keris11.jpg
 photo keris08.jpg
 photo keris07.jpg
 photo keris06.jpg
 photo keris05.jpg
 photo keris04.jpg
 photo keris03.jpg
 photo keris02.jpg
 photo keris01.jpg

20 responses to (11 GAMBAR)Shafie Naswip Dalam Sekuel Keris Hitam Bersepuh Emas Sabtu Ini

  1. aku says:

    all the best dik..suka tgk ko berlakon.. bedebest..yudebest..dongibab..kipidap..yukenduit!

    0

    0
    • anna says:

      kalau lah pendekar2 zaman dulu tengok perempuan2 zaman sekarang ramai yang bekerjaya, berjawatan tinggi….apa reaksi dorang ? confirm terkejut giler.

      0

      0
      • pendekar says:

        kalaulah perempuan sekarang yang berkerjaya dan berjawatan tinngi kena hidup dalam hutan.. masak pakai dapur kayu.. comfirm menangis

        0

        0
    • Ciku says:

      Pls produser Msia! Buat lah cerita time travel, yg moden pergi yg dahulu kala, atau cerita di masa moden tapi pergi ke selepas waktu ke. Ala untuk hiburan je, xkan la semua cerita mesti nak yg real aje. Omputih pun pelbagai genre ada. Tapi masalah kita ni, bila buat cerita camtu, ceritanya jadi bodoh dan syok sendiri.
      Ianya xperlukan bajet besar pun boleh jadi lah, yg penting kreatif dan bijak!

      0

      0
  2. pinana says:

    cerita mcmni bagus.. mengembalikan zaman kegemilangan persilatan..

    0

    0
  3. rakyat mesia says:

    nextttt. suam2 kuku u ols

    0

    0
  4. lynna says:

    awk sgt berbakat shafie! i like ur style. #kipidap

    0

    0
  5. Anonymous says:

    shafie naswip… bakal hero malaya yg lakunan nya mantap dan x plastiik… pelapis eman manan, faizal husin beto kushairy dan ll… pls jgn ambik watak geli geli tau n yg peluk2 dgn pompuan.. antara pelakon muda yg ada jati diri n humble …. aku pernah terbaca ttg dia.. wlau dah top, tapi dtg ke lokasi siap naik honda ex5 jek dgn ayah… antara pelakon didikan arwah yasmin hani….. ko boleh pegi jauh bro…

    0

    0
  6. Anonymous says:

    artikel ni sampoy… highlit ttg perkembengan drama melayu n pelakon yg bersih gossip…. tak perlu panas dgn gossip murah.. good job serenity nara n the geng

    0

    0
  7. norish says:

    haa..
    akak igt citer ni..zaman2 citer pendekar famous kt tv3. yg stail terbang2 cam kung fu sbb pengarah dr hong kong.masa tu first citer pendekar hero n heroin rushdi ramli ngn raja azura..
    rtm plak angkat citer yg betul2 ada silat.tu yg muncul citer Keris Hitam Bersepuh Emas lakonan Eman Manan, lagi Laila Sari lakonan Sofea Jane
    klau sapa igt kita sezaman..( darjah satu masa 1990)..

    0

    0
    • Kaki Sinetron says:

      Masa itu sinetron Indo tak banyak macam sekarang nih kerana sebahagian besar sinetron dari seberang adalah separa ganas/suspen.

      0

      0
  8. mojo says:

    Harap2 betul2 kisah persilatan mendalam,jgn acacah je.last2 kemaruk celah kangkang je lebih.bukan boleh caya sangat filem drama melayu nie.kisah semua nak kangkang baru boleh jadi hero.

    0

    0
  9. sakai ko ni mojo lahir zaman ble bangang. drama melayu prsilatan ar yg trbaik.

    0

    0