Written by serenity | October 19th, 2013

Melalui satu sidang media, pelakon Aeril Zafrel dan Wawa Zainal mendakwa bernikah dua kali dan merahsiakan pernikahan kerana kontrak yang ditandatangani di bawah MIG Pictures yang tidak membenarkan mereka berkahwin. Presiden Seniman, Zed Zaidi menyifatkan kontrak tersebut sebagai mengarut. Namun Sinar Harian mendedahkan yang kontrak tersebut langsung tidak mempunyai klausa yang menegah artis MIG untuk berkahwin.

David Teoh telah tampil untuk membela dirinya dan mendedahkan kontrak tersebut untuk penilaian umum:-

KENAPA saya terus dipersalahkan dan dijadikan mangsa dalam kes pernikahan Wawa dan Aeril?,

Di sini, saya menunjukkan isi kandungan kontrak yang disediakan untuk ditandatangani. Tidak ada sebarang undang yang dibuat bagi menghalang mereka daripada bercinta.

Namun, sebelum menandatangani kontrak, mereka perlu membuat pengesahan mengenai status adakah sudah mempunyai pasangan, bertunang ataupun berkahwin.

Jika mereka bukan lagi ‘single’, kami akan menyediakan satu borang untuk diisi bagi mengesahkan status itu. Itu sahaja,” katanya ketika ditemui di pejabat MIG, Petaling Jaya.

Dalam sebuah akhbar, Zed membidas isi kandungan kontrak MIG yang didakwanya melanggar hak asasi manusia dalam membina perhubungan. Ia dianggap sebagai kenyataan memihak kepada Wawa Zainal dan pasangannya, Aeril Zafrel, yang sebelum ini pernah mendakwa hubungan mereka dihalang David sehingga terpaksa menyembunyikan pernikahan mereka.

Dalam sidang media sebelum ini, Wawa dikatakan beria-ia mendakwa kontrak yang ditandatangani bersama MIG itu mengandungi perjanjian bahawa dia tidak dibenarkan bercinta dan berkahwin sepanjang berada di bawah syarikat tersebut.

Kami ada sembilan garis panduan berhubung kontrak itu termasuk mengelak daripada gejala maksiat, artis ditangkap khalwat dan anak luar nikah, menimbulkan kecemburuan di lokasi dan kontroversi serta syak wasangka.

Selain itu, ia juga bertujuan mengelak daripada difitnah, diambil kesempatan oleh pihak lain, kehancuran rumah tangga, mengekalkan ikon kepada masyarakat dan mempertahankan maruah artis, keluarga serta syarikat.

Sepanjang 13 tahun berada dalam industri, saya begitu faham dengan keadaan industri yang penuh dengan godaan dan cabaran. Jadi, jika artis itu faham, ianya tidak menjadi masalah besar.

Lihat sahajalah Maya Karin, Farid Kamil, Nora Danish, Diana Amir dan Lisa Surihani. Saya tidak pernah melarang mereka untuk bercinta mahupun berkahwin. Malah, setiap kali jumpa Intan Ladyana ataupun Kamal Adli, soalan pertama saya ialah bila nak kahwin,” katanya yang menganggap kesemua artis residen MIG sebagai anaknya sendiri.

David menjelaskan kontrak yang disediakan kepada artis MIG hanyalah untuk mengelakkan daripada berlaku perkara-perkara yang tidak diingini.

David turut menyifatkan kenyataan Zed terlalu terburu-buru sedangkan sebagai ketua untuk golongan artis, Zed Zaidi perlu lebih bijak dalam mengeluarkan sebarang kenyataan.

Kata-kata Zed sangat tidak waras! Sepatunya, sebelum membuat kenyataan, Zed seharusnya menghubungi saya dan mendapatkan penjelasan daripada saya terlebih dahulu.

Dalam pada itu, dia perlu membaca kesemua isi kandungan dalam kontrak.

David juga memberitahu dia sedia bersemuka dengan Zed untuk membincangkan perkara tersebut.

Sementara itu seorang staf MIG yang bernama Azahari Hamid menyelar tindakan Zed membuat kenyataan tentang kontrak MIG tanpa membacanya terlebih dahulu.

 photo Untitled.png

Nampaknya ada salah pemahaman dari segi kandungan kontrak oleh pihak Wawa kerana memang tiada larangan berkahwin seperti yang didakwa. Jika anda mempunyai pendapat, sila hantarkan ke ruangan komen.

162 responses to Zed Zaidi Patut Baca Isi Kontrak MIG Sebelum Berikan Kenyataan – David Teoh

  1. Puteri Bunian says:

    Yess!!! agreed with AzahariMIG… straight 2 the point je status dia…

    0

    0
    • udang geragau says:

      pemenang bagi anugerah paling berani guna imej agama untuk menutup kesalahan
      : WAWA & AERIL….
      maaf tiada hadiah.. hadiah di akhirat~

      0

      0
      • jual celak says:

        lepas ni aril ngan wawa boleh lah seslow belajar jadi cikgu agama… nak berlakon ada lagi ke yang sudi offer?? jadi bahan jer kat lokasi..

        0

        0
        • Fahrin Ahmad says:

          I LOVE Wawa Zainal..
          klik me..

          0

          0
        • Kak Lam says:

          0K bye…filem Metrowealth tak syiok !!!

          0

          0
        • KAMARIAH says:

          sokong ZZ. Tak suka kompani cina !!!!!

          0

          0
        • Perempuan gersang says:

          Love Zed Zaidi…I love you abang Zed yg perkasa….aum.

          0

          0
        • BUNKFACE NO.1 says:

          zed zaidi ni bodoh betul…aeril dgn wawa yg salah dlm hal ni…alih2 nak salahkan david teo pulak. artis MIG lain kawin boleh je. see…sebenarnya aku pun meluat tgk org alim2 taik kucing, tak kira lah artis ke, org biasa ke…memang aku meluat

          0

          0
        • maie says:

          zed zaidi x suka david teo kot sbb dia umno.

          0

          0
        • minah jambu merah biru says:

          tk suka ngan kompani cina konon ! skarang sape salah yg sebenar Nye cina atau mlayu????? jangan nk benci2 ngan cina laaaa kebanyakan Nye manusia2 ni makan gaji ngan cina jugak…beli barang ada yg beli kt kedai cina ! jangan nk racist sangat lah !!

          0

          0
      • Wawa Zainal says:

        Ada aku kesah? whateverr~
        klik me pliss..

        0

        0
      • Aaron Aziz says:

        Zed zaidi? euuuwww..
        klik me pliss..

        0

        0
      • purple says:

        eleh ZZ ni byk bunyi pulak..konon dia la hero pembela artis2 melayu… pantang ada isu kontroversi jer menonong nak serbu…ingat ko YB ker? klau dah nak jd hero sgt ko buka production house sendiri pastu ambik semua artis2 yg bermasalah or konon2 tertindas tu bekerja ngan company ko… tak yah nak melalak mcm melayu bodoh jer..
        perangai sama jer mcm kakak yg tak nak kuar dari rumah yg telah dilelong tu.. menegakkan benang yg basah..maalu melayu wehh…

        0

        0
      • jangan mudah dibodohkan says:

        Sebab tu kena jauhkan zina… bila dah terkepit… semua org hendak disalahkan… salah sendiri tak nampak…

        0

        0
      • MINA says:

        Pelik.
        Sblm2 nie, xde plak pernah dgr isu kontrak MIG,
        MIG bkn company baru setahun jagung.
        Haihh..cemanela wawa bole salahkan david teo ye.
        Bkn dia xtau kwn2 artis dia under MIG ramai yg da bkawin..
        Fk n DD yg tetibe btunang then ttibe nikah tu pon david teo xde masalah..

        0

        0
    • along says:

      merenyam2 pun dia kahwin, bkn buat benda tak elok, mcm sesetgh artis berkepit sana sini tak kahwin2..

      0

      0
      • minah jambu merah biru says:

        artis lain tu tk la hipokrit macm si wawa ngan laki dia pahammm ! bila dh beranak tk tau ape alasan nk kasiiii.pasal lobang dh pecah …jadi tepaksa la terjon botol paksa kn diri tudoh david teo yg tk kasi kawin biar semua orang benci kn david teo Bos dia sendiri …Bos dia sendiri dia main kn ape lagi orang lain !

        0

        0
        • along says:

          dia hipokrit dgn masyarakat yg sibuk nk jaga tepi kain org dan sibuk hanya nk pandang keburukan org mcm korang2 ni.. tp dia tak hipokrit dgn family sendiri.. oooo.. hipokrit org lain nampak, yg dia menikah cara elok2 tu takde pula org puji.. dia manusia, berhak bahagia dgn cara dia sendiri.. nk hina2 org pehal, dah sah pun, apa hak kita nk masuk campur hal family dia..

          0

          0
    • Olga says:

      MESTI MALU BESAR KAN ZED ZAIDI ????HAHAHAHA

      0

      0
      • Anonymous says:

        Sudah mesti Olga. Tengok kes ARon ajalah.

        Kan dia meyusahkan orang. ah sekarang amek ZZ.

        Jawab ZZ?

        0

        0
    • zuanzuan says:

      wawa dan Aeril Zafrel dah terlanjur dan ada anak luar nikah, backup dengan alasan kontrak MiG lah, imej alim dan bertudung lah, ayat-ayat alQuran/hadis lah. kalo dah tahu berdosa sepatutnya minta maaf dan bertaubat, bukannya meletakkan kesalahan dan dosa pada org lain dan bermacam2 alasan . bagus lah 1 malaysia tahu anak ko tu anak haram. pastu boleh pulak post kat fb/instrgrm kata nie dugaan Allah. kalo ko kata hal ko sembunyi status kahwin dan anak dengan menganggap manusia byk kelemahan dan perlu dimaafkan, so org yang terima rasuah, edar dadah, rogol,bunuh, kena saman dengan AES dan sbgnya pun adakah perlu kita maafkan, tidak bukan sbb mereka tetap kena hukum juga oleh undang2. sayang sayangnya islam di malaysia, org berzina sampai ada nak haram disanjung-sanjung dan diberikan pujian, dan bukan disiasat dan dihukum oleh pihak berkuasa agama.paling best…..post fb/instgrm….ini dugaan Allah dengan gambar anak haram…..maksudnya Allah menduga wawa dan areil dengan ujian berzina.

      0

      0
      • minah jambu merah biru says:

        mari kite tanye ustaz Don lagii bagos…ustaz Don oooooooooo ustaz Don ! leh jawab tk soalan si zuanzuan ni..tolong ustaz Don jawab kannnnnn lov u ustaz Donnnnnnnnnnn ! muah !!

        0

        0
      • cendawan goreng says:

        aku rasa tak elok lah kau tuduh anak dorang tu anak luar nikah. kita ni orang luar. mana tahu apa-apa. mana tahu anak dorang tu anak yg sah, apa kau nak jawab dgn Allah nanti? tak pasal-pasal kau buat fitnah & tempah saham kat akhirat. kita ni sebagai umat Islam haruslah bersangka baik & jgn serkap jarang. kita doakan je lah yg baik-baik untuk mereka ya.

        0

        0
      • pemerhati says:

        kita sebagai org luar yg tak tahu perkara sebenar, baik berikan nasihat secara berhemah.tak perlu mengutuk anak yg tak bersalah.tak baik guna perkataan “haram”.saya ni pembaca bn da lama.tp kdg2 takut nak baca komen2 org kita ni.no offence ye.just saying..

        0

        0
      • apeponxblh says:

        Ko ni pon cm bgus2 je…yg ko nk duk kta bby kck 2 anak haram apsal..xda ke perktaan lg elok nk guna,,n cnfirm ke bby 2 ank haram..ko yakin..kita ni slh ng ALLAH blh lg kita doa mnx di ampun kn..dosa ng manusia selg xjmpe n owg 2 xmaaf kn..da mati pon x terampun…klu kita duk laung2 n heboh2 aib owg nnti allah buka aib kita plak..x kt dunia kt akhirat nnti..pas2 lg 1 ak nk igt kn..perjlnan idup ni pnjng lg,,klu kita x wt bnda2 xelok xsemesti nyer keturunan yg akn dtg xda yg wt..jgn ckp owg..sekian

        0

        0
      • mieowww says:

        zuanzuan ko ckp mcm ko ada di tempat mereka..jgn buka aib orang dengan cara menuduh..ko tahu ke tu anak luar nikah??ko ada ke masa diorang berzina??

        0

        0
        • zuanzuan says:

          sebab pernikahan KEDUA aje si wawa dan ariel buktikan dengan surat nikah tp masa tu wawa dah mengandunglah, jadi anak tu anak haram lah.kalo sangkalkan dakwaan aku dan 1 malaysia sila buktikan pernikahan PERTAMA siia bawa si iman dan saksi2nye sekali.oleh itu dakwaan aku akan terbatal dengan sendirinya.

          0

          0
      • Beautifool Liar says:

        Haha korang semua dah kena kencing dgn wawa & aeril ni..pastu korang plak berdebat sakan kat dlm blog ni..wawa & aeril tepuk tgn tgk korang..ramai jer suka rela tolong bersihkan kencing dorang..

        0

        0
      • someone says:

        sape ko nak tentu kn anak diorg ank haram.??nauzubillah..hanya ALLAH yang tau perkara sbnr..ko xde hak pun nak cakap cmtu..nak kait segala imej alim, bertudung..tu semua antara diorg dgn ALLAH..ko sebok jge tepi kain org pehal.??silap2 jadi kat keturunan ko, bru tau..ape punye manusia la ko nie..cakap mcm tau semua bnde..puiiii.!!insaf la ank adam..

        0

        0
      • Mashi says:

        senang nye manusia menghukum manusia.. senangnya manusia cop bayi sebagai anak haram.. senang nyee… seronok kan menhina hina orang, lagi2 menghina bayi tu dengan panggil die dengan anak haram.. aku tak bijak pandai agama, tapi tak pernah pulak aku terlintas nak panggil baby tu anak haram, sedangkan setiap bayi yang lahir tuh suci takde dosa, yang berdosa tu kamu, yang keep menghina hina orang..

        0

        0
    • kipas siling dan kipas tangan says:

      alahai.. tak abis lagi ke???
      musim2 retis nih.. hrtu kecoh pasal aserap muslim..
      berlakon dh lh tak seberapa. senduu.. gosip dan konterbesi tak abis2..
      karang aku petik ayat ‘retis melayu’ mesti kna mraah..
      tapi hakikatnya mmg begitu.. tpi org dok pertahankan kualiti crta melayu
      nasib lah nak jadi popular..

      yg aku plak terbaca dan terkomen.. hahahaha..
      (kunyah2 kopok lekor)

      0

      0
    • zuanzuan says:

      diorg sorok perkahwinan atau berbohong bukan sebab takut pasal kontrak tp sebab wawa dah mengandung anak luar nikah, apelah susah sgt nak faham jalan ceritanye.lepas tu kata kat fb/instgrm kata anak luar nikah/berzina tu ujian Allah, gila ape.ko dah buat dosa sepatutnya minta maaf dan bertaubat, nie tidak ko terus menerus salahkan org lain, sila jangan tipu peminat dengan imej warak/alim/bertudung, merosakkan imej org bertudung aje ko nie.
      abg nara boleh tak abg nara mtk ariel tu bagitahu siapa ustaz dari sabah yg nikahkan mereka, nak tahu juga ape alasan si ustaz tu nikahkan diorg tanpa si ustaz tu daftarkan…..macam pelikkan, jauh benar dia import si ustaz tu, mybe bapa sedara atau sedara mara dia.diorang punya lakonan sebijik macam norish karma tu, berzina,lahirkan anak luar nikah pastu kata ujian Allah…..

      0

      0
    • zuanzuan says:

      yang aku tahu hanya pernikahan yang kedua aje ( selepas wawa mengandung) yang si ariel dan lawyer dia cuba buktikan tp pernikahan yang pertama tu masih belum dibuktikan dan jelas ok. so sila tampilkan si iman dari sabah dan saksi2 mereka…..sembunyi perkahwinan tu ok lagi lah tp kalau sembunyi fakta pasal pernikahan pertama tu kira terus menerus berdosa ye.

      0

      0
      • Mashi says:

        aku doakan kau sedar ape yang kau cakap tuh.. mulut tanpa lesen and orang tak makan saman macam kau ni.. cakap ape pun tak nak dengar..

        0

        0
    • Breep says:

      A contract who prohibits anyone to marry actually is void because it against “Section 27 of The Contract Act 1950.

      TQ.

      0

      0
    • Anonymous says:

      bodoh puak artis ni…..sure sebelum sain kontrak tu dorang kena baca n faham segala isi kandungan kontrak n aku x rasa dorang kena paksa untuk sain kontrak…..dah baca dah paham kalo x setuju jangan sain…kalo dah sain tu maknenyea dah paham n setuju untuk ikot apa saja terkandung dlm kontrak…kalo langgar jugak samada memang dah bersedia untuk hadapi tindakan atau memang jenis buta huruf

      0

      0
  2. Mekya says:

    Zed Zaidi

    0

    0
    • anak pAk Din says:

      zed zaidi bajet bagusss jer… ppuuuiiihhh

      0

      0
    • Anonymous says:

      Hoi Zed Zaidi jawablah. Padan pun muka kalah. Kalau
      Menang lagi action. Allah tu mahah mengetahuila.

      Wawa sebetul taknak dgn tunang. Jadi dia ckp dngn tunang
      Tunggu 5 tahun, kakau ada jodoh kahwin. Sekali dia
      Dah main mata main mata aja dengan
      Alim ulama dipanggil Aeril….mcm mana nak putuskan.
      carilah akal…..
      So nilah yang dia lakon kan berjodol AKU NIKAH DUA KALI.
      Kan sekarng tengah box office ni…hahahhahaha

      0

      0
  3. perghhh says:

    Wawa n Aeril, pandai mkn pandai la simpan.. Dah kawin xyah nak salahkan org lain. Zed Zaidi nie 1 hal jgk.. Mulut x reti nak jaga, main terjah jer x.. Benda2 mcm nie patutnya korg bincang sesama sendiri x yah komplen kat media. Dah jadi panjang mcm nie sape plk yg susah?? Kepoh x bertempat. Zed Zaidi perlu mintak maaf secara terbuka kpd David Teo..

    0

    0
  4. fairus sulaiman says:

    biler pulak maya karin jadi artis MIG ,kau ni mabuk ke apek ??

    0

    0
  5. alin says:

    Aeril zafrel blagak alim,blagak mcm tau hukum hakam agama tetapi bab kawin pula pehal sampai nikah 2 kali.nape?ragu2 dgn status pnikahan kali ptama ke?otak udang betol.sama je ngan wawa…bengong dan biol…dah la menipu siap bsumpah lagi kata blum kawin.nape?takut tak popular ke atau takut hilang peminat…..muka pembohong laki bne tu tak yah nk pcaya la next time…..

    0

    0
    • sambal says:

      pegi youtube search psl ceramah ustaz azhar idrus tentang nikah 2 kali, ada penjelasan dlm tu ttg nikah 2 kali ni, lebih baik baca sendiri ambik tahu sendiri daei sibuk duk cakap mcm pandai

      0

      0
      • Anonymous says:

        mana dia imam yang didatangkan khas dari sabah tu?? saksi sekali masa nikah? boleh tutup mulut mereka yang ragu2..

        0

        0
      • O_o says:

        saya rasa apa yg di maksudkn uia tu jika lafaz nikah yg pertama itu betul2 sah maka tak kisah nak lafaz berapa kali pun.. tapi macam mana kalau lafaz pertama itu tidak sah walaupun telah lengkap 4 rukun tadi.. lafaz ijab dan qabul mesti laa jelas.. ada juga bakal suami banyak kali nak lafaz sampai sah… mgkn lafaz mereka yg pertama tu laa menjadi ragu2 sehingga kene lafaz kali ke 2.. mgkn juga saksi2 dan wali tidak menepati syarat2.. sehingga kene mengulangi nikah.. nikah boleh terbatal kalau tidak menepati rukun & syarat.. waallahualam..

        0

        0
        • otak ko says:

          Apekebenda ko ckp ni?
          Fhm isu ke x ni?
          1. Rukun nikah 1 citerla,
          2. Lafaz nikah dgn nikah 2x adelah 2 benda yg berbeza
          3. Lafaz nikah mmgla blh berapa kali juta pon sehingga disahkan 4 org saksi.
          4. Itu gunanya 4 org saksi!
          5. Perkahwinan x jd atau x sah kalo x sb 4 org saksi ni…selagi tu la x dikre dah kawen abang oi…xleh main romen jer…
          6. Cara ko ckp tu kalo ikutkan nenek2 atok2 pon kena nikah sekali lg la…kotla ragu2
          7. Citer skrang bernikah 2x yg bermakna semua rukun dan syarat2 dikatakm sah la masa 1st time tu…tp knp 2x?
          8. Org yg kawen sempadan Thai pon cuma kena byr denda dan register semula perkahwinan..
          9. Melainkn cerita tuan punyer badan ni meragukan….maklumlah dah mmg penipu,bersumpah atas nama Allah pon…tu yg jd isu
          10. Jgn main campor aduk semua jd 1 perkara..kena fhm betol2.
          11. Misti bujang lg ni…x pon ni wawa zainal

          0

          0
        • Kuih Bangkit says:

          apsal diorg tak kawen kat sempadan thai je masa 1st nikah tu. bawak la segala saksi n imam sabah tu kt smpadan thai sana tu. surat nikah pun ada. orang pun tak tau. kalau rasa nak hebat lg ko nikah je kat london, paris, new york. jauh sikit. asal ada surat nikah n register kat sana. da ngandong ko nk register malaysia pun takat bayar denda. tak payah nak sumpah bagai kat media. Buat PC cakap macam bagus jeeee. cerita riwayat hidop ko semua.

          cerita diorg ni meragukan. memang tak boleh dipercayai langsung.

          0

          0
  6. sukasuki says:

    haha sebenarnye wawa beriye sorok perkahwinan bukan takot dgn david.
    tp takot dgn tunang (now Ex) dan family ex tunang nye……………………tunang orang
    tapi kawen dgn org lain.mesti la beriye sorok kan…………takut kena serang ke,
    takut si tunang p kecoh kat media ke,tu yg sorok tu.tp akhirnye tampil jugak tunang nye
    dedahkan cite sebenar!

    0

    0
    • Anonymous says:

      setuju dengan anda..

      0

      0
    • minah jambu merah biru says:

      nasib baik ada B*pop kalau tidak tunang dia sendiri pon tk tau yg dia dh ada anak ngan si aeril…1malaysia lah akan pecaya yg si wawa ni ada sakit mistri balek kampong kerana nk berobat emmmmmm….sunggoh tk patut..

      0

      0
      • neelopeh says:

        haah kan.. misteri la sangat ye dak.. beranak dulu baru nak kecoh2 kat media mmg misteri kan.. kikikiiii

        0

        0
  7. aku laa says:

    bila nak habis isu ni? kwangkwangkwang

    0

    0
  8. kuks says:

    dalam hal ni mmg terang lagi brsuluh, wawa & aeril yg salah. tulahnya islam ajar kawin kena dihebahkan, kalau tak mcm ni la jadinya. mmglah alim ulama’ ckp ats sebab2 trtentu kita boleh tutup prkahwinan tu. tp mesti utk sebab2 yg sgt halus & details. tp asbab yg wawa & aeril bagi, sbb takut dgn david teoh, langgar kontrak bagai. nk kata dt salah, tengok ramai je artis mig yg dah kawin & bakal kawin. & lps tu dt dah kua kontrak ni, kata xdek hlngan nk kahwin. lgla nmpk salah wawa & aeril. tak salah dorg kawen yg salahnya dorg menyalahkan org lain & menipu. bg aku bila nk berkahwin kena riuh sekampung. biar ayam itik kambing smua tau

    0

    0
    • kolakuks says:

      dear kuks,
      you are not in their shoes.
      kalau Allah nak balik kan kat ko, jangan sampai terduduk fikir silap ko. apa yang ko ungkapkan satu doa. senang-senang judge orang ni salah orang tu salah. tak cukup masa cari aeril minta maaf nanti.

      P/s: aku bukan sedara, kenalan jauh sekali orang yang sering bersama aeril. tapi aku sebak tiap kali baca kisah cerita diorang, artis naungan MIG. dari sipolan, bawak ke sipolan, terus ke sipolan dan seterusnya si polan. sekian.

      0

      0
      • kuks says:

        bukan aku sorg je yg brckp, 1 msia pun brcakap. wow ramai gila org yg nk kena minta maaf dgn wawa aeril

        0

        0
      • kuks says:

        btw..mcm mana rahsia perkahwinan dorang trbongkar. ya..ada manusia yg bocorkan. tp siapa yg mengizinkan benda tu brlaku. ALLAH kan..tiada sesuatu yg trjadi dimuka bumi ini tanpa keizinan dari-NYA. mcm aku cakap, dorang kawin tak salah, yg salah sbb menipu & menyalahkan org lain. dah salah mengaku salah, dorg tak boleh stop org dr judge mrk. sbb dorg public figure yg mencipta masalah tu sendiri. aku minta maaf kalau aku salah, tp itu pandangan aku. aku tak buka aib dorg, aib dorg yg trbuka sendiri dgn izin allah.peace

        0

        0
      • kiki says:

        Hairanlah. Kalau artis kena kritik, tetiba je akan ada orang ni macam doakan balik benda tu jadi kat si pengkritik. Yes, pengkritik are not in their shoes, tapi the way they handle these matter clearly shows their intellectual level. U tengok dari side wawa-eril teraniaya. DT pula macamana? Duit yg dia laburkan siapa nak tanggung? u ke? kalau u jadi majikan, ambil staff yang zero, train dia baik baik sampai talent dia berkilau, bagi dia rumah bila dia takde apa-apa, sediakan perancangan kareer dia sampai 3 tahun kedepan, tetiba dia berhenti ja pastu bagi alasan nonsense. one day bila ada rezeki u jadi macam dt dan dikhianat macam tu, what would u do?! Just let go? Lols

        0

        0
      • aku bukan sedara kolakuks says:

        alala ciannya kau sebak. aah kan kesian wawa ngan aeril teraniaya terutama wawa. yelah, kontrak dia tandatangan dengan rela tapi tak baca biar paham. pastu tunang ngan orang lain (family sendiri yang desak plak tu bukan tunang dia yang beriya), tapi pertunangan tak diputuskan tup2 kawin senyap2 ngan orang lain (HARAM KAWIN TUNANGAN ORANG. HUKUM NI BUKAN AKU BUAT). lepas kawin senyap2, menipu bersumpah bagai untuk nafikan. lepas tu tuduh orang lain yang salah menyebabkan dia kawin senyap2.

        aah lah weh. aku makin kesian dan sebak ni ngan kisah cerita diorang. sape2 kasi tisu weh aku dah berhingus ni menangis tak henti2. tisu ooo tisu!

        0

        0
      • Anonymous says:

        Tak yah sebak la kolakuks. Inikan kita amek
        Sebagai satu pelajaran atau iktibar,

        Rupa2 ada juga manusia seoerti Waw n Aeril
        nak kahwin tapi di penghujonh jadi mcm ni.

        So pada manusia2 yang nak buat cara Wawakan boleh
        Fikirkan…..Kolakuksssss

        0

        0
  9. ok says:

    sebab tu jangan mula menipu..bila dah mula..akhirnya cmnie lah..berbelit sana..berbelit sini..pusing sana pusing sini..yang aibnya diri sendiri..paling ksian anak yang tak berdosa..sana sini org dok bcakap..dlm hal nie jangan dislhkn org bckp..sbb bnyak sngt kecelaruan sbnrnya di timbulkn oleh pasangan tu sndri..mmg la anak dah lahir..biarkan la mereka hdup bhgia..budk tu pon suci..tapi bnda yang tak btul harus kita perjelaskn supaya tak timbul fitnah dan ikutan..kalau salah mintak maaf dan diamkan mulut..bukanya slhkn org tu org nie..dabik dada mcm diri kita sempurna sngt..tak salah merendah diri..

    0

    0
  10. za says:

    mm..btol tu, jgn main serbu jek..cuba la call pihak MIG n bawa berbincang..artis tersebut pun mcm tu, ape perlunye nk sorok2..cuba bawa berbincang..xde masalah yg x dpt di selesaikan….ni x, cuba lari dr masalah n create masalah bru..apepun, tahniah sbb dah berkahwin..yg selebihnye, kite serahkan pd Allah yg maha kuasa..berbaik sangkalah sesama kita..

    0

    0
  11. kuks says:

    lps tu masa pc. si aeril ckp nk kawen dgn wawa sbb nk elak maksiat. kurangkan dosa gitulah. tp bila berlakon sbg contoh dlm ‘cintajannah’ tu tak ingat pulak dosa pahala pgg2 bukan muhrim. waktu tu aku rasa sgt ‘mehhhh’ telenovela apa ni??? nmpk hipokrit sgt. yg part wartawan tu mmg aku geram jugak. sbb serang aeril wawa mcm apa je kan. mcm dorg tuhan nk hukum org. tapi bila fikir2 balik, yg si wartawan ni kurang sikit ilmu pengetahuan dlm agama. boleh tahu & sgt obvious dr soalan2 yg dorang tanya tu, nmpk sgt dorang tak tahu.

    0

    0
  12. bilanakpause says:

    bila nak pause kan cerita ni?
    dah-dah la tu.
    main hentam pum pang pum pang= benda sama.
    move on la. come on~
    kalau aku cakap david ni buyers, cover line tuk artis yang dia rasa tunduk dengan dia… memang sampai ke sudah cerita ni tak habis. realiti, manusia skang percaya kabel. kuat kabel ko, kebal la ko! retis tak retis. ada kuasa, jadi Superhero la dia.

    Dear haters,
    LEAVE THEM ALONE. TO A HAPPY FAMILY.

    orang lain pun nak cari rezeki~
    aku tak pernah rasa apa yang ariel sembunyikan betul.
    tapi…
    dunia artis, ada betulnya bila ada benda yang disembunyi.

    0

    0
  13. saje nk join says:

    abg nara n media,.stop writing this issue,.bosan…sbb memg ntah2 ape2 psgn plakon muda ni,.mkin byk plak cerita disingkap,..wawa ni memg xmtg la ak rse,.lakonan pon suam2 kuku,.adakah harap pada muka je nak idup?,.serius mgarut giler.dari xnyampah trus mympah isu peribadi dia ni,.budk kmpg bru nk idup bandr cita2 besar,.cmni ler

    0

    0
  14. Cikcumil says:

    Makin nyampah lak tgk wawa n airil nie……. Tgk status wawa terbaru, pakai tudung buka tudung.. main2 jew gn bab2 agama nie.. Nmpk sgt diowg nie mmg JAHIL agama..

    0

    0
  15. lalola says:

    sekarang makin nampak sape yg salah. mula2 ramai yg kesiankan pasangan ni tp lame2 makin nyampah pulak da. tmbah lg time upload pic bby..da tau nk upload,pkai ler seluar panjang/kain. ni anak letak kt riba,pakai pulak seluar pendek. tengok anak,tetengok kakinye sekali.i dont thinks its aeril. ngan kuku panjang nye..nak2 sekarang cakap tudung die flexible,leh pakai buang.aduhaiiii..semput dibuatnya! erk..teringat cite wawa semput. wakaka

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Sebenarnya wawa sorok kahwin bukan takutkan david teo, tapi takut kantol ngan tunang dia. Tak pasal2 david teo jadi kambing hitam. Pastu diorang ni dah terlanjur rasanye, sebab tu tergesa2 kahwin. Nikah kali kedua pun sebab ragu2 sah ke idak yg dulu. Yg 1st tu dulu main kahwin2.

    0

    0
  17. […] mereka berkahwin Presiden Seniman Zed Zaidi menyifatkan kontrak tersebut sebagai mengarut Namun Read More This entry was posted in Entertainment and tagged Baca, Berikan, David, Kenyataan, Kontrak, […]

    0

    0
  18. kopikaw says:

    so,kiranya wawa ni masa isi borang…di tak bagitau la yg di da tunang ngan ex die? pastu da jd camni,salahkan david teo huahuahuahua

    0

    0
  19. fadura says:

    “Baik” nya bahasa staff MIG tu…sopan sungguh.

    0

    0
  20. ada saja says:

    sudahlah apa nk bising sgt ni,org dh kahwin la,x yah nk semak kepala nk bt isu….

    0

    0
  21. Anonymous says:

    Sebenarnya wawa & airel bkan takut dengan sesiapa.. takut dengan bayangan mereka sendiri. takut nanti kalau org tahu yg mereka dh kawin, nanti x glamor, tkt kurang dpt offer. Tapi pa blh buat, rahsia dah pecah.. so nak cover tu salahkan org lain je lah.. Artis pertama nikah dua kali.. kalau btl ikhlas & jujur, nikah skali pun dh cukup. Ni mengalahkan kes org nikah kat Thailand.

    0

    0
  22. hoi says:

    bukan ke ada hukum yang tak bagi kawen dgn wanita yang dh bertunang?kalau nk kawen jugak,kena putuskan tunang dengan cara sebaiknya.taktau la betul ke tak.tp rasanya dulu time skolah ada belajar.anyway,lain kali senang2 terus terang je la.biar pahit mula2,tapi nanti pengakhirannya manis.ni manis je awal2,pastu pahit sepanjang masa.sampai ke sudah la org dok ingat kes kawen dua kali and putar belit kontrak ni

    0

    0
    • lady_jull says:

      bro.. haram bernikah dgn tunang orang.. tp kalau nikah juga, sah je.. dosa je la yg ditanggung..ngerti?

      0

      0
  23. john says:

    nikah 2x tu satu hal..yang si laki nafikan xbkahwin tu satu hal..xjatuh ke talak dia ble menafikan bgai xggitu..siap dok sumpah bgai nk sman2 bgai..alahai..bini ctk kepohkan terus sudah..lg mau simpan2..xkemna la woi..geram plk ati aku..hahaha

    0

    0
  24. budgeto says:

    mmm.. wwawawawhatteever daaa~~~ aiii.. kalu aku artis, lagi meletop cite aaku hahahaha.. mengelabah la wawa n aeril nie.. kecooh la dorg.. tue la, nak menipu crete cite tak pandai.. meh sini berguru jap … kuikuikui… babit kan org sane sini kan dah leceh.. mengaku n cite benda yg betul n minta maaf, of course benda nie org lain akan diam.. confirm kami semua relaks n take its easy.. lumrah kehidupan.. mane ade manusia di muka bumi nie tak buat kesilapan… janji kite bertanggungjawab ngan kesilapan yg kita buat.. jgn duk pompang sane sini salah kan org lain.. org lain bijak, bukan mcm korg bongek sikit.. nak tipu org, bodo kan org, alih2 mkn diri balik.. cube hari tue cite betul2, n minta maaf , dan jgn babit kan david teo.. kan benda nie dah settle… mmm.. one more thing Zed Zaidi poyosssss… dah lame tak kuar cite , x fofular, nie yg duk mencelah bagai tak tahu ujung pangkal… salah kan MIG laks.. check dulu broo.. mcm mane nak masuk parti BN kalu tak boleh nak sisat elok2 n memimpin., huhu.. ok la, yg lain semua as insan masyarakat yg educated, beriman relaks je la,, hidup depa, biar la depa jawab esok nanti kt atas sana.. Kita jgn gado2 ok.. Sbb kita sendiri pun ade life kita sendiri yg kita kena jaga.. yela, sbnar nya life kita as masyarakat biase nie lagi havoc n happening dr artis nie .. x kecoh pun..kuikui… ;p

    0

    0
  25. bosan says:

    Hem.. lau ssh sangat suruh diorang wat sidang media.. panggil DT,wawa,airel dan zed zaidi… kan senang cakap aje pe yang x puas hati… kalau dah wat cm tu x leh nak pusing2 citer dah… masing2 ada kat situ.. Dt jangan lupa bawak salinan kontrek skali…

    Hahahaha…

    0

    0
  26. luna says:

    hm..ak mls nk komen lbih2 tp ak mmg xstju cra wwa aeril tu.mmg diorg ad sbb wt cmtu tp apa pon kna communicate la.cmmunicate is vry imprtant in our rltionship.nk srok cmne pon lmbt laun akn trbgkr jgk,sblm wt kptsan pkr dlu msak2.sdgkn bgkai gajah pon xtrttup inikn pula mnusia.dunia2…ak xskong mna2 pihak n ak tw msing2 ada cra cdri by the way ak mmg ksian gn bkas tnang dia…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Tak pe la tunang dia berdoa ni sekarang kita semua dah nampak
      Penipuan Wawa and Aeril.

      Doa Rashid sudah termakbul…you move on cari yang lebih bauk dari Wawa.

      Kira dia teranyiaya..kesian Rashid

      0

      0
  27. annynmous says:

    David teo yg seorang non muslim meletakkan beberapa garis panduan dan etika dlm syrikatnya semata2 utk menjaga nama2 artis bawahnya dan mengelakkan gejala maksiat,tapi adakah Zed Zaidi selaku presiden seniman ada usaha seperti david?amat memalukan bila seseorang yg non muslim pula cuma utk menyelamatkan maruah,akhlak artis2 muslim tetapi org yg bergelar muslim sendiri xada usaha kearah itu..

    Kami ada sembilan garis panduan berhubung kontrak itu termasuk mengelak daripada gejala maksiat, artis ditangkap khalwat dan anak luar nikah, menimbulkan kecemburuan di lokasi dan kontroversi serta syak wasangka.
    Selain itu, ia juga bertujuan mengelak daripada difitnah, diambil kesempatan oleh pihak lain, kehancuran rumah tangga, mengekalkan ikon kepada masyarakat dan mempertahankan maruah artis, keluarga serta syarikat.
    Sepanjang 13 tahun berada dalam industri, saya begitu faham dengan keadaan industri yang penuh dengan godaan dan cabaran. Jadi, jika artis itu faham, ianya tidak menjadi masalah besar.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Very goood. Nasib baik ada orang yang mcm anonymous di atas….
      Sheila kot ni.

      Bodoh ah ZZ. Bila kau nak tampil bela diri kau yg tak buat kerja haha

      0

      0
  28. siti says:

    smua org kne bertggjwb pd diri masing2.dh kwen knp nk salahkan kontrak?agaknye klu baby tu x wujud,smpai skg masyarakat xthu dieorg dh kwen.pompuan zmn skg kne extra hati2.ada lelaki gunakan agama utk cover jahat dieorg(tp xsmua ok).zed zaidi tu kecoh je lbh.konon nk bela nasib artis.demand mcm2..rumah PPRT utk artis,nk benarkan artis memandu kereta bercermin gelap,nk bt pencen utk artis..wah mcm2 ko mintak.bdk bru grad U pn blm tentu dpt smua tu.klu ko nk naikkan martabat artis.cuba ko bt garis panduan utk artis berpakaian ke..bentuk disiplin artis ke…

    0

    0
  29. MAK KAU says:

    Diorang memang nikah 2 kali.
    First nikah kat katil dalam bilik. Second baru nikah ada wali dan saksi.
    KAH KAH KAH.

    0

    0
  30. miss x says:

    Bak kata pepatah…. jangan berbohong, lama2 jadi pencuri (curi perhatian org ramai a.k.a propa)

    0

    0
  31. minah k-pop says:

    semua org buat silap , kita sebagai manusia amek pengajaran/iktibar dari cerita diorang .
    one more thing , x payah nak tunding jari cakap org tu slah , orang ni salah ..
    komen macam la diri tu perfect sgt nak judge orang

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ini orang buat silap bukan dengan diri dia aja.

      wawa dan aeri dah banyak mengait2 kan banyak
      Orang dan buang masa orang tau tak

      0

      0
  32. bimbi says:

    nak cover kesalahan diri,tp salahkn kontrak kununn… cehh… klau btul2 baik xplu salahkan org ln,retissss lah sgt !

    0

    0
  33. Aku maya karin says:

    Sapa ckp maya karin bukan artis MIG? David teoh yg naikkan aku… Pegi check filem2 aku berlakon awal2 tu filem sapa… Btw uols, i dh agak dh zed zaidi ni tak baca pun kontrak tu dr awal lagi, dia ni budget2 nk jadi penyelamat n politician lah konon, btw zed zaidi BUKAN ketua artis ok! Dia takat presiden seniman, brapa ramai saja ahli seniman? N tak mewakili semua artis malaysia, byk lg persatuan artis di malaysia ooooiii zed.. Diorg punya presiden takde nk show off good2 mcm lu… Ingat skit kata2 maya karin ni, ZEDZAIDI BUKAN ketua artis Malaysia, ahli seniman pun dpt show ko songlap duit diorg, organizer byr 3k tp ko byr ahli ko 300! Dasar penyamun mencuba nk jadi superhero, hakkkkk tuihhhhhhhh, dlm UMNO pun bungkussss, budget hebat konon

    0

    0
  34. Enter Your Name says:

    Nah baru ko tau Zed Zaidi … kan dah kena! Nak minta derma, main wayang jadi angel.. sekali keluar perkara mcm ni, terus nak jadi hero M’sia. Puih … menyampah ngan ZZ ni. Bajet baguih. Baik MIG gesa ZZ buat permohonan maaf secara terbuka. Lantang betul mulut ZZ kalau barang mcm ni. Kes kemasukan artis2 luar dengan perbelanjaan berjuta² masi sepi lagi ni Zed Zaidi oiiiii ….

    0

    0
  35. layann aje la.. says:

    dah2 la isu ni.. lame2 jd boring plak.. gi lepak ampang point lg best *erk!* jom sape nk ikut??

    0

    0
  36. Icemen says:

    Btol la kata wardina artis Malaysia xlayak dijadikan role model….penipu belaka ckp putar belit

    0

    0
  37. layann aje la.. says:

    same la mcm wardina pun.. die pun kadang ckp putar belit.. bila dh bertudung rase mcm dh sempurna gile

    0

    0
  38. STOP.LA.WEI says:

    IN COUNT 3…2…1…STOOOPPPPP….
    SEKIAN..TRIMAKASEH

    0

    0
  39. Anonymous says:

    En ZZ, kalau nak pertahankan orang tu kena la siasat dulu betul ke tidak . Mana boleh main salahkan sesiapa je. Nanti diri sendiri yang malu. Walaupun wawa dengan Aeril mungkin telah terlanjur, apa salahnya nikah mengikut saluran yang betul. Tak perlu sembunyi2 sampaikan keluarga terpaksa bersubahat sama untuk mengelakkan dari diketahui umum. Mereka kan sama-sama bujang. Ramai juga artis MIG yang kawin . Ok je . Tak de pun sampai diambil tindakan atau hilang peminat atau tertutup periuk nasi. Tengok contoh Farid Kamil dengan Diana . Tak perlu sembunyi pun walaupun status mereka diketahui umum.. Apa pun yang dah berlaku mereka tempuhinya bersama tanpa menyalahkan sesiapa. Walaupun tindakan mereka memutar belitkan cerita untuk memperbodohkan peminat tak menjadi. Apa pun yang telah terjadi jadikan iktibar untuk artis-artis lain. Yang penting sekarang mereka sudah sah sebagai suami isteri dan berbahgia dengan kehadiran seorang baby.

    Ingat la . Tak perlu takut pada orang atau contract . Setiap seseorang tu telah ditentukan rezeki masing2. Takut la pada Allah.

    0

    0
  40. Raphaim says:

    Bunkface and Amysearch performance di APM spore , mmg mantap !!!!
    Phenomenal !!!!
    Bunkface !
    Bunkface !
    Bunkface!

    0

    0
    • whattt? says:

      mantap apenye?
      collaboration yg tak kena langsung!
      sakit telinga ade laaaa..
      black dog bone paling bessstttt!!

      0

      0
  41. APM 2013 mmg hampeh says:

    Ak smpi tertido tgk APM…bosan giler….

    0

    0
  42. kemosabe says:

    Ek?

    0

    0
  43. minah jambu merah biru says:

    minah jambu harap2 pasukan serawak la yg akan menang ni malam …..cakap pasal APM minah jambu pon tk berape minat lah tk hepening langsong !! lagi bagos ABPBH lagiiiiiiiiii hepening !

    0

    0
  44. Anonymous says:

    Kesudahanya kedua2 pelakon tak hafi pelakon, dudok
    Rumah jaga anaj kat Sabah sudahla Wawa.

    0

    0
  45. Anonymous says:

    Orang tamak betlakon jadi rugi di penghujongnya.

    Mana nak dapat duit bulan. Jalau Aeril tak ada duit
    Mintak dengan Exnya…padan muka

    0

    0
  46. retis oh retis says:

    xyh belakon laa… nnti buat hal lgik habis ko pukul canang salah kn produksi sana sini… MIG dh kene… pasni sape plak jdik mangsa.. cari alasan salahkn org lain yg soh bukak tudung… bahaya laki bini kuat menipu dlm industri korang ni… kang abis peminat larik…

    xyah laa meroyan sgt nk popular… asalkn hidup hapy.. balik sabah jual rumpai laut pon bagus.. buat ank bederet ke, buat ank dgn laki org ke… xde org amik peduli sbb bukan retis dh… kumpul duit segera mungkin… pulangkn balik cincin & duit hantaran bekas tunang tu…. camne haram nyer dh jd tunang org tp kawin org lain, haram lah juge guna duit tu buat mkn laki ank ko tu jika x di halalkn oleh tunang tu… sesusah mtk aeril pulangkn duit tunang ko tu…

    0

    0
  47. nine says:

    ZZ, Wawa & Aeril….buat malu orang melayu dan orang Islam.
    ZZ tetiba nak melenting msuk campur..WW n AZ gatal sgt nak kahwin sampai menipu..kan ke korang ni Islam. tahap kesabaran and self control patut lagi tinggi dr orang kafir

    Respect lagi David Teo tuh….tau adab…tak melenting…pemurah, pemaaf dan tau nak jaga nama baik pelakon.

    0

    0
  48. Wanita says:

    Saya nak minta maaf dulunya pada anda2 sekalian di sini yg beragama Islam …sy bukan Islam n I’m not rasict n sgt2 menentang kuat pada yg rasict …tapi 1 je yg I tak berapa suka dgn komen2 yg meletakan status anak 2 artis tu as a ANAK HARAM…sy rasa sedih pula cz yang salah tu Mereka ber2 bukan anak kecil yg tak tau apa2 tu…kesian la dgn bayi tu jgnla krn salah mak bapa anak pula yg dihina dan dihukum begitu sekali…i tak tau Mayb dalam Islam if terlanjur b4 kawin, anak hasil hubungan terlarang tu perlu digelar ANAk Haram or dalam agama lain pun dipanggil begitu or mmg dipanggil macam tu but i think ada gelaran yg lebih sesuai yg tak sampai menyentuh perasaan or menyakitkan bla didengar…lgpun kita tak pasti tentang masalah n status sebenar bayi itu…so please nk komen pun biarla berpada2 n jgn salah org tua ,anaknya pula dihina

    0

    0
  49. lee says:

    satu satu kes. tayah jadi artis lah weh. pasal tudung aritu pun tak habis lagi. si wawa zainal on off. ingatkan lawa sangat la tu bukak tudung. haha funny biatch. nasib baik lah ko ni dah ada anak. tapi sian kat anak ang sebab ada mak brainless cam ni. bukan mak je brainless, ayah pun brainless. aku rasa anak dia mesti sedih sebab dapat parents pengecut cam ni. dah lah pengecut, jahil lepastu kuat menipu. siannya baby fakharuddin attar eh nama dia ? haha lantak aa nama baby korang apa. hope anak korang dua berbeza dengan perangai mak pak dia dan diharapkan dapat lah si pelakon wawa dan si lelaki cinta jannah ni dapat lah hidayah cecepat. ish ish. aku tatau nama ayah dan suami kepada wawa zainal ni. sebab muka dia stone sangat. ramai jugak orang suka laki wawa zainal ni. tapi sama bodoh dengan dia ni. so turn off haha. adios

    0

    0
    • loo says:

      pehhhhh biatch, brainless, pengecut,,jahilll, bodoh…

      power giler arr ayat ko dik…

      byak mase ko nanti nk jumpe aeril dgn wawa kat padang nant? hihi

      0

      0
      • Wak-loo says:

        x payah nk bajet angel sgt k? aku rasa apa yang lee cakap tu mmg betul pun..aeril & wawa tu pulak byk ke masa dorg nk jumpa orang2 kat entire malaysia yang dia dah TIPU BULAT2 kat padang nnti?hakk tuihh la

        p/s:
        ** Serius aku meluat tahap cipan dgn artis 2 ekor ni!

        0

        0
  50. nadia says:

    Respect David Teo coz brani buat garis panduan mcm ni utk artis2 dibwh produksi die… Walau die bkn Islam tp nampak die lebih faham tentang apa yg baik n apa yg x baik…
    Sepatutnya bila buat salah, jgn tunding jari pd org lain sebaliknya minta maaf je lah Aeril n wawa pd peminat.. Wawa harus ingat sblm die terkenal, David Teo lah yg buka pintu rezeki die dlm bidang lakonan…

    N rasa x perlu lah gunakan agama utk tutup kesalahan diri… Jadikan pengajaran atas apa yg berlaku…

    0

    0
  51. Nok-Nok-Nok says:

    ERMMMMM…,

    Nok mcm malas nak komen tp ttp nk komen. Dah muak pasal wawa n laki dia yg cuba Memutar dunia yg tersedia berputar ini..

    Ni yg “Dato” ZZ ape ko nak bg feedback.?? Few days ago Nok dah komen yg uoalz TAK layak jadi ketua seniman.. hal2 artis pun banyak benda ko tak boleh settle kan, buat ape nk bazir masa masuk politik..??? Tu pasal jangan tamak n bodoh sombong., aritu bertanding UMNO dah kalah and disebabkan sifat bodoh sombong, org makin tak respect sama anda.

    Buat Wawa n Ariel., SATU DUNIA tau yg rakyat Malaysia ni sangat pemaaf. Kalau dari awal korang mengaku salah dan mintak maaf terbuka, people will love both of you again. This is how Malaysian people behavior .. BUTTTTT., ko dah salahkn org lain n menyusahkan byk pihak, korang sendiri yg tutup pintu rezeki. STOP guna agama untuk raih simpati and STOP buat apa2 gunakan AGAMA/ISLAM sebagai alasan. !!!

    Buat David Teo., I am as Malaysian., Malay and as Muslim., I apology on behalf Wawa, Ariel and si Zed Zaidi. I do believe you as a good employer and professional . Not all Malay have these kind of attitude. Next time DT, uoalz amik artis yg BERPELAJARAN sahaja.. Sebab, kalo dah sendu diorg boleh kerja lain bidang ok..!!!!

    0

    0
  52. chuawawawa zainol says:

    serius menyampah dgn aeril zafril bangang tu… tweet dia smua ala2 islamik…jom solatla…. tolongla… berlakon pelok2 gak dlm drama tv3…ke bini dia gak tu??? klu ko tu wara’sgt xyah jd pelakon… jd je pengacara cam fedtri tv3 tu…xpon da alim sgt watla rancangan 24 jam bersama aeril zafril.& chihuawawawa zainol….

    0

    0
    • bom says:

      dia tweet jom solat pon ko nak hina? haha manusia2….

      0

      0
      • chihuawawa zainol says:

        Bkn nak hina..,org lain solat gak…tp xdela nak umum satu dunia…perlu ke nk tweet gitu…klu ustaz don yg tweet ak aggap dakwah tp mgkin sbb si aeril ni..euwwww..malas nk ckp… org akn nmpk ko ni baik klu berdiam diri je… mcm try hard utk cover salah je….

        0

        0
  53. amie jue says:

    berminat ngan cheese kek pelbagai perisa ley follow saya kt my fb https://www.facebook.com/aimie.jue cod shj area seremban n port dickson

    0

    0
  54. ruhani11@yahoo.com.my says:

    aril dn wawa bukan takut kan david teo bernikah sembunyi.tapi takut tembelan nya pecah dg tunang ny.jgn lah buat buat bodoh dn tak bersalah.lepas ni ranap lah.bela diri dg alasan tak munasabah.nikah 2 kali.kelakar sgt.

    0

    0
  55. budak log says:

    aku baru baca ada budak perempuan sekor ni bangga dpt teruna bf dya.
    mcm2 budak sekrang nie nk hot! – http://kemenyanberasap.blogspot.com/2013/10/gembira-berjaya-ambil-teruna-bf-update.html
    hahhaa! kelakar

    0

    0
  56. pandora says:

    zed zaidi ni memang bodoh giler. main cakap je tak selidik dulu info betul2
    bodoh plus attention seeker!
    wawa ngan aeril pls la tak payah nak guna agama utk backup kesilapan korang
    jijik aku tengok, mendengar, mengetahui cite korang
    mengaku jela salah kekhilafan korang tak payah nak salahkan org lain, nak salahkan david teo
    dahla dari dulu sebelum tebongkar cite ni korang menipu orang semua, skang dah terbongkar cite nak blame orang lain pulak?

    0

    0
  57. minah jambu merah biru says:

    david teo ada sendiri punye law kt dlm kontrek dia sape2 artis yg setuju ngan kontrek tu ha boleh la sign sape yg tk setuju boleh brambos lah !! kenape pulak si zed zaidi nk marah2 tentang kontrek david teo !! dh bagos sangat ke ! jangan nk masok campor tentang orang punye kontrek…ni mesti si aeril dh ngadu macm2 ngan si zed zaidi takot dia tkde keja atau pon tkde orang yg nk ambek dia berlakon huh macm sial !! si zed pulak bukan Nye nk tanye si david teo pasal ni semua ! dia main HEMBOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS aje tkde nk usol pereksa dulu huh ! tk profsional langsong !! ni semua wawa ngan laki dia punye pasal babit kn david ngan zed bergadoh !!

    0

    0
  58. Mak ton says:

    Heii!!..jgn gaduh ekk..1 Malaysia da tau Wawa n aeril tu PENIPU BESAR!!..heh..

    0

    0
  59. anonymous says:

    kau sedar tak waw n aeril? kau sedar tak kau dah menyusahkan ramai puhak? bawak2 lh bertaubat. mula2 pasal nikah lepastu tunang lepastu kaitkan david teo pulak? then tetiba zed zaidi plak masuk campur? wehh wawa elok2 org kesiankan kau terus naik menyampah kau tau tak? dah meroyan sgt nak nikah. aku tk pcy aeril nikah dgn wawa sbb nak elak maksiat. ptuihhh. habis yg dia dok blakon drama pegang2 peluk2 bagai tu bukan maksiat ke? makin hari aku makin menyampah pulak dgn dua org ni. terus terang aku ckp eh, mula2 aku mmg kesian kat korang ni. lama2 statement bodoh korg keluar aku jd mcm heh apa benda semua ni. kalau nak kata wawa tu mng anugerah pelakon plg popular? tu pun sbb muka dia. dari segi bakat hampeh. sudah2 lah tu. korg yg buatkan kes mcm ni jd lagi besar. dah menyusahkan ramai pihak. lepastu letak kesalahan dkt org lain padahal korg yg mulakan semua ni.tak faham aku dgn dorg ni. yg kes pasal tudung tu lg aku nk tergelak. kahkahkah nampak sgt pakai tudung just coverline je. yg aeril tu sumpah annoying pkai jubah konon dgn kain segala bagai nak tunjuk alim. wehh org alim pun tak mcm kau kot jgn jd mcm asyraf muslim sudah. seriously lah wawa n aeril ni kaki penipu pemutar belit. mmg salute lah camne dia leh cover psl kes kawin dia n pasal tunang dia. shes really something lah wehh. tah2 selama hidup ni keje dia menipu org je. once dh menipu, mmg akan menipu lg. heh. takpela wawa n aeril aku doakan korg betul2 dpt hidayah n betul2 berubah belajar dr kesilapan ok. jgn nak salahkan org je. kita ni hidup bermasyarakat. bukan korang dua je hidup dlm dunia ni. sekian , terima kasih

    0

    0
  60. cibaaa says:

    aku tgk zed zaidi nie sama je perangai dengan khairi jamludin (KJ)…..suke ckp hambur…nak popular cpt….

    0

    0
  61. hagemaru says:

    wawa dan aeril..kalu dah buat salah tak yah salahkan org lain..kalau tak tahu pasal kontrak tue..tanya la..jangan main sign je..nie bila tak popular..naak bikin kontreversi..alim konon..pirahhh…tak sangka yek..ada juga artis bodoh cam korang berdua..bila perut nak teberanak baru nak gelabah..tak penah aku dengar org nikah 2 kali..kalau org yang dah jatuh talak pastue kawin sekali lagi adalah..nie nikah 2 kali..mazhab mana korang pakai nie…cian anak korang..dapat mak bapak bangang cam korang..cakap wawa balik sabah pasal dia sedang berubat..padahal..tengah berpantang..cakap kami tak kawin..oii kalu engko tau pasal agama..ko takan main hentam buat kenyataan cam tue..ko ingat soal kawin bole buat main2..korang berdua propa betul..kalu aku cam david teo..aku tak terima dua beruk tue..biar la..production lain yg kutip dorang nie..belakon suam suam kuku..tue la artis zmn sekarang..tak ada otak..main hentam je…wawa tue..gatal sangat..masih tunang org..gatal nak cari laki lain..ingat wawa..hidup nie…cam roda..skrg ko tengah hapi..pasnie..tau la nasib engko…ko buat tunang ko cam tue..hidup kita nie ada karma..

    0

    0
  62. Man says:

    Lain kali baca kontrak tu berulang kali …walaupun dah tandatangan skalipun..baca sampai anda faham…jgn nak salahkan org yg buat kontrak…kalau kes ni…pelakon ni x buat kajian dgn teliti kontrak yg dibuat…kalau x reti nak baca isi kontrak…jgn salahkan org yg buat kontrak…ni kes buat kerja ikut nafsu…x pakai akal…sia2 je Allah bagi akal….alih2 ikut nafsu jugak…

    0

    0
  63. aku says:

    wawa dan aeril kaki penipu..dah lah tipu masyarakat..si wawa pulak tipu tunang dah family tunang ..dah bertimbun dosa ko buat..pastue..nikah 2 kali..mana korang belajar agama nie..agama sesat yek..siap bersumpah bagai..pastue..si aeril kawin dgn tunang org..eiii..muka tembok betul korang berdua nie..bila perut nak meletup baru nak kecoh satu malaysia..siap ada #cintahalal ayah dan ummi..tau pulak fikir pasal halal dan haram..bengong betul.nikah kali 1 utk halalkan perhubungan.pastue nikah kali kedua untuk halalkan apa pulak?supaya anak korang bukan status anak luar nikah..muka korang memang muka tak malu…pasnie tak yah nak alim sangat..

    0

    0
    • Kopipes says:

      yes!! aku setuju sgt dgn pendapat ko @aku…
      WAWA & AERIL baik ko berammm je la dari jadi retis..sila balik Sabah & buat anak dgn laki alim taik kucing tu.. memalukan je dgn perangai korang yg x semenggah ni!

      0

      0
  64. Hi to all, the contents existing att this web site
    are really amazing for pwople experience, well, keep up the good wokrk fellows.

    0

    0
  65. aku sebatang kara says:

    Aku suka ZZ, tapi ZZ sup tulang laaaa…

    0

    0
  66. Belajar Bertenang says:

    Assalam..setelah melihat video penjelasan Aeril dan Wawa..dpt dibuat beberapa kesimpulan..paling utama A&W sebenarnya masih belum cukup matang, sbb itu jwpn mereka juga kerap kabur..dan ayat2 yg digunakan menimbulkan persepsi yg berbeza..mgkn juga A&W tidak panjang akal..kasihan juga melihat mereka berdua..apapun pernikahan mereka tetap sah di sisi agama..

    0

    0
  67. Belajar Bertenang says:

    Saya sbg pemerhati di luar sedikit kesal dgn mentaliti sbhgn wartawan..ingatlah tiada manusia sempurna..tdk semua yg ditulis wartawan betul..yg dibuat artis semua salah..baca komen SITI JARUM dlm MM 20 Oktober 2013 tntg isu ini..Hrp sama2 kita nilaikan..

    0

    0
  68. Anonymous says:

    Artis msia tau nk duit je…blakon cam kayu… kontrak malas baca main sign je…zed zaidi pon sama…. artis ni pkerjaan utk geng2 xpass spm je…

    0

    0
  69. kerol says:

    kuat mintak derma rupanya zz ni, time mintak derma takde lak nak tunjuk hero, bajet pandai sangat, berlakon pun macam haram, ada isu je nak bunyik lebih. mmg layak la kalo jd ketua pemuda umno, ciri2 tu 100% ada.

    0

    0
  70. Anonymous says:

    Sudah sudah lh . Benda dah jadi dan dah lepas pon .. jangan sibuk cari salah orang sampai salah sendiri pon dah tak nampak ** TAKE A NOTE**

    0

    0
  71. Mirai Suenaga says:

    Wawa & Aeril ni mcm kes salah sendiri, tapi salahkan orang lain.
    Ingat tak yang time Farid kawen kemain si apek ni bkn main suka mcm anak dia yg kawen. siap datang time akad nikah lagi. duduk sebelah bagi jam sorang satu tu.

    0

    0
  72. kasabian says:

    to aeril n wawa…

    buah cempelak li luar pagar
    ambik galah tolong jolokkan…
    kalau boloh tak bleh nk ajar
    jgn jadi boloh dan orang lain kau salahkan….

    david teo~

    0

    0
  73. cili padi says:

    Malunye aku…..si zz tak buat homework dan akhirnye memalukan diri die sendiri..tapi die ape peduli sebab memang kulit die tebal seperti kulit..ehem-ehem…

    senang cakap…pasangan penipu 2013 (wawa & aeril) ni nak cover diri sendiri…alasan yg diberi tak masuk akal…cume orang bodoh yg percaya alasan ‘sengal’ diorang….selamat membina mahligai penipuan!!! sungguh memalu kan orang melayu jer…

    0

    0
  74. David teo says:

    aiya lu olang tak payah gaduh maa..kita tutup buku lama..buka buku baru maaa

    0

    0
  75. David teot says:

    lain kali baca kontrak dulu maaa

    0

    0
  76. astorajabat says:

    jed jaidi knp kecoh2 plak??
    ini bukan tempat pemilihan umno..
    choi..
    ko g berlakon sinetron sembilu lar jed jaidi..
    xpyh nk jd presiden bagai..
    bodoh x d ajar ko ni

    0

    0
  77. FrankRose says:

    aku percaya dgn wawa bila dia kata kena sakit misteri dan pergi berubat…. penyakit buatan orang ni memang misteri dan kaedah berubatnya ambil masa, dalam masa sembilan bulan wawa pun dah sembuh dari penyakit misteri dia tu…. see dia tak bohong kan…. buat Zed Zaidi, orang yang pofesional akan cari fakta dulu baru berhujah…. kalau hujah dulu baru cari fakta…. tu “auta” namanya… buat ariel, cuba cerdik sikit, kalau ye pun dah buat salah, ada banyak cara nak tutup salah tu, tapi cara mu itu… ish… benak sangat…

    0

    0
  78. Anonymous says:

    David Teo terbaik!!!!!!!

    0

    0
  79. LITTLE PRINCESS says:

    LAAA..RUPANYA WAWA DENGAN AERIL TAK PERNAH TERIMA SALINAN KONTRAK YG DITANDATANGANI..SEPATUTNYA SELEPAS DITANDATANGAN OLEH PIHAK-PIHAK HENDAKLAH DIBERIKAN SESALINAN KEPADA MEREKA..PATUT LA DAVID TEOH DENGAN SELAMBA AJE TUNJUK KONTRAK PADA MEDIA..KONTRAK BOLEH DIUBAH DENGAN MEMASUKKAN CLAUSES YG DIKEHENDAKI ASALKAN SUSUN LETAK TAK LARI APABILA DI PRINT (KERANA MELIBATKAN NUMBERING DAN SIGNING PAGE)..AKU SENDIRI PUN BUAT TERUTAMA BILA CLIENT DAH SIGN AWAL (CLIENT PULAK DUDUK JAUH / KE LUAR NEGARA / LUAR NEGERI/ ETC) TAPI BERLAKU SEDIKIT KESILAPAN DAN ATAS DASAR KEPERLUAN UTK MEMASUKKAN TERMA-TERMA TERTENTU BAGI MELINDUNGI HAK CLIENT (OFCOS DENGAN KEBENARAN CLIENT DAN TELAH DIUSULKAN DRAFT KEPADA CLIENT TERLEBIH DAHULU)..KALAU NAK SESUKA HATI TUKAR MCM DAVID TEOH NI TAK PERNAH LAGI AKU BUAT..TAK JUJUR NAMANYA TU…DAN KEBENARAN KATA2 WAWA/AERIL BOLEH DIKAITKAN DENGAN STATEMENT DIBERIKAN OLEH ARTIS MIG INTAN LADYANA DI AKHBAR YG MENGATAKAN ‘TERMA BERKAITAN LARANGAN BERCINTA DAN BERKAHWIN DALAM KONTRAK MIG MEMPUNYAI MAKSUD YG LEBIH DARI ITU’..JADI SECARA TAK RASMINYA KENYATAAN INTAN LADYANA DENGAN INI MENGESAHKAN KEWUJUDAN TERMA-TERMA KONTRAK MIG YG MENEGAH ARTIST MIG BERCINTA, BERKAHWIN ETC SEPERTIMANA DIDAKWA OLEH WAWA DAN AERIL, NAMUN BERTENTANGAN DENGAN KONTRAK YANG DITUNJUKKAN DAVID TEOH.

    0

    0
    • yoyo jer says:

      mende crite x penah terima plak… abis yg dia bwk mase pc tu dia bawak salinan kontrak tu…. nk kuatkan alasan salahkan si david teo tu….. skrg ckp xpenah terima plak…. penipuan apekah ini???

      0

      0
    • minah jambu merah biru says:

      helo ! kontrek semua sama eh jangan nk memandai2 nk cakap salinan kontrek tkde pada wawa…si wawa tu pembohong ! kau pecaya ke yg dia tkde salinan kontrek tu ???? kalau dia tk dapat salinan kontrek tu kenape dia tk mintak ??????? wawa la yg bodoh nk mampos !! ke dia sengaja eksen lupa nk mintak supaya dia boleh sabo si david teo ni !!! cuba tanye n tengok kontrek artis MIG yg lain ape isi dlm kontrek tu. kalau artis lain punye salinan kontrek sama yg macm david teo tunjokan ha tu makna Nye wawa pon dapat salinan yg samaaaaaaaaaaaaaaaaaa cuma dia kiwak tk ambek salinan tu macm dh bagos sangat !! mana ada isi kontrek yg tk kasi bercinta n berkawin ! kalau david teo melarang artis dia bercinta dn berkahwin dlm masa baru nk jadi artis n nama pon lom naik lagi itu HAK david teo la yg nk buat law yg semacam tu ..orang lain tk boleh masok campor tentang srat2 yg dia dh buat…kalau atis tu stuju ngan srat2 yg dh di kasi ha boleh lah jadi artis MIG …..

      0

      0
  80. sue says:

    Tiga2 (zed, aeril & wawa) IQ OUT!!!

    Tengok Maya Karin & Lisa Surihani – Beauty with Brains!

    0

    0
  81. […] Zed Zaidi Patut Baca Isi Kontrak MIG Sebelum Berikan Kenyataan – David Teoh (161) […]

    0

    0