Written by serenity | August 17th, 2015

Pengerusi Seniman, Zed Zaidi, memang tidak lekang dari kontroversi. Hari ini melalui mStar Online, Zed menyatakan rasa bengangnya kerana difitnah kononnya dia terlibat dengan kemelut Koperasi Pengiat Seni Selangor Berhad (KOSENI) yang tidak melunaskan bayaran RM4.8 Juta kepada usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS).

Menurut Zed dia langsung tidak tahu mengenai hal itu dan tiada kaitan lagi dengan pihak KOSENI.

Saya pernah menjadi penasihat KOSENI tetapi kontrak saya dah lama habis. Tiba-tiba keluar cerita saya ada kaitan dengan masalah usahan IKS yang belum mendapat bayaran mereka daripada KOSENI.

Ini semua fitnah! Ada pihak mahu mensabotaj saya dengan memburukkan reputasi saya sebagai seorang selebriti dan Presiden Seniman.

Seramai 38 usahawan IKS merayu kepada pihak berkuasa dua minggu lepas supaya mengambil tindakan sewajarnya sebagai penyelesaian masalah mereka dengan KOSENI. Menerusi satu sidang media, usahawan-usahawan mendakwa telah ditipu apabila semua barangan yang bernilai keseluruhannya RM4.8 juta tidak dibayar dijanjikan dalam kontrak perjanjian.

Zed juga disebut sebagai antara pihak dibawah KOSENI yang kononnya ‘membawa lari’ wang tersebut di sidang media itu. Zed berkata, selepas membuat beberapa penyiasatan, dia berjaya mengesan individu yang menyebarkan fitnah mengenainya.

Buat masa sekarang, apa-apa sahaja cerita saya yang keluar di akhbar, internet mahupun menerusi aplikasi Whatsapp, saya akan simpan sebagai bukti.

Saya dah tahu siapa yang memfitnah saya. ‘Menariknya’, individu tersebut masih lagi memburukkan saya .

Saya tidak teragak-agak untuk membuat laporan polis dan mengambil tindakan undang-undang sekiranya penyebaran fitnah ini masih berlanjutan.

Mungkin terdapat kekeliruan mengenai Zed tentang perkara ini. Usahawan tersebut mungkin sedang marah dan terlepas pandang bahawa Zed sudahpun meninggalkan KOSENI dan tidak tahu apa sebenarnya yang beralaku. Semoga usahawan tersebut mendapat penyelesaian segera berkenaan masalah mereka. Iyalah, RM 4.8 juta itu bukannya sedikit.

Pakat ghamai2 pi tgk Festival Boria 21-22 ogos 2015 kat Fort Cornwallis, padang kota lama..macam2 ada

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Thursday, 6 August 2015

5 responses to Zed Zaidi Nafi Bawa Lari RM 4.8 Juta Melalui KOSENI

  1. beth says:

    Zed Zaidi ni tak pas bm kot. Lain maksud org lain yg dia fhm. Iks just tanya kalau zed zaidi boleh ada dengan diorang masa senang kenapa tak masa susah, dan minta bantuan dia untuk berurusan dengan koseni sbb dia kan artis bukan nya ckp dia yg larikan duit pun. Org tak sklh tinggi mcm tu lah jadinya.

    0

    0
    • Lara says:

      Jangan pasni dia kata wang tu orang derma kat dia sudah :p

      0

      0
      • Lovelyvic says:

        Aku pun tgh pk pasal 2.6 billion duit derma tu…
        Agaknya Zed Zaidi bleh tolong pk tak sape penderma tu..
        Kalau tak leh kita minta derma kat dia suh tolong KOSENI…

        Ataupun… moh kita sama2 pk… kemana hilangnya duit 1mdb

        0

        0
  2. aku says:

    MUKA PN KAKI REMBAT

    0

    0
  3. carameljunkie says:

    eleh zed zaidi ni memang kaki songlap. ambek frozen food orang kata nak buat buat jual masa bazar. sampai sekarang tak bayar. dasarrrr!

    0

    0