Written by AbangNara | August 5th, 2010

zahid dan nita clas

Malunya diri ini kerana agak lambat menulis mengenai putus cinta Zahid AF dan Nita Malaysia Idol ini. Maafkan kami. Memang kami nak tulis tapi asyik terlupa je. Biasalah kan manusia? Kedua-dua pasangan kekasih ini disahkan putus cinta pada 28 Jun yang lalu selepas memadu asmara selama 2 tahun 8 bulan.

Inilah madah-madah cinta dari Nita:-

[note]

“memang kami berdua dah tak ada jodoh. Orang bercinta tujuh, sembilan tahun pun boleh putus, orang yang dah kahwin pun boleh cerai, inikan pula hubungan kami.

“Hubungan kami berakhir pada 28 Jun yang lalu. Kami putus pun melalui Blackberry Messanger (BBM). Apa yang boleh saya katakan, ajal, maut, jodoh dan pertemuan semua di tangan Tuhan.

“Kalau boleh saya nak simpan segala kenangan manis kami bersama. Kalau banyak cakap, nanti ada pula pihak yang tak senang hati.”

“Biasalah. Mana-mana perhubungan pun, pasti ada yang bergaduh. Dua minggu sebelum kami putus, kami ada bergaduh, tapi tak ada lah teruk. Mungkin dah sampai masa hubungan kami berakhir.” [/note]

Kepada anda di luar sana, tunggu apa lagi. Zahid dah single dah, Nita pun dah single dah. Kalau rasa nak mengorat, dipersilakan ~~

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

80 responses to Zahid Dan Nita Sudah Putus Cinta

  1. Fact-oriented Person says:

    Biasa laaaa…..

  2. aku ler says:

    erm takziah. xde jodoh nak wat cmne. serahkan sume pada ALLAH

    • NO KOMEN says:

      lw rase nk berbaek g lh berbaek..tp tukar buku baru..yg lepas jdkn iktibar.. lw masing2 syg lg jgn lh ego.. x salah berbaek semule.. ok ape pn wt lh yg terbaek..

  3. s2... says:

    salam takhziah..urm dah taw dah. tgk melodi mggu lps.. dah xdew jdh nak wat cm ne kn

  4. Muri Takahashi says:

    bese la….adat artis becinta…. agak2 de yg len lagi ensem or cantiq, tinggal la yg lame….hohoho0ohohoho;…..

    • mys abby says:

      tak semestinya artis..org biasa pon melambak putus cinta gak…hang tu tak pnah ke putus cinta..???huhuhu

  5. azza says:

    selama ni kat media cetak+media siaran asyik keluar kenyataan dr pihak nita je.. bila zahid lak nk bg kenyataan…???

  6. Ryta says:

    Tabahkan hati Nita dan Zahid…..
    Putus cinta tak bermakna dunia sudah berakhir!
    Think positive,ok….
    Semoga kerjaya seni anda berdua kembali menyinar….
    :-)

  7. Reena says:

    Patah tumbuh hilang berganti…..artisss…..

  8. lalalalalalala says:

    belum kawen lg…tak kisah…tak jejas pun status…byk lagi org kt luar sana. pengajarannya…berpada2lah dlm bercinta…jgn lebih sgt…belum apa2 dh nk share2 lak…lau putus..mmg haru biru beb..

  9. natts says:

    sabar je lah..mana tau putus skrg.. esok lusa mmg dah nak jadi jodoh kita, tak kemana gak..

  10. joe jambul says:

    Biasa la tu Bro…”Habis Madu Sepah di Buang”….

    • futuremg says:

      betul tuh..dah dpt gading bertuah, tandok tidak bergune lagi..saper yg malu?..mereke dan keluarga mereke

  11. awekMAS says:

    kesiannya!ni yg malas nak bercinta ada jodoh aku kawen terus!hahaha..nak tanye lah sesapa yg taw pasal kes ada minah kulim ,kedah yg stay kat johor tu dah bikin kacau dgn org JB..apa kes..nak tau sgt!plsss..anybody..i br turun flight so br tau..tq!!

  12. pokkosss says:

    Lupakan si zahid tu…cari pengganti yang lebih machoo.ckit…tinggi dan tegap…bukan pendek dan gempal..

  13. apa leh wak.. kita hanya merancang..
    tp bagus aa diaorg ni, kapel declare putus pun declare, so org pun xde kate apa2 yg kureng… direct on speech je… kan ke bagus klu seme org trus terang camni…

  14. aries_april says:

    dh xda jdh..inylh…1 hr akn jmpa ngan orng yg lbh baik

    • awekMAS says:

      hahahaha!poco!gadis melayu terhangat di pasaran ni!!mana nya hilang terbang ja..bz flight byk tp leh berfb hahahaha!aries,tentang nir azita ramli kot namanya yang kena blacklist pasal kes hina JB..aparaa..aku nak taw..apa masalah dia leh hina JB.. kuajaq tol itu minah..

  15. jeri says:

    wadefak?

  16. zz says:

    kenapa nita ney muka dia makin ari makin teruk…xjg penampilan lngsg…aku ingtkan bibik mn lah td…huhu

  17. […] Read More: Beautiful Nara […]

  18. sis says:

    abg nara nape lmbt ngat ni cite ni dh kuar paper ahd lps

  19. MeSin BaSuh says:

    Kesian……………..Kesiaaaaaaannnnnnnnnn………..

  20. gosipgurl_fea says:

    muka Nita ni mcm model ..kalau tak nyanyi bleh jadi model ..badan pun memang dah mcm model.jgn sedeh sgtla nanti ada la tu

  21. weird says:

    pasangan artis yg plg hodoh..nasib tak kawin..kalau tak anak dia sure buruk..pendek dan idong kembang..ekekekke

    • nama saya says:

      saya bukan peminat diorg pun tapi saya just nak tanya, awak act kutuk sapa ni? hidung kembang? pendek? orang2 yang berfizikal macam tu mintak ke diorg nak jadi macam tu?

      sebelum menulis tu berfikirlah, semua yang ada kat tubuh badan kita ni tuhan yang ciptakan, kalau mengutuk tu maknanya kita mengutuk Allah.

      think b4 speak/write.

      tq.

  22. joe says:

    adab dia la camni…dh xtau nk ckp pe da

  23. love says:

    nk tnya,nita sambung rambut ae skarang?boleh ke sbenarnya?

    • nama saya says:

      Dalil yang mengharamkan penyambungan rambut (memakai rambut palsu) ialah hadith yang diriwayatkan oleh al BUkhari (5591) dan Muslim (2122) daripada Asma’ bte Abu Bakar r.a katanya :

      Seorang perempuan telah datang menemui Nabi s.a.w katanya : “Wahai RasuluLlah! sesungguhnya aku memiliki anak perempuan yang sedang meningkat remaja. Dia terkena penyakit rubela yang menyebabkan rambutnya gugur, apakah aku boleh menyambungkannya?”. Jawab Baginda :”ALlah telah melaknat perempuan yang menyambungkan rambut dan perempuan yang meminta disambungkan rambutnya.”

      Hikmat Pengharaman Menyambung Rambut

      Kemungkinan besar hikmat pengharaman menyambungkan rambut ialah ia merupakan pemipuan terhadap hakikat sebenar, merubah ciptaan asal dan menzahirkan diri dengan keadaan yang bukan sebenarnya.

      Al Bukhari (5594) dan Muslim (2127) meriwayatkan daripada Said bin al Musayyab r.a katanya :

      Muawiyah r.a datang ke Madinah (kedatangannya yang terakhir), lalu berkhutbah kepada kamu, kemudian dia mengeluarkan sekumpulan rambut. Katanya : Aku tidak pernah melihat seorangpun yang melakukan perkara ini kecuali orang Yahudi. Sesungguhnya Nabi s.a.w telah menamakannya sebagai pendustaan.

      Yang dimaksudkan ialah orang yang menyambungkan rambut. Hadith ini jelas menyatakan illah (sebab) pengharaman iaitu penipuan dan pendustaan disamping ia merubah hakikat sebenar.

      Sumber : Kitab Fikah Mazhab Syafie – Dr Mustofa al Khin, Dr Mustofa al Bugho dan Ali Asy Syarbaji.

      Al-Khaththabi berkata: Adanya ancaman yang begitu keras dalam persoalan-persoalan ini, kerana di dalamnya terkandung suatu penipuan. Oleh karena itu seandainya berhias seperti itu dibolehkan, nescaya cukup sebagai jambatan untuk membolehkannya berbuat bermacam-macam penipuan. Di samping itu memang ada unsur perombakan terhadap ciptaan Allah. Ini sesuai dengan isyarat hadis Nabi yang diriwayatkan oleh Ibnu Mas’ud yang mengatakan “… perempuan-perempuan yang merombak ciptaan Allah.”19

      Yang dimaksud oleh hadis-hadis tersebut di atas, yaitu menyambung rambut dengan rambut, baik rambut yang dimaksud itu rambut asli ataupun imitasi. Dan ini pulalah yang dimaksud dengan memalsu dan mengelabui. Adapun kalau dia sambung dengan kain atau benang dan sabagainya, tidak masuk dalam larangan ini. Dan dalam hal inf Said bin Jabir pernah mengatakan:

      “Tidak mengapa kamu memakai benang.”20

      Yang dimaksud [tulisan Arab] di sini ialah benang sutera atau wool yang biasa dipakai untuk menganyam rambut (jw. kelabang), dimana perempuan selalu memakainya untuk menyambung rambut. Tentang kebolehan memakai benang ini telah dikatakan juga oleh Imam Ahmad.21

      Halal dan Haram dalam Islam
      Oleh Syekh Muhammad Yusuf Qardhawi
      Alih bahasa: H. Mu’ammal Hamidy
      Penerbit: PT. Bina Ilmu, 1993

      • Gadis Melayu says:

        betul tu…
        tp pd pandangan sya, sambung ke tak sambung ke, yg penting rambut tu aurat…kene tutup dgn tudung bg yg muslim…

        • love says:

          terima kasih krana mnerangkan…sape kata kat blog artis ni kter takley saling berkongsi ilmu ngan org len?

  24. siZukA says:

    btOl3x….

  25. semut says:

    alah baru couple jer…bukan nyer laki bini..!

  26. rayban says:

    xberapa cun sgt si nita ni

  27. wiyah says:

    sbr je la…kita org islam ni beruntung..wlaupapun yg trjadi kita ada pegangan….dan ingat semuanye ada hikmah…utk kebaikan masing2…insyaallah…

  28. Fairytopia says:

    aku fhm perasaan nita tu, ape bleh buat.. :(
    laki bini pun leh bercerai, tunang pun leh ptus.. kita hanya merancang tp tuhan menentukan :(

  29. xde hal..ni baru bercinta

    biasela adat bercinta..tak semestinya kekal

  30. patah tumbuh hilang berganti….

  31. jejake says:

    takde org nak peduli dua org nih…hahaha

  32. hahaha…

    zahid2 dlm bnyk2 prempuan…prempuan rambut pendek seperti laki ni gak yg ko cair…wah2…

    org amiklh rambut pnjg ka…nmpk gak lh yg ko ni normal…hehehe

    lg bgus amik yg bertudung…adoi yaiiiii

    xfaham btul aku manusia niii…de yg elok depan mata…yg xelok diplihnyerrr…

    hahaha oooOi ko nk citer psal ending cmtu maner boleh qado’ qadar dan ujian Allah beb…klu suami isteri len lh klu bleh sabar2 klu dh cerai tu salah seorg renung balik kesalah tetibe dri tu salah leh rujuk balik ;p LOL cuba ko bawa ayat mamat zahid kat maner ustaz haaa ko dgrlh apa ustaz tu ckp…klu aku aku ckp tulh xnk ngaji agama…h padan muka kene brain wash;p

    adoi yai

  33. sini bukan sana pun bukan says:

    takpelah.. cari lain. banyak lagi lelaki kat luar tuh

  34. pening says:

    da xde jodoh..sdgkan suami ister boleh bercerai..inikan plak yg baru couple2 je…da tersurat takdirnya begitu..

  35. patah tumbuh hilang berganti

    hehehe

  36. Diana M says:

    kenapa?.. i tot both of them were in love???

  37. scop baru says:

    so masing2 baikila kesilapan masing2..perangai buruk pun kena buang..si pompuan buang la tabiat merokok tu..

  38. Were it not for hope the heart would break.

  39. Meg Breckley says:

    wow, awesome post, I was wondering the same thing. and found your site by google, many userful stuff here, now i have got some idea. bookmarked and also signed up your rss. keep us updated.

  40. What a waste of time. You’re poor english made this article hard to read. Learn to write.

  41. porno izle says:

    hello it is my first post on this website and to start with I would like to thank for the great quality information, which I were able to find in this and all previous posts , it really helped me a lot. I will definitely add this blog on my google reader ;) Also, I would like to ask – don’t you mind if I will quate some information from your website since I am writing articles for the Associated Content, Ezine and other articles directories (this is my part time job)? It would really help me with some of mine articles. Of course, I will mention your blog name or URL (not all articles directories allows URL’s , so I can’t 100% promise that you will get a direct link to your blog).

  42. What an awesome piece of content. Never thought of it from that angle. You always createfantastic topics. Your blog literally keeps me entertained for hours lol. Love your stuff, don’t ever stop.

  43. It very bothersome to inform the truth nevertheless I will definitely come again again.

  44. pleasant blog i favor layout, design as well as colors. Might possibly my partner and i demand whatever subject that you are by means of, i would like to try it a new minecraft cheats site

  45. Kim Cusson says:

    Awesome job over again. Thanks:)

  46. found your info very useful thanks

  47. Great article! I really enjoyed the reading. I am hoping to read more from you. I think you have great insight and vision. I am highly impressed with this information.

  48. I truly enjoy reading your blog, it really is one of the highlights of my week. I particularly enjoy reading it during my lunch break.

  49. Appreciating the time and energy you put into your site and detailed information you offer. It’s great to come across a blog every once in a while that isn’t the same old rehashed information. Great read! I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  50. You certainly deserve a round of applause for your post and more specifically, your blog in general. Very high quality material!

  51. Good ? I should definitely pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all the tabs and related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, web site theme . a tones way for your client to communicate. Nice task..

  52. Truly impressed! All the things could be very open and really clear explanation of problems. It contains truly data. Your website is very helpful. Thanks for sharing. Looking forward to far more!

  53. I am not really wonderful with English but I get hold this real easygoing to read .