Written by AbangNara | August 24th, 2012

Agak menarik topik yang dibawakan oleh majalah InTrend keluaran September 2012 ini. Menampilkan Yuna selaku penghias muka depan, tajuk “Hijab Hipster” telah dipilih oleh pihak editorial InTrend. Tajuk ini sangat bersesuaian dengan sambutan Hari Raya yang masih lagi terasa bahangnya.

yuna intrend

Selain daripada Yuna, Datin Norjuma, Natasha Hudson, Wilma dan Irma Hasmie turut tampil di dalam edisi InTrend kali ini. Apakah gaya hijab yang dibawakan oleh mereka? Kalau nak tahu, kenalah beli majalah InTrend. Cepat dapatkannya sebelum kehabisan stok.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

106 responses to Yuna Hiasi Muka Depan InTrend Edisi September 2012

  1. donut_cute says:

    oh yuna baju dan tudungmu dah sesuai, cantik tapi seluar mu yg ketat menyakitkan mataku.

    0

    0
  2. honey says:

    hermmmmmm -_-

    0

    0
  3. jelita says:

    seluar x cantik langsung.Macam seluar tido aku jek

    0

    0
  4. siamang blink blink says:

    gila fak =.=’ next…

    0

    0
  5. sara says:

    yuna nk x kain batik?? nanti sara tolong belikan..

    0

    0
  6. kiki pemalu says:

    speechless… hurrmm…

    0

    0
  7. huhuhu says:

    Seksi laa yunaa..huhuhu

    0

    0
  8. anonymous says:

    sowie la kalu kta sya ketinggalan zaman..tp sya mmg xska rmai perempuan skarang pkai tdung tp bju ketat n jarang..mungkin trend tp trend bkn alasan untk menutup dosa aurat yg terdedah..lg2 fesyen tdung nmpak leher yg menjadi ikutan perempuan2 muda..apatah lg leggings & skinny jeans yg dipakai perempuan bertudung..sedih tgk fashion crime yg dibuat oleh mereka

    0

    0
  9. Anonymous says:

    X sesuai langsung! !!

    0

    0
  10. ani ker says:

    kaler kuku ker?

    0

    0
    • X paham says:

      Baru nk tegur jugak…ape motif nak kaler kuku pakai tudung

      0

      0
      • Anonymous says:

        pakai tudung kene kutuk, x pakai pun kene kutuk. korg ni bdk2 kampung xleh ke pegi ke kebun bercucuk tanam ke, pegi menoreh getah ke, ni x, sibuk sgt bergosipppppp!!!!!!

        0

        0
      • ohho says:

        Wah anon.walau kau org bndr SEKALIPUN mgkn,mgkn ye..kurg pljrnnya..kerana apa?kerana menulis tak pakai sgt minda..orang bijak tak akan melenting bila ditegur dan hina orang lain..

        0

        0
  11. ini aku... says:

    baju ngn tudung ok…seluar…errr…..sila belajar lagi ye…

    0

    0
  12. Anggerainie says:

    Adakah ini salah satu agenda musuh Islam untuk ‘merosakkan’ busana muslimah? Sungguh tak sesuai topik hijap hispter ni lebih2 lagi kalau busana muslimah (konon) dimasukkan dalam majalah seperti intrend ni.

    0

    0
    • aku says:

      baju tu langsung tak sesuai dgn konsep muslimah. nasihat pada yuna. ” suara aurat, tubuh aurat” …nak jadi artis bukak jer la tudung tu…sape pon tak marah, paling2 po kena perli jer.
      but yuna, jgn nak menghalalkan yg haram..

      0

      0
  13. anonymous says:

    suka yuna yang dulu daripada sekarang. cantik penampilannya.

    0

    0
  14. gadismelayu says:

    yuna dulu lg cantik dr yuna sekarang. buta fesyen.

    0

    0
  15. Dhamam says:

    sedapnya peha yuna, nyum2

    0

    0
  16. linn says:

    Yuna ag better lau pakai slendang mcmni drp pakai turban.tp seluar ketat sgt pulak.adoyai Yuna :/

    0

    0
  17. oya says:

    Ntah apå2 nyer pesen, serabai seluar sendat

    0

    0
  18. aku risau kat Anzalna ni. tak nampak macam nak berjirah pun.

    0

    0
  19. Bila orang2 lelaki bujang duduk serumah mencelah......... says:

    Adui…Orang lelaki duduk bujang nak mencelah lagi lah pulak….kauorang yang semua tak suka berfesyen ni..tengok jelah…tak payah bagi komen yang boleh membuatkan pereka2 fesyen susah nak berkarya lagi..kauorang semua tahu tak,susahlah macam ni industri fesyen islamik dan muslimah nak berkembang maju kedepan dan berani untuk berkarya..janganlah sempitkan pemikiran dan nak kolotkan pemikiran tu sangat….tak syok macam ni tau…setiap fesyen tak kira yang muslimah atau bukan berkonsepkan muslimah mestilah ikut peredaran zaman….takdelah ditakuk lama…asalkan dia menjaga aurat dan menutup aurat pun dah kira sesuailah…kira menjaga auratlah juga tu…dan asalkan mereka tak terlampau berbelit2 sakan,sarat sakan,sanggul dalam tudung tak tinggi sakan,tak jerut leher tu sakan,tak ketat2 sakan tudung2 tu,tak berlapis2 sakan,tak sarat dengan perhiasan sakan ke,tak terlampau terang menerang dengan warna2 yang sakitkan mata sakan ke,ataupun tak sarat dengan bunga2 sakan pun dah kira oklah tu.. kalau tak jadi peliklah,rimas dan panas sakanlah dibuatnya…sekurang2nya bila orang yang bukan muslim juga boleh jadi tertarik kerana pakaian muslimah tak terikat dengan pemakaian yang merimaskan saja…jadi mereka boleh juga mencuba dan belajar2 menutup aurat..mereka pun boleh melibatkan diri beramai2 memberi cadangan yang sesuai dan bernas….kannn..kannnnnn….apa2pun kitaorang,orang lelaki ni kebanyakkan lebih suka wanita2 yang berselendang je..tak kira apa bangsa pun melayu,cina,india,arab, dan sebagainya lebih2 lagi wanita2 mat saleh ke barat ke tak kira mereka islam ke bukan..tapi bila mereka2 ni semua tak kira apa bangsa pun bila berselendang…..wau mereka ni semua buat kami orang lelaki terpukau…jelita dan ayu gitu….tapi bila wanita2 yang bertudung pulak tak kira apa bangsa sekali pun bila mereka semua bertudung nampak sama je…kecil je muka tu jadinya..susah betul nak cam..nampak berbalut dan berbungkus sakan..nak2 lagi bila tengok dari jauh…lain macam gamaknyalah….takut dan seram pun ada…tapi bila bertudung labuh dan alim sangat pun dah nampak seperti wanita2 yang beragama katolik yang bertudung tu jugalah yang dekat dengan tuhan tu…yang alim tu namanya…tapi tak ingat apa nama tah wanita2 katolik yang bertudung macam alim sangat tu..ah tak kisahlah apa namanya tu…macam sama jelah…jangan ambil hati ya pada wanita2 yang bertudung begini…ni cuma pandangan aje…selamat hari raya maaf zahir batin kepada muslimin dan muslimat….hie….hie….jangan marah..cau cin cau…jangan jadi kacau bilau….ta….ta……

    0

    0
    • MinatNeelofa says:

      Aku sokong. ramai yang komen DENGKI kat sini sebab dia orang kalau pakai seluar macam Yuna tu, sah sah macam bungkus nangka kat kampung. Peha sama besar dengan badan Yuna. hahahahahahahahaha pirah mabuk!

      0

      0
    • yy says:

      kalau sekali pun nak atau perlu kan perkembangan fesyen muslimah,. biar kene pada hukumnya saudara. maaf jika kasar.

      0

      0
      • oh, hukum. bila Anzalna pakai macam nak terjojol payu dara keluar tu dia boleh senyap plak.

        0

        0
      • Tak kisahlah.... says:

        Ni lagi satu pemikiran kolot dan sempit sangat2….habis kau ingat perka fesyen tu semua yang mereka pemakaian muslimah main ikut suka hati je…..dah tentu dia semua ikut hukumnya juga cuma dimodenkan ikut peredaran zaman…cik adik ya..faham.. janji tak keterlaluan seperti orang2 lelaki cakapkan seperti diatas tu.. apa orang lelaki tegur terimalah dengan hati terbuka yang mana orang2 lelaki tak suka juga..tuhan yang akan menilai bukan kau2 semua.. tuhan pun faham pereka fesyen cuba berkarya dan ikut peraturan juga..kau faham tak semua yang tak faham fesyen…laluk je kau ni semua….macam duk zaman batu….tah apa2 tah…

        0

        0
      • Tak kisahlah.... says:

        Aku bercakap untuk yy diatas tu ya..Hukum konon22……pira lu mabok….

        0

        0
    • mawar says:

      nmpk sgt ko tu x tau hukum….jgn cakap bnyk boleh x. pergi belajar dulu baru ko bersuara. aku x pakai orang main sebarang cakap je ikut sedap rasa engkau

      0

      0
    • Sha says:

      apa kena mengena plak dgn wanita2 katolik yang bertudung macam alim sangat tu..napa harus dikaitkan plak??

      0

      0
  20. Raja minah jambu 24jam mengadap computer saya pileh mengundi anda bagaimana ? says:

    tk minat sori terima khaseh aje eh thank u

    0

    0
  21. suara2 lelaki...... says:

    yalahkan…memang betul kata2 dari ‘bila orang2 bujang lelaki duduk serumah mencelah’ tu cakapkan…ada tu pulak yang pakai tudung ketat semacam yang bertudung yang dibawah dagu yang disematkan ke apa ke tu namanya..ada yang sampai atas dagu dan nak tutup dagu pun ada…tak faham aku dibuatnyalah…ada yang nak jerut ke belit leher ke apa tu ada yang ketat semacam aku tengok pun ada..aduhai…pelik…pelik..pelik..kadang2 kita yang tengok mereka ni kita yang terasa sakitnya..dahlah panas,rimas,peluh2 apa lagi mesti melekat kat kain2 tudung tukan…hui..masam betul agaknya.. kesian tengok mereka2 ni pun ada..tutup aurat,tutup aurat juga tapi janganlah terikut2 ke atau seksa kepala tu ke,leher tu ke dagu tu ke dan rambut tu juga dahlah tak dapat udara rambut tu ketat semacam..orang2 yang tengok pun terasa seksa bila tang mereka nak cakap atau bila makan ke atau nak garuk kepala pun susah sebab peluh2 pada rambut dibalut2 tu tak dapat bernafas dan udara langsung sebab peluh oiiii..kesian..kesian..ini sekadar teguran ikhlas saja..sorry juga..

    0

    0
  22. Baiknya baju tu ke bawah sedikit. Yuna kan public figure.

    0

    0
  23. ashypink says:

    spoilla seluar tu..kalo pakai skirt labuh kaler gold lagi sesuai

    0

    0
  24. huhuhu says:

    x tahan yang komen playwood

    0

    0
  25. who cares says:

    untuk semua muslimah

    ~say NO to legging~

    0

    0
  26. Tak kisahlah.... says:

    Tak kisah nak berceloteh sikit lagi..Apa2 aku tak kisah kalau perempuan aku tutup kepala ke tak…aku pemikiran terbuka..tak suka paksa juga..asalkan hati mesti yang terbaik.. kalau tutup kepala hati penuh lalat tait busuk buat apa..tapi kalau tak pakai tutup kepala lagi aku tak kisah..dia berhias cantik2 buat aku susah nak cari lain dan nak pandang kat permpuan lain… he…he…he….tapi kalau pakai selendang pun jangan ketat2 macam orang2 lelaki cakap kat atas tu betul rimas dan panas aku tengok..biar berselendang tapi rambut dilepas kebelakang..ieeee…ayu lagi you…he…he…he…ah perempuan2 terima teguran orang lelaki apa orang lelaki tak suka juga ya untuk kebaikan kau orang permpuan semua..aku suka yuna fesyen macam ni..fuh dashyat gila kau..meletop…wa caya la sama lu yuna…ada berani permpuan2 lain juga..woiiii..ni zaman moden la ikut peredaran zaman..jangan takut2 ok.. cuba2 jangan tak cuba tau..berani2kan diri ok..ok thank you….

    0

    0
  27. saya kisah says:

    hmm..mcm kelakar pula bila baca comment2 org yg perjuang kn fesyen kat sini..dan lelaki2 yg nk tgk perempuan lwa2..maaf la nk ckp tp kenapa korg pereka fesyen nk pilih jadi kn suar ketat n bju ketat sebagai trend utk fesyen muslimah? nk kta sbb tarik org agama lain msuk islam tp kebanyakan mualaf berminat masuk islam krana kesucian agama nya..termasuk pakaian yg sopan..kalau nak kta ikut peredaran zaman..org zaman batu pun xberapa nk pkai bju..so fesyen skarang ikut peredaran masa atau patah blik masa? dan kpd lelaki2 yg ska tgk perempuan pkai tdung tp bju ketat 2 sbb rsa bergaya..apa kta anda smua tlong tggung kn dosa2 mereka pkai bju ikut tubuh…sbb anda suka sgt nk tengok kn..sbb prangai lelaki2 mcm anda yg ska tgk bdan perempuan,mkin rmai perempuan pkai tidak sopan dan sggup jd anorexia sbb nk pkai bju ketat even bertudung

    0

    0
  28. suara2 lelaki...... says:

    Oh kau kisah ya…tu namanya kau tergolong dalam otak sempit dan kolot…. islam tak melarang berfesyen asalkan masih tahu batas2nyalah..kau yang buat pemikiran kau jadi bertambah tersepit2 kau tahu..orang lelaki maksudkan diatas tu fesyen yang ikut peredaran zaman mengikut zaman walaupun muslimah..zaman batu yang dimaksudkan bukan mengenai pakaian orang zaman batu tu tapi pemikiran lebih kurang sama macam tu macam JAKUN…….kau tahu JAKUN tu apa macam tak pernah tengok apa2 pun lebih2 lagi benda2 zaman moden ke atau perkara2 yang ikut peredaran zaman…faham..fesyen untuk muslimah yang ikut perdaran zaman atau yang direka oleh pereka2 fesyen bukan nak suka2 buat orang bukan islam tertarik tapi ikut kretifiti masing2 yang mana mereka pun boleh sumbangkan cadangan2 mereka..tak kira dia islam ke bukan..bukan kita nak tarik dia masuk islam cuma buat mereka hargai aurat mereka juga..dengan itu mereka pun akan ada rasa nak menjaga aurat mereka..tapi kalau mereka tertarik dengan islam itu hak dia dan mereka berhak memilih fesyen yang dikehendaki oleh mereka sendiri nanti…islam tak menyekat umatnya berfesyen tapi mentaliti orang2nya saja yang terikut2 dan terlebih2 yang menyempitkannya saja…orang perempuan yang tutup kepala pun banyak buat dosa hati busuk juga orang lelaki kena tangggung juga nak2 lagi bila dia ada tali perhubungan juga..jadi jangan nak sempitkan otak tu lagi..orang perempuan pakai ketat2 dikaki ke badan ke ia masih menjaga aurat dia dari terdedah ok..itu pun dah buat orang semua dah tak kisah pun nafsu orang lelaki bukan saja pada perempuan tak bertutup kepala tapi perempuan yang tutup kepala dari atas hingga kebawah lagi longgar2 pun boleh jadi bernafsu juga…he..he…he…tutup kepala ke tak tutup kepala ke sama je nafsi orang2 lelaki..tak luak pun…ok…sorry ya…

    0

    0
  29. suara2 lelaki...... says:

    Eei…salah cakap..tak tutup kekala ke tutup kepala ke orang2 lelaki tetap ada bernafsu ya…ok…be cool eeee…….

    0

    0
  30. sape2 je ler~~~~ says:

    ni ler namanye fesyen balut aurat… x fesyen tutup aurat wokeh… apepn u r x my ikon, jst minat lagu2 u jer….

    0

    0
  31. ToTTi says:

    Buruk nyer….

    0

    0
  32. nyah dangdut says:

    bagi aku lebih baik ko bermula dgn tak tutup aurat dan berakhir dgn tutup aurat yg disyariat islam
    perubahan yg perlahan tapi konsisten lebih afdhal dari ko bermula dgn tutup aurat ikut syariat tapi dlm perjalanan ko dah tak reti atau takde pendirian nak beza yg dituntut atau ditegah syarak
    inilah akibat bila dah tenggelam dlm dunia kemewahan dan glamour

    siyesly aku rindu yuna yg dulu zmn awal elok je tudong dgn baju dia makin lama aku tengok dah mcm pompuan sundal

    aku rasa kalo bagi fasha sandha yg korang suka kutuk sexy bagai tu pakai tudung buat fotoshot dia pun pilih baju yg sesuai dgn imej tudung
    its all depend on yo pendirian kan takkan main nak pakai je apa yg org majalah tu suruh kan

    0

    0
  33. suara2 lelaki...... says:

    nyah dangdung tergolong dalam kolot,sempit,kebelakang dan mentaliti rosak macam dia jugak……ha….ha…..ha….baca2lah komen dr orang2 lelaki sejati diatas dulu betul2 ya kalau belum baca dibahagian gambar natashah dan juma pun ada komen2 positif dari orang2 lelaki sejati ok nyah..yang jalan gelek3 jangan tergolek sudah…kalau kau jalan kenkang2,pulak nyah jangan sampai masuk lonkang..juga ya nyah……nyah2 yang memang suka kena ganyah…pendengki segala alam….busuk hati..ada hati nak memerli…apa kau buta tuli..nak jadi perempuan ke jantan sejati ta menjadi….khi…khi….khi…. sorry….peace ya nyah…..jangan marah2 nanti kau pulak yang tak tentu arah…….gabrah….gabrahh…..gabrahhhhhh………kha….kha…..khaaaaaaa…….

    0

    0
  34. woiiiiiiii............... says:

    Hei nyah kau dah gila ke apa,tah apa2 tah.. dengki busuk hati.pedengki,macam suci,kau patut prgi terjun perigi, geliiiiiiiii…..geliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii……geliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii……………….. podalah……..boleh blahhhh………………………………………………………….. piralu mabok……sibok….penyebok………menyebok………………………….. jibaokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk………………………………………………………..

    0

    0
  35. zifi says:

    lebih baik pakai baju ketinggalan dari pakai baju akhir zaman. renung2kan..

    0

    0
  36. ingat ye para pembaca
    kecantikan adalah milik mutlak setiap insan
    jagalah kecantikan anda bermula dari dalam kerana ia akan terpancar pada luaran anda

    hati yg suci lambang peribadi berseri bak bidadari

    0

    0
  37. […] Agak menarik topik yang dibawakan oleh majalah InTrend keluaran September 2012 ini. Menampilkan Yuna selaku penghias muka depan, tajuk “Hijab Hipster” telah dipilih oleh pihak editorial InTrend. Tajuk ini sangat bersesuaian dengan sambutan Hari Raya yang masih lagi terasa bahangnya. … Continue reading → […]

    0

    0
  38. Ah kan aku dah agak.........dah..... says:

    pengumummannnn……………………….kepada muda mudi remaja dan pada sesiapa yang suka fesyen terkini dan ikut peredaran atau trendy ke apa ke….kat sini ada pengomen2 bertauliah bab2 agama ok….ada tersalah masuk laman ni ke apa tak pun diorang jadi pengintip2 berlesen nak2 tang gosip,fesyen dan sebagainya ya..dorang akan tentang atau bangkang ya habis2an dan berceramah sakan……ada yang dah nak jadi tokoh2 pak aji dan mak aji dan ustazah,ustaz tau serta kakak2 dan abang2 takpun mak2,ayah2 dan cikgu2 juga yang suka bagi nasihat berserta ceramah sakan ok..ah jaga2 ya semua…minda orang2 malaysia mula berubah dan semakin tertutup dan dah takde harapanlah pada korang yang ingin berfesyen lebih2 atau tunjuk bakat yang dorang tak suka…termasuk pereka2 dan yang terbabit juga eeeeekkkkkkk……kesiannnnnn…..kesiannnnnnnnnn…………. kesiannya……………………..sedihhhhhhhhhhhhhhh………sedihhhhhhhhhhhhhhh…………………..sedihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh……….hu………..hu………hu……….hu…………………………………………………………………………………………………………..

    0

    0
  39. Anonymous says:

    org ckp kerana mulut badan binasa.. tanggung la akibat sebab cakap perkara yg membelakangkan hukum.. kat akhirat nak jawab ape dekat Tuhan? fashion?
    *not about yuna tp pada pengomen2 yg hebat wat hukum sendiri*

    0

    0
  40. Ah kan aku dah agak.........dah..... says:

    pengumumannnnn……………………………………………pada para remaja muda mudi,adik2 dan pada sesiapa yang suka berfesyen seperti diatas dan suka berfesyen yang trendy ke apa ke….kesian gan korang korang dah takde tempat nak berfesyen macam tu tau..kerana minda orang2 malaysia semakin sensitif dan tertutup pasal fesyen begini atau yang berkenaan…kesian juga pada pereka2 yang bakat terpendam yang tak dapat tunjuk atau curahkan bakat yang terlebih2 trendy atau yang buat orang2 malaysia terasa dan sensitif lagi ok….kalau korang berfesyen sebigini terimalah nasib korang…… kalau tak,pandai2 korang sendirilah jawab pada mereka ni semua ya… tak pun kalau korang nak buat tak tahu suka hati koranglah juga ya….ah tapi hati2 kalau nak masuk laman2 begini akan ada tokoh alim ulama yang akan menghentam,membangkang dan sebagainyalah…macam ada tokoh2 pak aji mak aji seperti orang katakan tu tak pun seperti emak2,ayah,abang2,kakak, uztaz,ustazah dan cikgu2 yang akan nasihat berserta ceramah yang rapi dan wajib ok…rasakanlah korang semua yang terlibat tu..kesiannnnnn……………… kesiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn………………………………………………………….. kesiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn…………………………………………………….. nya……………….kesian pada korangkan yang berfesyen lebih2 lagi yang dah bertudung…. atau memang bertudung dari kecilkan yang nak berfesyen begini………………………..sedihhhhh……………….. sediihhhhhhhhhhhh………..nya…………………….hu………….hu……………………….. sedihhhhh……tak terhingga……………………………………………………………………. rasanya…………………………hu…………………………….nangis………………………….. nangis…………………………puas2 tauuuuu………alah…………………………………… kesiannnnnya………………………………………………………………………………………. nasib……nasibbbbblah pada korang ok…………………………………………………… selamat………….dengan cita2 mu………………….. horeeeeeee…………………horeeeeee……………………………………………………… horeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee……………………………………………………………. horeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee…………………………………………………….. mari kita…..mari kita……….suka ria…suka ria……..jangan sedih…………………. jangannn sedih…………………la…..la……la…..la…………………………………………

    0

    0
  41. zifi says:

    hampa nk ikut ajaran Nabi ka, ajaran artis? Nabi dah pesan, guideline utk pakaian muslimah, alas kepala kna ttup rambut n labuh ttup dada. xkira laa hampa nk ttup dgn shawl ka tdung segi 3 ka segi empat ka bulat ka. janji xnampak rambut n tutup dada. badan pulak kena ttup dgn pakaian longgaq, baju kena tutup pungkok. seluaq pun sama, kena longgaq. Nabi tak penah kata hg kena pakai jubah spjg masa, xbleh pakai benda laen. TAK PERNAH. so, sapa hat dok kata pakai longgaq2 ni kolot ka apa ka, hampa ni jelas lg nyata tak paham ajaran Islam. hampa nak meroyan nak pakai jeans ka apa ka, pakailah. bukan xbuleh, buleh ja. tp kena longgaq laa. kalau nak jugak pakai ketat2, hg pandai2 laa jawab dgn Allah nnt.

    0

    0
  42. puteri says:

    perempuan2 yg dok komen kt atas ni berapa ramai yg pakai suar jeans..sbb suar jeans je dah menampakkan bentuk badan..berapa ramai yg pakai tudung hingga xnampak bentuk tetek?? nilai siri sndiri sblom nilai org laen k

    0

    0
  43. AduhaiLAH... says:

    Aku tak kisah pun pasal fesyen yang yuna atau sesiapun yang mengayakan fesyen macam tu…asalkan mereka tahu jaga diri dorang dan hati dia pulak biar tuhan yang akan nilai..tak semestinya dia berpakaian seperti ni..hati dorang busuk ke apa,kadang2 orang yang tutup litup dan berjubah ke atau pakaian longgar ke tudung ikut peraturan ke tapi hati belum tentu terbaik dan belum tentu tuhan nak tempatkan dia kat syurga atau terima amal ibadat dia dan sebagainyalah..jadi korang yang tak suka fesyen yang macam ni janganlah suka sangat nak komen yang boleh menjatuhkan seseorang dan pandang negatif..jagalah pemikiran dan hati korang sudah..aku pun turut simpati dengan anak2 muda dan pada sesiapa yang nak berfesyen macam ni tapi ada orang dah macam nak melenting dan kondiem orang dah tak tentu arah jadinya macam komen ikut nafsu pun ada juga seperti terkena bius lebih tak senang duduk dibuatnya pun ada..ada je yang tak kena dimata dorang ni terlebih2 sangat..bukan menyokong tapi hanya tahu menghentam adalah…bila ada orang atau budak2 menegur komen2 yang suka ceramah dorang ni pandailah korang nak melenting juga dan pandai kata orang lain yang meroyan pulak..tah apa2 je..tu namanya tak boleh terima kenyataan jugak dan boleh kena teguran jugak namanya tu…apa2 jelah korang ni..aku pun ada ramai anak buah muda lagi remaja dan mak2 sedara ke mak dorang ke yang berfesyen seperti ni..tapi dorang memang tak suka bila orang lain tegur fesyen dorang tu.. baik yang tudung atau yang tak bertudung..korang ingat dorang ni semua boleh terima cara korang tegur macam nak ceramah ke atau apa sajalah..silap haribulanlah..jadi gasak doranglah kan.. janji dorang tahu jaga diri dan dorang tahu apa yang dorang nak dan tahu dosa dan pahala..kita tak berkenaan tak payahlah nak sibuk2 nasihatkan dorang..dorang tak suka dengar dan mereka lebih suka buat tak tahu je.. jadi berilah mereka peluang..betul ada orang2 yang kat atas tu kata janganlah sempitkan pemikiran korang sangat atau apa tu janganlah semakin tertutup minda tukan..akan buat banyak tak suka juga..oklah sorrylah kalau ada yang terasa ke atau aku cakap ni tak betul..aku pun dah pernah lalui juga konon2nyalah… cuba nak nasihatkan dorang macam korang jugalah lebih kurang..lebih2 lagi dengan anak2 buah remaja aku,mak2 dorang dan sedara2 perempuan aku yang suka fesyen macam ni jugalah..aku nasihat tapi aku balik yang kena marah…so tak boleh buat apalah labu..kan..jadi terserahlah pada dorang…..jadi cikkebum bum jelah…apa jelah…ok pun ada banyak kerja lain nak buat…bye….

    0

    0
    • bukan fanatik says:

      mcm nama aku, aku ni bukan fanatik agama. tp bila ko kata tak boleh tegur tu aku tak setuju. agama very clear, sama ada boleh atau tidak. halal atau haram. agama takde ‘agak-agak’. takde istilah ‘tipu sunat’ bagai. tu semua ciptaan manusia nak menghalalkan yg haram demi menyedapkan hati sendiri. apa salahnya jika diberi teguran. lately, fesyen yg dipakai anak muda muslim, very bad. setuju bila ko kata nak pakai ape pon pakai la janji tau jaga diri. tp ko lupa ke nafsu tu datangany dr mata? kalau dah berpakaian yg menaikkan nafsu berahi, tak ke membawa kepada berahi…hingga berlakunya rogol. tak rogol pon pakwe yg tgk bernafsu, pastu same2 rela. ckp kat org mmg sennag, tp kalau anak pinak ko pakai mcm tu pastu kena rogol kau nak ckp ape? kan lebih baik kita saling menegur & mengingati. konsep ‘ jaga tepi kain sendiri’ & ‘kubur masing2’ tu dah lapok sedara. baik ditegur skrg, after all…dah mmg konsep pakaian yg ditonjolkan tu salah. cuba ko quote mana2 ayat quran ke hadis sahih yng mengatakan baju , fesyen yang ditonjolkan yuna & rakan seangkatan dengannya tu mengikut syariat? mmg fail la jawabnya. so, kalau ko nak biarkan ..terpulang. dan kalau ko nak berenti dr menegur pon terpulang tp jgn nak hasut/ menegah org lain yg nak menegur. Sebaris ayat juga satu dakwah. sekali lagi aku tekankan, aku bukan fanatik, tp aku pantang pd org yg suka menghalang sesuatu yang dia sendiri tak mampu nak buat..sekian.

      0

      0
      • tah apa2 je dia ni.... says:

        kau bukan fanatik agama tapi kau dah macam orang alim sangat ke apa..sensitif sangat2..ooohhh.. otak kau pun dah nak tertutup dan semakin2 menyempit juga ya…ah ya ya…maklumlahkan orang melayu ni memang semakin banyak sensitif jugak..nak2 bab2 agama,fesyen dunia seni dan yang sewaktu dengannya..termasuk kau dan sekutu2 kau yang tak suka juga ya… nanti2 kau dah tua,kau jangan lupa ceramah2 kau eee yang bernas dan masuk akal tau pada yang kau tak berkenan ya yup..betullah apa orang atas kau cakapkan tu..itu pun kau nak bantah..sensitif dan otak sempit memang sesuai untuk kau..kan orang atas kau ada cakap dia ada anak sedara dan sedara2 dia yang fesyen macam tu jugak..tapi bila dia cuba tegur dorang tak suka..takkan kau nak suruh dia paksa orang lain jugak..itu dah nama memaksa sangat2 dan tergolong dalam zalim….. tau tak yup oiiiiii……nak alim sangat tungguu masa malaysia bila semua orang dalam negara ni dah jadi islam sejati baru kau puas hati dari semua segi..ok…nak didik pun senang ya.. tapi kalau kau nak berkeras tegur dengan cara keras dan zalim tu terpulang pada kau dan sekutu2 kau juga ya..kau pun betul juga orang atas kau tu kata orang yang tegur secara keras macam kau ni macam dah kena bius dan tak senang duduk dan juga rasa tak puas hati kalau tak tegur dan tak bangkang bila sesuatu perkara yang tak suka mesti nak tegur juga dan rasa tak puas hati mesti menyirap2kan..dashyat betul ah korang ni semua…kau tau tak eiii nafsu manusia ni terutama lelaki bukan kira yang bertutup litup atau tak..mata dan hati seseorang tu melambangkan hati seseorang jugak..tu semua bukan kira jugak ok..yang berserban pun boleh bernafsu bila tengok yang tutup litup..tau lepas tu buat benda tak senonoh senyap2 jugak2..apa cerita..jadi sekarang ni suka hati kaulah..tuhan bagi akal fikiran,fikirlah secara waras apa yang kau rasa tu ya dan sekutu2 kau yang sewaktu jugak tu ya…maaflah kalau kau dan bersamaan dengan sekutu2 yang sependapat dengan kau jugak terasa ya…. oklah wa cau dulu……..

        0

        0
  44. kocen bertandok pat says:

    klo leh mjlh islamic ni yg konon2 mmaparkn fesyen ala2 muslimah ni tlglaaa sket eh. korunk jgk dpt dose sbb fesyen hijab yg korunk tonjolkn tu sgt xsswai dgn agme islm sndri. klo rmai yg trikut fesyen ala2 brhijab tp ketat sne ketat sini, korunk jwp la kat akhirt nti. xsswai lgsg ok. stop la klua mjlh2 cmni. siyes kuciwah!

    0

    0
  45. NFI says:

    What a can see..ramai yg menjadi follower fesyen Yuna,Najwa Latif dan yg seangkatan dengan mereka.Mungkin Follower ni nak nampak trendy mcm retis2 ni.Tp mereka tak perasan yang imej yg dibawa ni serabut mata memandang.Terjurai sana sini..terkibai2 macam bendera di khalayak ramai..perghh serabut..Kalau artis-artis ni dapat menampilkan imej sebenar wanita muslimah,ada pulak yg menjadi ikutan..bayangkan betapa banyak pahala yang dapat dibuat.Subhanallah…Kalau pakaian macam ni yg menjadi ikutan anak-anak remaja sekarang..sendiri jawab ye..kalau ramai yang mengikut :)

    0

    0
  46. sore sore says:

    buat yuna, kamoo nampak dewasa. teruskan usaha dan gapai cita2. pedulikan cakap2 orang. sentiasa jujur pd ikhlas pada semua. sentiasa beringat dari segala perkara. Allah itu maha kaya. DIA sentiasa bersama kita. =0)

    0

    0
  47. mm says:

    yuna ni dah clash kan dengan qi?

    0

    0
  48. ya....ya.....yalah...... says:

    bagi aku pulak..dah kira oklah tu..tak delah fesyen tu terdedahkan aurat dia..aku open mind..aku faham dengan wanita2 yang nak berfesyen ni..cuma kalau boleh yang bertudung jangan keterlaluan sudah macam sarat semacam tu dan belit2,lapis2 terlampau,ketat2 sampai naik berpinar leher tu sudah dan seperti ada orang kata tocang ke sanggul dalam tudung tinggi ke apa tu semua tu termasuk dalam tak sesuai langsung..macam iklan kat tv tu juga,ada beberapa orang wanita yang mengagayakan tudung untuk majlis2 dan sebagainyalah..tu ada yang terlebih2 pun ada kononnya fesyen kepejabatlah apalah..kadang2 tengok serabut dan terlampau berlapis pun ada..pelik pun ada..yang nak pakai baju besar2 tu,terutama tangan baju pun kalau yang besar merobos tu pun janganlah besar2 sangat,kalau tak dah macam baju hantu kubur pun ada..kebanyakkan manusia ni suka terikut2..jadi berhati2 dalam berfesyen apapun..untuk peragaan atau hanya untuk majalah kalau fesyen pelik2 takpe lagi..itu cuma penampilan imej sementara aje..orang kata apa imijinasi saja dari para pereka2 fesyen..macam lukisan yang pelik2 tu juga..mesti ada maksud yang tersirat disebaliknyakan..apapun aku tetap suka yuna..stailo..brutal je..berani dan tak over..dia tetap manis ayu dan jelita..semoga yuna berjaya dalam hidupnya dunia dan akhirat..fesyen pakaian ke apa ke dan hati budi dia biar tuhan yang akan nilai…ok..sekian…lebih baik aku sambung kerja aku…blah…blah…blah…

    0

    0
  49. pelik says:

    Fesyen ni langsung TAK OKEY!!!!

    0

    0
  50. kaki komen says:

    yuna ni mmg degil. dulu pon dah banyak kali dia ditegur bab pakai legging. tak serik2. dik Yuna oii…suara yg tuhan anugerahkan tu sebenarnya satu ujian. nak tgk manusia ni tau memanfaatkan anugerahnya atau membinasakan diri. suara tu dah la aurat..pastu tambah lh satu saham akhirat dgn cara pemakaian. baju sendat & legging….la…mmg tak sesuwei!

    0

    0
  51. no name says:

    aku xtau nk ckp pe…sb sememangnye dr dlu aku xpnh suke kt si yuna ni…maaf ye yuna,tp aku mmg xleh trme la lagu die,fesyen2 die yg kjp2 cm banggali jaga pn ade…

    0

    0
  52. VM says:

    I’m trolling,lol…but kalau ada sape2 berminat dengan top yg macam Yuna pakai tu, bleh beli kat sini http://vanitymask.com/index.php?route=product/product&path=20_27&product_id=114

    0

    0
  53. me says:

    dah nama mag intrend xkan nak pakai jubah kot…tp teguran koorg x salah pun sbb pd mata aku pun mcm x kena gak dgn seluar ketat mcmtu…tp kan yuna ni bkn stok alim nak pakai yg sopan bagai…nak ubah diri sndr pun payah dik non lagi plak nak ubah org lain…chill…chill kay…mana tau smpi seru dia pakai lebih sopan lepasni kt tggu jelah…BN kan always update perkembgn artis…

    0

    0
    • miss oppssss says:

      “dah nama mag intrend xkan nak pakai jubah kot”

      Kalau kreatif, jubah can be very beautiful….. Kaki dah kurus eh silap… Kaki dah keding cam kaki sang kancil, nak pakai legging….

      Jubah tuh terlampau teruk ke sampai x boleh masuk majalah2 yang berkaitan trend?

      0

      0
  54. sukasuki says:

    ish3..ah la suar ketat, sendat…emmm penat la mcam ni…

    0

    0
  55. miss oppssss says:

    Legging tuh masih menampakkan susuk tubuh kita….

    Dear Yuna, kalau awak masih nak ikut trend, masih ada yang menutup aurat contohnya maxi dress, skirt panjang bla3…. Why must legging??????

    0

    0