Written by AbangNara | March 11th, 2013

Wow. Walaupun belum 100% diconfirmkan, ada ura-ura bahawa pendakwah terkenal, Ustaz Azhar Idrus bakal membintangi sebuah filem di bawah arahan Pierre Andre. Mengikut perancangan, filem terbitan MIG yang bertajuk “Ustaz, Mung Tunggu Aku Datang” akan diterajui oleh Shiro dan Ustaz Azhar Idrus.

azhar idrus

Namun begitu, menurut Pierre Andre sendiri, Ustaz Azhar Idrus masih belum memberikan kata putus sama ada mahu terlibat atau tidak dengan filem ini. Kata Pierre Andre:-

Saya bukannya mencipta kontroversi murahan, menjual nama Ustaz Azhar Idrus. Sebaliknya saya memang sudah menyampaikan hasrat kepada beliau dan dalam perbincangan tersebut, beliau nampak senang dengan jalan cerita tersebut. Justeru, saya berharap ALLAH SWT permudahkan urusan saya kerana filem ini adalah filem dakwah dan ustaz juga dapat turut serta dalam filem ini.

azhar idrus
Selama ini pun Abang Nara memang selalu layan ceramah-ceramah Ustaz Azhar Idrus menerusi YouTube. Memang kelakar betul orangnya. Kalau jadilah UAI membintangi filem ini, nampaknya medium dakwah beliau akan berkembang ke layar perak pulak. Pasti ramai yang teruja nak menontonnya.

P.S: Bila ucapan ahli politik diparodikan

78 responses to Ustaz Azhar Idrus Bakal Berlakon Di Bawah Arahan Pierre Andre?

  1. lava says:

    khelass kau ustaz

    0

    0
    • Olga says:

      lepa ni boleh r tercalon Pelakon Filem Popular kat Anugerah Bintang Popular!
      pastu jd mcm ustaz revonding!

      0

      0
      • aku syg ustaz says:

        ustaz tolong lah jangan berlakon!!

        0

        0
        • Anonymous says:

          takut finas tak lepas je.. arahan dr tangan2 ghaib

          0

          0
        • Kodok says:

          MIG…boring !

          0

          0
        • Jena says:

          Kenapa gossip BN makin lama makin hambar..nak klik pun pikir 2 kali. Harap perbaiki mutu kandungan.

          0

          0
        • Abby Abadi mesti nak ikut berlakon sekali kan? maklum la tawaran berlakon dah tak ada. asyik bahan orang je kerja dia.

          0

          0
        • kalau melalui filem dapat mendidik orang2 yang sesat dan sibuk mengumpat dalam page Nara ni yang terus-terusan berbuat dosa, berlakonlah Ustaz.

          0

          0
        • peminat uai says:

          aku pun cam xsetuju jgk ustaz berlakon….tah la…tkut timbul benda len plak…tkut org kata gila glamer ke…lebih baik ustaz bt majlis Q n A cam biasa je….

          0

          0
        • Sweet minah jambu merah biru says:

          eh pesal pulak !!! dh ustaz dh setuju nk berlakon biar lahhhhhhhhhhh !! bukan nye dia nk berlakon kt atas katilllllllllll !! mungkin ustazberlakon mungkin watak ceramah ceramah tol tk ustaz? ustaz tau lah ape watak untok dia berlakon !! engkau pulak macm ustaz jadi2an nk suroh dia jangan berlakon eh lu sapa ni !!! ustazzzzzzzzzzzz minah jambu suka kalau ustaz berlakon pasal ustaz asek asek kasi ceramah kt masjidddddd je skali2 berlakon kire ok kn ustazzzzzzzzzz lov uuuuuuuuuuu !!! kalau ustaz berlakon bagos nanti leh panggil ustaz kazim pulak berlakon pasti gerek punyeeeeeeeee kan …

          0

          0
        • maggi kari slurrpppp says:

          klau UAI berlakon mesti citer tu ada pengajaran kn, ada shiro lagi mesti citer lawak ni, tapi harap2 bukan citer lawak bodoh atau citer ala drama tv, to MIG…kalau buat citer biar ada point, tak pe kalau kuar film setahun skali..asalkan org ingt smpai bila2

          0

          0
        • Abg Keladi says:

          Ala, cakap boring pun ade jugak langkah2 diambil oleh syrkt tu utk berdakwah… Drpd kita nie hanya tau ckp jek tp xbuat ape2…

          0

          0
        • itik pink says:

          Kalau keluo filem setahun sekali, anak bini nak makan apee….. Kesian org yg keje krew filem.. xde job…

          0

          0
      • mak melah says:

        apa masalahnya kalo UAI berlakon pun? nak menyampaikan dakwah bukan pada ceramahnya saje. daripada tengok filem melayu cium sana sini, tak mendatang pekdah langsung. otak minded korang ni sume.

        0

        0
    • lalalililulu says:

      yeahhh .. lulu sokong sgt2… skg nie byk movie 18SX and 18SG… mmg merosak kn moral muda mudi di seantaro duniee … mcm cite KL gengster to .. abes sume nk jd gengster… bajet2 taiko jee… itu sume poyooo…heheheee dgn ade’y movie2 yg b’unsur kan dakwah nie… sambil2 layan feeling .. dapat jgk la ilmu n pengajarann …

      0

      0
  2. icha says:

    big boh kito nk berlakon pulok? hebat2…hehe

    0

    0
  3. Beby Howt says:

    First yeah.. jgn jeles k!!

    0

    0
  4. Kiah Popia says:

    Kalau byk kebaikan dan manfaat nye kpd msykt terutama remaja dan muda mudi kt luar sana Kiah sokong aje lah…jgn masuk unsur politik ya udah…

    0

    0
    • Lidah KU comel says:

      Kiah pura2 suci lg baik hati.. nyampah pulak hati nie.. kui2x..

      0

      0
      • Kiah Popia says:

        Hamboi2x..sesedap rase je Lidah KU ni carut kat Kiah..mcm Kiah ni takde hati dan perasaan..ko ckp Kiah pura2 suci?? Kalo tak suci pun ade kacau rumah tgga engko ke? Hufzunon jelah..haaa phm tak bhasa Arab tuh??

        0

        0
    • Fuhhh! Media says:

      Kata2 anda melambangkan perwatakan anda, Berhati2lah didalam penulisan. Pls dun get emosional when u try to spit it out.

      0

      0
  5. ehh says:

    nara slalu lyn jgk ekk..bagus nara ni.tp lg bgus klu sme2 mnghayati isi ceramah terutama dlm isu mnyebarkan aib org lain..sme2 lah kita hayati nya.

    0

    0
  6. anak pAk Din says:

    layan sokmo dehhh klu UAI blakon…..

    0

    0
  7. macammacam says:

    Bagus..kalau filem ni laku bombasticcc, harapnya filem-filem lain yang kurang ‘didikan agama’ terus pupus.

    Hope lebih banyak lagi filem dakwah yang benar-benar menunjukkan identiti Islam. Bukan yang hanya menggunakan Islam dalam filem.

    Bgus ustakk !!! hebak ! Hebak!

    0

    0
  8. Dolton Bibiyana Layola Al-Muslem says:

    yg penting i nak cakap yg ustaz ni bahalol lagi sengal…dah mula dah…tgk lah setahun dua nanti keluar headline paper…”USTAZ AZHAR BERCERAI”….

    kau duduk diam2 jadi pendakwah/penceramah sudah laa uztaz,xyah nak gedik berlakon pulak…kau pun tau dunia artis mesia nih camna…so stupid kalau dia nih terima offer berlakon…buat jatuh stanbdard aja…yg si pieere perasan mat salleh tp hitam suara pelat nih nak amik kesempatan n pergunakan kau jer…

    0

    0
    • ?? says:

      amboi ayat hebat betol..spe anda nk menilai seseorang.?bia la ustaz nak buat apa pun..jnji apa yang dia buat tu btl..kte sbgai mnusia berdoa yg baik je untk org..bkn nk jatuhkan org…

      0

      0
      • Dolton Bibiyana Layola Al-Muslem says:

        watever…yg penting aku meluat tgk org2 ulama yg gila glamer nih…

        kau ingat kalau dia berlakon jadi pendakwah dlm film pun, penonton2 yg birah nih nak insaf ke??? makin mcm babi ada lah perangai sekor2…

        takyahlah ustaz oiii…medium kau berdakwah skrg nih pun dh broad,…anak bini pun cukup makan pakai kan???

        headline dua tahun akan datang… “USTAZ AZHAR BERCERAI KERANA DUNIA GLAMOR DAN KINI BAKAL MENJADI SUAMI KEPADA ROZITA CHE-WAN”

        watever

        0

        0
        • mia says:

          aku doakan c dolton ni insaf dan perbanykkn ibadat utk diri sendiri daripada mengutuk org lain.

          0

          0
        • wat ever says:

          terpulanglah kepada UAI sendiri..mungkin UAI ada cara dia sendiri untuk menyampaikan dakwah..tak perlulah kita pertikaikan lagi…

          0

          0
        • ?? says:

          org yang dengki je slalu duk kutuk2 org…biasa lah manusia, slgi ustaz brda di jln yg btl,slagi t sy support ustaz deh,..penonton yg xinsaf t,t dia punya psl lah…da dia xnk insaf..xkn nk pksa…berubah kerana tuhan,bkn sbb dgr crmah..

          0

          0
        • Peminat UAI sokmo says:

          Astaghfirullah Dolton kau ni dah kenape???xbaek la mencarut2 camtu…aku rase ko ni mmg patut kna dgr ceramah UAI bg insaf ckit…Ak doakan ko berubah ke arah kebaikan.Amin.Ak sokong usaha producer2 filem untuk keluarkan filem islamik & pd pendapat ak xsalah UAI nk ikut serta kalau filem ini mmg bertujuan dakwah.Allahuakbar!!!

          0

          0
        • Sweet minah jambu merah biru says:

          eh dolton ! pesal kau cakap cngitu ngan ustaz !! biar lah dia nk berlakon ape salah nye ! cerai berai ni semua tu Allah yg menentukn ! kalau ustaz tk berlakon pon kalau tuhan nk kasi dorang bercerai cerai jugak kan !! n kalau ustaz di hodoh kn ngan rozita ke ngan nlofa ke ngan si pompan yg seksi2 ke lagi bagos pasa ustaz nanti pelan2 boleh kasi ubah prangai dorang yg suka seksi seksa ni paham !!! kalau dengar je ustaz nk berlakon orang2 ni semua macm sial macm cetek otak ! otak dh jadi macm otak udang kuning macm ki wak !!!

          0

          0
        • Dolton Bibiyana Layola Al-Muslem says:

          babi2 dah menyalak!!!… mmg ustaz nih bangang sgt kalau terima offer tuh…very low kelas tahap babi

          0

          0
    • bibik yana giler says:

      Ko ni bodoh ke ape..jhil sgt sapa mendoakan org yg bkn2..npk sgt skolah sapa upsr..org yg kwin dgn ko mmg org tu akn mnysl laaa

      0

      0
  9. laro says:

    mintak2 ustaz join skali lah…lau xde pun xpe,jnji ad moral yang nak disampaikan oleh Pierre..

    0

    0
  10. Hawa says:

    ustaz bukan maksum…ade jugak salah silapnye…tp kite amek je la ilmu baik yang die sampaikan….. susahla klo asyik nak cari kesempurnaan je…

    0

    0
  11. Hawa says:

    ustaz bukan maksum….kite amek je la ilmu yang die smpaikan..mane ade manusia serba sempurna..apetah lagi dalam ilmu menyampaikan ni..ade jugak yang tersasul2….

    0

    0
  12. ............. says:

    Ustaz jer ke y nk d ambil berlakon….ustazah x nk ke…jgn ambil ustazah jadian dh le ye…

    0

    0
  13. wandisini says:

    kalau betul lah. memang dunia islam kita makin meriah.
    walaupun ustaz azhar agak susah nak lepas untuk siaran TV, tapi peminat dan pengikutnya masih tetap ramai

    0

    0
  14. ketamcomel says:

    Tak payah berlakon sangat lah Ustaz wei… Kekal kan lah identiti ustaz itu sebagai penceramah sudahhh… Tak payah ler terjerumus dalam kancah2 artis2 ni… Tak setuju langsung aku kalau ustaz terima tawaran nih..

    0

    0
    • sayang salmah says:

      ala..xtau watak ape lagi kn..korang jgn le gelabah.. ntah2 watak diri die sendiri dok dlm masjid bagi ceramah agama kat orang ok ape??

      0

      0
  15. macammacam says:

    ko nak asingkan agama dengan hiburan ke ? baguslah ustaz masuk. boleh dakwah dan tunjuk hiburan dalam Islam macam mane. Bukan salah hiburan tapi salah artis-artis yg bukak aurat, campur gaul lelaki perempuan..Islam dari segala segi wei. Bukan ceramah semata-mata. Theory and practical must be together. =)

    0

    0
  16. Fuhhh! Media says:

    Sokong.. kalo betullah konfem semua produksi filem lain akan rasa tergugat mana taknya.. Semua pakat support filem ni filem lain org dah bosan.. Genre filem melayu adalah cinta, lawak, cinta, lawak, cinta, lawak.. bosann woo.. filem dakwah adalah terbaik buat masa skrg..

    0

    0
  17. tok anjang hang says:

    biar la big boh kita berlakun dan berdakwah dalam media yang lain, dalam filem lagi ramai orang tengok, bila publicity lebih, lebih ramai orang akan google dan youtube pasal big boh kite ni.. lagi ramai la orang akan tengok ceramah dia insyallah.. jgn la terapkan fikiran kuno, ustad kene berdakwah dalam masjid je,

    ape lah sesetengah masyarakat malaysia masih berpikiran macam tu, semua pikir dia betul, yang baik semua dia, yang kurang elok sume orang lain.

    0

    0
  18. duri says:

    nyampah aku ngn uai nie..bagi ceramah kasar..prefer ustaz don daniyal..

    0

    0
    • Fuhhh! Media says:

      kasar mcm mana?

      0

      0
      • Anonymous says:

        UAI suka kutuk2orang pastu gelak sama2 dengan penonton2.. tak berkenan aku..

        0

        0
        • aku says:

          lain org lain cara dakwahnye. aku bukan minat ustaz azhar..dulu aku selalu pelik nape org minat ustaz azhar (sbb ngaja smbil buat lawak)-sesuaila utk generasi muda zaman sekarang..tapi skang aku sedarrrr.

          kalo ko tak minat ko pegila menuntut ilmu agama cara lain, usrah ke, talaqqi kitab ke..tapi xpayahla mengutuk pendakwah lain yg nak berdakwah. Ilmu ni mcm2 cara boleh amik, as long as hati kita bersih. Ilmu tak sampai dlm keadaan hati gulip gulita. he he he

          0

          0
      • abby says:

        Bukan kasar…. Tp jelas bila UAI berbicara….
        terkena batang hidung sendiri la tu kot….

        0

        0
        • Anonymous says:

          sejak ada ustaz azhar…laki aku selalu bukak youtube layan ceramah dia.ok what…perkembangan positip.xde la dia layan video ngarut je

          0

          0
    • miss mong says:

      lain org lain caranya..yg penting sampai ilmu kt kita yg dgr ni

      0

      0
    • Sweet minah jambu merah biru says:

      pasal ustaz don hensem kan..minah jambu suka ngan ustaz don….ustaz don tknk cari bini no 2 ke ustaz ?? kalau ustaz nk cari bini no 2 minah jambu sedia menanti dengan penoh harapannnn.lov u ustaz donnnnnnnnn muah muah muah !!

      0

      0
  19. nurin says:

    untuk kebaikan

    0

    0
  20. miss mong says:

    amboi ustaz pn nk blakon jugak ke.hehe.jgn suka ustaz azhar sbb ceramah dia yg kelakar saja.tp yg pnting faham setiap ilmu yg dia nk smpaikn dan maksud di sebalik jenakanya..

    0

    0
  21. January says:

    ok ape ustaz nk blakon.. ak sokong je!

    0

    0
  22. cik melah says:

    Kalau untuk menyampaikan dakwah apa salahnya UAI nk trlibat skali dlm cite ni…dah sah2 cite islamik kn bkn nyer UAI brlakon dlm cite2 yg menjerumus ke arah maksiat ni…apela korg ni org nk bg dakwah kebaikan pn korg xpuas ati

    0

    0
  23. haru says:

    biar betikk..

    0

    0
  24. zelobap says:

    tajuk citer tu v kemah ket.molek ltk “ustak,mung tunggu aku mari” nie baru slang ganu

    0

    0
  25. dony says:

    takyah lahh ustaz berlakon.. jd bahan gosip zubir tenuk tu aje nnt.. suruh zizan jea jadi ustaz klon..

    0

    0
  26. maisarah says:

    wow beshnyer UAI brlakon dlm filem dakwah…xsabar nk tengok!!!InsyaAllah filem ini boleh tarik golongan muda sekali ke arah kebaikan…

    0

    0
  27. pari-pari cinta. pink says:

    alaaahaiiii…korang ni ctau ape2 jgn la nak buat mcm2 andaian….nnt takut jadi fitnah…-__-“

    0

    0
    • Sweet minah jambu merah biru says:

      tu pasal lahhhhhh orang2 ni dorang macm eksen alim melebehi ustaz azhar pulakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ! ustaz azhar tau la ape yg dia buat bab tu laaaa dia leh terima tawaran tu otak cetek betol orang2 ni macm sial !!!

      0

      0
  28. zaitun says:

    mungkin UAI ada cara dia untuk menyampaikan dakwah..nak berlakon itu juga adalah kehendak UAI sendiri. tak perlulah kita pertikaikan apa yang UAI lakukan..

    0

    0
  29. Bunga Raya says:

    Berlakon tak semestinya kena betul2 ‘berlakon’. Mana tau ustaz buat cameo je ke… Atau Ustaz berlakon jadi diri sendiri ke… Cite nie pun xde pelakon perempuan… Mungkin ramai yg xleh terima tapi berdakwah ni mcm2 caranya…. InsyaAllah, mana tau filem ni dpt sambutan dan ramai anak muda memilik jalan yg baik….

    0

    0
  30. Hamba Allah says:

    Ada bermacam2 cara untuk berdakwah…InsyaAllah Pierre Andre ada cara yg tersendiri untuk menyampaikan dakwahnya…Mungkin dgn kemunculan Ustaz Azhar ni boleh menarik pelbagai golongan masyarakat terutama remaja kita utk menonton filem dakwah.Drpd filem2 berunsur aksi,komedi,hantu,cintan cintun tu baeklah industri kite ni berkembang dgn filem2 berunsur islamik.

    0

    0
    • Sweet minah jambu merah biru says:

      betol ape yg kau cakap tu Hamba Allah dorang2 semua ni tau nye nk hentammmmmmm aje tapi bodoh nk mampos macm kerbau pondan huh !!!

      0

      0
  31. Dayang Senandung says:

    assalammualaikum….xyah nak komen2 guna ayat2 negatif n mencari peluang untuk memburuk dan mencaci org lain, cubalah beri sokongan. sekurang2nya ada juga filem kita yang mengetengahkan konsep islam dan dakwah..melalui filem juga boleh dijadikan medium oleh UAI untuk berdakwah ..apa2pun congratz MiG kerana berjaya menjadi sebuah produksi yang berjaya di Malaysia dan international!!!

    0

    0
  32. […] Saya bukannya mencipta kontroversi murahan, menjual nama Ustaz Azhar Idrus. Sebaliknya saya memang sudah menyampaikan hasrat kepada beliau dan dalam perbincangan tersebut, beliau nampak senang dengan jalan cerita tersebut. Justeru, saya berharap ALLAH SWT permudahkan urusan saya kerana filem ini adalah filem dakwah dan ustaz juga dapat turut serta dalam filem ini. -BNara […]

    0

    0
  33. Roundtable says:

    Jangan mengadili sebelum menonton filem tesebut.Semoga filem tersebut benar-benar mengikur garis panduan dan syariah islam.Jika baik mesejnya,baiklah impaknya.Doakan yang terbaik untuk umat islam dan jangan terlalu cepat buat provokasi.

    0

    0
  34. COMEL says:

    Mungkin UAI ada cara dakwah dia yang tersendiri..Kita doakan sahaja yang baik2 untuknya bukan menyalahkan dan mengutuk2 wat tambah dosa je..

    0

    0
  35. […] Selama ini pun Abang Nara memang selalu layan ceramah-ceramah Ustaz Azhar Idrus menerusi YouTube. Memang kelakar betul orangnya. Kalau jadilah UAI membintangi filem ini, nampaknya medium dakwah beliau akan berkembang ke layar perak pulak. Pasti ramai yang teruja nak menontonnya. Sumber […]

    0

    0
  36. bateri habis says:

    eeehhhh ustaz ni betul ke nak setuju ke tidak?

    0

    0
  37. Uai says:

    peminat No#1 UAI

    0

    0
  38. abu says:

    USTAZ POLITIK AZHAR IDRUS TAK SESUAI LANGSUNG…DIA BUKANNYA USTAZ TETAPI TALIBARUT PAS…PEERAH

    0

    0