Written by Bella | May 10th, 2017

Penyanyi rock terkenal, Awie kini sedang berusaha untuk membantu golongan artis dan meminta masyarakat untuk lebih menghargai mereka. Walaupun ada pihak yang menganggap beliau sengaja ingin mencari simpati, Awie sedikit pun tidak kisah dengan segala persepsi negatif terhadap dirinya.

Mujur saya seorang yang sangat positif. Saya tak peduli apa yang orang nak cakap. Yang saya tahu kerja-kerja kemanusiaan ini saya lakukan kerana mahu mengembalikan nilai, maruah dan kedudukan anak-anak seni yang suatu masa ketika golongan ini masyhur, mereka dipuja, diangkat dan disayangi tetapi apabila sudah sampai usia senja, mereka diabaikan, dipinggirkan dan nasib mereka saling tidak ubah seperti pampers (lampin pakai buang). Jangan jadikan artis seperti pampers kerana artis bukan pampers.

Demi membela nasib selebriti di Malaysia, Awie memberitahu beliau tidak malu untuk mengetuk pintu pejabat mana-mana orang berpengaruh di negara ini untuk sama-sama menjayakan usahanya itu.

Usaha Awie ini harus dipuji kerana cuba untuk memberikan masa depan yang lebih baik buat selebriti di Malaysia. Harapnya, ada pihak yang sudi bekerjasama dengan beliau untuk menjayakan hasrat murni ini.

Sumber Berita : Utusan Malaysia

22 responses to Tolong Jangan Layan Artis Macam Lampin Pakai Buang – Awie

  1. Anonymous says:

    Ingat lah apa awak dah buat kpd bekas isteri2 awak habis koyak rabak, Darah tumpah sana sini melahirkan zuriat mu ada awak kenang? Lepas tu anak x blh jumpa ibunya.Hina dan pukul adalah. Lelaki pdi ckp awak pelihara dulu bini sekarang masih sempit. Awak pun tak lama lagi tua.

    11

    0
    • Yaya says:

      Apa sangatlah sumbangan retis ni tok. Good luck

      14

      0
      • Mak kau joyah says:

        Awie ni adalah inspirasi anak jantan era 80-90an. Era dimana rock rock sejati tercipta, dan era di mana Aiman tino, Sufian Suhaimi hanyalah seekor sperm. Lagu2 penuh dgn nilai kejantanan dan ketuhanan. Bukannya lagu bapok mcm zaman sekarang. Tolonglah ayahanda Awie, baiah sikit anak2 muda zaman sekarang dari gejala raver dan bangkitkan jiwa rock jantan yang sebenar

        5

        2
        • Anonymous says:

          bla bla bla..habis ko terajang bekas bini ko….bermaruah la sgt?

          15

          0
        • fakta says:

          at least aiman tino dan sufian suhaimi x belasah perempuan la bonggok!
          #pergimeninggaljauhjauh

          8

          3
      • aku pun retis says:

        masaalahnya artis2 malaysia bila diatas…berlagak. bila dah jatuh baru nk insaf dan rendah diri. puih… #silameninggalsial.

        17

        0
        • Anonymous says:

          sme cam ahli politik…bl nk pru je buat baik dgn rakyat…janji itu,ini..bl dh menang tindas rakyat…artis dgn ahli politik berpisah tiada…ptt laaa rmai artis sokong umno…nk hdp sng…hahahah..

          0

          1
    • Anonymous says:

      Sumbangan artis…klu ko cari ubat penawar HIV atau kanser lain la minta simpati. Setakat buat lagu…nyanyi. Baik aku support ahli sukan…

      12

      0
  2. ohyeah.. says:

    perumpamaan yg tok wee guna tak sesuai. lampin pakai buang selalunyer kita nyahkan sebab dah kotor….artis ni manusia. bukan tempatnyer kita nk letak kt pungkok tadah segala mcm sisa badan.

    confused aku….atau sastera sgt bahasa tok wee? hahaha..

    5

    0
    • podaaahhhh says:

      cakap pung pang pung pang dia ni…habis ko terajang juga bekas bini ko depan bank…nilai murni la kan???

      11

      0
  3. Anonymous says:

    kerabat raja siam melalut apa ni? respect has to be earned; not given.

    15

    0
  4. Anonymous says:

    artis msia ni ego dan berlagak. x semua.. tapi ramai yg mcm tu lah. bila dah tak femes..baru tahu langit tu tinggi ke rendah. baru nk berbaik dgn org semua. sbb tu ramai yg x hormat artis. publisiti murahan lebih tpi sumbangan???

    8

    0
  5. Anonymous says:

    lelaki yg pukul bini x layak berckp pasal nilai, maruah dan kedudukan anak-anak seni. k belah…

    11

    0
  6. kamal daud says:

    puaih hang buat naya orang lani hang lah pampers oiii tok awie…..toksah dok berlagak baik lah….

    1

    0
  7. fromthe_truestory says:

    kalau baru “1” tujuan amalan yg dilakukan utk mberi sumbgn pada retis lama…jgn lah riak dn takbur sbb memberi sumbangan. Konsert yg “kamu” akan adakan tak lama lgi adakah benar2 mahu mmbantu “kawan yg sedg sakit tu”…kalau betul tujuan tu baguslah..tapi kalau dpt “sumbgn” dlm 100%…adakh “kamu”akan beri 80% pada pesakit tu…

    rasanya tak

    1

    0
  8. Ex-Amnet Forumer says:

    Tukang sapu DBKL tu lagi banyak jasa dari retis!

    3

    0
  9. Anonymous says:

    ape sumbangan artis pd ekonomi ngra????nothing…asik nk mnta pelepasan cukai je keje…rakyat y hdp ssh ni x penah pikir,nk org pikir psl ko pulak…byk lg org y btl2 berjasa pd negara tp x di hargai…xde pun kecoh…puii…

    2

    0
  10. Cik Kiah says:

    Kenape abam Awie ckp mcm tu..Dia terase mcm pampers ker.. Hahahaa ???

    0

    0
  11. aaakulahhh says:

    nk mintak tlg apa lagi..
    bukan ke korang ni femes mamos ke…
    sedangkan artis suam2 kuku pn bodo2 leh dpt 10 20k sebulan…
    yg lain femes tu…pandai2 la simpan duit..
    kalau ko bangkrup ke sbb salah meniaga ke apa..tanggung sendiri la beb..

    rakyat kat luar tu 50k setahun pn blom tentu..
    x kalut pn nk mintak mana2..

    tu susah sbb ramai dah biasa hidup senang…
    susah sikit pn meroyan lebih..

    1

    0
  12. Joisin says:

    Ramai retis masa senang x beringat, hidup mewah, enjoy x hingat. Holiday x de dlm negeri, naik flight paling koman business class, makan pakai x main la yg murah.ujung2 meraih simpati org suruh ‘respect’ la, suruh jgn lupa jasa la. Bila ko sibuk menyalahkan masyarakat sebenarnya ko sendiri yg jatuhkan martabat artis2 tu.

    1

    0
  13. Anonymous says:

    Kenapa banyak bekas Dato Awie komen kat sini.Nak simpati ke?

    0

    0

Leave a Comment

Optional